VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Ratten är lik Teslas, tror bilen får rekordlågt cw, tajta hjulhus och en front som de jobbat hårt med
ms 76132 "Eleamore"
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
Nu funkar klippet. Tack "12man"12man skrev:Ratten är lik Teslas, tror bilen får rekordlågt cw, tajta hjulhus och en front som de jobbat hårt med
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5549
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: VW I.D
Blir nog en bra plattform det där !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
0.27 nämns i videon, kanske rekord för vw? om man inte räknar in den där 1xl eller vad den hette?12man skrev:Ratten är lik Teslas, tror bilen får rekordlågt cw, tajta hjulhus och en front som de jobbat hårt med
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
förövrigt helt sjukt att alla videos säger dom exakt samma sak fast på olika språk. alla artiklar är samma text etc.... otroligt uppstyrt av vw. misstänkt uppstyrt...
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
Jag har bara sett två.Henrik Torphammar skrev:förövrigt helt sjukt att alla videos säger dom exakt samma sak fast på olika språk. alla artiklar är samma text etc.... otroligt uppstyrt av vw. misstänkt uppstyrt...
Menar du det verkligen? Kan vi leta upp dem si så fall?
Bara förs skojs skull så ser vi om det stämmer. Låter ju väldigt konstigt i så fall?
Re: VW I.D
VW har ambitionen att bli världens största elbilstillverkare.
Bara i Zwickau ska de inom 2 år tillverka 330.000 elbilar om året.
The electric car for millions, not for millionaires - this is how Thomas Ulbrich sums up the promise that is at the heart of Volkswagen's e-mobility initiative. The brand will soon deliver on this promise, in twelve months' time. Then the first fully electric ID. will roll off the assembly line. For Volkswagen, this is an important step on the road to becoming the world's largest e-mobility manufacturer. The center of this transformation: Zwickau in Saxony.
The conversion to an electric production site has already begun. Zwickau will be converted in several phases from the production of cars with combustion engines to 100 percent electromobility. "In less than two years we will then be able to ramp up the site again to 330,000 vehicles per year," says Ulbrich. A task for which the site is ideally suited, says Ulbrich: "Saxony already has more than one hundred years of automotive tradition and we need precisely this know-how and this passion for the very highest quality. Furthermore, the Zwickau site stands for our commitment to Germany."
Zwickau is at the heart of the Volkswagen brand's global e-mobility initiative. Thomas Ulbrich, Member of the Board of Management of the Volkswagen Brand responsible for E-Mobility and Managing Director of Volkswagen Sachsen, explains the strategy.
Bara i Zwickau ska de inom 2 år tillverka 330.000 elbilar om året.
The electric car for millions, not for millionaires - this is how Thomas Ulbrich sums up the promise that is at the heart of Volkswagen's e-mobility initiative. The brand will soon deliver on this promise, in twelve months' time. Then the first fully electric ID. will roll off the assembly line. For Volkswagen, this is an important step on the road to becoming the world's largest e-mobility manufacturer. The center of this transformation: Zwickau in Saxony.
The conversion to an electric production site has already begun. Zwickau will be converted in several phases from the production of cars with combustion engines to 100 percent electromobility. "In less than two years we will then be able to ramp up the site again to 330,000 vehicles per year," says Ulbrich. A task for which the site is ideally suited, says Ulbrich: "Saxony already has more than one hundred years of automotive tradition and we need precisely this know-how and this passion for the very highest quality. Furthermore, the Zwickau site stands for our commitment to Germany."
Zwickau is at the heart of the Volkswagen brand's global e-mobility initiative. Thomas Ulbrich, Member of the Board of Management of the Volkswagen Brand responsible for E-Mobility and Managing Director of Volkswagen Sachsen, explains the strategy.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Det skulle inte förvåna mig alls. VW låter aldrig slumpen avgöra, alltig är otroligt uppstyrt. Inget löst twittrande med konstiga löften till fansen.TeslaTissel skrev:Jag har bara sett två.Henrik Torphammar skrev:förövrigt helt sjukt att alla videos säger dom exakt samma sak fast på olika språk. alla artiklar är samma text etc.... otroligt uppstyrt av vw. misstänkt uppstyrt...
Menar du det verkligen? Kan vi leta upp dem si så fall?
Bara förs skojs skull så ser vi om det stämmer. Låter ju väldigt konstigt i så fall?
Jag är säker på att de håller på och lobbar in den här bilen så in i h*e precis överallt. Om bara några månader kommer tyska ADAC sjunga lovsångar om allt som har med (tyska) elbilar att göra. Hittills har tongångarna inte varit sådär super positiva alla gånger, men det kommer VW se till att det blir ändring på. Snart kommer vi se en våldsam attitydförändring i media och även bland vanligt folk.
Förutsatt att VW nu verkligen menar allvar vill säga.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19600
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW I.D
Och exakt samma sak kommer att hända här i Sverige, heja Volvo liksom...mati skrev:Det skulle inte förvåna mig alls. VW låter aldrig slumpen avgöra, alltig är otroligt uppstyrt. Inget löst twittrande med konstiga löften till fansen.TeslaTissel skrev:Jag har bara sett två.Henrik Torphammar skrev:förövrigt helt sjukt att alla videos säger dom exakt samma sak fast på olika språk. alla artiklar är samma text etc.... otroligt uppstyrt av vw. misstänkt uppstyrt...
Menar du det verkligen? Kan vi leta upp dem si så fall?
Bara förs skojs skull så ser vi om det stämmer. Låter ju väldigt konstigt i så fall?
Jag är säker på att de håller på och lobbar in den här bilen så in i h*e precis överallt. Om bara några månader kommer tyska ADAC sjunga lovsångar om allt som har med (tyska) elbilar att göra. Hittills har tongångarna inte varit sådär super positiva alla gånger, men det kommer VW se till att det blir ändring på. Snart kommer vi se en våldsam attitydförändring i media och även bland vanligt folk.
Förutsatt att VW nu verkligen menar allvar vill säga.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: VW I.D
Yes. Och inget svammel längre om "teknikneutrala laddstolpar" och annat trams.Bjelke skrev:Och exakt samma sak kommer att hända här i Sverige, heja Volvo liksom...mati skrev:Det skulle inte förvåna mig alls. VW låter aldrig slumpen avgöra, alltig är otroligt uppstyrt. Inget löst twittrande med konstiga löften till fansen.TeslaTissel skrev:Jag har bara sett två.Henrik Torphammar skrev:förövrigt helt sjukt att alla videos säger dom exakt samma sak fast på olika språk. alla artiklar är samma text etc.... otroligt uppstyrt av vw. misstänkt uppstyrt...
Menar du det verkligen? Kan vi leta upp dem si så fall?
Bara förs skojs skull så ser vi om det stämmer. Låter ju väldigt konstigt i så fall?
Jag är säker på att de håller på och lobbar in den här bilen så in i h*e precis överallt. Om bara några månader kommer tyska ADAC sjunga lovsångar om allt som har med (tyska) elbilar att göra. Hittills har tongångarna inte varit sådär super positiva alla gånger, men det kommer VW se till att det blir ändring på. Snart kommer vi se en våldsam attitydförändring i media och även bland vanligt folk.
Förutsatt att VW nu verkligen menar allvar vill säga.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
..och det är en av anledningarna till att jag inte köper Volvo (eller VW... eller Toyota). Koncentrera er på att bygga bilar och sluta med skumrask, jag litar inte på något av dessa bolag.
Re: VW I.D
Vem ska man lita på?LarsL skrev:..och det är en av anledningarna till att jag inte köper Volvo (eller VW... eller Toyota). Koncentrera er på att bygga bilar och sluta med skumrask, jag litar inte på något av dessa bolag.
Du kör Mercedes och Nissan.
https://feber.se/bil/art/383225/mercede ... en_diesel/
https://www.nyteknik.se/fordon/nissan-a ... ar-6941896
Jag kan nog påstå att alla är likadana
Re: VW I.D
Det är exakt vad VW vill att du ska tro... bra jobbat från deras sida.nek0 skrev:Vem ska man lita på?LarsL skrev:..och det är en av anledningarna till att jag inte köper Volvo (eller VW... eller Toyota). Koncentrera er på att bygga bilar och sluta med skumrask, jag litar inte på något av dessa bolag.
Du kör Mercedes och Nissan.
https://feber.se/bil/art/383225/mercede ... en_diesel/
https://www.nyteknik.se/fordon/nissan-a ... ar-6941896
Jag kan nog påstå att alla är likadana
Varför jag ogillar VW är ju uppenbart?
Toyota fick jag ett ogillande emot efter att de skröt om att de inte hade några anmärkningar på bilprovningen när de erbjöd gratis kontroll innan för ägarna, tala om båg.
Volvo för att de styr våra politiker mer än vad vi kan göra med våra röster.
Re: VW I.D
Menar du att det är VW som fixat återkallelse av Mercedes och Nissan .LarsL skrev:Det är exakt vad VW vill att du ska tro... bra jobbat från deras sida.nek0 skrev:Vem ska man lita på?LarsL skrev:..och det är en av anledningarna till att jag inte köper Volvo (eller VW... eller Toyota). Koncentrera er på att bygga bilar och sluta med skumrask, jag litar inte på något av dessa bolag.
Du kör Mercedes och Nissan.
https://feber.se/bil/art/383225/mercede ... en_diesel/
https://www.nyteknik.se/fordon/nissan-a ... ar-6941896
Jag kan nog påstå att alla är likadana
Varför jag ogillar VW är ju uppenbart?
Toyota fick jag ett ogillande emot efter att de skröt om att de inte hade några anmärkningar på bilprovningen när de erbjöd gratis kontroll innan för ägarna, tala om båg.
Volvo för att de styr våra politiker mer än vad vi kan göra med våra röster.
Vad det gäller Toyota och Volvo har jag samma inställning som du fast Toyotan hatar jag för deras självladdande bilar. Kör man under 50km/h går den på batteriet?
Re: VW I.D
Om du läser orginal artikeln så är den mycket mildare i sin skrivelse, där står det att det handlar om typ 5000 fordon. Men naturligtvis har Svenska journalister duperats att skriva dieselgate, särskilt i samband med andra märken än VW.
VW lurade miljoner människor att diesel var miljövänligt, de gasade apor för att bevisa det. Men det enda försprång i teknik de hade var att de fuskade, mer än andra.
Anledningen till att det inte blivit större skandal än det har är dels den skickliga propagandan och dels det faktum att ingen har heltrendiga mjöl i påsen.
VW lurade miljoner människor att diesel var miljövänligt, de gasade apor för att bevisa det. Men det enda försprång i teknik de hade var att de fuskade, mer än andra.
Anledningen till att det inte blivit större skandal än det har är dels den skickliga propagandan och dels det faktum att ingen har heltrendiga mjöl i påsen.
Re: VW I.D
Kan man hata en biltillverkare? Hatar man då också alla som jobbar där, och alla underleverantörer, eller hatar man bara vd:n? Utan att hata någon kan vi väl alla vara hyfsat överens om att alla, ja alla, biltillverkare på ett eller annat sätt här en väst som inte är fläckfri. Att det finns olika grader på "smutsigheten" är iofs inte så konstigt heller, men just när det gäller utsläppen är det absolut ingen som förtjänar kundernas förtroende enligt mig. Nej, det är inte VW som har hittat på det. Tyska Kraftfahrtbundesamt har hittat många konstigheter hos de andra tillverkarna också. Bland annat Mercedes. Eller är det bara en stor konspiration som VW har startat? Knappast. Det kanske var en lika stor konspiration som alla andra har startat för att skada VW? Eller?
Fusket har uppdagats på många ställen. Det var kanske VW som har fuskat mest, ingen aning. Eller så hade de bara oturen att det var deras fusk som uppdagades först. Jag skulle i alla fall inte lita på någon biltillverkare. Ingen av dem. Och då inkluderar jag även Tesla, fast de kan inte fuska med utsläppen.
Fusket har uppdagats på många ställen. Det var kanske VW som har fuskat mest, ingen aning. Eller så hade de bara oturen att det var deras fusk som uppdagades först. Jag skulle i alla fall inte lita på någon biltillverkare. Ingen av dem. Och då inkluderar jag även Tesla, fast de kan inte fuska med utsläppen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Precis så mjölet i påsen. Alla fuskar men bara VW åkte dit för fusk. Jag försvarar inte VW men tycker inte att de andra är så mycket bättre.LarsL skrev:Om du läser orginal artikeln så är den mycket mildare i sin skrivelse, där står det att det handlar om typ 5000 fordon. Men naturligtvis har Svenska journalister duperats att skriva dieselgate, särskilt i samband med andra märken än VW.
VW lurade miljoner människor att diesel var miljövänligt, de gasade apor för att bevisa det. Men det enda försprång i teknik de hade var att de fuskade, mer än andra.
Anledningen till att det inte blivit större skandal än det har är dels den skickliga propagandan och dels det faktum att ingen har heltrendiga mjöl i påsen.
Re: VW I.D
+1mati skrev:Kan man hata en biltillverkare? Hatar man då också alla som jobbar där, och alla underleverantörer, eller hatar man bara vd:n? Utan att hata någon kan vi väl alla vara hyfsat överens om att alla, ja alla, biltillverkare på ett eller annat sätt här en väst som inte är fläckfri. Att det finns olika grader på "smutsigheten" är iofs inte så konstigt heller, men just när det gäller utsläppen är det absolut ingen som förtjänar kundernas förtroende enligt mig. Nej, det är inte VW som har hittat på det. Tyska Kraftfahrtbundesamt har hittat många konstigheter hos de andra tillverkarna också. Bland annat Mercedes. Eller är det bara en stor konspiration som VW har startat? Knappast. Det kanske var en lika stor konspiration som alla andra har startat för att skada VW? Eller?
Fusket har uppdagats på många ställen. Det var kanske VW som har fuskat mest, ingen aning. Eller så hade de bara oturen att det var deras fusk som uppdagades först. Jag skulle i alla fall inte lita på någon biltillverkare. Ingen av dem. Och då inkluderar jag även Tesla, fast de kan inte fuska med utsläppen.
Nej mati hatar inte alla som jobbar på Toyota, utan bara varumärket
Re: VW I.D
Personligen föredrar jag att köra Tesla eftersom dom inte gasat apor.. dessutom har min fru sett dokumentären så jag kan aldrig köpa en VW även om jag ändrade åsikt
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: VW I.D
Jag vill inte säga att jag inte ska köpa VW. Jag vill inte heller moralisera för då kan jag inte köpa något.Smutt skrev:Personligen föredrar jag att köra Tesla eftersom dom inte gasat apor.. dessutom har min fru sett dokumentären så jag kan aldrig köpa en VW även om jag ändrade åsikt
Hur många är det i världen som inte läst om Apple?
https://www.expressen.se/nyheter/ny-skr ... le-fabrik/
Ändå står folk i kö för att köpa Iphone. Många som tycker att det var för djävligt att gasa apor har inga problem med att köpa en Iphone eller hur.
Nu tog jag Iphone men vi kan ta vad som helst för det finns hur många som helst sådana exempel.
Re: VW I.D
Första halvåret 2019 kan man boka sig för VW ID.
"Köavgiften är 10000 SEK. Jag läste ett internt VW Sverigedokument. Jag ställde mig först i kön redan i augusti. Känns lite olustigt att man som kund skall ligga ute med pengar för en produkt en inte har några specar på....."
"Köavgiften är 10000 SEK. Jag läste ett internt VW Sverigedokument. Jag ställde mig först i kön redan i augusti. Känns lite olustigt att man som kund skall ligga ute med pengar för en produkt en inte har några specar på....."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Fast... vilken bil som man kunde ställa sig i kön för hade man vettiga specar till? Model 3? i-Pace? E-tron? Lite löst snackande om acceleration och några bilder på nätet är ju allt vi har fått. En köplats kostar ju inget. Finns minsta lilla chans att man vill ha bilen så tycker jag att man ska ställa sig i kön.
Själv behöver jag ingen bil nu, annars hade jag också gjort det.
Själv behöver jag ingen bil nu, annars hade jag också gjort det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
För Teslas del handlade det om att stötta bolaget så det alls blev någon medel 3. För Jaguar och Audi handlade det om att alls kunna köpa en av få tillverkade bilar. VW skall bli en billig folkbil från en gigant. Varför då fippla med köplatser för 10kkr? Låter som ett osannolikt rykte bara.mati skrev:Fast... vilken bil som man kunde ställa sig i kön för hade man vettiga specar till? Model 3? i-Pace? E-tron?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Det är ingen slump att VW släpper massor av info om VW ID nu.
De räds Tesla 3 helt enkelt.
Får man folk att förboka en ID kanske de inte köper en Tesla.
De räds Tesla 3 helt enkelt.
Får man folk att förboka en ID kanske de inte köper en Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Hur (o-)vanligt är det att journalister får köra runt med kamo målade bilar, visserligen inte på egen hand, och får skriva om det?
ms 76132 "Eleamore"