Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Brukar hälsa glatt med en tut-tut eller blink när jag ser en Tesla-kompis 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Nej den röda är ju snabbaste... Men kanske näst snabbast...Segelflygaren skrev:Nej, jag såg den idag, snygg!hybris skrev:Har Ni misat min blåa P85D?Niclas skrev:Bara 3 i Uppsala! Då har du inte sett många... Jag tror det finns mellan 10-15 i Uppsala.
Såg den svart P85D idag, vet inte vems det är.
Har själv en vit med grå 21". Vet att det finns 2 till vita i stan.
Den röda LOL OIL är Fredrik L. Har byter snart till en 85D.
Snart rullar det en mörkblå P85+ i stan också... Min andra.
Sen har vi ju Hybris nya och hans gamla tror jag finns kvar i Ua.
Dock inte lika snabb som min röda

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Inte tvättat den sedan jag folierade den. Lat... Den ser verkligen trevlig ut nytvättad och fin. Bra tryck i färgen. Kan rekommendera foliering och wrapzone. Trevliga och duktiga.
Får nog tvätta bilen till nästa Lördag.
Vatten etc verkar rinna av bra på en folierad bil.

Idag var det minsann julafton i Jönköping. Först en grå P85:a på laddning vid stationen. Norskreggad med EL som första två bokstäver på plåten. Rullar 300 m till så står det en svart och laddar utanför stora hotellet. Med ELECTRIC som skylt
. 1 timme senare inne i city när man ska gå över vägen rullar det förbi en svart till med vanlig regskylt. STOP teasing me! Min kommer ju inte förrän slutet Juli 

Tesla Model S 85D Vit
Tur väl att Du inte var där igår, då hade Du även kunnat se en i vit...tornblad skrev:Idag var det minsann julafton i Jönköping. Först en grå P85:a på laddning vid stationen. Norskreggad med EL som första två bokstäver på plåten. Rullar 300 m till så står det en svart och laddar utanför stora hotellet. Med ELECTRIC som skylt. 1 timme senare inne i city när man ska gå över vägen rullar det förbi en svart till med vanlig regskylt. STOP teasing me! Min kommer ju inte förrän slutet Juli

Var inne på macken för att fylla på gas till grillen. Kom fram en kille i 35-40 års åldern och frågade om det var min bil. Berättade att det är en Tesla och den går på el. Han ställde lite frågor och tittade en hel del på bilen och sedan sade han "det är den snyggaste bilen jag sett någonsin!" Kul kommentar. Kan bara hålla med om att de är,grymt snygga... 

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Tack för sällskapet förresten. Synd att det var så många som blockerade vänsterfilen...hybris skrev:Inte tvättat den sedan jag folierade den. Lat... Den ser verkligen trevlig ut nytvättad och fin. Bra tryck i färgen. Kan rekommendera foliering och wrapzone. Trevliga och duktiga.
Min vita står vid A6 hotellet i Jönköping då jag var tvingad att åka fossilt till Sälen. 

Aha, det var du i den röda. Jag körde ganska lugnt. Lite roligt när den där BMW 530 trampade plattan i botten och det bara bolmade svart om den. Behövde ju knappt gasa för ligga kvar i häcken på den.Segelflygaren skrev:Tack för sällskapet förresten. Synd att det var så många som blockerade vänsterfilen...hybris skrev:Inte tvättat den sedan jag folierade den. Lat... Den ser verkligen trevlig ut nytvättad och fin. Bra tryck i färgen. Kan rekommendera foliering och wrapzone. Trevliga och duktiga.

Har du dekaltrimmat ned bilen? Var lite förvirrad för det såg ut som en P85/P85D men det stod 85 på din kärra...Segelflygaren skrev:Tack för sällskapet förresten. Synd att det var så många som blockerade vänsterfilen...hybris skrev:Inte tvättat den sedan jag folierade den. Lat... Den ser verkligen trevlig ut nytvättad och fin. Bra tryck i färgen. Kan rekommendera foliering och wrapzone. Trevliga och duktiga.

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Ja, det är hemskt att behöva dra i sig dieselavgaser fast man kör elbil...hybris skrev:Har du dekaltrimmat ned bilen? Var lite förvirrad för det såg ut som en P85/P85D men det stod 85 på din kärra...Segelflygaren skrev:Tack för sällskapet förresten. Synd att det var så många som blockerade vänsterfilen...hybris skrev:Inte tvättat den sedan jag folierade den. Lat... Den ser verkligen trevlig ut nytvättad och fin. Bra tryck i färgen. Kan rekommendera foliering och wrapzone. Trevliga och duktiga.
Det är alltid kul att förvirra folk, men huvudanledningen är att jag jobbar som konsult... Och ja det är en P85D

kul att någon roadster syns
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Kul! Dessutom har du faktiskt, kanske ovetande, lyckats få in en laddhybrid på bilden, så det är nästan en komplett elektrifierad bild!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hur klarar du att se att det är en V60 PHEV?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Antar det. Vart rullar din?hybris skrev:Har Ni misat min blåa P85D?Niclas skrev:Bara 3 i Uppsala! Då har du inte sett många... Jag tror det finns mellan 10-15 i Uppsala.

Model X P100D
Mina numera blåa P85D rullar i Uppsala. Bor i Uppsala.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det gör jag inte - det finns inga detaljer på den bilden som skulle röja det. Men nu råkar jag veta att Johan & Nyström bara kör V60 PHEV. De köpte in 16 st på ett bräde: http://www.mynewsdesk.com/se/johanochny ... olvo-80723HelectriC skrev:Hur klarar du att se att det är en V60 PHEV?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Stog och laddade på arlanda parkeringen, så de enog därför de e fult av elbilar på bilden 
(som jag för övrigt åkte diselbil till pg av en dålig erfarenhet när ja föragången inte kunde ladda leafen pga alla ladhybrider som värkar långtidsparkera där)

(som jag för övrigt åkte diselbil till pg av en dålig erfarenhet när ja föragången inte kunde ladda leafen pga alla ladhybrider som värkar långtidsparkera där)
Det kunde jag nästan gissa. Jag är oftast på stan, kanske därför jag inte har sett din ännuhybris skrev:Mina numera blåa P85D rullar i Uppsala. Bor i Uppsala.

Model X P100D
- Andreas Welin
- Teslaägare
Den svarta är min.
liten värld, Fredrik L och jag var kursare när han höll på med juridik i forntiden.

Ronikarre skrev:Jadu det kan stämma. Den svarta P85D är leasad, ägs av en advokat. Ifall det är samma vi tänker på så har den en personlig skylt. Har själv snackat med Fredrik när han var på stora torget gällande just Tesla. Hänger han på forumet?Niclas skrev:Bara 3 i Uppsala! Då har du inte sett många... Jag tror det finns mellan 10-15 i Uppsala.
Man blir ju mer och mer taggad på att köpa en när man vet att flera har köpt och man ser de dagligen
Kilowatt skrev:Brukar hälsa glatt med en tut-tut eller blink när jag ser en Tesla-kompis
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Mötte en svart på Ölandsbron idag vid 16.00
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
...och numera med en cool nickning!jans skrev:Kilowatt skrev:Brukar hälsa glatt med en tut-tut eller blink när jag ser en Tesla-kompis

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Hah! Kul!jans skrev:Kilowatt skrev:Brukar hälsa glatt med en tut-tut eller blink när jag ser en Tesla-kompis

Kommer bli standard framöver!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015