Ja, jag fick ett mail igår där det stod att man försökt ringa mig vid flera tillfällen utan att komma fram och att man kunde boka tid om jag fortfarande var intresserad. Jag skrev då att om kostnaden var under 60 tkr inkl. moms så var jag intresserad. I morse kom det en bekräftelse att jag var inbokad den 23/2, att batteriet inte får vara laddat till mer än 30%, och att dom troligen behöver ha bilen i två dagar.dstr skrev:Jag fick bilen dagen efter dig, så jag kanske får min tid imorgon?Segelflygaren skrev:Jag beställde direkt när uppdateringen kom ut. Jag vill minnas att jag var in och propsade på att dom skulle ordna en lista. Men det är rätt att jag försöker vara tidig. Min P85D levererades den 12/3, så även där var jag tidigt ute.
Mitt förslag till er andra är: Beställ direkt, för att få leverans så snabbt som möjligt
Är lite osäker på hur tidigt jag ringde för att anmäla mitt intresse, men jag har hunnit få två samtal från Tesla där dom frågat om jag fortfarande är intresserad.
Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Ludicrous Mode
Segelflygaren skrev:
Ja, jag fick ett mail igår där det stod att man försökt ringa mig vid flera tillfällen utan att komma fram och att man kunde boka tid om jag fortfarande var intresserad. Jag skrev då att om kostnaden var under 60 tkr inkl. moms så var jag intresserad. I morse kom det en bekräftelse att jag var inbokad den 23/2, att batteriet inte får vara laddat till mer än 30%, och att dom troligen behöver ha bilen i två dagar.
Så du kanske är den som bjudit högst?Segelflygaren skrev:Ja, för 59 100 kr inkl. moms.
De som sa om det var intresserade för mindre än 50 kkr får vänta ett tag till?

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Segelflygaren
- Teslaägare
Ja, vem vet. Men i så fall tycker jag i alla fall att det var juste av dom att sänka priset med 900 kr mer än vad som behövdesbylund skrev:Segelflygaren skrev:
Ja, jag fick ett mail igår där det stod att man försökt ringa mig vid flera tillfällen utan att komma fram och att man kunde boka tid om jag fortfarande var intresserad. Jag skrev då att om kostnaden var under 60 tkr inkl. moms så var jag intresserad. I morse kom det en bekräftelse att jag var inbokad den 23/2, att batteriet inte får vara laddat till mer än 30%, och att dom troligen behöver ha bilen i två dagar.Så du kanske är den som bjudit högst?Segelflygaren skrev:Ja, för 59 100 kr inkl. moms.

Det är nog inte så många här som tror att du betalar bruttopriset för den där uppgraderingen...Segelflygaren skrev:Ja, vem vet. Men i så fall tycker jag i alla fall att det var juste av dom att sänka priset med 900 kr mer än vad som behövdesbylund skrev:Segelflygaren skrev:
Ja, jag fick ett mail igår där det stod att man försökt ringa mig vid flera tillfällen utan att komma fram och att man kunde boka tid om jag fortfarande var intresserad. Jag skrev då att om kostnaden var under 60 tkr inkl. moms så var jag intresserad. I morse kom det en bekräftelse att jag var inbokad den 23/2, att batteriet inte får vara laddat till mer än 30%, och att dom troligen behöver ha bilen i två dagar.Så du kanske är den som bjudit högst?Segelflygaren skrev:Ja, för 59 100 kr inkl. moms.

- Segelflygaren
- Teslaägare
dstr skrev:Det är nog inte så många här som tror att du betalar bruttopriset för den där uppgraderingen...Segelflygaren skrev:Ja, vem vet. Men i så fall tycker jag i alla fall att det var juste av dom att sänka priset med 900 kr mer än vad som behövdesbylund skrev:Segelflygaren skrev:
- Elektrokungen
- Teslaägare
Näää, antagligen är Segelflygaren Elons syssling.Segelflygaren skrev:dstr skrev:Det är nog inte så många här som tror att du betalar bruttopriset för den där uppgraderingen...Segelflygaren skrev:Ja, vem vet. Men i så fall tycker jag i alla fall att det var juste av dom att sänka priset med 900 kr mer än vad som behövdesbylund skrev:Segelflygaren skrev:
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27

Jag undrar bara var screenshot kommer ifrån
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Segelflygaren
- Teslaägare
Någon annan som bokat tid? Jag ringde Tesla men fick inte boka, de skulle istället återkomma när det blev min tur.
Det sa att kön var lång. Hur många P85D finns det i Sverige? Jag tror heller inte att alla som anmält intresse verkligen kommer slå till på uppgraderingen, trots prissänkningen.
Det sa att kön var lång. Hur många P85D finns det i Sverige? Jag tror heller inte att alla som anmält intresse verkligen kommer slå till på uppgraderingen, trots prissänkningen.
Model X, Pearl White
Samma här.
Gissar att jag måste vart en av de först personerna att anmäla mig. Gjorde det samma dag som Elon pratade om det. Nästan skumt att andra hunnit boka tider innan mig. *skrattar*
Gissar att jag måste vart en av de först personerna att anmäla mig. Gjorde det samma dag som Elon pratade om det. Nästan skumt att andra hunnit boka tider innan mig. *skrattar*
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Notera att det bara är P85D innan Juli 2015 som för uppgraderingen. (Om de inte ändrat sin policy och släpper på det på alla)
Antal bilar i Sverige, jag gissar att största volymen av P85D levererades Mars 2015-Juli 2015. Det var innan alla prishöjningar. Min gissning är att det finns 100-150 P85D i Sverige. Någon som vet exakt?
Jag kontaktade dem samma dag som Elon lanserade. Jag jagade dem ofta för att säkra upp. Ja faktiskt skumt att du fått boka tid innan mig. Svågerpolitik?Segelflygaren skrev:Jag beställde direkt när uppdateringen kom ut. Jag vill minnas att jag var in och propsade på att dom skulle ordna en lista. Men det är rätt att jag försöker vara tidig. Min P85D levererades den 12/3, så även där var jag tidigt ute.dstr skrev:Du är inte den enda som reagerar på att han blev först... man behöver inte allt för stor foliehatt för att se en koppling här.Pontus skrev:Ja brukar inte du vara lite tidigare än alla andraSegelflygaren skrev:Om över en månad.bylund skrev:När händer detta?
Mitt förslag till er andra är: Beställ direkt, för att få leverans så snabbt som möjligt

Startar en omröstning för att se hur många som tänker uppgradera.
Fick erbjudande idag för lud retrofit, har bokat tid i mars. Var tidig att anmäla intresse och fick min p85d slutet mars.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Gällande optimal förutsättning för bra resultat:
Launch mode (inkluderar preheat)
Staggered setup med PS2
Max laddning
L-mode
Low på luftfjädringen
Rätt pumpade däck
En person i bilen (typ inte 5 stora grabbar)
Vi med tidiga P85D har ju sportfjödringen men den bör inte påverka resultatet, gissar att vikt av taklucka och 2 säten i bakluckan snarare påverkar mer eller?
Gissar att med denna setup bör tiderna ligga ganska nära varandra oavsett förare.
Launch mode (inkluderar preheat)
Staggered setup med PS2
Max laddning
L-mode
Low på luftfjädringen
Rätt pumpade däck
En person i bilen (typ inte 5 stora grabbar)
Vi med tidiga P85D har ju sportfjödringen men den bör inte påverka resultatet, gissar att vikt av taklucka och 2 säten i bakluckan snarare påverkar mer eller?
Gissar att med denna setup bör tiderna ligga ganska nära varandra oavsett förare.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Jag kontaktade dem samma dag som Elon lanserade. Jag jagade dem ofta för att säkra upp. Ja faktiskt skumt att du fått boka tid innan mig. Svågerpolitik?
[/quote]
Jag tror att du börjar tappa "stinget".
Det är nog läge att byta ut Hybris mot något lämpligare
Jag vill minnas att det var likadant när vi hade våra P85+ och P85D presenterades. Du velade medan jag helt enkelt beställde!

Jag tror att du börjar tappa "stinget".
Det är nog läge att byta ut Hybris mot något lämpligare

Jag vill minnas att det var likadant när vi hade våra P85+ och P85D presenterades. Du velade medan jag helt enkelt beställde!
Fast jag råkar veta att jag står först för uppgraderingen i Februari. Hybris4u!!! Flyyyyg lilla Segelflygaren...
Edit: Segelflygaren är säkert först. Jag bara trollade lite då stör mig på att han är svåger med Elon!
Edit: Segelflygaren är säkert först. Jag bara trollade lite då stör mig på att han är svåger med Elon!

Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt mailade jag dem samtidigt som Elon körde eventet. Har kvar mailet. Jag beställde via email direkt under eventet... Lite svårt att vara tidigare om man inte är Elons svåger?
- Segelflygaren
- Teslaägare
Vilket datum?hybris skrev:Fast jag råkar veta att jag står först för uppgraderingen i Februari. Hybris4u!!! Flyyyyg lilla Segelflygaren...
- Segelflygaren
- Teslaägare
hybris skrev:För övrigt mailade jag dem samtidigt som Elon körde eventet. Har kvar mailet. Jag beställde via email direkt under eventet... Lite svårt att vara tidigare om man inte är Elons svåger?

Samma dag som Elon lanserade P90. Minns inte datumet men har kvar mailet. Om du mailade innan är du Elons fru!
- Segelflygaren
- Teslaägare
Jag menade förstås vilket datum i februari!hybris skrev:Samma dag som Elon lanserade P90. Minns inte datumet men har kvar mailet. Om du mailade innan är du Elons fru!
För övrigt, så är jag helt säker på att jag inte är Elons fru

Om jag varit det, så hade jag förstås inte åkt runt i en "gammal" 85:a

Jag mailade service under tiden jag lyssnade på live eventet... Det finns alltid de som är värrehybris skrev:Samma här.

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)