Min är också folierad men jag tvättar för hand. Var också lite nojig för det där med 50cm avstånd i början.Pontus skrev:Nu är det dax för första tvätten efter folieringen. Hybris tipsade tacksamt om att hålla minst 50 cm med högtryck. Jag har dock inte möjlighet att tvätta för hand regelbundet (kanske får prova en självtvätt) och det tvättar jag provat tidigare känns som om det är närmare än så. Någon som har tips om en högtryckstvätt som inte går så nära på en Tesla och gärna i norrort om Stockholm?
Har en extremt kraftfull högtryckstvätt i en tvätthall i närheten (med rekyl så att jag själv får spjärna emot) och har laborerat lite med hur nära jag kan gå. Har upptäckt att wrappen är extremt tålig och jag kan gå alldeles intill utan att den flyttar sig eller att något annat händer. Numera tänker jag inte alls på att hålla 50cm utan håller så nära jag behöver för att få bort smutsen.
Jag kan förstås inte lova att detsamma gäller för din wrap, men för egen del bryr jag alltså mig inte ett dugg om att hålla 50cm bort utan tvättar på det avstånd som behövs (vilket i normalfallet brukar vara 30-50cm). Gissar att du kan köra in i vilken som helst bilhall på jorden utan att din wrap tar någon som helst skada.