För min del så har jag fått bända upp laddporten åtskilliga gånger. Ingen skillnad på vinter eller sommar.
Provade med plastkort men det är alldeles för klent. Har numera en osthyvel i plast liggandes i bagageluckan som alltid fungerar att öppna med när automatiken fallerar.
Alltså en osthyvel i plast är det som gäller.
Laddporten låste vid SuC Lödde
Moderator: Redaktion
Re: Laddporten låste vid SuC Lödde
S 70D - Levererad 24/7 2015
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Smörkniv i plast var det någon annan i tråden som använde!Friel skrev:För min del så har jag fått bända upp laddporten åtskilliga gånger. Ingen skillnad på vinter eller sommar.
Provade med plastkort men det är alldeles för klent. Har numera en osthyvel i plast liggandes i bagageluckan som alltid fungerar att öppna med när automatiken fallerar.

Model S P85D,
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Eller den tjusiga lilla plasmojängen som Tesla säljer, den köpte jag och den funkar grymt bra (såklart), vet inte vad den kostar men antagligen typFoluke skrev:Smörkniv i plast var det någon annan i tråden som använde!Friel skrev:För min del så har jag fått bända upp laddporten åtskilliga gånger. Ingen skillnad på vinter eller sommar.
gratis nästan... Annars tex biltemas kit som ngn redan både lagt ut länk till och bilder på (har jag för mig iaf)...
Men det vore ff intressant att få veta vad som hände häromdagen, om det hördes ett klick så handlar det ju verkligen inte om fastfrusen lucka osv,
speciellt inte eftersom det funkade hemma...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Är detta ett problem även med facliftade S och med X? Jag trodde både öppning och stängning var löst med motor numera?
En bil som kostar över miljonen och folk accepterar att behöva ha osthyvlar och brödknivar i bilen för att kunna köra den?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Bilar som spyr ut avgaser mitt bland folk. Att folk accepterar detta i tider när luften är sämre än någonsin?! Om 10-15 år kommer man se tillbaka på fossilbilar och skaka på huvudet. "Hur fan var det tillåtet att köra runt med sånt skit?"provoman skrev:En bil som kostar över miljonen och folk accepterar att behöva ha osthyvlar och brödknivar i bilen för att kunna köra den?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
@entraktor: Ett helt annat ämne
@provoman: det är inte alls ett helt annat ämne för oss som tar både högre kostnad och okonventionella lösningar för att kunna köra bil utan fossila bränslen.provoman skrev:@entraktor: Ett helt annat ämne
Skickat från min FP2 via Tapatalk