Beställningar på S85D
Moderator: Redaktion
Re: Beställningar på S85D
Hej igen.
Min grå S85D (VIN760xxx) gick ur produktion idag och är påväg från fabrik.
Bekräftad: 24/11-14
Produktion: 7/4-15
Påväg från fabrik: 15/7
Uppskattad lev: slutet maj
Någon som vet hur många båtar med Tesla som går över Atlanten varje vecka?
Min grå S85D (VIN760xxx) gick ur produktion idag och är påväg från fabrik.
Bekräftad: 24/11-14
Produktion: 7/4-15
Påväg från fabrik: 15/7
Uppskattad lev: slutet maj
Någon som vet hur många båtar med Tesla som går över Atlanten varje vecka?
Min gick i produktion 2/4 och är fortfarande inte färdigbyggd. Känns inte som uppdateringarna hänger med riktigt.
Bägge mina bilar har varit i produktion 6-7 dagar, tror det är det normala
Senast redigerad av Bengt, redigerad totalt 1 gånger.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Production completelineman skrev:Ändrad status: Färdigproducerad
Hurra ett steg närmare.
Lineman vi kanske får dela båt?
Vad är nästa status?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Att den transporteras - sen att den förbereds för leverans. Efter leverans blir det tomt.Pontus skrev:Vad är nästa status?
Fick bekräftat idag att bilen är på båten till Holland och att slutet av Maj nog kommer hålla. Din borde vara på samma båt tycker jag.Pontus skrev:Lineman vi kanske får dela båt?
Var fick du den bekräftelsen? Min status är fortfarande "In transit from factory"lineman skrev:Fick bekräftat idag att bilen är på båten till Holland och att slutet av Maj nog kommer hålla. Din borde vara på samma båt tycker jag.Pontus skrev:Lineman vi kanske får dela båt?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Min var 'in transit' ända tills dagen den levererades, så det betyder nog inte så mycket vad som står på 'My Tesla'-sidan.Pontus skrev:Var fick du den bekräftelsen? Min status är fortfarande "In transit from factory"lineman skrev:Fick bekräftat idag att bilen är på båten till Holland och att slutet av Maj nog kommer hålla. Din borde vara på samma båt tycker jag.Pontus skrev:Lineman vi kanske får dela båt?
Precis vad min DS sagt men lite konstigt då denna status borde vara kopplat till någon automatisk uppdatering. Här svårt att tänka mig att den göra manuellt.Jojo skrev:Min var 'in transit' ända tills dagen den levererades, så det betyder nog inte så mycket vad som står på 'My Tesla'-sidan.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vår DS ringde idag i ett annat ärende och nämnde då att bilen var på båtenPontus skrev:Var fick du den bekräftelsen? Min status är fortfarande "In transit from factory"lineman skrev:Fick bekräftat idag att bilen är på båten till Holland och att slutet av Maj nog kommer hålla. Din borde vara på samma båt tycker jag.Pontus skrev:Lineman vi kanske får dela båt?
Får komma på en bra ursäkt att kontakta honom då 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hum, hade hopp om att vara på samma båt då DS sagt månadsskiftet maj/juni. Men min status är fortfarande "The Tesla Factory is building your Model S" som den varit i 10 dagar... 

Över en månad i förväg? Jag fick veta min tid en knapp vecka innan. Du får nog räkna med att din tid kommer att ändras, åt ena eller andra hållet ...lineman skrev:Har fått en upphämtningstid nu: 29 maj kl 11:00
Samma som du har och Late May som indikeringjtesla skrev:Hum, hade hopp om att vara på samma båt då DS sagt månadsskiftet maj/juni. Men min status är fortfarande "The Tesla Factory is building your Model S" som den varit i 10 dagar...
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
Känner på mig att det blir en vecka tidigareStripe68 skrev:Över en månad i förväg? Jag fick veta min tid en knapp vecka innan. Du får nog räkna med att din tid kommer att ändras, åt ena eller andra hållet ...lineman skrev:Har fått en upphämtningstid nu: 29 maj kl 11:00

Ja, det låter konstigt.
Igår mailade jag med Alexander och fick besked att min bil troligen är klar för leverans mellan 20 maj och 3 juni. Han kan inte ge bättre besked eftersom den fortfarande är under transport. Webbsidan säger fortfarande slutet av maj.
Igår mailade jag med Alexander och fick besked att min bil troligen är klar för leverans mellan 20 maj och 3 juni. Han kan inte ge bättre besked eftersom den fortfarande är under transport. Webbsidan säger fortfarande slutet av maj.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
- kanylbullen
- Teslaägare
Idag hämtade jag min! Fem och en halv månads väntan är över! Fan vad mäktig den är. Och den är MYCKET snabbare det jag förväntade mig, särskilt när jag la beställningen.

Senast redigerad av kanylbullen, redigerad totalt 1 gånger.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- kanylbullen
- Teslaägare

Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Stort grattis!kanylbullen skrev:Idag hämtade jag min! Fem och en halv månads väntan är över! Fan vad mäktig den är. Och den är MYCKET snabbare det jag förväntade mig, särskilt när jag la beställningen.
329 timmar kvar till min leverans...
Driver sajten Car.info
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt: