X för provkörning i Göteborg

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Re: X för provkörning i Göteborg

Inlägg av peterlauri »

Anders77 skrev:
Känns som att pulsen börjar stiga på mig nu. Har svårt att tänka på något annat.

Tankarna far genom huvudet. Vad måste jag testa. Vad kan frugan bli imponerad av.
Något som jag ej tänkt på innan som behöver kollas upp?

Satans 21 timmar och 36 minuter tills jag får köra en X igen.

Hur fasiken kan det komma sig att jag är så pirrig?
Därför du känner dig som ett barn innan julafton :) Jag känner pirr inför min leverans, som är om drygt en månad.
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

danni skrev:
Anders77 skrev:
De ringde mig idag på dagen typ vid 12 tiden. Då kunde jag boka nu på helgen samt flera tider under nästa vecka.
Ni som har en reservation har hela tiden varit prioriterade när det gäller provkörningar. Vi vanliga dödliga får vänta.
Lustig prioritering... Vem kommer är troligast att beställa en Tesla? De som redan beställt eller vi som inte gjort det än?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
danni skrev:
Anders77 skrev:
De ringde mig idag på dagen typ vid 12 tiden. Då kunde jag boka nu på helgen samt flera tider under nästa vecka.
Ni som har en reservation har hela tiden varit prioriterade när det gäller provkörningar. Vi vanliga dödliga får vänta.
Lustig prioritering... Vem kommer är troligast att beställa en Tesla? De som redan beställt eller vi som inte gjort det än?
Tycker det är en mycket vettig prioritering om man tänker på kunder i första hand. Att inte låta de som har deponerat tiotusentals eller till och med hundratusentals kronor i flera år provköra bilen de beställt men aldrig sett bara för att kanske kunna sälja en till någon som inte lagt upp pengar eller beställning vore fel tycker jag.

Om de tidiga beställarna ser positivt till Tesla och deras bemötande lär de låta framtida kunder testa deras bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Ja, jag håller med Svenssons. En provkörning är det minsta de kan göra för alla de som lagt in en bokning utan att ens ha sett bilen och legat ute med pengar. Efter det ska de prioritera de som potentiellt kan köpa en bil på kort sikt. Först efter det är det nöjeskörningar (som jag) som gäller. Jag har full respekt för den prioriteringen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Det känns nästan som att det blivit en industri i provkörning av Tesla. Hur vanligt är det att man får provköra en Lambo eller liknande om man inte alls är potentiell köpare?

Definitivt positivt då det gör att folk får upp ögonen för elbilar.
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare

Inlägg av Oddball »

Beigler skrev:
Det känns nästan som att det blivit en industri i provkörning av Tesla. Hur vanligt är det att man får provköra en Lambo eller liknande om man inte alls är potentiell köpare?

Det är nog ingen helt lätt balansgång mellan att tillfredställa ägare till sedan länge beställda bilar (all cred till dessa pionjärer/hjältar) och att visa upp bilarna för potentiella kunder.

Själv var jag inte ens i närheten av att vara en potentiell kund innan jag provkörde en MS. Jag tyckte folk var dårar som la så mkt pengar på en bil.
Det krävdes dock bara en provkörning, sen var det bara hem o räkna, räkna, räkna o beställa :D

Sen kan jag tycka att man kunde ha gjort ett rejält specialevent för de som väntat när den första bilen kom.
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Beigler skrev:

Det känns som en medveten strategi. Av samma anledningar som man lägger showrooms på bästa plats mitt i stan. Man vill "spread the word" och få upp folks ögon för vilka fantastiska bilar det är. Även om inte alla kan köpa, så kan de nog skapa en och annan fantast och evangeliker på det här sättet. Jag tycker det är smart.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast det gjorde man också, men uppvisning i grupp av bilar utan provkörning. Efter det kom provkörningarna. Givet förseningarna tycker jag ändå Tesla verkar ha givit de köttben de kan till de med reservationer och beställningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Självklart ska de som beställt tidigt och osett få provköra först. Vad jag menar är konstigt är att låta de med Teslor antingen beställda eller redan levererade få förtur framför nya spekulanter. Naturligtvis finns det inte en chans att jag kan beställa en sådan här bil utan att familjen och framför allt frun fått känna ordentligt på den.

Ferrari och Lamborghini är inte jämnförbart de ska vara otillgängliga, det ingår i konceptet. Tesla ska vara tillgängligt och något för "alla", det ingår i deras koncept.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Se bara hur väl vi som köade utanför butikerna blev behandlade när vi beställde en bil som ingen ens hade sett på bild. Vi fick en teckning :D varför kan inte X-kunder nöja sig med det :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

HelectriC skrev:
Se bara hur väl vi som köade utanför butikerna blev behandlade när vi beställde en bil som ingen ens hade sett på bild. Vi fick en teckning :D varför kan inte X-kunder nöja sig med det Bild
En teckning som inte ens är slutgiltiga designen :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

Då har jag kört en X för andra gången i mitt liv.
Lite mer koll på funktioner, testa egenskaper samt pressa bilen lite hårdare han jag med.

Dottern satt och trivdes.
Sonen sa att den var bättre än Helix på Liseberg.
Frugan han bli skrämd några gånger vid acelrationen.

Själv är jag rätt nöjd. Som familjebil känns den perfekt.
Svart X90D, bokat en M3.
Skriv svar