Fick precis uppdaterat leveransdatum till 9-21/6, tidigare 25-30/6. Beställd 11/3-22, Vit/Svart med leverans Norrköping.
//R
Var där nyss och de hade fått ca 20 vita MYP levererade idag. Min står i hallen. Skylten kommer på imorgon så jag fick ny tid att hämta 11:40 imorgon. Blir ett bra avslut på veckan. Sen får vi se hur det blir med bonusen. Jag hade bestämt mig för att gräla med Tesla om att få hämta ut efter 1 juli för att både få bonus och lägre förmånsvärde men nu drar jag en chansning eftersom jag tror att bonusen kommer försvinna och det kanske den gör innan 1 juli till och med. I värsta fall får jag ingen bonus OCH högre förmånsvärde...men vad gör väl det när man kör med ett leende på läpparna varje dag ändå? Jag får inbilla mig att pengar bara är pengar...men min snåla hjärnhalva kommer gå i spinn...
Fick det efterlängtade sms:et i dag.
Hämtar på tisdag 14/6 kl 11,20. Dock stod det i sms att de kan ändra tiden och att de ska skicka ett sms till som ska bekräfta denna tid eller en ny tid.
Bökigt när man måste ta ledigt och hålla på att ändra dag för PPF montage…
Beställde vit/svart 2/2-22 och hämtar i Trosta.
Parkeringen är full med vita performance i Mölndal idag. Beställde en performance 20/2 och har idag fått VIN i källkoden samt att det uppskattade leveransfönstret är numera 9-20/6 från 29-30/6.
markuswesterberg skrev:
rodahl76 skrev:
Fick precis uppdaterat leveransdatum till 9-21/6, tidigare 25-30/6. Beställd 11/3-22, Vit/Svart med leverans Norrköping.
//R
Var där nyss och de hade fått ca 20 vita MYP levererade idag. Min står i hallen. Skylten kommer på imorgon så jag fick ny tid att hämta 11:40 imorgon. Blir ett bra avslut på veckan. Sen får vi se hur det blir med bonusen. Jag hade bestämt mig för att gräla med Tesla om att få hämta ut efter 1 juli för att både få bonus och lägre förmånsvärde men nu drar jag en chansning eftersom jag tror att bonusen kommer försvinna och det kanske den gör innan 1 juli till och med. I värsta fall får jag ingen bonus OCH högre förmånsvärde...men vad gör väl det när man kör med ett leende på läpparna varje dag ändå? Jag får inbilla mig att pengar bara är pengar...men min snåla hjärnhalva kommer gå i spinn...
Hur är det egentligen med förmånsvärdet. Ska det inte uppdateras varje år när det normalt ändras från Skatteverket oavsett?
Frågan är säkert ställd 1000 ggr men jag ställer den igen. Jag har en beställning på en MYLR idag, om jag byter till MYP - har jag då någon förtur till kön eller hamnar jag sist? Sjukt sugen på att byta när jag missade leveransfönster på MYLR och att jag dessutom läst att förmånsvärdet för MYP har sänkts kraftigt...
Du behåller din köplats.
Gjorde om LR och fick fönster 12/9 - 30/10 till MYP 24-30/6
Jag tror inte man ska vara så säker på att man behåller sin plats. Det är en chansning.
Känner flera som beställt i maj och fått juni som estimerad leverans (vit/svart). Sen om det faktiskt levereras då får man se.
Kan uppdatera att Tesla ringde och meddelade att jag hade en tilldelad bil på Trosta med Vin och reg nr. Bara betala in o sedan få tid för hämtning.
Blev ordern som gjordes om från 12/3 LR till MYP 1/6. Svart/svart. Släppte vår vita MYP som vi också hade ifrån 28/3 med fönster 24-30/6 så någon annan lycklig får den
Nu blir det hets fram till den 8/7 för att få ut så många bilar som möjligt. Undra hur många som kommer att avbeställa sin MYP nu med tanke på bonustaket på 700.000?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Nu blir det hets fram till den 8/7 för att få ut så många bilar som möjligt. Undra hur många som kommer att avbeställa sin MYP nu med tanke på bonustaket på 700.000?
Sluta hetsa bara för att du fått bil . Du ser ändå så dåligt var det ju så kommer med min lada å kör om dig
Har en beställning på en grå MYP sedan december -21. Utifrån leveransbesked så känns grå kommer att dröja ett bra tag.
Om jag ändrar beställningen till en vit, finns det då en chans på att jag kan få denna i närtid dvs. inom en månad?
Har en beställning på en grå MYP sedan december -21. Utifrån leveransbesked så känns grå kommer att dröja ett bra tag.
Om jag ändrar beställningen till en vit, finns det då en chans på att jag kan få denna i närtid dvs. inom en månad?
Min uppfattning är att du behåller ditt beställningsdatum och kommer bli matchad före andra som beställt efter dig, så Ja, även om Tesla säger nej.
Nu kom Blåtand i telefonen och VIN på Tesla, V/S MYP beställd 13/3. Uppskattad leverans 9-20/6.
Vad är detta med blåtand? Jag har bara kvar slutbetalningen, ska hämta min den 15/6, men har varken fått avtal att skriva på om vision eller blåtandstjofräset (nycklarna?)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
//R
Nu kom Blåtand i telefonen och VIN på Tesla, V/S MYP beställd 13/3. Uppskattad leverans 9-20/6.
Vad är detta med blåtand? Jag har bara kvar slutbetalningen, ska hämta min den 15/6, men har varken fått avtal att skriva på om vision eller blåtandstjofräset (nycklarna?)