Men som jag frågade en bit upp. Man kan inte ha av den typ som är på länken för att ge den så pass med ström så man klarar någon/några kilometer? Att man laddar i 10-15 minuter för att komma dit man ska...
Men som jag frågade en bit upp. Man kan inte ha av den typ som är på länken för att ge den så pass med ström så man klarar någon/några kilometer? Att man laddar i 10-15 minuter för att komma dit man ska...
Men som jag frågade en bit upp. Man kan inte ha av den typ som är på länken för att ge den så pass med ström så man klarar någon/några kilometer? Att man laddar i 10-15 minuter för att komma dit man ska...
För att fungera mot UMC:n krävs det 230V växelström. Bärbart startbatteri ger så otroligt lite att om det ens skulle fungera skulle tex ett 12V 17Ah räcka en kilometer. Lösningen är inte att försöka släpa runt på extrabatterier eller liknande utan ifall man klantat sig så bilen börjar klaga på att den inte tar sig till närmaste kända laddare så kör man till närmaste lämpliga hus och ber om att få ladda lite. Bärbara startbatterier fungerar varken praktiskt eller ger teoretiskt någon vidare räckvidd.
Inte heller elgeneratorer vare sig de är lösa eller inbyggda är rätt väg att gå. Der är meningslöst att åka omkring med extra vikt bara ifall man skulle kanske någon gång glömma ladda. Lösningen är att ladda innan man ger sig iväg.
Vet man att man ska någonstanns där det absolut inte finns ström - vildmarken - så kanske en sådan där generator funkar. Men var hittar du det stället i Sverige?
Den här killen har testat att ladda via generator.. 3miles/h får han i.. Alltså typ en halvmil. De som haft elbil inser att rävkviddsångesten inte är speciellt stor och att en sån här klump bara skulle vara onödig att släpa på. Fast ska man ut till väldigt otillgängliga ställen kanske kanske.. Fast då måste man ta med sig en massa soppa också.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR