Nissan visar upp sin självkörande Leaf

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Nissan visar upp sin självkörande Leaf

Inlägg av mati »

mans71 skrev:
Mycket imponerande. Ser fram mot att få samma funktion i Teslan, tillhör dom som iaf. har betalat för det. Man får se om det blir som med laddluckan av det hela... :P
Förlåt mig, men har du betalat för full autonomi? Hur länge tänker du behålla bilen om jag får ställa den lite provokativa frågan? Eller har du bara gjort det för att sponsra Tesla lite grann (vilket jag inte tycker är så dumt iofs)?
Själv är jag ytterst tveksam om jag någonsin kommer kunna dra nytta av de utlovade AP2-funktionerna under de tre åren som mitt leasingavtal löper. Och då menar jag alltså AP, inte full autonomi.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

mati skrev:
mans71 skrev:
Mycket imponerande. Ser fram mot att få samma funktion i Teslan, tillhör dom som iaf. har betalat för det. Man får se om det blir som med laddluckan av det hela... :P
Förlåt mig, men har du betalat för full autonomi? Hur länge tänker du behålla bilen om jag får ställa den lite provokativa frågan? Eller har du bara gjort det för att sponsra Tesla lite grann (vilket jag inte tycker är så dumt iofs)?
Själv är jag ytterst tveksam om jag någonsin kommer kunna dra nytta av de utlovade AP2-funktionerna under de tre åren som mitt leasingavtal löper. Och då menar jag alltså AP, inte full autonomi.
Dels för att jag gissar att det blir betydligt dyrare att uppgradera senare, dels för att stödja utvecklingen. En elbil i aluminium borde hålla länge så jag räknar med att behålla bilen minst 9 år om det inte visar sig vara ett måndagsexemplar, men det verkar lovande på den fronten. Bra ihopskruvad bil men dock lite småfel som servicecenter nog snabbt fixar.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Nissan verkar verkligen ha kommit långt men i denna videon verkar den ha lite problem däremot.

Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Some bugs. :lol: :lol: :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
Some bugs. :lol: :lol: :lol:
hehe.. härlig video den där... Men jag gillar att man erkänner att de inte är klart men att man ändå visa upp det.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det kommer ta lååång tid för de traditonella tillverkarna att få ut en bil som är självkörande. Tänk bara på vilka resurser det kommer krävas för att göra alla FMEAs för en körningen.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Jag tror nog faktiskt att Nissan kommer att få till riktig level 5 autonomi innan Tesla faktiskt. Väldigt imponerande testkörningar. En del buggar och sånt men det är fortfarande i utveckling.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Vasp skrev:
Jag tror nog faktiskt att Nissan kommer att få till riktig level 5 autonomi innan Tesla faktiskt. Väldigt imponerande testkörningar. En del buggar och sånt men det är fortfarande i utveckling.
Det största problemet är att de inte har några mil, eftersom de bara kör med en eller kanske max hundra bilar. Tesla kör redan med mer än 30000 bilar ute i den riktiga verkligeheten.
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

LarsL skrev:
Vasp skrev:
Det största problemet är att de inte har några mil, eftersom de bara kör med en eller kanske max hundra bilar. Tesla kör redan med mer än 30000 bilar ute i den riktiga verkligeheten.
de är väl 5ggr fler dvs 150.000, alla lev 2015+2016+q1-2017
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

12man skrev:
LarsL skrev:
Vasp skrev:
de är väl 5ggr fler dvs 150.000, alla lev 2015+2016+q1-2017
Nä, de har inte rätt hårdvara. Bara de senaste 30-40000 bilarna har hårdvaran för självkörning.
Skriv svar