Laddningsadaptrar

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Laddningsadaptrar

Inlägg av Nyren »

Är det nån som har lyckats använda Typ-2 kabeln som förlängningssladd till laddboxen? Jag har också kort laddboxen med kort kabel så det kunde vara praktiskt nån gång ibland om man måste ställa bilen annorlunda... Jag provade men men bilen klagade med "Check voltage" eller nåt sånt.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: Laddningsadaptrar

Inlägg av Stefan T »

Nyren skrev:
Är det nån som har lyckats använda Typ-2 kabeln som förlängningssladd till laddboxen? Jag har också kort laddboxen med kort kabel så det kunde vara praktiskt nån gång ibland om man måste ställa bilen annorlunda... Jag provade men men bilen klagade med "Check voltage" eller nåt sånt.

såga av 14mm så går det på hanen
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddningsadaptrar

Inlägg av bylund »

Stefan T skrev:
Nyren skrev:
Är det nån som har lyckats använda Typ-2 kabeln som förlängningssladd till laddboxen? Jag har också kort laddboxen med kort kabel så det kunde vara praktiskt nån gång ibland om man måste ställa bilen annorlunda... Jag provade men men bilen klagade med "Check voltage" eller nåt sånt.

såga av 14mm så går det på hanen
Fast det är inte meningen att det ska gå att använda den som förlängning, så man tar väl risken att försäkringar och garantier ryker om man ger sig på något sådant.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar