Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b
Postat: 24 aug 2016 18:10
Haha, schysst gangsta lean snubben i 85an kör med 

https://teslaclubsweden.se/forum/
Men just det har de väl slutat med för längesen?AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras.
AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras. Tycker ändå det är imponerande att de drar jämt i 4 sekunder (kan jag räkna det till). Tesla har valt bort några saker. De hade kunnat ha en växellåda. De hade också kunnat ha mer batterikylning som de hade på Pikes Peakbilen. Effekten begränsas p.g.a. värmeutvecklingen. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan Tesla eller någon annan har en produkt som är överlägsen även i högre hastigheter. Vad är det för hastighet i rullande start?
Anders77 skrev:Tesla är en sedan/familjebil. Bör man inte jämföra den med såna bilar
Sen visst är det kul att jämföra mot bilar som är byggda för andra ändamål. Så även jag ser fram emot tester mot nya P100DL
GustavT skrev:Hehe, vad kulVärlden är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views
En P100D samt end P90D hade vart kul att få vantarna på.
AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
GustavT skrev:50 km/h.
AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras. Tycker ändå det är imponerande att de drar jämt i 4 sekunder (kan jag räkna det till). Tesla har valt bort några saker. De hade kunnat ha en växellåda. De hade också kunnat ha mer batterikylning som de hade på Pikes Peakbilen. Effekten begränsas p.g.a. värmeutvecklingen. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan Tesla eller någon annan har en produkt som är överlägsen även i högre hastigheter. Vad är det för hastighet i rullande start?
AGCF skrev:Känner en annan före detta B6 ägare (blå med silverstripes) som sålde sin för den var för farlig. Traktionsproblemehan blev skrämd :/
GustavT skrev:Hehe, vad kulVärlden är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views
En P100D samt end P90D hade vart kul att få vantarna på.
AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
GustavT skrev:Ja det var någrra close calls med den. 95 literstank apropå elbil
AGCF skrev:Känner en annan före detta B6 ägare (blå med silverstripes) som sålde sin för den var för farlig. Traktionsproblemehan blev skrämd :/
GustavT skrev:Hehe, vad kulVärlden är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views
En P100D samt end P90D hade vart kul att få vantarna på.
AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
Det händer inte. För snabba bilar är inte välkomna till hans träffar, annat än att skrattas åt. Original Audi RS och BMW M skall vinna allt.Jojje167 skrev:Gustav, bjud in en Rimac Concept One för lite el-motstånd
Vi som kör med Lynx har lite problem med bilderna ibland...Surfaren skrev:Om ni håller på och lattjar med understrykning av text så kan jag meddela att vi som kikar genom Tapatalk blir förvirrade eftersom det inte syns i appen.
Jojje167 skrev:Gustav, bjud in en Rimac Concept One för lite el-motstånd
apkungen skrev:Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, garanti!
Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bilGustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.
zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
senast jag kollade var autobahnland bara 100mil långt, gör du landningsvarv? missar avfarter pga fortkörning? i angränsande länder kan de t.o.m ta bilen vid missiltempo,zyax skrev:Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bil ;)GustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
Vad menar du?GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
apkungen skrev:Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, garanti!
Kom in i matchen, farfar! Du kan ju använda aview för att rendera bilder och till och med video som ASCII-artSvenssons skrev:Vi som kör med Lynx har lite problem med bilderna ibland...Surfaren skrev:Om ni håller på och lattjar med understrykning av text så kan jag meddela att vi som kikar genom Tapatalk blir förvirrade eftersom det inte syns i appen.
12man skrev:senast jag kollade var autobahnland bara 100mil långt, gör du landningsvarv? missar avfarter pga fortkörning? i angränsande länder kan de t.o.m ta bilen vid missiltempo,zyax skrev:Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bilGustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.