den stolpen i Falkenberg är ganska intressant, vem kör elbil och planerar så att man behöver ladda schuko på motorvägen? kommer behövas ätas många hamburgare innan man har fått några mil att snacka om
lite spel för galleriet känns det som.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
den stolpen i Falkenberg är ganska intressant, vem kör elbil och planerar så att man behöver ladda schuko på motorvägen? kommer behövas ätas många hamburgare innan man har fått några mil att snacka om
Någon km mer el på en laddhybrid kan det ju ge, och det kan tänkas avgöra var burgaren äts för flera, så då kan det kanske vara en värd investering.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Någon km mer el på en laddhybrid kan det ju ge, och det kan tänkas avgöra var burgaren äts för flera, så då kan det kanske vara en värd investering.
Tveksamt!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tveksamt!
För några år sen var min bror och jag i Stockholm och hyrde en Volvo C30 Electric. Det var ren nöjesåkning för att testa bilen och vad som då fanns av laddningsmöjligheter. Ja, det blev mycket hamburgare, kaffe och glass Detta var ju i forntiden, innan det fanns snabbladdare. Även när jag kör fossilbil väljer jag att stanna till och äta på de ställen som faktiskt har gjort lite framför de som inget har gjort för oss elbilister. Om många laddar syns det att det lockar kunder. Om laddplatsen alltid är tom försvinner stolpen kanske en dag, "det är ju aldrig någon som laddar, det där med elbilar var nog en parantes". Jag tror det är bättre att använda möjligheterna, även om det bara ger någon mil.
Håller med dig. En bil som Nissan Leaf eller Miev, E-up laddar med upp till 25km/h. En hamburgare och en runda i butikerna runt om kan mycket väl ge det som behövs. Ett utmärkt initiativ tycker jag. Den sattes dessutom dit långt innan DC-laddarna fanns.
Idag kunde man iaf se vem som sköter laddaren i Hudik, för nu hänger det en säck över som det står Clever på!
Då borde det alltså funka med deras kort osv:)
Mkt bra förslag angående inlandet. Platser där Europavägar korsar E45 är bästa lägena. Från de orterna når man alltid kusten, fjällen och norska kusten. Man fångar dessutom upp sommartrafiken längs E45.
För Västerbotten och Norrbotten är Storuman, Arvidsjaur, Jokkmokk och Gällivare bäst.
Någon som känner tillom det händer något norröver inom någorlunda närtid?
Det kan virke som at de fleste her ikke diskuterer Supercharges men allt annet desverre. Jeg er veldig spendt på disse suc nordover da jeg trenger dem til sommeren. I norge kan vi søke i komunelister etter tesla søknader og får ut info tidlig. Ingen som har funnet noen info anngående 2016 suc utbygging?
Någon som känner tillom det händer något norröver inom någorlunda närtid?
Det kan virke som at de fleste her ikke diskuterer Supercharges men allt annet desverre. Jeg er veldig spendt på disse suc nordover da jeg trenger dem til sommeren. I norge kan vi søke i komunelister etter tesla søknader og får ut info tidlig. Ingen som har funnet noen info anngående 2016 suc utbygging?
Jag har väl stått lite för den kommundelen, och skrivit på tesla.sondell.biz. Men trpttnade väl lite efter torkan förra året. Hände ju ingenting. Och nu verkar de bygga smått. I Västervik blir det väl 2-4 platser och inget som kräver kontakt med kommunen och bygglov. Det gör det svårt att få reda på något från kommunen. Det förutsätter att det finns en transformatorstation i närheten som har tillräcklig kapasitet även för Tesla då så de slipper bygga en egen som behöver bygglov.
Åkte förbi igår och markarbetena verkar gå framåt, om än i en maklig takt. Någon som har en uppfattning om hur lång tid det brukar ta från första spadtag till öppning av en SC?
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Magkänslan är ju annars att Tesla har bromsat in sin utbyggnad i Norden.
Nu är det upp till Clever (och andra?) att förtäta nätet med laddare så att långfärder vid sidan om europavägarna blir helt bekymmerslösa.
Fast det är ju inte så orimligt att tro att man inte planerar för att bygga laddarna i norr i januari, då det är lättare att bygga när det inte är tjäle, så jag är fortsatt optimistisk att det kommer några nya stationer i Sverige under året.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Magkänslan är ju annars att Tesla har bromsat in sin utbyggnad i Norden.
Nu är det upp till Clever (och andra?) att förtäta nätet med laddare så att långfärder vid sidan om europavägarna blir helt bekymmerslösa.
Fast det är ju inte så orimligt att tro att man inte planerar för att bygga laddarna i norr i januari, då det är lättare att bygga när det inte är tjäle, så jag är fortsatt optimistisk att det kommer några nya stationer i Sverige under året.
Tror det samma. Superchargerkartan för 2016 på Teslas hemsida är inte direkt uppdaterad men jag tror de vill knyta ihop Norge, Sverige och Finland i år och tror nog att de får till Superchargers i Kalmar och Kristianstad förutom Tindered i år. Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
En intressant utmaning. Den mest problematiska sträckan torde vara över S:t Petersburg. Jag skulle inte vilja köra i Ryssland utan minst en dashcam framåt i alla fall. Och att ta färjan mellan Finland och Estland vore ju att fuska....
Vem blir först att köra Östersjön runt med hjälp av Superchargers?
En intressant utmaning. Den mest problematiska sträckan torde vara över S:t Petersburg. Jag skulle inte vilja köra i Ryssland utan minst en dashcam framåt i alla fall. Och att ta färjan mellan Finland och Estland vore ju att fuska....
Om det inte finns någon Supercharger i Ryssland så tycker inte jag det är så mycket fusk... Jag undviker helst Ryssland även ifall jag fattar det som att det ska vara lite bättre runt S:t Petersburg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.