Har alla här fått 6.1?
Moderator: Redaktion
Re: Har alla här fått 6.1?
Nej
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Nope 

Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Gör som jag gjorde. Bry dig inte... En morgon får du notifieringen... Ingen panik med 6.1 för min del. Gillar att det nu finns linjer för backkameran. Annars inte så tokstora ändringar tycker jag... Bra små uppdateringar...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Lyser minsann med sin frånvaro för mig. Vad är roll-out, två-tre veckor?
Model X P100D
Har inte heller fått 6.1. De rullar iallafall inte ut i VIN-ordning...
//HMH
//HMH
Vilket Stort problem...
Hälsar vi som väntar på bilen.

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag håller med, att vänta på 6.1 är ett rekorderligt i-landsproblem jämfört med att vänta på bilen. Oss är det synd om på riktigt.Kilowatt skrev:Vilket Stort problem...![]()

Väntan på bilen när man inte hade någon var sjukt jobbigt... Bättre väntan nu nör man redan har en och väntar på en ny... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag kan bara hålla med. Det börjar bli riktigt jobbigt!dstr skrev:Jag håller med, att vänta på 6.1 är ett rekorderligt i-landsproblem jämfört med att vänta på bilen. Oss är det synd om på riktigt.Kilowatt skrev:Vilket Stort problem...![]()

Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Kollade idag på My Tesla och där finns ett pdf-dokument med version 6.1 men i bilen "bara" 6.0, är det nära nu och hur lång tid (har 4G puck i bilen) tar en uppdatering?
Har också fått 6.1 inne på My Tesla. Men inte i bilen.leiflodde skrev:Kollade idag på My Tesla och där finns ett pdf-dokument med version 6.1 men i bilen "bara" 6.0, är det nära nu och hur lång tid (har 4G puck i bilen) tar en uppdatering?
Samma här, känner dock ingen panik. Tacksam att det inte är bilen jag väntar på. Fast ibland saknar jag den väntan, ibland är längtan en skön och avkopplande känsla över något som komma skall.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Tur att man fått dokumenten för 6.1, nu är det bara att vänta på bilen. Ett av två är ju inte så illa 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Vad menar du med 4G-puck?leiflodde skrev:Kollade idag på My Tesla och där finns ett pdf-dokument med version 6.1 men i bilen "bara" 6.0, är det nära nu och hur lång tid (har 4G puck i bilen) tar en uppdatering?
Att han kopplar upp sig mot ett 4G modem, dvs att bilen är uppkopplad med wifi....Silious81 skrev:Vad menar du med 4G-puck?leiflodde skrev:Kollade idag på My Tesla och där finns ett pdf-dokument med version 6.1 men i bilen "bara" 6.0, är det nära nu och hur lång tid (har 4G puck i bilen) tar en uppdatering?
Helt rätt och använder det i jobbet och har den alltid med mig och tänkte att uppkopplingen blir lite snabbare än bilens 3G men har inte märkt någon större skillnad och jag tror att "skärmen/datorn" är begränsningen i uppdateringen men är ingen dataguru.Ghia64 skrev:Att han kopplar upp sig mot ett 4G modem, dvs att bilen är uppkopplad med wifi....Silious81 skrev:Vad menar du med 4G-puck?leiflodde skrev:Kollade idag på My Tesla och där finns ett pdf-dokument med version 6.1 men i bilen "bara" 6.0, är det nära nu och hur lång tid (har 4G puck i bilen) tar en uppdatering?
Har varit utan 3G uppkoppling och har hänt ett par ggr så jag trodde det var därför jag inte hade fått nya uppgraderingen men ser nu att flera väntar. Super med de nya har faktiskt saknat tex automatiskt av och på hellyse som jag tycker är suveränt. Otroligt att få dessa uppgraderingar och att få det via nätet. Glad, nöjd och tacksam för Teslan.
Äntligen håller bilen på att installera 6.1 Ska bli kul att se i morgon när det är dags att skjutsa ungarna till skolan 

Va tvungen att springa ut i garaget och kolla lite. Backlinjerna va där och det fanns top-wiew.
Plus att det gick att öppna laddnings porten med fjärrkontrollen. Vilket inte har funkat tidigare.
Och som grädde på moset så hittade jag några starköl i garaget, som jag passade på att svepa när jag gick igenom menyerna
Hoppas inte tanten är på forumet och smygläser bara..
Plus att det gick att öppna laddnings porten med fjärrkontrollen. Vilket inte har funkat tidigare.
Och som grädde på moset så hittade jag några starköl i garaget, som jag passade på att svepa när jag gick igenom menyerna

Hoppas inte tanten är på forumet och smygläser bara..