OfarligTesla skrev:Verdi skrev:
Tror inte de prutar på det där. Har iofs inte frågat. Men de tar t ex inte inbyten på det här erbjudandet och det lät som att de sålt massor under gårdagen.
För oss blir det trots allt billigare att ha kvar i3:an (~1400:-/mån) och en så stor och klumpig bil tror jag inte min fru vill ha. Tror inte ens jag får in henne till Audi för att kolla på en.

Men det vore ju lite roligt. Är ju en grymt fin bil på många sätt.
Min erfarenhet är att man kan pruta på allt hos Audi, har prutat på sådana här bra erbjudanden förut men på fossilerna.
Gillar E-tronen rätt mycket faktiskt, lär dock som dig ha svårt att sälja det till frun :p. Hade ju dock varit najs att bara lasta in skidorna och åka, något jag saknar hos både S och 3. Skulle dock för oss vara vår enda bil så kanske blir lite tradigt med en 50 då...
Med backkamera (5700:-) och sportratt med värme (3700:-) som enda tillval steg kostnaden med ytterligare (5700+3700)/24=392:-/mån. Försäkringen går på 539:-/mån också. Vinterhjul fanns från 16'? Restvärde efter 2 vintrar är kanske 4'. Dvs ytterligare 500:-/mån. Skatten är 30:-/mån.
Tillkommer 83 mil i månaden med en elkostnad på ca 3:-/mil. 249:-/mån.
4590+392+539+500+30+241= 6300:-/mån.
Ja jag vet inte. Är ju inte lika billigt längre. Ganska dryg privat kostnad.
Enligt mitt kalkylark blir företagsleasingen de erbjuder billigare.
https://www.borjessonsbil.se/kampanjer/ ... on-50/audi
Då ingår 1500 mil per år, försäkring och service. Förmånsvärde är från 4013:-/mån brutto med mina tillägg.
Audi e-tron 50 quattro
Pris från ca. 695.000 kr
Business lease från ca 5.995 kr/mån
Förmånsvärde från ca 1.875 kr/mån
Räckvidd över 300 km enligt WLTP-körcykeln.
Den faktiska räckvidden påverkas av ett flertal faktorer så som körsätt, körförhållanden, uppvärmnings/kylbehov etc.
Business Lease: 36 mån (exkl moms), 4.500 mil, 0 % särskild leasingavgift, garanterat restvärde, rörlig ränta baserad på VWFS basränta (nov 2019). Eventuella övermil samt onormalt slitage debiteras utöver leasingavgiften. Audi Serviceavtal och Audi Försäkring ingår vid Business Lease.
Då är privatkostnaden "endast" 5567:-/mån enligt mitt kalkylark.

Nästan på kronan exakt lika mycket som en Model 3 LR AWD. Dock operationell leasing vilket innebär lägre risk/chans/frihet. Troligen är en LR AWD värd mer än 50% efter 3 år.