Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2020.12
Ja buggfixar från 2020.12.11.1 som i sin tur har beta stöd som gör att bilen stannar vid t.e.x rödljus.
https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.12.11.1
Nu gäller trafikljusen bara USA. Blir lite missvisande att kolla den sidan då alla länder har olika changelogs.Azap skrev:Ja buggfixar från 2020.12.11.1 som i sin tur har beta stöd som gör att bilen stannar vid t.e.x rödljus.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Tyvärr inget spännande. Fick precis till M3 LR.
Dascam viewer och buggrättningar enligt release notes...
Dascam viewer och buggrättningar enligt release notes...
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Surt ! Jag hoppades ju på nått kulfrippan skrev:Nu gäller trafikljusen bara USA. Blir lite missvisande att kolla den sidan då alla länder har olika changelogs.Azap skrev:Ja buggfixar från 2020.12.11.1 som i sin tur har beta stöd som gör att bilen stannar vid t.e.x rödljus.

Jag tror trafikljusen dyker upp om några månader här, augusti / september.Azap skrev:Surt ! Jag hoppades ju på nått kulfrippan skrev:Nu gäller trafikljusen bara USA. Blir lite missvisande att kolla den sidan då alla länder har olika changelogs.Azap skrev:Ja buggfixar från 2020.12.11.1 som i sin tur har beta stöd som gör att bilen stannar vid t.e.x rödljus.
Hej. Nu kanske någon kommer skriva att jag ska söka men jag har letat som en galning!
Varför får jag inte upp nya uppdateringar?
Har bra wifi, testat olika wifi, glömt wifi, återställt ip och wifi.
Har ställt in på advanced
Har bytt mellan, tryckt och hållt inne på advanced osv
Startat om systemet
Varför vill den inte hämta senaste? Typ 2020.12.vilketsomhelst
Spec.
Firmware. 2020.8.1
M3P med FSD (hw 2,5?) 2019
Startat om systemet
Spec.
Firmware. 2020.8.1
[*]M3P FSD -19[*]
MY LR -21
MY LR -21
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det kan skilja veckor mellan dom som får först och dom som får sist, ochkoded skrev:Hej. Nu kanske någon kommer skriva att jag ska söka men jag har letat som en galning!
Startat om systemet
Spec.
Firmware. 2020.8.1
tom längre än så, men ibland måste man kolla med Tesla för det kan ha hängt sig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ser ut som uppdateringen kommer på torsdag.koded skrev:Hej. Nu kanske någon kommer skriva att jag ska söka men jag har letat som en galning!
Startat om systemet
Spec.
Firmware. 2020.8.1

Skämt åtsido så tror jag det kommer ske när Teslas algoritm känner att det är din tur med de inställningar du gjort helt enkelt.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Det är antagligen bara en slump, men jag har suttit länge med 2020.8.3 och väntat på 2020.12. I helgen upptäckte jag att webbläsaren bara visade vit skärm på alla sidor, men det verkade som att webbsidorna i sig och länkar på dem fungerade fast grafiken i webbläsaren var borta (någon annan som råkat ut för det?).. Jag testade att starta om med rattknapparna utan resultat. Sedan gjorde jag hårdare omstart med knappar och broms, varvid webbläsaren blev i ordning igen. Nästa dag kom uppdateringen.
Som sagt, bara en slump men det skadar inte att testa.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Jag får sitta lugnt i båten då. Tack för era snabba svar!
[*]M3P FSD -19[*]
MY LR -21
MY LR -21
Fick min 2020.12.10 uppdaterad till 2020.12.11.1 precis nu men läser samtidigt att 2020.16 släpptes igår...
https://dapplife.com/tesla-model-3-ota- ... l-out-8092
https://dapplife.com/tesla-model-3-ota- ... l-out-8092
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Min webbläsare fungerade, men testade en omstart (igen).Elmil skrev:Det är antagligen bara en slump, men jag har suttit länge med 2020.8.3 och väntat på 2020.12. I helgen upptäckte jag att webbläsaren bara visade vit skärm på alla sidor, men det verkade som att webbsidorna i sig och länkar på dem fungerade fast grafiken i webbläsaren var borta (någon annan som råkat ut för det?).. Jag testade att starta om med rattknapparna utan resultat. Sedan gjorde jag hårdare omstart med knappar och broms, varvid webbläsaren blev i ordning igen. Nästa dag kom uppdateringen.
00.40 inatt kom uppdateringen till 12.11.1....
Slump eller inte. Nu är den uppdaterad!
[*]M3P FSD -19[*]
MY LR -21
MY LR -21
Senaste uppdateringen, som jag fick i förrgår kväll, heter i min bil 2020.12.11.2
Brukar rubriken för tråden uppdateras först när någon här har fått den senaste eller är det den senaste överlag som gäller för "Senaste version"?
https://teslascope.com/teslapedia/softw ... on=2020.16
https://teslascope.com/teslapedia/softw ... on=2020.16
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Är det någon mer än jag som märker avsevärt bättre autopilot m.a.p omkörning av långsam trafik (lastbilar) på motorväg? Tidigare har bilen alltid bromsat in ganska kraftigt flera hundra meter bakom och "juckat" över till andra körfältet, även med avstånds-setting på 1.
Döm om min förvåning när jag provade 2020.12.10 igår, och bilen körde mjukt och fint vid omkörning. Inte en endaste km/h sänkning och filbytet (iofs manuellt, testade inte att tvinga fram förfrågan) var superstabilt med bibehållen hastighet utan juckande vid 100-50 meter bakom lastbilar.
Döm om min förvåning när jag provade 2020.12.10 igår, och bilen körde mjukt och fint vid omkörning. Inte en endaste km/h sänkning och filbytet (iofs manuellt, testade inte att tvinga fram förfrågan) var superstabilt med bibehållen hastighet utan juckande vid 100-50 meter bakom lastbilar.
- Electrifyme
- Teslaägare
Enbart två blink vid ”dutt” på blinkersspaken efter uppdatering till 2020.12.11.2. Har tidigare fått tre automatiska blink. Någon annan som upplever detta?
Ja, jag har dock märkt det redan med 12.5 (Eller ännu tidigare?) Har inte FSD, men just avståndet till lastbil innan inbromsning är nu mycket bättre.evilirish skrev:Är det någon mer än jag som märker avsevärt bättre autopilot m.a.p omkörning av långsam trafik (lastbilar) på motorväg? Tidigare har bilen alltid bromsat in ganska kraftigt flera hundra meter bakom och "juckat" över till andra körfältet, även med avstånds-setting på 1.
Verkar inte som man har löst uppkopplingsproblemet i denna version heller
.
Kommer inte åt min LR 3:a som nu går via LTE.

Kommer inte åt min LR 3:a som nu går via LTE.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Även att den faktiskt justerar avstånd nu när man har AP eller farthållare aktiv. Innan gjorde den bara det när den INTE var aktiv vad jag minns.Xeik skrev:Ja, jag har dock märkt det redan med 12.5 (Eller ännu tidigare?) Har inte FSD, men just avståndet till lastbil innan inbromsning är nu mycket bättre.evilirish skrev:Är det någon mer än jag som märker avsevärt bättre autopilot m.a.p omkörning av långsam trafik (lastbilar) på motorväg? Tidigare har bilen alltid bromsat in ganska kraftigt flera hundra meter bakom och "juckat" över till andra körfältet, även med avstånds-setting på 1.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nej, min ger 3 blink fortfarande.Electrifyme skrev:Enbart två blink vid ”dutt” på blinkersspaken efter uppdatering till 2020.12.11.2. Har tidigare fått tre automatiska blink. Någon annan som upplever detta?
- FinaFisken
- Teslaägare
Re: Senaste version 2020.16
Såg som hastigast att den identifierade parallell cykelbana imorse på 12.11.1.
Här är vad som skall vara nytt i 2020.16, verkar börja rulla ut lite sakta i USA, men som vanligt så är det version .1 eller .2 som når ut till massorna.
Tesla Toybox
The Tesla Toybox has been redesigned to make it easier to view and play. Simply scroll through the toys and adjust the associated controls.
As before, to access the Tesla Toybox, tap the Toybox icon from the Application Launcher.
Nearby Charging Sites
The charging list has been improved to easily filter nearby charging sites based on max power.
Simply tap the charging icon on the map and filter by selecting the associated lighting bolt icons.
Dashcam Improvements
Dashcam is now easier to setup or erase. After plugging in a USB drive, tap Controls > Safety & Security > FORMAT USB DEVICE to format and create the associated folders for Dashcam.
Note: Formatting the USB drive will also delete any existing clips.
Backgammon Improvements
Playing Backgammon against your Tesla has now become more difficult. The most difficult level has now been trained with 20+ million games.
Challenge your Tesla to a game by tapping the Application Launcher, then tap Entertainment > Arcade > Backgammon.
Note: As usual, the Tesla Arcade is only available when your car is in PARK.
This release contains minor improvements and bug fixes.
Tesla Toybox
The Tesla Toybox has been redesigned to make it easier to view and play. Simply scroll through the toys and adjust the associated controls.
As before, to access the Tesla Toybox, tap the Toybox icon from the Application Launcher.
Nearby Charging Sites
The charging list has been improved to easily filter nearby charging sites based on max power.
Simply tap the charging icon on the map and filter by selecting the associated lighting bolt icons.
Dashcam Improvements
Dashcam is now easier to setup or erase. After plugging in a USB drive, tap Controls > Safety & Security > FORMAT USB DEVICE to format and create the associated folders for Dashcam.
Note: Formatting the USB drive will also delete any existing clips.
Backgammon Improvements
Playing Backgammon against your Tesla has now become more difficult. The most difficult level has now been trained with 20+ million games.
Challenge your Tesla to a game by tapping the Application Launcher, then tap Entertainment > Arcade > Backgammon.
Note: As usual, the Tesla Arcade is only available when your car is in PARK.
This release contains minor improvements and bug fixes.
Ah! Jag har upplevt detta sedan uppdatering till 2020.12.5. Har skrivit om det i en annan tråd för jag trodde det kanske berodde på installation av elektrisk bakluckeöppnare. Min högra blinker blinkar 2 ggr, den vänstra 3 ggr som vanligt. Dags att buggrapportera då kanske.Electrifyme skrev:Enbart två blink vid ”dutt” på blinkersspaken efter uppdatering till 2020.12.11.2. Har tidigare fått tre automatiska blink. Någon annan som upplever detta?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Fick 2020.12.11.1 igår.
Fortfarande problem med Blåtanden för mig
Den hittar telefonen, kopplar upp, men kopplar till och ifrån konstant. Går mao inte att ha samtal med den!
Felanmält till Tesla nu iallafall...
/Jocce
Fortfarande problem med Blåtanden för mig

Den hittar telefonen, kopplar upp, men kopplar till och ifrån konstant. Går mao inte att ha samtal med den!
Felanmält till Tesla nu iallafall...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.