jo det är det enda problemet tycker jag också, har själv en svängd backe mot sydöst direkt när jag åker iväg, med lågt liggande sol etc, men lite i-landsproblemsvarning ändåmati skrev:Just detta. Det är ganska jobbigt när man lyfter på foten och inget händer. När min bil är kall brukar jag ha gula streck i minst 3 mil, första milen är 70 väg med många backar och nedfarter. Jag vill helst undvika att använda bromsen hela tiden. Jag ser alltid till att färdigladda strax innan avfart, då försvinner strecken snabbare och regen är starkare redan från början.12man skrev:vad är problemet med att batteriet inte är varmt,
mer än lite dålig bromsförmåga med plus pedalen
Batteriförvärmning trasig?
Moderator: Redaktion
Re: Batteriförvärmning trasig?
Senast redigerad av 12man, redigerad totalt 1 gånger.
ms 76132 "Eleamore"
Re: Batteriförvärmning trasig?
Det skadar nog inte att motionera bromsarna ibland också. Men visst är det läskigt om man inte är beredd att bilen bara rullar fritt när man släpper acceleratorn.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS