Laddbox från Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Laddbox från Tesla
+100
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Hämtade upp en Wallbox hos Tesla GBG idag. Verkar som de fått ordning på leveranserna - tog ca 2v från beställning till den fanns att hämta!
Nu fattas bara en sak - bilen...
Nu fattas bara en sak - bilen...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Jag beställde för ca 1,5 månad sedan och har fortfarande inte fått min. Beställde du kort eller lång sladd?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
beställde för en vecka sen gick min idag i Mölndal. Lång kabel.Castro90 skrev:Jag beställde för ca 1,5 månad sedan och har fortfarande inte fått min. Beställde du kort eller lång sladd?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Jag ringde Tesla och min hade mycket riktigt kommit med leveransen igår. De hade inte hunnit kontakta alla som hade beställt.mahulkp skrev:beställde för en vecka sen gick min idag i Mölndal. Lång kabel.Castro90 skrev:Jag beställde för ca 1,5 månad sedan och har fortfarande inte fått min. Beställde du kort eller lång sladd?
Gott. Lång kabel var det för min del.Castro90 skrev:Jag ringde Tesla och min hade mycket riktigt kommit med leveransen igår. De hade inte hunnit kontakta alla som hade beställt.mahulkp skrev:beställde för en vecka sen gick min idag i Mölndal. Lång kabel.Castro90 skrev:Jag beställde för ca 1,5 månad sedan och har fortfarande inte fått min. Beställde du kort eller lång sladd?
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Min laddbox skulle komma idag, den skickades från Mölndal igår. Men TNT hittade uppenbarligen inte var jag bor, och då sket de i att leverera paketet utan att höra av sig. Mycket märkligt. Jag fick ringa och tjata. Hoppas de hittar hit imorgon. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Vad får ni betala för frakten?mati skrev:Min laddbox skulle komma idag, den skickades från Mölndal igår. Men TNT hittade uppenbarligen inte var jag bor, och då sket de i att leverera paketet utan att höra av sig. Mycket märkligt. Jag fick ringa och tjata. Hoppas de hittar hit imorgon.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Undrar bara för att det kostade ca 1500 extra för att få vinterdäck levererade till Malmö...
SuC i Upplands Väsby har på lager. Bara att åka dit o köpa.
I kabelns längd, ingår själva kontakten, någon som vet? 2,5 M exkl kontakt är perfekt för mig, men om själva kabeln bara är 2,20 kan det bli tajt. 7 meter är alldeles för långt.t
I kabelns längd, ingår själva kontakten, någon som vet? 2,5 M exkl kontakt är perfekt för mig, men om själva kabeln bara är 2,20 kan det bli tajt. 7 meter är alldeles för långt.t
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Beställde några dagar innan jag hämtade bilen. Då låg den i bilen. Fått den monterad idag, funkar fint. Kompisen testade att ladda sin Volvo funkade.
Tesla 60D, Aug 2016, Gen2, Autopilot. http://---
Tesla 60D, Aug 2016, Gen2, Autopilot. http://---
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Och de som lovade att ringa när de som beställt fått sina. Nu har de dem på lager men ingen som ringt mig.... Hmmmm.Bod skrev:SuC i Upplands Väsby har på lager. Bara att åka dit o köpa.
Tesla Model Y
Ja, 150kr.Nyren skrev:Vad får ni betala för frakten?
Ok, det var ju inte så farligt.
Är det bara att ringa SC i Väsby och köpa/boka en för upphämtning? Har de båda varianterna på hyllan?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Beställde min 26/8 och kollade med SC - Möndal igår och de hade inte fått in den än.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
De hade det i måndags när jag var där. De sa då att de hade båda varianterna på hyllan. Körde motorcykel, så jag kunde inte köpa någon. Tänkte åka förbi idag och hämta en.Johnalm skrev:Är det bara att ringa SC i Väsby och köpa/boka en för upphämtning? Har de båda varianterna på hyllan?
Nu har min laddbox kommit. Den har fackmannamässigt installerats i ladugården med hjälp av den välbeprövade Bjelke-metoden (semi-fast installation via 3-fas-kontakt) och fungerar finfint. Snyggt blev det också. Om någon är intresserad kan jag ta bild på den så fort jag har städat upp lite. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
"Bjelke-metoden"mati skrev:Nu har min laddbox kommit. Den har fackmannamässigt installerats i ladugården med hjälp av den välbeprövade Bjelke-metoden (semi-fast installation via 3-fas-kontakt) och fungerar finfint. Snyggt blev det också. Om någon är intresserad kan jag ta bild på den så fort jag har städat upp lite.

Och där hann jag precis missa ditt 1000:e inlägg!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag vill jättegärna se en bild. Jag var och köpte min igår och tänkte göra som du, semi-fast installation via 3-fas-kontakt. Kommer att be en elektriker att sätta upp den. Förmodligen skulle jag klara att fixa det själv men det är ganska korta kablar som skall anslutas inne i boxen och jag har inte värdens bästa motorik.
Någon som gjort något liknande i Täby och kan ge en bra kontakt?
Oj, just det. Jag har nog för mycket fritid verkar det som...Bjelke skrev:Och där hann jag precis missa ditt 1000:e inlägg!

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Det var ganska enkelt. Grova grejer och rätt mycket plats. Finmotorik behövs inte direkt. Enda kabeln som var lite pillig att få på plats var jorden, den sitter lite dumt längst till höger. Jag körde in matningen uppifrån. Det som var knepigast var att skala trefaskabeln.Bod skrev:Jag vill jättegärna se en bild. Jag var och köpte min igår och tänkte göra som du, semi-fast installation via 3-fas-kontakt. Kommer att be en elektriker att sätta upp den. Förmodligen skulle jag klara att fixa det själv men det är ganska korta kablar som skall anslutas inne i boxen och jag har inte värdens bästa motorik.
Sen får man vara noga med alla små skruvar som sitter i laddboxen och som ska lossas när man öppnar den.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Näe, det är ju så den egentligen SKA monterasP_EL skrev:
Fick också min på plats igår. Dock ej Bjelke-metoden med 3-fas skarv, har jag gjort ett misstag?Tänkte iofs att laddaren ska sitta där den sitter...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ska gör ett försök på söndag. Den enda riktigt lilla skruven är den som sitter längs ner på fronten. Tappar man den är den nog förlorad för alltid.