Model 3 enligt schema?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Re: Model 3 enligt schema?

Inlägg av Feddan »

peken skrev:
Vilka pessimister! :D Well, det kanske är sunt och realistikt att tänka så. Men jag har faktiskt en förhoppning om att bli inbjuden till designstudion sent 2017 eller tidigt 2018. Är man en korkad optimist då? Sen har jag nog räknat med att jag kommer få vänta i minst 6 månader innan bilen öht kommer över till vår kontinent.

Enda fördelen om den kommer 2019 är att man näst intill har sparat ihop till hela jävla bilen :)
Designstudion räknar jag med att få tillgång till i april/maj 2017. De måste ju veta vad det är för bilar som de ska producera. USA borde få tillgång till designstudion då i alla fall.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Kalle skrev:
Jag har samma kluvenhet, jag vill ha den nu, men behöver nog tills slutet 18 början 19 för att kunna spara i hop tilreckligt.
Å andra sidan är det ju ingen som tvingar en att ta leverans fortast möjligt - men samtidigt är jag övertygad om att vi inte kommer att se några M3 i Sverige innan Q3 2018.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
icreate
elbilist

Inlägg av icreate »

Jag är optimist och tror att min beställning från 31/3 kommer att resultera i leverans Q1 2018.
Sen funderar jag på om det inte vore smart att köpa en köbiljett till nu för att kunna få en ny (kanske uppdaterad) model 3 2020.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

icreate skrev:
Jag är optimist och tror att min beställning från 31/3 kommer att resultera i leverans Q1 2018.
Sen funderar jag på om det inte vore smart att köpa en köbiljett till nu för att kunna få en ny (kanske uppdaterad) model 3 2020.
Bara någon månad efter den första leveransen i USA? Det var VÄLDIGT optimistiskt men jag hoppas att du får rätt! :)
Limbster

Inlägg av Limbster »

Nu går det rykten om att nya test M3 setts i vildmarken, låter lovande :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Limbster skrev:
Hittade denna på Reddit, enligt hans beskrivning så låter chansen väldigt liten att det är en Model S eller X men att han ska ha sätt bilarna mer än en gång och ingen annan som rapporterat om det känns extremt osannolikt.

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

StefL skrev:
Å andra sidan är det ju ingen som tvingar en att ta leverans fortast möjligt.
Jo, mitt habegär kommer att tvinga mig! :(
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Limbster skrev:
Hittade denna på Reddit, enligt hans beskrivning så låter chansen väldigt liten att det är en Model S eller X men att han ska ha sätt bilarna mer än en gång och ingen annan som rapporterat om det känns extremt osannolikt.

Jag har haft folk som har tittat på min Model X och frågat om det är Model 3... De vet hur Model S ser ut så de vet att det inte är en Model S och sedan har de hört om Model 3 så då tror de att min Model X är en Model 3.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Svenssons skrev:
Jag har haft folk som har tittat på min Model X och frågat om det är Model 3... De vet hur Model S ser ut så de vet att det inte är en Model S och sedan har de hört om Model 3 så då tror de att min Model X är en Model 3.
Mig har de också frågat om det är "den där nya", fastän jag har en gammal Model S. Så nej, folk har inte koll på modellerna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Här är en på vårt forum som har en Model 3:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=7110

Så inte ens i sekten så är det klart vilken modell som är vilken :P