Fungerar alldeles utmärkt på motorvägModel3LR skrev:Det aktiva helljuset på nya volvobilar är grymt! Funkar däremot inte på motorvägen. Då blinkar alla lastbilar. Men det gäller alla bilar med liknande ljus.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Fungerar alldeles utmärkt på motorvägModel3LR skrev:Det aktiva helljuset på nya volvobilar är grymt! Funkar däremot inte på motorvägen. Då blinkar alla lastbilar. Men det gäller alla bilar med liknande ljus.
För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Hört uttrycket "kasta sten i glashus"?
I artikeln står det att försäljningen av Bolt i USA stannat av.
iPace sålde knappt en veckas Model 3 produktion, under 7000 bilar, på hela 2018!
Audi hade 407 bilar REGISTRERADE, vilket inte betyder att de levererats till kund.
Vi får verkligen hoppas det "fungerar" bättre än Mercedes!!!Verdi skrev:
Såg inte presentationen men det borde väl vara nåt i stil med Mercedes ILS eller Audis Matrix?
När man kör i stan så stänger man med fördel av helljuset och den funktionen och har enbart halvljus.
Jag hade ett sånt system på min BMW 330d från 2013 så det är ju inget nytt direkt och något som jag absolut saknar på Teslan.
Är Polestar 2 en S60 XC? eller en såndär S40 XC? 40.2 receptet kanske? Vilken volvo modell är det? Det är en fråga, inte påståendeJeppe_E skrev:Nya Volvo s60 2019. Känner man igen designen eller?![]()
Att Bolt är bortglömd råder det nog ingen större tvekan om. Det finns ju gott om vittnesmål om stora mängder osålda Bolt hos många av handlare i USA. Hur Europaförsäljningen gått behöver man inte ens Googla på... 200.000 är inte mycket med tanke på hur länge den funnits på marknaden. Bolt kommer sälja extremt lite jämfört med Model 3 under 2019, så att GM misslyckades med en Model 3-dödare förnekar vid det här laget inte ens Jan-Erik BerggrenJeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
iPace sålde knappt en veckas Model 3 produktion, under 7000 bilar, på hela 2018!
Audi hade 407 bilar REGISTRERADE, vilket inte betyder att de levererats till kund.
Ja, men varför ska du jämföra iPace med Model 3? Du sa att den dalar, nu när det visar sig att den inte dalar (mer än naturligt eftersom januari är en trög månad) så börjar du jämföra den med Model 3 istället? Does not compute.
För Audi är det sant, de har visst mjukvaruproblem som gör att de stoppar leveranserna. Kan det vara den kortare räckvidden som spökar (likt ipace?)
Har provat alla olika inställningar med samma resultat. Mitträcke och hög hastighet går inte ihop. Har fått samma resultat med flera bilmärken. Allt från nya billigare bilar till 1 miljon +.Stevvee skrev:Fungerar alldeles utmärkt på motorvägställer du den på långsam däremot får du blink men jag klarar mig utan med mina inställningar.
PS2 är byggd på en omdesignad XC40 platta. Polestar har utgått ifrån Concept 40.2 i själva designen, men som du ser så är det fler modeller som delvis bygger på den designen. Det är ju knappast Volvo-unikt att samma design används på flera modeller.Henrik Torphammar skrev:Är Polestar 2 en S60 XC? eller en såndär S40 XC? 40.2 receptet kanske? Vilken volvo modell är det? Det är en fråga, inte påståendeJeppe_E skrev:Nya Volvo s60 2019. Känner man igen designen eller?![]()
Konstigt, både min Bmw och båda min Volvo klarar det galant och får väldigt sällan blink mot mig (klart det händer men sällan). När det sker är det oftast mot äldre bilar som har kast halvljus själva.Model3LR skrev:Har provat alla olika inställningar med samma resultat. Mitträcke och hög hastighet går inte ihop. Har fått samma resultat med flera bilmärken. Allt från nya billigare bilar till 1 miljon +.Stevvee skrev:Fungerar alldeles utmärkt på motorvägställer du den på långsam däremot får du blink men jag klarar mig utan med mina inställningar.
Eller en TeslaStevvee skrev:Konstigt, både min Bmw och båda min Volvo klarar det galant och får väldigt sällan blink mot mig (klart det händer men sällan). När det sker är det oftast mot äldre bilar som har kast halvljus själva.
Nej för tusan jobbar inte där och tänker inte ens på att det står. Men tack för påminnelsen (såg nu att man kunde klicka ur det)Nicke Nyfiken skrev:Eller en TeslaStevvee skrev:Konstigt, både min Bmw och båda min Volvo klarar det galant och får väldigt sällan blink mot mig (klart det händer men sällan). När det sker är det oftast mot äldre bilar som har kast halvljus själva.
Skickat från min iPhone med Tapatalk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(Jobbar du på Apple eller varför är det så viktigt att berätta om din iPhone i varje inlägg?)
Jag är mest avundsjuk för jag får aldrig med reklamen när jag skickar från min Ericsson Hotline 450.Stevvee skrev:Nej för tusan jobbar inte där och tänker inte ens på att det står. Men tack för påminnelsen (såg nu att man kunde klicka ur det)Nicke Nyfiken skrev:Eller en TeslaStevvee skrev:Konstigt, både min Bmw och båda min Volvo klarar det galant och får väldigt sällan blink mot mig (klart det händer men sällan). När det sker är det oftast mot äldre bilar som har kast halvljus själva.
![]()
![]()
![]()
![]()
(Jobbar du på Apple eller varför är det så viktigt att berätta om din iPhone i varje inlägg?)
Jag trodde det var tvång när man inte betalade för appen TapatalkNicke Nyfiken skrev:Jag är mest avundsjuk för jag får aldrig med reklamen när jag skickar från min Ericsson Hotline 450.Stevvee skrev:Nej för tusan jobbar inte där och tänker inte ens på att det står. Men tack för påminnelsen (såg nu att man kunde klicka ur det)Nicke Nyfiken skrev:Eller en TeslaStevvee skrev:Konstigt, både min Bmw och båda min Volvo klarar det galant och får väldigt sällan blink mot mig (klart det händer men sällan). När det sker är det oftast mot äldre bilar som har kast halvljus själva.
![]()
![]()
![]()
![]()
Måste erkänna att PS2 är "satan-i-gatan"-snygg på den där bilden...Jeppe_E skrev:PS2 är byggd på en omdesignad XC40 platta. Polestar har utgått ifrån Concept 40.2 i själva designen, men som du ser så är det fler modeller som delvis bygger på den designen. Det är ju knappast Volvo-unikt att samma design används på flera modeller.Henrik Torphammar skrev:Är Polestar 2 en S60 XC? eller en såndär S40 XC? 40.2 receptet kanske? Vilken volvo modell är det? Det är en fråga, inte påståendeJeppe_E skrev:Nya Volvo s60 2019. Känner man igen designen eller?![]()
Det är otroligt mycket som är snarlikt mellan nya S60 och PS2
Grill, lampor, huv, skuldra, inbuktning i dörrpaneler, de avkapade fönsterna bak, svarta lister, baklampor, dörrhandtag (mer insjunkna på PS2). Min killgissning är att dessa bilar utvecklades parallellt.
Interiört är det ju mycket som går igen från Volvo. Ratten, friskluftsintagen, växelväljaren och säkerligen flera mindre detaljer. Man hittar ju likadana knappar/reglage lite varstans i både VW, Skoda, Audi och Porsche, så det är ju inget som är unikt för Volvo.
Legato skrev:Att Bolt är bortglömd råder det nog ingen större tvekan om. Det finns ju gott om vittnesmål om stora mängder osålda Bolt hos många av handlare i USA. Hur Europaförsäljningen gått behöver man inte ens Googla på... 200.000 är inte mycket med tanke på hur länge den funnits på marknaden. Bolt kommer sälja extremt lite jämfört med Model 3 under 2019, så att GM misslyckades med en Model 3-dödare förnekar vid det här laget inte ens Jan-Erik BerggrenJeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Ja, men varför ska du jämföra iPace med Model 3? Du sa att den dalar, nu när det visar sig att den inte dalar (mer än naturligt eftersom januari är en trög månad) så börjar du jämföra den med Model 3 istället? Does not compute.
För Audi är det sant, de har visst mjukvaruproblem som gör att de stoppar leveranserna. Kan det vara den kortare räckvidden som spökar (likt ipace?)
Men hallå, slutledningsförmåga?Jeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Därför Tesla erbjuder 0,25 % ränta på alla 75or nu också ?taliz skrev:Men hallå, slutledningsförmåga?Jeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Chevrolet slutar ju inte leverera i USA om det funnits efterfrågan. Problemet är att det inte gör det, så då tvingas dom exportera.
Du säger ju tom själv att januari varit segt.
Varför tror du Jaguar infört 0% ränta om de inte haft svårt att få köpare?
Och kom igen, under 7000 bilar är katastrofalt dåligt!
https://www.google.se/amp/s/electrek.co ... -deal/amp/
Självklart, de vill få iväg dom innan kvartalsslut.Stevvee skrev:Därför Tesla erbjuder 0,25 % ränta på alla 75or nu också ?taliz skrev:Men hallå, slutledningsförmåga?Jeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Chevrolet slutar ju inte leverera i USA om det funnits efterfrågan. Problemet är att det inte gör det, så då tvingas dom exportera.
Var mest en fråga bara för är intresserad utav en 75 och det är ”bråttom bråttom” enligt säljaren. Och ja det är 0,25 skillnad men riktigt lågt ändåtaliz skrev:Självklart, de vill få iväg dom innan kvartalsslut.Stevvee skrev:Därför Tesla erbjuder 0,25 % ränta på alla 75or nu också ?taliz skrev:Men hallå, slutledningsförmåga?Jeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.taliz skrev:Du borde kanske läsa det du googlar fram också?
Sen är det stor skillnad på 0,25 och 0.
Dom lär antagligen gå åt, tillverkas ju inte längre. Och de är ju billigaste alternativet om man vill ha en ny S eller X.Stevvee skrev:Var mest en fråga bara för är intresserad utav en 75 och det är ”bråttom bråttom” enligt säljaren. Och ja det är 0,25 skillnad men riktigt lågt ändåtaliz skrev:Självklart, de vill få iväg dom innan kvartalsslut.Stevvee skrev:Därför Tesla erbjuder 0,25 % ränta på alla 75or nu också ?taliz skrev:Men hallå, slutledningsförmåga?Jeppe_E skrev:För att försäljningen av Bolt har inriktats på marknader utanför USA, står tydligt i artikeln. Precis som Tesla. Faktum kvarstår att med 200.000 tillverkade och sålda bilar så lär den väl inte vara bortglömd. Det är bara vårt synfält som är lite skymt.
Sen är det stor skillnad på 0,25 och 0.
Geni87 skrev:En stor skillnad mellan Polestar 2 och S60 är ju dock att de bygger på olika plattformar, CMA respektive SPA, så under skalet bör de vara tämligen olika rent tekniskt. XC40 och Polestar 2 bör däremot ha väldigt mycket gemensamt, och elbilsanpassningen man har gjort av CMA kommer ju även hamna i XC40.
Henrik Torphammar skrev:Vi får verkligen hoppas det "fungerar" bättre än Mercedes!!!Verdi skrev:
Såg inte presentationen men det borde väl vara nåt i stil med Mercedes ILS eller Audis Matrix?
När man kör i stan så stänger man med fördel av helljuset och den funktionen och har enbart halvljus.
Jag hade ett sånt system på min BMW 330d från 2013 så det är ju inget nytt direkt och något som jag absolut saknar på Teslan.
Övre bilden är en Volvo S60 2001-2009 med Xenon, nedre bilden är en flång ny Mercedes med adaptiva lysen. Jag såg hur den bländade av så det är inte helljuset den har på. Sjukt jobbigt att möta dessa! Fotograderade samma dag precis efter varandra så samma ljusförhållanden. Syns tydligt hur illa Mercedesens lyse siktar iom den lyser upp motorhuven på min bil.
Jag har lite delade känslor.taliz skrev:Ni som reserverade en PS2 igår, vad tänker ni om Model 3 uppdateringarna idag?
Fick känslan av att många gjorde det för att de tyckte Model 3 var för dyr?