Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

admin skrev:
Rasmussen skrev:
admin skrev:
Edis skrev:
Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt" :D
Hello.

Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Någon med SR+ som fått REG. # via Car.info?
Yes men min var lagerbil som jag bytte till 28/1.
ok, då hade den reg. # redan innan kanske? Eller fick du VIN och sedan dök REG upp?
Inte sett regnr på car.info förrns idag, kollat ned jämna mellanrum.
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare

Inlägg av MatsJ »

admin skrev:
Edis skrev:
Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt" :D
Hello.

Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Någon med SR+ som fått REG. # via Car.info?
Jag tror inte att någon med Performance avslöjat att de tilldelats regnr ännu. Jag väntar otåligt...
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Dastysk

Inlägg av Dastysk »

Äntligen är min LR på väg in! Snabb fråga. Måste skaffa WC i carporten. När väljer man 2,5 eller 7,5m fattar att det beror på hur bilen parkerad osv.... bästa placering? Kortsida eller långsida? Finns förresten ladda hemma bidraget med 50% kvar ?
K-G

Inlägg av K-G »

Jag kan bekräfta att laddahemma-bidraget finns kvar. Otroligt snabb handläggning. Från ansökan till pengarna fanns på kontot tog det ca 2 veckor. Ansökte under januari i år.
Användarvisningsbild
NiLe
Teslaägare

Inlägg av NiLe »

K-G skrev:
Jag kan bekräfta att laddahemma-bidraget finns kvar. Otroligt snabb handläggning. Från ansökan till pengarna fanns på kontot tog det ca 2 veckor. Ansökte under januari i år.
Ja, sjukt snabb hantering av bidraget, jag hade pengarna på kontot innan fakturan från installationsfirman skulle vara betald :)
2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
Användarvisningsbild
Sciccy
Teslaägare

Inlägg av Sciccy »

Har också fått regnr, kollade precis på carinfo :D
2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
Användarvisningsbild
spuzz
Teslaägare

Inlägg av spuzz »

Jag blev otroligt förvånad att det gick så fort också!
K-G skrev:
Jag kan bekräfta att laddahemma-
bidraget finns kvar. Otroligt snabb handläggning. Från ansökan till pengarna fanns på kontot tog det ca 2 veckor. Ansökte under januari i år.
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Jag har 2 beställningar lagda, på lagerbilen jag beställde hittade jag vin i källkoden och regnr på car.info.
På bilen jag specade och beställde finns varken vin på hemsidan eller i källkoden.
nolltretton

Inlägg av nolltretton »

Alx skrev:
Jag har 2 beställningar lagda, på lagerbilen jag beställde hittade jag vin i källkoden och regnr på car.info.
På bilen jag specade och beställde finns varken vin på hemsidan eller i källkoden.

Har du samma leveransort på båda beställningarna?
sandberg80

Inlägg av sandberg80 »

Alx skrev:
Exakt samma sak för mig!
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Användarvisningsbild
Frodan
Teslaägare

Inlägg av Frodan »

Hej,

Ansluter mig till väntelistan. Har precis beställt en vit LR med dragkrok, nu hopaps vi på snabb leverans :)

En fråga, såg att det diskuterats WallConnector här, blir inte riktigt klok på den. Är det en vanlig typ-2 kontakt på den? Tycker den ser så jäkla liten ut. Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att köpa 2 st då vi har en Nissan Leaf oxå. Idag laddas den via vanligt vägguttag vilket känns rätt B. Det verkar som att ni får ladda-hemma-stöd för WCn oxå? Någon som har erfarenheter av att lastbalansera 2st boxar? Räcker det med 3x16a?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Frodan skrev:
Hej,

Ansluter mig till väntelistan. Har precis beställt en vit LR med dragkrok, nu hopaps vi på snabb leverans :)

En fråga, såg att det diskuterats WallConnector här, blir inte riktigt klok på den. Är det en vanlig typ-2 kontakt på den? Tycker den ser så jäkla liten ut. Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att köpa 2 st då vi har en Nissan Leaf oxå. Idag laddas den via vanligt vägguttag vilket känns rätt B. Det verkar som att ni får ladda-hemma-stöd för WCn oxå? Någon som har erfarenheter av att lastbalansera 2st boxar? Räcker det med 3x16a?
Japp det är en helt vanlig typ 2-kontakt på den :)
Ladda-hemma-bidrag verkar alla få numera :) (det var lite strul för några för nåt år sedan).
Jag har bara en box monterad själv men jag laddar ibland hos en annan som har två boxar med balansering och dom kör 16A iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NiLe
Teslaägare

Inlägg av NiLe »

Äntligen, efter att ha väntat sedan 18/10! SR+ Pearl White, svart inredning och dragkrok :)
VIN.png
2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Leaf har typ1, WC passar inte...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
chrilleb3
Teslaägare

Inlägg av chrilleb3 »

bonath skrev:
Leaf 2018 och framåt har typ2.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

chrilleb3 skrev:
bonath skrev:
Leaf 2018 och framåt har typ2.

Ok, ville bara varna ifall att............... :o
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Frodan
Teslaägare

Inlägg av Frodan »

Kanske skulle skrivit det, det är en Leaf 2020.. Klockrent, då blir det 2 boxar.. Priset på dem är ju oslagbart jämfört med andra märken.

Tack!
Mikael_a

Inlägg av Mikael_a »

NiLe skrev:
Äntligen, efter att ha väntat sedan 18/10! SR+ Pearl White, svart inredning och dragkrok :)
+

Grattis =)
Då hade jag fått en nu med om jag inte avbeställt.
Beställde en vit SR, svart inredning och drag 15/10
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare

Inlägg av MatsJ »

Ett dygn och 100 car.info-sökningar sedan ni andra som fick VIN samtidigt som jag började skriva om att ni fått regnr har fortfarande inget dykt upp för min bil. Nu börjar jag tappa hoppet igen... Har ni andra med Performance-beställning eller leverans Malmö fått?
Tlalxt

Inlägg av Tlalxt »

MatsJ skrev:
Ett dygn och 100 car.info-sökningar sedan ni andra som fick VIN samtidigt som jag började skriva om att ni fått regnr har fortfarande inget dykt upp för min bil. Nu börjar jag tappa hoppet igen... Har ni andra med Performance-beställning eller leverans Malmö fått?
Fått VIN men inget reg än, dock pratat med TD och fått bekräftat lev slutet feb i Malmö. Har fått dokument för betalning osv.
Vit TM3 SR+ med dragkrok
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare

Inlägg av MatsJ »

Tlalxt skrev:
MatsJ skrev:
Fått VIN men inget reg än, dock pratat med TD och fått bekräftat lev slutet feb i Malmö. Har fått dokument för betalning osv.
Har du fått slutfakturan mao? Länge sedan? Jag får nog kontakta dem...
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

Är det någon som fått VIN och beställt en SR+ senare än november och ej tagit en lagerbil nyligen?
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Monn3

Inlägg av Monn3 »

MatsJ skrev:

Inget regnummer för mig heller :(
LR AWD, Pearl White, 18'' Aero + 18" odubbade vinterhjul
Beställning lagd: 2019-12-18 via Volvo Finans
VIN: 2019-01-31
Regnummer: 2020-02-12
Leverans bokad: 2019-03-09
Leveransort: Malmö
Användarvisningsbild
Shoulderson
Teslaägare

Inlägg av Shoulderson »

Inget regnummer för mig än heller. Performance verkar ligga efter
Tlalxt

Inlägg av Tlalxt »

MatsJ skrev:
Tlalxt skrev:
MatsJ skrev:
Har du fått slutfakturan mao? Länge sedan? Jag får nog kontakta dem...
Fick den efter jag tog kontakt med delivery och fick bekräftat matchning
Vit TM3 SR+ med dragkrok
Skriv svar