Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av markuswesterberg »

rodahl76 skrev:
Fick precis uppdaterat leveransdatum till 9-21/6, tidigare 25-30/6. Beställd 11/3-22, Vit/Svart med leverans Norrköping. :o

//R
Var där nyss och de hade fått ca 20 vita MYP levererade idag. Min står i hallen. Skylten kommer på imorgon så jag fick ny tid att hämta 11:40 imorgon. Blir ett bra avslut på veckan. Sen får vi se hur det blir med bonusen. Jag hade bestämt mig för att gräla med Tesla om att få hämta ut efter 1 juli för att både få bonus och lägre förmånsvärde men nu drar jag en chansning eftersom jag tror att bonusen kommer försvinna och det kanske den gör innan 1 juli till och med. I värsta fall får jag ingen bonus OCH högre förmånsvärde...men vad gör väl det när man kör med ett leende på läpparna varje dag ändå? Jag får inbilla mig att pengar bara är pengar...men min snåla hjärnhalva kommer gå i spinn...:D
Användarvisningsbild
Hillstreet
Teslaägare

Inlägg av Hillstreet »

Fick precis ändrat från 24-30 Juni till 14-30 Juni.
Trosta.

Vit/Svart beställda 28 Mars
---

2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
trebor5

Inlägg av trebor5 »

Hillstreet skrev:
Fick precis ändrat från 24-30 Juni till 14-30 Juni.
Trosta.

Vit/Svart beställda 28 Mars
Ligger lite efter dig. Hoppas att inte alla som byter från LR till P gör att vi blir framflyttade till efter 1 juli.
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Fick det efterlängtade sms:et i dag.
Hämtar på tisdag 14/6 kl 11,20. Dock stod det i sms att de kan ändra tiden och att de ska skicka ett sms till som ska bekräfta denna tid eller en ny tid.
Bökigt när man måste ta ledigt och hålla på att ändra dag för PPF montage… :roll:
Beställde vit/svart 2/2-22 och hämtar i Trosta.
Tronicman

Inlägg av Tronicman »

Hej!

Fick precis ändrat till 9-16 juni. VIN i källkoden. Appen ville aktivera blåtand för aktivering av bilnyckel.

Beställd 8/3 vit/svart med vinterhjul. Upphämtning Göteborg.

Jag har inte fått något sms ännu.
Användarvisningsbild
Wizliz
Teslaägare

Inlägg av Wizliz »

Sedärja! VIN i kod inget SMS mottaget än. hämtas prel 9-20/6 V/S Norrpan best 21/3-22 :D
gube

Inlägg av gube »

Parkeringen är full med vita performance i Mölndal idag. Beställde en performance 20/2 och har idag fått VIN i källkoden samt att det uppskattade leveransfönstret är numera 9-20/6 från 29-30/6.
IMG_1861.jpeg
markuswesterberg skrev:
rodahl76 skrev:
Fick precis uppdaterat leveransdatum till 9-21/6, tidigare 25-30/6. Beställd 11/3-22, Vit/Svart med leverans Norrköping. :o

//R
Var där nyss och de hade fått ca 20 vita MYP levererade idag. Min står i hallen. Skylten kommer på imorgon så jag fick ny tid att hämta 11:40 imorgon. Blir ett bra avslut på veckan. Sen får vi se hur det blir med bonusen. Jag hade bestämt mig för att gräla med Tesla om att få hämta ut efter 1 juli för att både få bonus och lägre förmånsvärde men nu drar jag en chansning eftersom jag tror att bonusen kommer försvinna och det kanske den gör innan 1 juli till och med. I värsta fall får jag ingen bonus OCH högre förmånsvärde...men vad gör väl det när man kör med ett leende på läpparna varje dag ändå? Jag får inbilla mig att pengar bara är pengar...men min snåla hjärnhalva kommer gå i spinn...:D
Hur är det egentligen med förmånsvärdet. Ska det inte uppdateras varje år när det normalt ändras från Skatteverket oavsett?
DjuDju

Inlägg av DjuDju »

Hur är det nu… behöver man betala för att få smset för bokning?

Beställt Mars-22 vit/svart Trosta och fick uppskattad leverans 9-20 juni.
Chea

Inlägg av Chea »

terway skrev:
Chea skrev:
MikeeSouth skrev:
Frågan är säkert ställd 1000 ggr men jag ställer den igen. Jag har en beställning på en MYLR idag, om jag byter till MYP - har jag då någon förtur till kön eller hamnar jag sist? Sjukt sugen på att byta när jag missade leveransfönster på MYLR och att jag dessutom läst att förmånsvärdet för MYP har sänkts kraftigt...

Du behåller din köplats.
Gjorde om LR och fick fönster 12/9 - 30/10 till MYP 24-30/6
Jag tror inte man ska vara så säker på att man behåller sin plats. Det är en chansning.
Känner flera som beställt i maj och fått juni som estimerad leverans (vit/svart). Sen om det faktiskt levereras då får man se.
Kan uppdatera att Tesla ringde och meddelade att jag hade en tilldelad bil på Trosta med Vin och reg nr. Bara betala in o sedan få tid för hämtning.
Blev ordern som gjordes om från 12/3 LR till MYP 1/6. Svart/svart. Släppte vår vita MYP som vi också hade ifrån 28/3 med fönster 24-30/6 så någon annan lycklig får den :)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Nu blir det hets fram till den 8/7 för att få ut så många bilar som möjligt. Undra hur många som kommer att avbeställa sin MYP nu med tanke på bonustaket på 700.000?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Jeppe_E skrev:
Nu blir det hets fram till den 8/7 för att få ut så många bilar som möjligt. Undra hur många som kommer att avbeställa sin MYP nu med tanke på bonustaket på 700.000?
Sluta hetsa bara för att du fått bil ;) . Du ser ändå så dåligt var det ju så kommer med min lada å kör om dig
Användarvisningsbild
conan
Teslaägare

Inlägg av conan »

Hej,

Har en beställning på en grå MYP sedan december -21. Utifrån leveransbesked så känns grå kommer att dröja ett bra tag.
Om jag ändrar beställningen till en vit, finns det då en chans på att jag kan få denna i närtid dvs. inom en månad?
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

conan skrev:
Hej,

Har en beställning på en grå MYP sedan december -21. Utifrån leveransbesked så känns grå kommer att dröja ett bra tag.
Om jag ändrar beställningen till en vit, finns det då en chans på att jag kan få denna i närtid dvs. inom en månad?
Min uppfattning är att du behåller ditt beställningsdatum och kommer bli matchad före andra som beställt efter dig, så Ja, även om Tesla säger nej.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Nu ändrades det precis till 9-20 Juni från 25-30

Tjoho nu lever hoppet!!! Beställde vit/svart 19 april 22 lev till Norrköping
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Beutelrock

Inlägg av Beutelrock »

Nu kom Blåtand i telefonen och VIN på Tesla, V/S MYP beställd 13/3. Uppskattad leverans 9-20/6.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Vart ser man vin ?
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Beutelrock

Inlägg av Beutelrock »

Honkan skrev:
Vart ser man vin ?
Du loggar in på ditt konto på Tesla och om du använder Google chrome kan du installera en plugin Tesla VIN Finder.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Beutelrock skrev:
Nu kom Blåtand i telefonen och VIN på Tesla, V/S MYP beställd 13/3. Uppskattad leverans 9-20/6.

Vad är detta med blåtand? Jag har bara kvar slutbetalningen, ska hämta min den 15/6, men har varken fått avtal att skriva på om vision eller blåtandstjofräset (nycklarna?)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
rodahl76

Inlägg av rodahl76 »

markuswesterberg skrev:
rodahl76 skrev:

//R

Tack för rapporten, jag fick precis VIN :D

//R
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Jeppe_E skrev:
Beutelrock skrev:

Vad är detta med blåtand? Jag har bara kvar slutbetalningen, ska hämta min den 15/6, men har varken fått avtal att skriva på om vision eller blåtandstjofräset (nycklarna?)
jaha ja då får du ju ingen bil om det är så :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Beutelrock skrev:
Honkan skrev:
Vart ser man vin ?
Du loggar in på ditt konto på Tesla och om du använder Google chrome kan du installera en plugin Tesla VIN Finder.
Går detta att göra på min iPhone på något vis ?
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
peTerz

Inlägg av peTerz »

Honkan skrev:
Beutelrock skrev:
Honkan skrev:
Vart ser man vin ?
Finns en länk du kan klicka på och få fram ditt VIN på sidan 381 i denna tråden, fungerar bra på telefonen.
Tronicman

Inlägg av Tronicman »

Jag har också fått en prisjustering på ca -14k totalt landar bilen på 804k då är 40k vinterdäck och 9k administrationspris också. Vit/svart.

Någon mer som fått detta?
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

peTerz skrev:
Honkan skrev:
Beutelrock skrev:
Honkan skrev:
Vart ser man vin ?
Finns en länk du kan klicka på och få fram ditt VIN på sidan 381 i denna tråden, fungerar bra på telefonen.

Grymt! Tack nu har man ju VIN också , kunde man söka på ett regnummer då också ?
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Tronicman skrev:
Jag har också fått en prisjustering på ca -14k totalt landar bilen på 804k då är 40k vinterdäck och 9k administrationspris också. Vit/svart.

Någon mer som fått detta?
är väl draget som dom inte kan leverera
Skriv svar