Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Westtech

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Westtech »

acorn skrev:
mikebike skrev:
Westtech skrev:
Jag har fått och betalt slutfakturan. Jag har dock uppskattad leverans nov-dec.
Är det troligt att det blir betydligt tidigare än så? Typ i juni?
Märkligt med slutfaktura så långt innan....
Jag vet inte om det har med fina surfing att göra. Den jag beställt med Santander fick jag tämligen omgående medan den med DnB har jag inte fått. Den med DnB ska komma nu i juni medan Santander kommer mellan augusti till september.
Det var faktiskt tekniska bekymmer med DNB så jag valde Santander.
Det är visserligen en order lagd i mars som jag ändrade till svart inredning förra veckan. Jag hoppas iaf den kommer nu i juni :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

hanseman skrev:
Slutfakturan kom idag och blev nyss betald, och nyss kom också sms med att bekräfta tid för upphämtning som blev besvarad illa kvickt med ett JA :D Nu får fredagen gärna bara komma så kommer den här killen ha världens leende resten av helgen!
Samma för mig, ska hämta 1620 nu på fredag i Mölndal. Men inget reg nummer än, 2 dagar kvar :D
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Fick tidigarelagd uppskattning om leverans nu i appen. Från Sept 28 - Nov 07 till Sept 07 - Okt 22.

Vit/svart utan extra
pilave

Inlägg av pilave »

Fick sms för upphämtning på fredag.
V/S 31/11 -22 Malmö
Användarvisningsbild
Esandh
Teslaägare

Inlägg av Esandh »

Någon som vet hur man får tag på: ”Leveransgodkännande från leasinggivare eller långivare vid den typen av finansiering” Ska tydligen tas med vid upphämtning.
Sandman
backe

Inlägg av backe »

Esandh skrev:
Någon som vet hur man får tag på: ”Leveransgodkännande från leasinggivare eller långivare vid den typen av finansiering” Ska tydligen tas med vid upphämtning.
Jag har min via leasing, då sköttes den kontakten mellan Autoplan och Tesla så jag behövde bara ta med mig körkort och ett glatt humör :)
Användarvisningsbild
4wheeler4
Teslaägare

Inlägg av 4wheeler4 »

4wheeler4 skrev:
Fick nu 7-17 juni i appen. VIN men inget regnummer i slutfakturan som jag också fick. Däremot står det också ett preliminärt upphämtningsdatum i slutfakturan, 11 juni. Hur bra brukar det datumet stämma? Vit/svart Trosta, beställd 19 jan.

Fick tag på en trevlig SA. Min bil befinner sig på en transport, nu i Hamburg. Verkar troligt att den anländer Sverige senare under dagen. Mer info om upphämtningstid lät det som att de ger någon gång efter bilen anlänt till Sverige och de uppdaterar sin lagerstatus på de olika uthämtningsställena. Får se om 11 juni håller! Fortsättning lär följa!
Användarvisningsbild
Esandh
Teslaägare

Inlägg av Esandh »

backe skrev:
Esandh skrev:
Jag har min via leasing, då sköttes den kontakten mellan Autoplan och Tesla så jag behövde bara ta med mig körkort och ett glatt humör :)
Jag kör leasing i bolaget med finans via DNB. Någon annan som kör samma upplägg och vet?
Sandman
Användarvisningsbild
MRosth
Teslaägare

Inlägg av MRosth »

Esandh skrev:
backe skrev:
Esandh skrev:
Jag kör leasing i bolaget med finans via DNB. Någon annan som kör samma upplägg och vet?
Jag tror att alla dokument och papper kommer att finnas på plats vid samband med att du hämtar bilen, det var den info jag fick av Santander som jag kör leasing via.
YouNeverWalkAlone

Inlägg av YouNeverWalkAlone »

Någon som vet var jag kan hitta regnummer nu när jag fått vin?
Användarvisningsbild
MRosth
Teslaägare

Inlägg av MRosth »

YouNeverWalkAlone skrev:
Någon som vet var jag kan hitta regnummer nu när jag fått vin?
Bilvision eller car.info
Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Inlägg av hanseman »

Zero0 skrev:
hanseman skrev:
Slutfakturan kom idag och blev nyss betald, och nyss kom också sms med att bekräfta tid för upphämtning som blev besvarad illa kvickt med ett JA :D Nu får fredagen gärna bara komma så kommer den här killen ha världens leende resten av helgen!
Samma för mig, ska hämta 1620 nu på fredag i Mölndal. Men inget reg nummer än, 2 dagar kvar :D
Du borde kunna se regnumret nu! Jag har haft det sedan igår :D Och idag uppdaterades car.info också så sök på VIN där så kommer det mest troligt dyka upp! Kan se att den redan åkt 30km :lol:

Edit, Galet eftermarknadspris! https://www.car.info/sv-se/car-for-sale ... 2-35771229 :shock:
Senast redigerad av hanseman, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Det kom in 127 st nya tyska MYP i våra (car.info) register nyligen. D.v.s. lite fler bilar som går att söka på med VIN nu.
Driver sajten Car.info
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Noterar att "bilen" byter namn till "2022 Tesla Model Y", tidigare står det bara "Tesla Model Y" när man får ett VIN tilldelat.

Fick idag VIN tilldelat och uppskattad leverans 8-16 juni. Beställt Vit/svart mitten Januari 2022, upphämtning Norrköping.
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Rolemod »

hanseman skrev:
Zero0 skrev:
hanseman skrev:
Du borde kunna se regnumret nu! Jag har haft det sedan igår :D Och idag uppdaterades car.info också så sök på VIN där så kommer det mest troligt dyka upp! Kan se att den redan åkt 30km :lol:

Edit, Galet eftermarknadspris! https://www.car.info/sv-se/car-for-sale ... 2-35771229 :shock:
Yes kan se Reg nu!
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Alonso1

Inlägg av Alonso1 »

Hämtar på fredag i Malmö

Att ett bilköp kan kännas så härligt!
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Inlägg av Lindstromer »

Jjkalla skrev:
Noterar att "bilen" byter namn till "2022 Tesla Model Y", tidigare står det bara "Tesla Model Y" när man får ett VIN tilldelat.

Fick idag VIN tilldelat och uppskattad leverans 8-16 juni. Beställt Vit/svart mitten Januari 2022, upphämtning Norrköping.
Fick också VIN nyss, samma uppskattade leveranstid. Vit/Svart beställd 10/1 i Norrköping. :D
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Lindstromer skrev:
Jjkalla skrev:

Fick också VIN nyss, samma uppskattade leveranstid. Vit/Svart beställd 10/1 i Norrköping. :D
Ska man ta semester mån-tors nästa vecka för att säkra upp upphämtningsdatumet? :D
Denna veckan känns lite väl optimistiskt...
Användarvisningsbild
JiEss
Teslaägare

Inlägg av JiEss »

Hämtade nyss upp denna pärla på Trosta. Inga skönhets- eller funktionsfel upptäckta än.
Trevligt bemötande från personalen på plats.

Stod ytterligare 6 vita och ett 25-tal svarta och väntade på nya ägare.
1F82BC77-148E-47A3-9535-1FA26EED8416.jpeg
Tesla Model Y Performance -22
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Man får gratulera! :P

Min är fortsatt flyttad till oktober - december, från att ha varit beräknad till 25-30 juni.. :shock:
Användarvisningsbild
myth10
Teslaägare

Inlägg av myth10 »

Ilduce77 skrev:

Min är fortsatt flyttad till oktober - december, från att ha varit beräknad till 25-30 juni.. :shock:
Just nu skeppas bilar till de som beställt i januari/februari så i ditt fall där du beställt i mitten av april är det bara att hoppas på enorma leveranser kommande veckor.
Tesla brukar ju kunna pressa ut sista veckan i kvartalet mycket bilar. Allt handlar snarare om hur mycket fabriken hinner producera.
Polestar 2 DM -21
MYP -22 | vit/svart
Polestar 4 DM -25
Användarvisningsbild
jozi81
Teslaägare

Inlägg av jozi81 »

VIN i koden, 7-20 juni numera i appen, vit beställd 16/3. Spännande nu.. upphämtning Umeå.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

myth10 skrev:
Ilduce77 skrev:

Just nu skeppas bilar till de som beställt i januari/februari så i ditt fall där du beställt i mitten av april är det bara att hoppas på enorma leveranser kommande veckor.
Tesla brukar ju kunna pressa ut sista veckan i kvartalet mycket bilar. Allt handlar snarare om hur mycket fabriken hinner producera.
Fick ändrat igen nu... 29-30 juni.... Ganska snävt...
Man kastas mellan hopp och förtvivlan... :shock: :lol:
Får snart börja medicinera...

Inget VIN ännu...
EljoGigo

Inlägg av EljoGigo »

jozi81 skrev:
VIN i koden, 7-20 juni numera i appen, vit beställd 16/3. Spännande nu.. upphämtning Umeå.
Du ligger ju bara 12 st före mig i beställningslistan bland de som inte fått VIN. Ska man börja våga hoppas :mrgreen: ?

[/url]
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Nu kom slutfakturan. Har inte fått något sms ännu men prel.upphämtningsdatum på slutfakturan 10/6, har det stämt överens för er som redan hämtat?
Skriv svar