Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Vad tycker din fru/sambo/flickvän om att du vill spendera så mycket tid med ditt X?Tars skrev:Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Största problemet är att hon tycker det är hennes XBeigler skrev:Vad tycker din fru/sambo/flickvän om att du vill spendera så mycket tid med ditt X?Tars skrev:Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Känner på mig att jag kommer ha samma problem hemma.mahulkp skrev:Största problemet är att hon tycker det är hennes XBeigler skrev:Vad tycker din fru/sambo/flickvän om att du vill spendera så mycket tid med ditt X?Tars skrev:Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Det enda rätta är att du beställer en till. Eller vänta, jag var ju sur på Tesla och hade slutat rekommendera bilen.mahulkp skrev:Största problemet är att hon tycker det är hennes XBeigler skrev:Vad tycker din fru/sambo/flickvän om att du vill spendera så mycket tid med ditt X?Tars skrev:Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Hon väntar på sin Model 3 och är nöjd med att få låna min X iblandBeigler skrev:Det enda rätta är att du beställer en till. Eller vänta, jag var ju sur på Tesla och hade slutat rekommendera bilen.mahulkp skrev:Största problemet är att hon tycker det är hennes XBeigler skrev:Vad tycker din fru/sambo/flickvän om att du vill spendera så mycket tid med ditt X?Tars skrev:Grattis!!!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Tars: Du är rätt sugen på att få din bil va? ,-)Tars skrev:Nu har jag åkt morgon och kväll och kollat ifall min bil har kommit till sc i väsby. Idag såg jag en exakt sån som jag best, men det var inte min. Gick ut i ca 10 sekunder, och jag blev helt dyngsur. Däremot såg jag en blå x med svarta fälgar som fick sin levererad. Detta va vid 15.15 idag. Om någon här, grattis!
Grattis till den grymma bilen och den grymma skylten! Dags att uppdatera signaturen nu!mahulkp skrev:I have finally got MY X
Inte alls.gellerstam skrev:Tars: Du är rätt sugen på att få din bil va? ,-)Tars skrev:Nu har jag åkt morgon och kväll och kollat ifall min bil har kommit till sc i väsby. Idag såg jag en exakt sån som jag best, men det var inte min. Gick ut i ca 10 sekunder, och jag blev helt dyngsur. Däremot såg jag en blå x med svarta fälgar som fick sin levererad. Detta va vid 15.15 idag. Om någon här, grattis!
Jäkla nice!orca skrev:Ett stort leende bara
Jag var fullt inställd på att det är en omogen marknad tekniskt. Jag var helt oförberedd på att ett tio år gammalt företag inte förstår service. Jag är djupt oroad att mitt bilägande blir ett he-ete om två år när Teslas volymer ökar med en tiopotens inom loppet av ett år.[/quote]Beigler skrev:Håller med på alla punkter men jag visste att elbilar med Tesla inte är en mogen marknad ännu. Lösningen på alla dina punkter är ju att som en del andra bilmärken säga ett datum som de är säkra på att kunna leverera bilen till och det datumet hade då kanske legat ett par månader in i framtiden. Själv föredrar jag inte den lösningen.Svenssons skrev:Långa ledtider är nog ett relativt generellt problem när saker fraktas runt halva jordklotet. Det stör mig relativt lite.Beigler skrev:
Att det är stora brister i logistikstyrningen vid leverans av nya biler råder ingen tvivel, däremot håller jag med att vi inte direkt skall dömma Tesla som helhet. Våra DS har 0 koll på var bilarna är och när de ankommer. Att angripa detta med buffertlager och veckor av extra tid i vart led är fel väg. Nu har man testat att forcera flödet och det har skapat lite förvirring och irritation hos oss kunder.
Mogna brancher beställer gods till produktionen på klockslag. Kommer leveransen för tidig får de inte lossa, kommer den försent blir det vite.
Om det är ett generellt problem inom biltransportbranchen eller växande Teslas bristande styrning är svår för mej att veta.
Utan att vara en frekvent bilköpare tycker jag mej uppfatta att även andra bilmärken har långa ledtider från produktion till leverans.
Det vore kul om Tesla blev en förebild även här.
Jag som kund har hakat på möjligheten att få vår Tesla tidigare, lyckas det inte så får vi den säkert tidigare än urprungligt ändå.
Det jag är riktigt besviken på är tre saker:
1. Att de inte ens så sent som ett par veckor innan leverans kan ange när leverans kommer att ske.
2. Att det tar ca en vecka innan min DS återkopplar på mina frågor eller önskemål, varje gång.
3. Oviljan att vara det minsta lilla flexibel för att skapa en bra upplevelse för mig. Exempel: jag vill köpa vinterdäck utan fälg -går inte, du får köpa fälgen också. Säljaren lovade att det skulle finnas plastmattor vilket uppenbarligen inte tagits fram ännu - ingen lösning, den kommer med tygmattor, punkt.
Jag känner mig verkligen inte som en premiumkund som beställt en bil för 1,5 MSEK. Väldigt tråkigt då jag precis som alla ni andra trevliga sekterister inte gjort annat än att prata gott om Tesla. Tyvärr gör jag inte det längre och med tanke på de barnsjukdomar man varit beredd på känns det extremt tråkigt att påbörja bilägandet på minus.
Snygg, grattis!orca skrev:Ett stort leende bara
GRATTIS!orca skrev:Ett stort leende bara
Hämtade igår efter 18, full fart.Tars skrev:Jäkla nice!
När hämtade du bilen?
Somnade innan min DS skickade mailet 22.41 i onsdags och vaknade 05 imorse...Mrk skrev:GRATTIS!
Kunde du sova första natten med bilen på gården? Eller var det värre natten innan lev?
Vi var alltså där samma tid? Min lev var klar typ 18.30. Sen hängde jag på service en stund och köpte sladdar, för det måste man tydligen ha en drös avorca skrev:Hämtade igår efter 18, full fart.Tars skrev:Jäkla nice!
När hämtade du bilen?Somnade innan min DS skickade mailet 22.41 i onsdags och vaknade 05 imorse...Mrk skrev:GRATTIS!
Kunde du sova första natten med bilen på gården? Eller var det värre natten innan lev?
Han skickade välkomstmailet 23.41 igår så jag tror de kommer sova ikapp i helgen.
Jag ämnar ta reda på om problemet ligger på Tesla Sverige eller högre upp i hierakin. Jag blev lovad ett servicedatum för att åtgärda av de brister som fanns på bilen vid leverans. Det har nu gått 10 dagar sedan den utfästelsen, jag har skickat några uppdateringar och påminnelser i vänlig ton men än så länge mötts av tystnad. Det är ställt utom alla tvivel att Servicecentret prioriterar leveranser av nya bilar. Tesla Sverige verkar ha dock ha tolkat direktivet från USA in absurdum då man inte ens kan ta två minuter och skicka en rad till mig som kan skingra oro och en begynnande ilska. Jag kan vänta med åtgärder och servicedatum om det nu är så viktigt för Tesla att blåsa upp säljsiffrorna i september, men jag förväntar mig i alla fall att få någon respons - jag har ju ändå lagt 2,8 miljoner på Teslabilar sedan mars 2015.Beigler skrev:Jag var fullt inställd på att det är en omogen marknad tekniskt. Jag var helt oförberedd på att ett tio år gammalt företag inte förstår service. Jag är djupt oroad att mitt bilägande blir ett he-ete om två år när Teslas volymer ökar med en tiopotens inom loppet av ett år.Beigler skrev:Håller med på alla punkter men jag visste att elbilar med Tesla inte är en mogen marknad ännu. Lösningen på alla dina punkter är ju att som en del andra bilmärken säga ett datum som de är säkra på att kunna leverera bilen till och det datumet hade då kanske legat ett par månader in i framtiden. Själv föredrar jag inte den lösningen.Svenssons skrev:Långa ledtider är nog ett relativt generellt problem när saker fraktas runt halva jordklotet. Det stör mig relativt lite.Beigler skrev:
Att det är stora brister i logistikstyrningen vid leverans av nya biler råder ingen tvivel, däremot håller jag med att vi inte direkt skall dömma Tesla som helhet. Våra DS har 0 koll på var bilarna är och när de ankommer. Att angripa detta med buffertlager och veckor av extra tid i vart led är fel väg. Nu har man testat att forcera flödet och det har skapat lite förvirring och irritation hos oss kunder.
Mogna brancher beställer gods till produktionen på klockslag. Kommer leveransen för tidig får de inte lossa, kommer den försent blir det vite.
Om det är ett generellt problem inom biltransportbranchen eller växande Teslas bristande styrning är svår för mej att veta.
Utan att vara en frekvent bilköpare tycker jag mej uppfatta att även andra bilmärken har långa ledtider från produktion till leverans.
Det vore kul om Tesla blev en förebild även här.
Jag som kund har hakat på möjligheten att få vår Tesla tidigare, lyckas det inte så får vi den säkert tidigare än urprungligt ändå.
Det jag är riktigt besviken på är tre saker:
1. Att de inte ens så sent som ett par veckor innan leverans kan ange när leverans kommer att ske.
2. Att det tar ca en vecka innan min DS återkopplar på mina frågor eller önskemål, varje gång.
3. Oviljan att vara det minsta lilla flexibel för att skapa en bra upplevelse för mig. Exempel: jag vill köpa vinterdäck utan fälg -går inte, du får köpa fälgen också. Säljaren lovade att det skulle finnas plastmattor vilket uppenbarligen inte tagits fram ännu - ingen lösning, den kommer med tygmattor, punkt.
Jag känner mig verkligen inte som en premiumkund som beställt en bil för 1,5 MSEK. Väldigt tråkigt då jag precis som alla ni andra trevliga sekterister inte gjort annat än att prata gott om Tesla. Tyvärr gör jag inte det längre och med tanke på de barnsjukdomar man varit beredd på känns det extremt tråkigt att påbörja bilägandet på minus.
Citerar mig själv här, vet inte om det är helt friskt. Hur som; har funderat en del. Jag är inte besviken på Elon och Tesla. Han är fortfarande en helt makalös person som vi i efterhand säkert kommer anse är en av de viktigaste personerna i modern historia. Oavsett hur det går för Tesla har han lyckats få en otroligt smutsig industri att äntligen tvingas tänka nytt. Jag tror att problemet ligger hos Tesla Sverige. Synd att de ligger mellan och inte går att kringgå. Som tur är är Sverige en pytteliten marknad så framgången i Sverige är inte avgörande för varken Tesla eller elbilarnas framfart.
Ahh det var din unge som inte kunde låta bli min bil alltsåMrk skrev:Vi var alltså där samma tid? Min lev var klar typ 18.30. Sen hängde jag på service en stund och köpte sladdar, för det måste man tydligen ha en drös avorca skrev:Hämtade igår efter 18, full fart.Tars skrev:Jäkla nice!
När hämtade du bilen?Somnade innan min DS skickade mailet 22.41 i onsdags och vaknade 05 imorse...Mrk skrev:GRATTIS!
Han skickade välkomstmailet 23.41 igår så jag tror de kommer sova ikapp i helgen.
No kids, wasn't me. En kvinna i 40+ tog emot bilen mitt emot min (också vit)orca skrev:Ahh det var din unge som inte kunde låta bli min bil alltsåMrk skrev:Vi var alltså där samma tid? Min lev var klar typ 18.30. Sen hängde jag på service en stund och köpte sladdar, för det måste man tydligen ha en drös avorca skrev:Hämtade igår efter 18, full fart.Tars skrev:Jäkla nice!
Han skickade välkomstmailet 23.41 igår så jag tror de kommer sova ikapp i helgen.Det stod en fin S där mittemot ja. Grattis själv
My badMrk skrev:
No kids, wasn't me. En kvinna i 40+ tog emot bilen mitt emot min (också vit)