Tonen på forumet

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
Jag tycker faktiskt att det är fullständigt logiskt att såna som hatar elbilar och allt annat kring det
letar sig hit med tiden för det är väl precis här man kan få utlopp för sina negativa känslor kring
det här (även om man samtidigt hänger på andra ställen och ”hetsar upp” stämningen tillsammans med
likasinnade).
Här kan man ju orsaka en del skada liksom, vilket för en del är det viktigaste (knappast för att omvända
oss till elektrifiering-motståndare).
Och som redan nämnts, det är ganska tydligt att dessa personer är motståndare mot en hel massa saker,
det ligger en slags missnöjdhet, hopplöshet och misstänksamhet mot mycket i samhället i grunden.
Nästan varje gång jag stöter på en kritiker mot elbilar (vid en laddare tex) och pratar en stund så bubblar
det upp en jäkla massa annat som dom ”vet” är helt fel i samhället, och oftast ungefär samma saker också,
men jag vet inte (eller förstår inte) vad och varför det är så här förutom att jag hört talas om en del
sajter där det samlas en massa folk som är liknande.
Jag förstår att man kan tycka att det finns mycket elände i världen osv men att man ska
”dra alla med sig ner i avgrunden” hela tiden?, för det är precis det dom i praktiken gör ju, fakta-resistens
verkar ju vara en gemensam faktor förvisso (men ändå svårt att förstå tycker jag iaf).
När jag har min värsta foliehatt på mig så tror jag att dessa personer är odlade av någon för att förstöra vårat samhälle. Det har ju ett bra tag pågått kampanjer för att få fram politiker och åsikter för att slå sönder vårat trygga balanserade och kloka samhälle. Jag hoppas detta minskar om nu krafterna bakom börjar få slut på resurser.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Nicke Nyfiken skrev:
LarsL skrev:
Problemet är ju att folk får härja rätt fritt här utan att det modereras. För många år sedan hade vi kanske ett eller två troll som ogillade elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet. Nu verkar var och varannan vara här för att trycka ner elbilar och Tesla, ja eller sprida SD propaganda. De borde så klart ha rensats ut.
Så S M V C KD MP och L propaganda är okej?
Eller är du så förblindad av ditt SD-hat att du inte kan se att det sprids propaganda för andra partier också?

Jag hade önskat att all politik skulle bannlysas och modereras bort. Det har inte på ett Tesla/elbilsforum att göra. Här ska vi diskutera elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet.

Och skulle politiken försvinna kan jag garantera att det skulle bli en bättre ton på forumet.

Just nu:
C7D24A1D-55B3-4767-A2B8-E0999F33FEEC.png
Inte förrän på femte plats finns det inlägg som har med elbilar att göra. Vad är det här för ”elbilsforum”? :roll:
Just dessa trådar bygger ju på den propaganda som SD-blocket drev under valrörelsen. Kanske skulle kallat dem för Sverjisar eller LHSare eller antivaxxers det är lite samma stuk.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

"Jag ogillar något med (min) Tesla och därmed även Elon. Detta behöver nämnas några gånger om dagen i diverse trådar. Av alla Elons bedrifter har jag samlat de dåliga i en lista för att därmed bevisa min ståndpunkt. Har han hoppats något (som inte infriats) har jag tolkat det som ett löfte. Bästa sättet att få uttryckt mina åsikter fakta är så klart i ett forum för Tesla-entusiaster."

Tur vi inte har några sådana typer i forumet för det hade ju till slut avskräckt även den mest entusiastiske användaren. :D
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Credde
Teslaägare
Referralkod: ts.la/christian81643

Inlägg av Credde »

Tycker det är synd när många av dom ”gamla” lämnar då det sitter mycket vetskap gömd och oftast är det mycket intressanta diskussioner även utan Tesla är inblandad. Det är sånna diskussioner som är med att göra sitt till omställningen.

Sen är det faktiskt detta forum samt en kompis som fick mig att köpa min Model S som jag hade i nästan två år. Att den hade sina problem och besvikelser gör inte, att jag inte vill ha en elbil igen snart och därför hänger jag här, för det är faktisk här man får mest information samlat på ett ställe.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

Legato skrev:
Dafro skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
Taliz, du har hängt här tillräckligt många år för att veta att detta är mycket mer än ett Tesla-forum. Det är snarare ett elbilsforum med utgångspunkt Tesla. Det fanns ju knappt några elbilar när forumet föddes. Tesla var liksom enda verkliga elbilen. Men nu har det blivit mycket mer än så. Och det är bra.
Själv har jag tappat allt intresse för Tesla. Men jag är fortfarande intresserad av elbilar och relaterade ämnen, och därför hänger jag kvar här.
Det är ju det jag försöker säga, Tesla är det som binder ihop alltsammans.
Kan man inte tåla det så är man på fel plats IMO.
Fast jag håller nog med Mati att det snarare är elbilar än Tesla som binder ihop alltsammans numera.

Håller dock samtidigt med dig om att det är Tesla som får mest skit av alla här, vilket känns ganska orimligt.
Fast de som är mest negativa mot tesla verkar äga tesla. Själv så säger jag inget mer än att jag aldrig kommer köpa en…
Det håller jag inte alls med om. Däremot tycker jag du verkar tillhöra gruppen.
Gruppen?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

LarsL skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
LarsL skrev:
Problemet är ju att folk får härja rätt fritt här utan att det modereras. För många år sedan hade vi kanske ett eller två troll som ogillade elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet. Nu verkar var och varannan vara här för att trycka ner elbilar och Tesla, ja eller sprida SD propaganda. De borde så klart ha rensats ut.
Så S M V C KD MP och L propaganda är okej?
Eller är du så förblindad av ditt SD-hat att du inte kan se att det sprids propaganda för andra partier också?

Jag hade önskat att all politik skulle bannlysas och modereras bort. Det har inte på ett Tesla/elbilsforum att göra. Här ska vi diskutera elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet.

Och skulle politiken försvinna kan jag garantera att det skulle bli en bättre ton på forumet.

Just nu:
C7D24A1D-55B3-4767-A2B8-E0999F33FEEC.png
Inte förrän på femte plats finns det inlägg som har med elbilar att göra. Vad är det här för ”elbilsforum”? :roll:
Just dessa trådar bygger ju på den propaganda som SD-blocket drev under valrörelsen. Kanske skulle kallat dem för Sverjisar eller LHSare eller antivaxxers det är lite samma stuk.
Ok LarsL budskapet har gått fram att du inte gillar SD och att du vill ”rensa ut” dem.

Dock så kan det väl vara sånt här snack som gör forumet lite otrevligare? Trots allt är ju sannolikheten stor att någon du interagerar med här på forumet inte har samma politiska uppfattning som du har. Eftersom, oavsett vilket parti du själv röstar på så röstar nästan alla andra människor på ett annat parti.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Det här kanske man får fan för, men min upplevelse är att nivån på TCS har en direkt korrelation med priset på bilarna. Kanske inte priset är den faktorn, kanske det är tidens anda eller något annat, men upplevelsen är vad den är.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Nu gjorde jag ett inlägg om Tesla utan radar och blev direkt anklagad för att vara en fanboy utan kritiskt tänkande. Vad i helsike händer här? Ska man få skit och bli kallad idiot bara för att man hävdar att ens bil fungerar?
iAkita
elbilist

Inlägg av iAkita »

taliz skrev:
Ja, återigen på ett teslaforum så handlar allt om Tesla på ett eller annat sätt.
Vill du diskutera enbart Polestar utan kopplingar till annat så är det nog bäst att leta upp ett Polestar-forum.
Jag är med i ett antal olika elbilsspecifika FB-grupper, och även där finns det ett gäng Tesla-fans som registrerar sig för vad som enbart verkar vara en önskan om att få uttrycka hur mycket sämre bilen som gruppen avhandlar är än Tesla Model S/X/3/S, och ifrågasätta varför medlemmarna beställt den.

Jag har svårt att förstå det. Det är till exempel ytterst ovanligt att en Polestar 2 ägare går in i VW ID4 gruppen och kritiserar de som väntar på sin ID4 för att de inte valt en Polestar 2 istället, och vice versa. Varför har just Teslaägare ett så stort behov av att trycka till andra för att de valt att köpa en annan elbil än Tesla?

På just det här forumet finns det i och för sig en del medlemmar som inte enhälligt hyllar Tesla och dess bilar, men jag ser aldrig någonsin någon som går in i "väntrum-trådarna" och uttrycker kritik mot de som ivrigt väntar på sin bil för de borde gjort ett annat bilval.

Som tur väl är känns det dock som om sånt trams börjar bli allt mer ovanligt, i takt med att fler och fler elbilar lanseras. Till och med du Taliz har ju under de senast 1-2 åren börjat framstå som en riktigt vettig människa, till och med i mina ögon :D
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Referralkod: ts.la/olof1715

Inlägg av Olof Tenghoff »

LarsL skrev:
Nu gjorde jag ett inlägg om Tesla utan radar och blev direkt anklagad för att vara en fanboy utan kritiskt tänkande. Vad i helsike händer här? Ska man få skit och bli kallad idiot bara för att man hävdar att ens bil fungerar?
Ja så är det. Gäller även de amerikanska Teslaforumen. I början av 2010 talet var det bara bilentusiaster och skitkul att prata Tesla på forumen. När Tesla blev stort så bara small det till och trollen vällde in. Som sagt skriver man nåt positivt nu så får man spätt och spe. Jag har vant mig/orkar inte bry mig längre.
Teslaägare sedan 2013
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Referralkod: ts.la/larsa68805

Inlägg av LarsaR »

LarsL skrev:
Samma drabbade mig för några minuter sedan i en annan tråd….
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
iAkita
elbilist

Inlägg av iAkita »

LarsaR skrev:
LarsL skrev:
Haha, svaret i radar-tråden du tog illa vid dig av och svarade på var ju inte ens till dig, utan till Lars L :D Men om man som LarsL avfärdar problem som människor upplever med att de är överkänsliga, ja då får man nog räkna med att bli kallad fanboy. Det är ju liksom hela definitionen av ordet.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

backe skrev:
Jag kan nog tänkas reagera bakvänt även när man som i mitt fall dagligen när jag väntade på min nya ID4 bara fick läsa massor av negativt om ID4 i en tråd om ID4 från flertalet personer som tycker att det är jobbigt att någon är kritisk mot FSD/Tesla/Elon. Vore en sak om jag gick in och bashade en tråd om Model 3 och sa att ID4 var bättre, men det här blir rent knäppt när vissa gör såhär i alla trådar om bilmodeller som inte är PRO Tesla där personer som gillar elbilar ser fram emot sin beställda bil.
Det är inte bara Teslaägare som är extremt tunnhudade och som inte tål kritik av sina bilar. Mycket känsliga personer finns uppenbarligen även bland ID-ägare. :|
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Referralkod: ts.la/larsa68805

Inlägg av LarsaR »

iAkita skrev:
LarsaR skrev:
LarsL skrev:
Haha, svaret i radar-tråden du tog illa vid dig av och svarade på var ju inte ens till dig, utan till Lars L :D Men om man som LarsL avfärdar problem som människor upplever med att de är överkänsliga, ja då får man nog räkna med att bli kallad fanboy. Det är ju liksom hela definitionen av ordet.
Tja, om jag påpekar att min bil fungerar och någon kommenterar en kommentar till det som confirmation bias så räknar jag med att det gäller mig, inte budbäraren. Har inga problem med att bli kallad fanboy men tycker att det vi borde fundera kring varför fordonen uppför sig så olika (i våra olika ögon!) Skiljer vägarna? Trafikintensiteten? Sikten för kamerorna? Det var ju också problem för många när vi hade radar!
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Walker skrev:
Det jag alltid tyckt är märkvärdigt med detta forum är att det alltid är helt ok att skriva allt nedsättande om både Tesla och dess nöjda ägare, men att man direkt blir stämplad som fanboy om man råkar gilla sin bil. Skev balans.
Där har vi alltid varit eniga.

"Fanboy"-stämpeln är riktigt tröttsam och verkar endast klistras på just nöjda Teslaägare av någon anledning.
Håller med 100%. Fanboys finns bland vissa Teslaägare som inte tål kritik, men det finns minst lika mycket hos de andra bilmärkena. Tyvärr. Bara att läsa i tråden här.

Trist när det blir varumärkeskrig, oavsett märke, och trist när folk inte tål kritik av bilar - oavsett om Tesla eller andra bilar.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Referralkod: ts.la/olof1715

Inlägg av Olof Tenghoff »

LarsaR skrev:
iAkita skrev:
LarsaR skrev:
LarsL skrev:
Tja, om jag påpekar att min bil fungerar och någon kommenterar en kommentar till det som confirmation bias så räknar jag med att det gäller mig, inte budbäraren. Har inga problem med att bli kallad fanboy men tycker att det vi borde fundera kring varför fordonen uppför sig så olika (i våra olika ögon!) Skiljer vägarna? Trafikintensiteten? Sikten för kamerorna? Det var ju också problem för många när vi hade radar!
Det handlar nog inte om en skillnader i den yttre körmiljön utan om förarens så kallade glas halvfullt- eller halvtomt-mentalitet.
Försöker man stimulera Tesla att pressa sig ytterligare till att blir klara med Tesla vision så upplever men det som bra att radar försvinner och gläds åt vart utvecklingen är på väg. Letar man istället problem så hittar man förstås.
Det är kanske det som är skillnaden på forumet nu och förr. För tio år sedan när man fick ha lite optimism (eller vara galen :lol: ) för att köpa bil från helt okända Tesla befolkades forumen av positivism.

Ett typexempel ära laddiskussionerna.
Det fanns inte SUC eller publika laddare och det var många kreativa diskussioner om vad vi själva gjorde för att få upp publika laddare.
Nu är det mer fingerpekande mot andra om att laddning inte funkar, att övriga märken inte borde få ladda på SUC osv
Teslaägare sedan 2013
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Nu har jag kört min Tesla 3 i tre år och är mer än nöjd med den. Det som gör att jag inte kommer att köpa en Tesla igen är priset. Jag tycker inte det är rimligt att en bil ska få lägga beslag på så stor andel av min disponibla inkomst. Så på ett eller annat sätt kommer jag att byta till en billigare elbil och jag hoppas att jag inte tvingas köpa en kinesisk. Det som gjorde att jag "tvingades" välja Tesla var att det var den första med en rimlig dragvikt till en kostnad som jag trots allt klarade av. Men nu finns det fler alternativ.

Med det sagt så förstår jag att jag kommer att tvingas välja bort en rad bra egenskaper och tekniska lösningar som Tesla har. Kanske får jag nån som är bättre än Teslas. Sambon har en e-Golf och det finns ett och annat som är bättre i den än i min men det mesta är sämre. Hade jag fått sätta dragkrok på min Zoe så hade jag inte gjort mig av med den; jag var tillräckligt nöjd.

Jag kommer inte att sakna möjligheten till AP. Det är inget som jag har känt är mer en kul grej att visa upp för andra. Jag kan använda mig av den på långkörningar på motorväg men klarar mig absolut med en adaptiv farthållare med radar.

Jag var kanske en fanboy under en tid men det har släppt. Nu ser jag nyktrare på Tesla som koncept.

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-

Nu vet jag inte längre vad som triggade mig att skriva det här inlägget, men det var några inlägg några sidor bakåt som handlade om detta. :D
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Jerker skrev:
.../ och jag hoppas att jag inte tvingas köpa en kinesisk [bil (Min redigering.)]. /...
Hängde inte med här...

Om du har råd med din 3SR+ idag, vad är det då som gör att du skulle "tvingas köpa" en "kinesisk" bil?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Tonen på forumet avspeglar ganska väl hur samtal och opinionsbildning går till idag tycker jag. Det finns ofta bara en liten ”äkta” substans i många frågor, men för att göra dem viktigare än de är målar men dessa med nedsättande invektiv eller antyder att alla med annan åsikt har någon form av nedsatt förstånd. Jag mår illa av hur den politiska debatten förs t.ex. Man talar mer om motståndarens onda avsikter än om sina egna för att slippa ta ställning i sak, vilket kan skrämma bort väljare.
På det här forumet finns helt klart en mångdubbelt större skara nya elbilsägare än vad som fanns när jag gick med 2015. Därmed återuppstår gamla frågor som redan diskuterats extensivt på nytt. Läser man frågorna på FB så är det ännu mera klart att nivån på elbilskunskap är låg överlag. Det är de främsta skälen till att jag inte läser många trådar om ”hur långt kommer man på vintern”, ”är det fel på min bil”, ”vad ska man ha för däck”…. Tom teslarati, elektrec mfl siter har blivit allt mer ointressanta. Efterlyser fler ”tekniktrådar” DIY trådar mm.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

iAkita skrev:
Som tur väl är känns det dock som om sånt trams börjar bli allt mer ovanligt, i takt med att fler och fler elbilar lanseras. Till och med du Taliz har ju under de senast 1-2 åren börjat framstå som en riktigt vettig människa, till och med i mina ögon :D
Haha tack för det, och detsamma. Kanske man börjar bli vuxen till slut. BildBild
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

SwedishAdvocate skrev:
Jerker skrev:
.../ och jag hoppas att jag inte tvingas köpa en kinesisk [bil (Min redigering.)]. /...
Hängde inte med här...

Om du har råd med din 3SR+ idag, vad är det då som gör att du skulle "tvingas köpa" en "kinesisk" bil?...
Det är ohållbart för mig att i fortsättningen äga så dyra bilar som en Tesla. Jag ser det som en kostsam parentes i min privatekonomi.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Tonen på forumet

Inlägg av taliz »

Gustafsson skrev:
Efterlyser fler ”tekniktrådar” DIY trådar mm.
En dedikerad DIY-avdelning vore kanske inte så dumt.
Allt fler köper ju begagnade elbilar och när garantin slutar gälla lockar det ju mer att fixa saker själv.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Jerker skrev:
Hängde inte med här...

Det är ohållbart för mig att i fortsättningen äga så dyra bilar som en Tesla. Jag ser det som en kostsam parentes i min privatekonomi.
Jag förstår precis. Jag har bränt en massa pengar, mer än jag hade, på alldeles för dyra elbilar. Ideologin var liksom starkare än min ekonomi. Jag lyckades komma ur detta i och med införskaffandet av min Ioniq 5, som är en perfekt balans mellan ekonomi och funktionalitet. Jag är superglad att jag fick tag på den innan priserna gick bananas, för alternativet hade nu bara varit en kinesisk elbil, och det vill jag undvika så länge det bara går. Där går gränsen. Frågan är om jag i så fall inte hellre skulle ta en bensinbil istället. Pest eller kolera.
För mig har det finansiella läget numera stabiliserats. Jag har faktiskt råd att köpa nånting annat nu än att bara lägga precis allt på bilen. 5000 kronor mer i månaden att spendera är ju inte direkt småpengar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
LarsOJ

Inlägg av LarsOJ »

Jerker skrev:
Nu har jag kört min Tesla 3 i tre år och är mer än nöjd med den. Det som gör att jag inte kommer att köpa en Tesla igen är priset. Jag tycker inte det är rimligt att en bil ska få lägga beslag på så stor andel av min disponibla inkomst. Så på ett eller annat sätt kommer jag att byta till en billigare elbil och jag hoppas att jag inte tvingas köpa en kinesisk. Det som gjorde att jag "tvingades" välja Tesla var att det var den första med en rimlig dragvikt till en kostnad som jag trots allt klarade av. Men nu finns det fler alternativ.

Med det sagt så förstår jag att jag kommer att tvingas välja bort en rad bra egenskaper och tekniska lösningar som Tesla har. Kanske får jag nån som är bättre än Teslas. Sambon har en e-Golf och det finns ett och annat som är bättre i den än i min men det mesta är sämre. Hade jag fått sätta dragkrok på min Zoe så hade jag inte gjort mig av med den; jag var tillräckligt nöjd.

Jag kommer inte att sakna möjligheten till AP. Det är inget som jag har känt är mer en kul grej att visa upp för andra. Jag kan använda mig av den på långkörningar på motorväg men klarar mig absolut med en adaptiv farthållare med radar.

Jag var kanske en fanboy under en tid men det har släppt. Nu ser jag nyktrare på Tesla som koncept.

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-

Nu vet jag inte längre vad som triggade mig att skriva det här inlägget, men det var några inlägg några sidor bakåt som handlade om detta. :D
Låter ju som en utmärkt bil att behålla. Nu ÄR den ju en billigare begagnad elbil och du gillar den och har tagit väl hand om den.

Kolla vad en omfinansiering/leasing på 3 eller 5 nya år skulle kosta med ett nytt satt restvärde så kan du nog få en låg månadskostnad.

Men förstår också att det kan vara kul att byta till något annat. Alltid kul att byta.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag brukar tänka vem bryr sig om vad jag tycker och tänker. Det gör att jag ofta slänger ett tilltänkt inlägg istället för att publicera det. Men ibland kan jag inte låta bli att kommentera. Speciellt när det är ren dynga som sprids på forumet.
Men jag är helt övertygad om att i stort så gäller fortfarande att HÄLSAN TIGER STILL! och att de som finner nöje i att hitta fem fel i allt är fortfarande en minoritet i samhället, tack och lov. Det gäller allt från miljö, klimat, energiomvandling, populistiska åsikter till elbilar och företaget Tesla inklusive Elon Musk,
Och ja, jag är supernöjd med min bil. Har aldrig tidigare haft en bil som bara går och går och som gör mig glad varje dag. Vill också passa på att tacka Tibor och en rad Tesla supportrar (ni vet säkert vilka jag tänker på) som fick mig att hosta upp en mille för att köpa en elbil.
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar