Det var i slutet av december som jag mailade min DS och meddelade att jag ville ha den, han bad mig då skicka ett mail till en annan person i Stockholm och beställa, vilket jag gjorde.stefan007 skrev:Hur beställde du den? Var förbi Gbg idag och den vita i butiken hade den monterad. De var lite luddiga om tillvägagångssättet att beställa. Fanns bara på Usa-sidan för 600$. Den såg bra ut och extra mugghållare är aldrig fel!Stripe68 skrev:Jag hämtade min i torsdags. Efter att ha väntat i 3,5 år så var det äntligen dags kl 16:00. Jag var så nervös hela den eftermiddagen att jag mådde riktigt dåligt och funderade ett tag på att försöka ställa in det. Men det gick bra och nu står hon parkerad under carporten här hemma.
Jag var tydligen den första i Sverige som fick bilen levererad med centerkonsolen.
Beställningar på S85D
Moderator: Redaktion
Re: Beställningar på S85D
Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
Jag hade 8 veckorpå min P85 för ett år sedan, men det går kanske fortare nu.morrhugg skrev:Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
Om min leverans kommer inom det fönster som är utlovat blir det 6-8 veckor från färdigproducerad.Delta skrev:Jag hade 8 veckorpå min P85 för ett år sedan, men det går kanske fortare nu.morrhugg skrev:Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Ok! Jag har lev. "Late June", så det låter ju som det är mid-late June som är rimligt fortfarande då, antagligen inte försenad i alla fall.Bengt skrev:Om min leverans kommer inom det fönster som är utlovat blir det 6-8 veckor från färdigproducerad.Delta skrev:Jag hade 8 veckorpå min P85 för ett år sedan, men det går kanske fortare nu.morrhugg skrev:Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
Begriper inte det här, om man beställer en S70D nu så beräknas leverans fortfarande till Juni, inte ens sent Juni.
Dom som är färdiga nu borde ju rimligtvis komma fortare, eller samlar dom bilarna på hög och skickar dom ett visst datum, säg om en par veckor för att hinna tillverka S70D?
Dom är prioriterade enligt min DS.
Hoppas det går någon leverans tidigare för dom som är klara.
Dom som är färdiga nu borde ju rimligtvis komma fortare, eller samlar dom bilarna på hög och skickar dom ett visst datum, säg om en par veckor för att hinna tillverka S70D?
Dom är prioriterade enligt min DS.
Hoppas det går någon leverans tidigare för dom som är klara.
Min är i New Orleans för tillfället efter att ha varit på en kryssning runt Mexikans gulfen. Men skeppet verkar snart fullastad så jag hoppas det snart bär av mot Rotterdam.morrhugg skrev:Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
Beräknat leverans i slutet av maj, färdig producerat den 7 april.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Idag var min också färdigproducerad! På väg från fabriken. Leverans sent i juni i Gbg.
... och min med 
Färdigproducerad
Din Model S är på väg från fabriken.

Färdigproducerad
Din Model S är på väg från fabriken.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld

S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Låter som att en robot tappade bilen och att man behöver några dagar för att laga den baraBow skrev:Vår gick på line den 14/4 och har fortfarande inte blivit färdigbyggd. Det måste ju betyda att den blir väldigt välbyggd.
![]()

Driver sajten Car.info

S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Bekräftade beställning på en S85D idag, först stod det leverans Juli, nu är det ändrat till Augusti 
Bekräftad: 30 april
VIN: 30 april
I produktion:
Beräknad leverans: Augusti

Bekräftad: 30 april
VIN: 30 april
I produktion:
Beräknad leverans: Augusti
Senast redigerad av tornblad, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model S 85D Vit
Tack Jojo!Jojo skrev:GRATTIS!!!tornblad skrev:Bekräftade beställning på en S85D idag,..

Tesla Model S 85D Vit
Äntligen min bil har anlänt till hamnen, i Veracruz...
Hoppas bara på en snabb resa till rätt hamn, någon som vet om 10 dagar räcker till Europa?

Hoppas bara på en snabb resa till rätt hamn, någon som vet om 10 dagar räcker till Europa?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Helvete.
Min S85D VIN 79504 var på väg från fabrik för någon/några veckor sedan.
Häromdagen fick jag ett mail från MyTesla med informationen att min beställning är bekräftad. Loggar in på MyTesla för att se vad i helvete som pågår.
Ser en ny beställning/reservationsnummer; inget spår av den gamla.
Ser fel information i beställningen (fel färg, fel tillval).
Igår fick jag ett mail om att jag tilldelats VIN.
Kontaktade A idag för att fråga vad som händer, och får följande tillbaka:
"Jag pratade med fabriken precis och jag har fått en bekräftelse ifrån leveranschefen också. Bilen uppfyllde inte kraven i vår kvalitetskontroll och fabriken har därför uppdaterat din beställning till ett nytt chassinr. Vi är väldigt måna om kvalitet och vill ge dig bästa möjliga slutprodukt. Fabriken tog därför detta beslut."
Bilen som jag beställde (i november) med "leverans i maj", blev uppskjuten till alla möjliga datum för att till slut landa på sista maj-mitten på juni har alltså gått åt helvete.
Och nu ska jag vänta till "slutet av juli".
Vilket i mina öron låter söm "mitten av augusti", eller "när sommaren och semestern är slut".
PERKELE.
Min S85D VIN 79504 var på väg från fabrik för någon/några veckor sedan.
Häromdagen fick jag ett mail från MyTesla med informationen att min beställning är bekräftad. Loggar in på MyTesla för att se vad i helvete som pågår.
Ser en ny beställning/reservationsnummer; inget spår av den gamla.
Ser fel information i beställningen (fel färg, fel tillval).
Igår fick jag ett mail om att jag tilldelats VIN.
Kontaktade A idag för att fråga vad som händer, och får följande tillbaka:
"Jag pratade med fabriken precis och jag har fått en bekräftelse ifrån leveranschefen också. Bilen uppfyllde inte kraven i vår kvalitetskontroll och fabriken har därför uppdaterat din beställning till ett nytt chassinr. Vi är väldigt måna om kvalitet och vill ge dig bästa möjliga slutprodukt. Fabriken tog därför detta beslut."
Bilen som jag beställde (i november) med "leverans i maj", blev uppskjuten till alla möjliga datum för att till slut landa på sista maj-mitten på juni har alltså gått åt helvete.
Och nu ska jag vänta till "slutet av juli".
Vilket i mina öron låter söm "mitten av augusti", eller "när sommaren och semestern är slut".
PERKELE.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Kvalitetskontrollen torde väl göras vid fabriken? Eller skulle den ha kommit fram till Tilburg och de upptäckte där att den inte uppfyllde kraven? Eller har de tappat containern vid i- eller urlastning av båten? Det senare skulle ju förklara varför den helt plötsligt inte skulle uppfylla kvalitetskraven längre.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Väldigt oklart.bylund skrev:Kvalitetskontrollen torde väl göras vid fabriken? Eller skulle den ha kommit fram till Tilburg och de upptäckte där att den inte uppfyllde kraven? Eller har de tappat containern vid i- eller urlastning av båten? Det senare skulle ju förklara varför den helt plötsligt inte skulle uppfylla kvalitetskraven längre.
Måttligt irriterad just nu, och funtar i ärlighetens namn på att avbeställa.
Hela processen är ju keff.
Att bli meddelad om problem via mail må vara ok, men att bli meddelad om en ny beställning, till annan spec och pris, utan att ha någon aning om vad som pågår, för att sen få ett "we fucked up" och "grattis, din bil blir ett kvartal försenad" känns inte ok

85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Djup beklagligt! r82. Verkligen inget man förväntar sig. Huh! får kalla kårar när jag inser att det kan hända. Hoppas verkligen att Tesla hittar en lösning som någorlunda kompenserar dig på nåt sätt.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- lator
- Teslaägare
En rimlig kompensation bör i detta fall vara att Tesla erbjuder dig en lånebil under den tid som du får vänta på din egna "nya" bil. Att de bygger en bil som inte klarar kvalitetskontrollen är ju inget som du ska behöva lida för.
Risken är ju också stor att det som har inträffat är att bilen har skadats i transporten eftersom det tydligen tog en del tid från det att den var färdigbyggd tills det att du fick beskedet. Hursomhelst så ska du ha en bil från det datum då du är lovad leverans!
Risken är ju också stor att det som har inträffat är att bilen har skadats i transporten eftersom det tydligen tog en del tid från det att den var färdigbyggd tills det att du fick beskedet. Hursomhelst så ska du ha en bil från det datum då du är lovad leverans!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Men har ju ingen lovad leveranstid som jag tolkar det. Enligt My tesla står det.
Aktuella förhållanden omfattar väl allt som kan påverka. Men när det händer nåt sånt här tycker jag att de borde komma med ett hyggligt förslag.Tidplanen är bara en uppskattning och kan komma att ändras beroende på aktuella tillverkningsscheman och tillgänglighet för tillval. Uppskattat leveransdatum kan förskjutas beroende på aktuella förhållanden.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Fick precis ändrad preliminär leverans från Augusti till slutet Juli.
)

Tesla Model S 85D Vit
Just det...tornblad skrev:Fick precis ändrad preliminär leverans från Augusti till slutet Juli.)