Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jag har blivit icead!
Jo, det blev den andra, såklart. Rickard Nordin, Centerpartiet. Verkar väldigt vettig. Och han fick ju tack och lov en plats i Riksdagen. Satt och chattade med honom på Facebook under valkvällen, kul när teknologin kan minska avstånden i demokratin så.
(Off topic är den bästa topicen!)
(Off topic är den bästa topicen!)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jerker skrev:Här är det både livrem och hängslen!Undrar om det hjälper?
borde inte vara nåt problem att sätta en bot iaf. Svårt att säga att man inte förstår budskapet

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ett par glada unga damer som hoppas att fossilbilen i rätt sällskap skall förvandlas till en elbil...
Jag kunde inte få mig till att upplysa dem om att "Renault M Megane" är ett hopplöst fall.
De väntade dock tålmodigt en halvtimma i bilen ätandes burgare från McDonald's Menyn (Falkenberg).
Till slut tröttnade damerna och puttrade iväg, i alla fall mätta.

Jag kunde inte få mig till att upplysa dem om att "Renault M Megane" är ett hopplöst fall.
De väntade dock tålmodigt en halvtimma i bilen ätandes burgare från McDonald's Menyn (Falkenberg).
Till slut tröttnade damerna och puttrade iväg, i alla fall mätta.

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Det där är för mig helt obegripligt. Bara totalt vansinne. Jag kan knappt föreställa mig vad som måste slagit slint i skallen på vissa människor. Sure, det kanske beror på en taskig barndom eller nåt, men jag kan liksom inte ens relatera till det, så konstigt är det för mig.Waxinator skrev:Ett par glada unga damer som hoppas att fossilbilen i rätt sällskap skall förvandlas till en elbil...![]()
Till slut tröttnade damerna och puttrade iväg, i alla fall mätta.![]()

Vem fan äter mat från McDonalds när det ligger ett Max precis intill?

Inte för att McDonalds burgare är särskilt goda men de är ju ett par resor bättre än Max. En Max burgare smakar som en färdig pannbiff från Dalgårds. Vet inte om de maler den för fint eller om de blandar i något konstigt, ströbröd? Gott blir det inte i alla fall.danni skrev:
Burger King har nog de bästa burgarna av snabbmatskedjorna.
Haha, bra jobbat danni! Måste ha sagt Donk! i huvet på'rom.danni skrev:Det där är för mig helt obegripligt. Bara totalt vansinne. Jag kan knappt föreställa mig vad som måste slagit slint i skallen på vissa människor. Sure, det kanske beror på en taskig barndom eller nåt, men jag kan liksom inte ens relatera till det, så konstigt är det för mig.Waxinator skrev:Ett par glada unga damer som hoppas att fossilbilen i rätt sällskap skall förvandlas till en elbil...![]()
Pratade du med dem? Med kunskap så följer kanske ändrat beteende?Waxinator skrev:Ett par glada unga damer som hoppas att fossilbilen i rätt sällskap skall förvandlas till en elbil...![]()
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Bra poäng.danni skrev:Det där är för mig helt obegripligt. Bara totalt vansinne. Jag kan knappt föreställa mig vad som måste slagit slint i skallen på vissa människor. Sure, det kanske beror på en taskig barndom eller nåt, men jag kan liksom inte ens relatera till det, så konstigt är det för mig.Waxinator skrev:Ett par glada unga damer som hoppas att fossilbilen i rätt sällskap skall förvandlas till en elbil...![]()
Skickat från min dumphone
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Max har lägre kötthalt i sina biffar, det stämmer. Men vad spelar det för roll när burgarna på de andra kedjorna alltid är snustorra från att ha legat för länge på värme... Burger King klarar jag inte av, jag får en äcklig, flottig illamåendekänsla resten av dagen varje gång jag ätit där. Max grejer är helt enkelt fräschast av snabbmatskedjorna. Och tillbehören de bästa. Och vill man ha ännu lite fräschare så är faktiskt Max nya vegetariska alternativ skitgoda.LarsL skrev:Inte för att McDonalds burgare är särskilt goda men de är ju ett par resor bättre än Max. En Max burgare smakar som en färdig pannbiff från Dalgårds. Vet inte om de maler den för fint eller om de blandar i något konstigt, ströbröd? Gott blir det inte i alla fall.danni skrev:
Beställer du en udda eller specialorder på Burger King får du fräscha hamburgare, med rent kött och inget skit. Är länge misstänk att de spär ut köttet med något på Mav, bra att få det bekräftat.danni skrev:Max har lägre kötthalt i sina biffar, det stämmer. Men vad spelar det för roll när burgarna på de andra kedjorna alltid är snustorra från att ha legat för länge på värme... Burger King klarar jag inte av, jag får en äcklig, flottig illamåendekänsla resten av dagen varje gång jag ätit där. Max grejer är helt enkelt fräschast av snabbmatskedjorna. Och tillbehören de bästa. Och vill man ha ännu lite fräschare så är faktiskt Max nya vegetariska alternativ skitgoda.LarsL skrev:Inte för att McDonalds burgare är särskilt goda men de är ju ett par resor bättre än Max. En Max burgare smakar som en färdig pannbiff från Dalgårds. Vet inte om de maler den för fint eller om de blandar i något konstigt, ströbröd? Gott blir det inte i alla fall.danni skrev:
OKAY OKAY OKAY då da !!!
Ja tökte själv dä va könstigt när dä fans ena MAX Hamburgerrestaurang alldeles ente. 
De hade la fått nån sörts proteinbrist då da

De hade la fått nån sörts proteinbrist då da

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
ka vi byta tiltel på tråden till "jag har blivit mätt på hamburgare"?
Model 3-24/Polestar 3-24
Fick gjort en sjukt tight parkering idag
. Egentligen skulle jag stått några meter bort men Toyota land cruiser hade tagit den.. 
Idag får vi tacos i cantinan apropå mat.

Idag får vi tacos i cantinan apropå mat.

summon för att lösa problemet?kontakten2 skrev:Fick gjort en sjukt tight parkering idag. Egentligen skulle jag stått några meter bort men Toyota land cruiser hade tagit den..
Idag får vi tacos i cantinan apropå mat.![]()
btw, varför ska hela Norge äta taco eller pan pizza på fredagar? Så jäkla trött jag är på den skitmaten

Model 3-24/Polestar 3-24
sluta gnäll, de är ju ett lyft från mackor måndag till torsdag...HelectriC skrev:summon för att lösa problemet?kontakten2 skrev:Fick gjort en sjukt tight parkering idag :D . Egentligen skulle jag stått några meter bort men Toyota land cruiser hade tagit den.. :evil:
Idag får vi tacos i cantinan apropå mat. :)
btw, varför ska hela Norge äta taco eller pan pizza på fredagar? Så jäkla trött jag är på den skitmaten :x
ms 76132 "Eleamore"
ok, vi kan konkludera med att Norge inte är något matland12man skrev:sluta gnäll, de är ju ett lyft från mackor måndag till torsdag...HelectriC skrev:summon för att lösa problemet?kontakten2 skrev:Fick gjort en sjukt tight parkering idag. Egentligen skulle jag stått några meter bort men Toyota land cruiser hade tagit den..
Idag får vi tacos i cantinan apropå mat.![]()
btw, varför ska hela Norge äta taco eller pan pizza på fredagar? Så jäkla trött jag är på den skitmaten

Model 3-24/Polestar 3-24
Provade inte summon då det inte funkar i p-hus
Taco på jobbet, taco ikväll

Nej, det krävs ju mobilkontakt till appen för att det ska funka i Europa, jäkla tråkigt!kontakten2 skrev:Provade inte summon då det inte funkar i p-hus![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
I helgen var jag i Stöten.
Här håller man på och bygger Sälens längsta och snabbaste stolslift. Men på placeringen av stolparna fanns det lite att förbättra...
Har jag nu blivit Liftad?
Här håller man på och bygger Sälens längsta och snabbaste stolslift. Men på placeringen av stolparna fanns det lite att förbättra...
Har jag nu blivit Liftad?
Tesla Model Y
- lator
- Teslaägare
Som elbilist får man inte glömma skarvsladdarna...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Som laddbilist så har man skaffat sig super syn efter ladduttag.lator skrev:Som elbilist får man inte glömma skarvsladdarna...![]()

Finns gott om både schuko och trefaser runt denna skidanläggning. Så det var inget som inte gick att lösa.

Tesla Model Y
När jag skulle parkera Teslan på torget i Lidköping idag så svängde en kärring precis framför mig in och ställde sig på den enda lediga laddplatsen som fanns. Med en gammal bensinbil såklart. Jag hade inte nödvändigtvis behövt ladda, men det där gjorde mig upprörd. Jag klev alltså ur bilen, knackade på hennes sidoruta och förklarade för henne att hon hade precis ställt sig på en laddplats som är reserverad för elbilar. Och så blev hon upprörd. Hennes passargerarkärring likaså. Som tur var körde bilen bredvid (också en bensinbil) därifrån och därmed blev den andra laddplatsen ledig. Jag parkerade där och kopplade in Teslan. Kärringen stod kvar. "Vi stannar ju inte så länge" sa hon och klev ur bilen. Då gick jag igång. Jag frågade henne vad hon skulle säga om jag långtidsparkerade vid en bensinpump där hon vill tanka. Hon fattade inte. Men hon som satt bedvid verkade begripa bättre. De körde i alla fall därifrån. Sura, men ändå. Det intressanta var att ingen annan bil ställde sig på laddplatsen bredvid under den halvtimmen jag stod där. Det verkar som att folk inte inser vad de ställer till med, men så så fort det står en elbil där som faktiskt laddar så avskräcker det uppenbarligen lite.
Sen var det lite roligt när jag skulle köra därifrån. Jag stod en stund och pratade med parkeringsvakten. Under den tiden kom det faktiskt åtminstone två bilar som ville ställa sig på laddplatsen och ice:a, men de körde vidare när de fick syn på p-vakten.
Sen var det lite roligt när jag skulle köra därifrån. Jag stod en stund och pratade med parkeringsvakten. Under den tiden kom det faktiskt åtminstone två bilar som ville ställa sig på laddplatsen och ice:a, men de körde vidare när de fick syn på p-vakten.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
mati skrev:När jag skulle parkera Teslan på torget i Lidköping idag så svängde en kärring precis framför mig in och ställde sig på den enda lediga laddplatsen som fanns. Med en gammal bensinbil såklart. Jag hade inte nödvändigtvis behövt ladda, men det där gjorde mig upprörd. Jag klev alltså ur bilen, knackade på hennes sidoruta och förklarade för henne att hon hade precis ställt sig på en laddplats som är reserverad för elbilar. Och så blev hon upprörd. Hennes passargerarkärring likaså. Som tur var körde bilen bredvid (också en bensinbil) därifrån och därmed blev den andra laddplatsen ledig. Jag parkerade där och kopplade in Teslan. Kärringen stod kvar. "Vi stannar ju inte så länge" sa hon och klev ur bilen. Då gick jag igång. Jag frågade henne vad hon skulle säga om jag långtidsparkerade vid en bensinpump där hon vill tanka. Hon fattade inte. Men hon som satt bedvid verkade begripa bättre. De körde i alla fall därifrån. Sura, men ändå. Det intressanta var att ingen annan bil ställde sig på laddplatsen bredvid under den halvtimmen jag stod där. Det verkar som att folk inte inser vad de ställer till med, men så så fort det står en elbil där som faktiskt laddar så avskräcker det uppenbarligen lite.
Om dom körde när dom såg p-vakten, så betyder det alltså att dom vet att det är fel. Det är bara det att dom inte bryr sig eftersom det ändå bara drabbar elbilister, som i deras ögon är knäppa och inte behöver någon respekt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Muckar du med alla mati 
Men det är nog bra att eluttagen används ibland så folk ser att det finns behov.
Frågade du p-vakten om de uppskattar att man tipsar om felparkerade ICE bilar? 700kr kan ju inte vara fel att få lappa dit.

Men det är nog bra att eluttagen används ibland så folk ser att det finns behov.
Frågade du p-vakten om de uppskattar att man tipsar om felparkerade ICE bilar? 700kr kan ju inte vara fel att få lappa dit.