Lite halvfel forum kanske men tycker att Polestar löser det snyggt med att redovisa exkl klimatbonus och även snitt inklusive klimatbonusNikohm skrev:Fast många räknar med bonusen. Fick offert från både Skoda å Kia å där var den borträknadtermosen skrev:Klimatbonusen brukar de aldrig speca i månadsbeloppet. Utan de får man räkna själv att efter 6 månader, om bonusen kommer, går månadsbeloppet ner med 70 000 / 30 = 2 333:-Anonym skrev:Försöker lista ut om det är något som jag missat. Men när jag beställde fick jag Mail om godkänd kredit från dnb för 8491:-/mån.
Har inte hört något sen från varken dom eller tesla, trodde allt var lugnt. Idag kom financial agreement upp. Då är priset 10 990:-/mån i 36 månader.
Det är på tok för mycket. Sitter nu och tittar på alternativa bilar och finansiella möjligheter. När man är fast i leasing-bubblan så är det inte alltid så enkelt att bara kasta fram 20% handpenning på en kvart.
Har kört privatleasing senaste 10 åren, att det finns en liten förhöjning varje år pga ränta är ingen stor grej. Men att höja nästan 30% per månad innan jag ens fått bilen är rätt högt.
Funderar lite på om det är klimatbonusen som spökar. Men dom kan ju inte anta att jag inte får någon innan regeringen bestämt något.
De har inte räknat annorlunda på kontantinsatsen då?![]()
Känns som att det är hyfsat rätt belopp för det också
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Jag har fått sms och det ser exakt ut som för dig i min app, med mellanslag och allt. På kontot på webben står det däremot 073-xxx xx xxNikohm skrev:wannabee skrev:Kan någon som fått sms förklara för mig hur det ska se ut i appen?
Så här har jag det nu i appen +46 73 XXX XX XX
Mitt nummer börjar alltså på 073
Ska det se ut så här i appen?
-
Nån som köpt ny Tesla förr och vet hur många dagar före leverans registrering brukar ske? Leverans 2-9 juli skulle ju kunna innebära att den registreras i slutet av juni ändå
Tack, ja likadant för mig nu efter jag justerat, tidigare stod det 46 två gånger och de fyra sista siffrorna var inte med alls.Jaccco skrev:Jag har fått sms och det ser exakt ut som för dig i min app, med mellanslag och allt. På kontot på webben står det däremot 073-xxx xx xxNikohm skrev:wannabee skrev:Kan någon som fått sms förklara för mig hur det ska se ut i appen?
Aha ja då blir det nog lite galetwannabee skrev:Tack, ja likadant för mig nu efter jag justerat, tidigare stod det 46 två gånger och de fyra sista siffrorna var inte med alls.Jaccco skrev:Jag har fått sms och det ser exakt ut som för dig i min app, med mellanslag och allt. På kontot på webben står det däremot 073-xxx xx xxNikohm skrev:wannabee skrev:Kan någon som fått sms förklara för mig hur det ska se ut i appen?

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Bilen brukar ställas på och byta ägare i samband med leverans.Rallybilen skrev:Nån som köpt ny Tesla förr och vet hur många dagar före leverans registrering brukar ske? Leverans 2-9 juli skulle ju kunna innebära att den registreras i slutet av juni ändå
Model Y LR AWD 2022
Kollade sajten nu, det måste väl vara vara så att det priset du nu fått inte inkluderar miljöbonusen. Den får du ju dessutom först efter 6 månader.Nikohm skrev:Fast många räknar med bonusen. Fick offert från både Skoda å Kia å där var den borträknadtermosen skrev:Klimatbonusen brukar de aldrig speca i månadsbeloppet. Utan de får man räkna själv att efter 6 månader, om bonusen kommer, går månadsbeloppet ner med 70 000 / 30 = 2 333:-Anonym skrev:Försöker lista ut om det är något som jag missat. Men när jag beställde fick jag Mail om godkänd kredit från dnb för 8491:-/mån.
Har inte hört något sen från varken dom eller tesla, trodde allt var lugnt. Idag kom financial agreement upp. Då är priset 10 990:-/mån i 36 månader.
Det är på tok för mycket. Sitter nu och tittar på alternativa bilar och finansiella möjligheter. När man är fast i leasing-bubblan så är det inte alltid så enkelt att bara kasta fram 20% handpenning på en kvart.
Har kört privatleasing senaste 10 åren, att det finns en liten förhöjning varje år pga ränta är ingen stor grej. Men att höja nästan 30% per månad innan jag ens fått bilen är rätt högt.
Funderar lite på om det är klimatbonusen som spökar. Men dom kan ju inte anta att jag inte får någon innan regeringen bestämt något.
De har inte räknat annorlunda på kontantinsatsen då?![]()
Känns som att det är hyfsat rätt belopp för det också
Model Y LR
Model S 100D -18
Valde att slänga ut DNB, gillar inte sånt dom pysslar med. Alla tidigare leasingbilar jag haft så räknar man med bonus och annat i priset direkt.
Körde annan finansiering istället, nu får man bara hoppas man faktiskt får en bil, inget VIN och står fortfarande Maj
(beställde i Mars, vit/svart 20")
Körde annan finansiering istället, nu får man bara hoppas man faktiskt får en bil, inget VIN och står fortfarande Maj

Model Y LR AWD -23
Tror tyvärr det blir tungt med leverans ! ingen med Vit/svart 20" har väl fått Vin och står fortfarande Maj för allaAnonym skrev:Valde att slänga ut DNB, gillar inte sånt dom pysslar med. Alla tidigare leasingbilar jag haft så räknar man med bonus och annat i priset direkt.
Körde annan finansiering istället, nu får man bara hoppas man faktiskt får en bil, inget VIN och står fortfarande Maj![]()
…nu spånar jag lite…
Men om det står EDD 11-25/6 så BORDE rimligtvis kärran stå på Glovis? Theben når ju inte hamn förrän 14/6 - då KAN den ju inte hinna fram till 11/6. De som har 2-9/7 BORDE ju då följaktligen ha sina kärror på Theben.
Det låter väl rimligt?
Men om det står EDD 11-25/6 så BORDE rimligtvis kärran stå på Glovis? Theben når ju inte hamn förrän 14/6 - då KAN den ju inte hinna fram till 11/6. De som har 2-9/7 BORDE ju då följaktligen ha sina kärror på Theben.
Det låter väl rimligt?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
RCC Europe och Horizon Leader kommer också in i det spannet.Walker skrev:…nu spånar jag lite…
Det låter väl rimligt?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6749191/
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Frågan är ju hur tidigt de skickar ut VIN? För oss som redan har fått VIN så borde bilarna vara på Glovis eller Theben. Gällande RCC Europé så ska väl den till UK så den kan vi ju räkna bort.CLi skrev:RCC Europe och Horizon Leader kommer också in i det spannet.Walker skrev:…nu spånar jag lite…
Det låter väl rimligt?
Förr var det i samband med att de lämnade Arabiska sjön, mer osäkert nu vad jag förstår.Yoque skrev:Frågan är ju hur tidigt de skickar ut VIN? För oss som redan har fått VIN så borde bilarna vara på Glovis eller Theben. Gällande RCC Europé så ska väl den till UK så den kan vi ju räkna bort.CLi skrev:RCC Europe och Horizon Leader kommer också in i det spannet.Walker skrev:…nu spånar jag lite…
Det låter väl rimligt?
RCC Europe kan tänkas köra Zeebrugge också efter Southampton
MYP 22 - vit lack / svart inredning
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har de som fått datum i juni fått VIN? Tidigare brukade ju chassinummer/exakt bil tilldelas ca 2 veckor innan leverans, men vi är många som har datum i början av Juli och som har fått.. annars tycker jag ditt resonemang stämmer.Walker skrev:…nu spånar jag lite…
Det låter väl rimligt?
Model Y LR AWD 2022
Ja fick VIN i förra veckan (fredag)....levdatum 1-15 junijonasl skrev:Har de som fått datum i juni fått VIN? Tidigare brukade ju chassinummer/exakt bil tilldelas ca 2 veckor innan leverans, men vi är många som har datum i början av Juli och som har fått.. annars tycker jag ditt resonemang stämmer.Walker skrev:…nu spånar jag lite…
Det låter väl rimligt?
Sedan tar det ju några dagar att: tömma båten - lasta biltransporter - köra genom halva Europa - leveransfixa.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Går det att se någonstans (i appen eller på kontot) när bilen är fullbetald och Tesla har tagit emot alla pengarna?
Svarar mig själv, På kontot kommer det att stå ' Din slutbetalning har mottagits'
Svarar mig själv, På kontot kommer det att stå ' Din slutbetalning har mottagits'
Senast redigerad av wannabee, redigerad totalt 1 gånger.
Jag fick mitt VIN samma dag, leverans 11-25 Juni :/JohanHar skrev:jonasl skrev:Ja fick VIN i förra veckan (fredag)....levdatum 1-15 juni
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
Kör Tesla någon tombola för att lista ut vem som får vilken bil och när eller?

Model Y LR AWD -23
Finns det någon som fått leveransdatum och VIN som har beställt svart/svart 20" eller vit/svart 20" MYLR ?
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"
Typ inte , prata med SC idag och dom vet ju inte mer än oss men han höll med om att allt känns lustigt detta Q2 och det inte är som det brukar!Primus98 skrev:Finns det någon som fått leveransdatum och VIN som har beställt svart/svart 20" eller vit/svart 20" MYLR ?
Är det många som kommer hoppa av om leveransen blir efter sista Juni ?
Kan vi uppdatera alla dokumentet så ser vi bättre hur folk har fått VIN
Jag väntar på en vit/svart 20” men har inte hört något ännu. Kommer dock inte avbeställa om den inte kommer innan juli.Nikohm skrev:Typ inte , prata med SC idag och dom vet ju inte mer än oss men han höll med om att allt känns lustigt detta Q2 och det inte är som det brukar!Primus98 skrev:Finns det någon som fått leveransdatum och VIN som har beställt svart/svart 20" eller vit/svart 20" MYLR ?
Hoppas på att bilarna ombord Horizon Leader inte har allokerats än och att en till omgång med VINs ramlar in under denna vecka. Annars är det nog nån gång i september som gäller tyvärr :/Nikohm skrev:Typ inte , prata med SC idag och dom vet ju inte mer än oss men han höll med om att allt känns lustigt detta Q2 och det inte är som det brukar!Primus98 skrev:Finns det någon som fått leveransdatum och VIN som har beställt svart/svart 20" eller vit/svart 20" MYLR ?
Har alla bilarna på Theben redan allokerats menar du?
beställde:10/3 2022 MYLR svart/svart 20"