Utrustning

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Utrustning

Inlägg av e5m1r »

18650 skrev:
Elon twittrade ju ett pris på Model 3. Var det $42000? Då kan vi anta att minst ett steg av autopilot ingår eftersom han gillar säkerhet. Vi kan anta att det är lilla batteriet eftersom det kommer ge en rejäl räckvidd. Vi kan anta det inte ingår onödig lyx så som läderklädsel. Vi kan anta att det ingår 4WD eftersom det är lite av Teslas grej nu för tiden. Vi kan anta att någon form av supercharging ingår, kanske en estimerad årsförbrukning för en medelfamilj

Vi kan anta att större batteri kostar mera, helt autonom kostar mera, all lyx eller tillbehör kostar mera och så vidare.
Dualdrive är inte ens standard på S så räkna med RWD eller kanske tom FWD på Model 3
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3729
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Utrustning

Inlägg av jonasl »

På lanseringseventet framkom det att rwd blir standard.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4998
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Utrustning

Inlägg av chaffis75 »

Som många nämnt här så vet man ju inte hur Modell 3 tillbehörs programmet kommer se ut även om några detaljer finns ute... Min lista bygger helt på gissningar för en modell 3 vilket är det som är aktuellt för mig.

De jag kommer prioritera är
1. Dragkrok, vill kunna sätta cyklar bak på bilen men även bra då man ibland måste dra saker till soptippen eller från byggvaruhuset, ja jag är villaägare.
2. Adaptiv farthållare, har det idag i min V60 och har sagt de många gånger att detta är ett krav på min nästa bil oavsett om det är Tesla eller annan bil, i Teslas fall kommer det väl troligen innebära minst autopilot men det är inget jag känner jag måste ha.
3. Super charger paket, skulle tro där kommer något/några sådana tillval men detta kommer vara starkt beroende av pris och vad man får i paketet, vi kör hyfsat många lång turer även om det inte är varje helg.
4. Möjligen större batteri men troligen kommer det kosta mer än vad jag vill betala till.

I övrigt skulle jag tror att jag är ganska nöjd åtminstone om man ser i förhållande till en Modell S standard utrustning men man vet ju aldrig om vissa saker som ingår i en S kommer vara tillbehör i en Modell 3 så listan kanske blir längre.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar