Mkt tjusig, om det är en sådan där mystic green så ser den ju faktiskt nästan grön ut. Eller är det kanske fönsterna vi valt färg på för de ser onekligen gröna ut på bilden
Mkt tjusig, om det är en sådan där mystic green så ser den ju faktiskt nästan grön ut. Eller är det kanske fönsterna vi valt färg på för de ser onekligen gröna ut på bilden
Phantom Black? Jahapp, jag ger upp på att tolka färgerna på dessa bilar. Jag har beställt en blå så den lär väl vara orange.
Den var i alla fall tjusig fastän jag är färgfunktionsnedsatt.
Phantom Black? Jahapp, jag ger upp på att tolka färgerna på dessa bilar. Jag har beställt en blå så den lär väl vara orange.
Ta en Mystic Green så får du en rätt blå-grå-bil (brun i vissa ljusförhållanden/solsken).
Om du beställt Lucid Blue så kan du vänta dig en Blå/Grå bil beroende på ljus och vinkel. Den är för övrigt mycket snygg! Sett den i verkligheten. Riktigt svårt att få den likadan på bild som när man väl ser den med blotta ögat.
Såg min första riktiga Ioniq 5 i det vilda idag. Blev lite glad i själen.
Jag blir i och för sig alltid lite glad när jag ser ett elfordon. Även om föraren skulle råka vara en egoistisk så och så-stövel i trafiken så har ju föraren eller någon i förarens närhet tagit ett klokt beslut för framtiden. Jag brukar säga typ "bra gjort" eller något sådant.
Men lite extra glad blev jag nog allt idag eftersom det nu finns hopp om att även jag får en Ioniq 5 innan alla elbilar flyger...
Jag blir i och för sig alltid lite glad när jag ser ett elfordon. Även om föraren skulle råka vara en egoistisk så och så-stövel i trafiken så har ju föraren eller någon i förarens närhet tagit ett klokt beslut för framtiden. Jag brukar säga typ "bra gjort" eller något sådant.
Men lite extra glad blev jag nog allt idag eftersom det nu finns hopp om att även jag får en Ioniq 5 innan alla elbilar flyger...
Hehe jag blir också glad varje gång jag ser en elbil. Oavsett märke.
IONIQ 5 har jag inte sett någon förutom när demobilen rullar i min stad. Även om jag vet att det har levererats ett par här! Ser fram emot att se fler av den i trafik!
IONIQ 5 har jag inte sett någon förutom när demobilen rullar i min stad. Även om jag vet att det har levererats ett par här! Ser fram emot att se fler av den i trafik!
Har sett ganska gott om de i trafik när jag var i Oslo för någon månad sedan.
När sambon är med i bilen brukar det bli lite glada rop för varje elbil vi ser (även om Zoe, Leaf och i3 verkar få
gladaste ”igenkännings”-ropen)
Och vi vinkar fortfarande till andra Teslor
Ja och så blir jag alltid lika glad varenda gång jag får syn på en Smart också, världens hittills charmigaste bil!
Jag har haft en roadster men tyvärr inte någon vanlig Smart… Den finns ju också som eldriven numera (säljs väl
faktiskt bara som det i Europa numera t.o.m.)
Lutar åt att jag köper mina vinterdäck från tyska sidan som ni tipsade om här.
Handlaren vill inte sälja 19-tummare till mig med hänvisning till Hyundai centralt.
Haha ja det är lika sjukt varje gång man hör det.
Nu är det tydligen "alla" länder i Europa som fått höra att det ska vara samma tum på vinter- och sommarfälgarna FÖRUTOM norrmännen...
Har fortfarande 19" vinterdäck på min order hos ÅF till bil med 20" från fabrik.
Haha ja det är lika sjukt varje gång man hör det.
Nu är det tydligen "alla" länder i Europa som fått höra att det ska vara samma tum på vinter- och sommarfälgarna FÖRUTOM norrmännen...
Har fortfarande 19" vinterdäck på min order hos ÅF till bil med 20" från fabrik.
Hoppla. Då får jag kanske lägga vantarna på de från Tyskland innan de försvinner.
Verkligen sjukt lustigt detta.
Någon borde ju ställa gänget i Malmö mot väggen.
Ni som har fått era bilar. Har ni råkat ut för några buggar eller hittat något ni retar er på?
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Det som retar mig enormt är att funktionen att deaktivera allt som inte behövs när man backar med något på kroken inte verkar funka. Tex. När jag har släp eller cyklar bak, så måste pipljudet för backsensorn deaktiveras med knappen på instrumentbrädan VARJE gång backen läggs i. Dvs om jag behöver göra några fram-bak-fram-bak på en parkering, så måste jag trycka på knappen VARJE gång backen läggs i oberoende om bilen var igång hela tiden, alltså inte bara när tändningen varit av/på. Själva nödbromsen verkar det som jag har klarat att deaktivera när något är kopplat till kontakten vid kroken, det var nästan ändå mer irriterande i början. Fick tvärstopp och arga meddelanden i instrumentkluster VARJE gång jag la i backen.
Sen stör jag mig på att Android auto inte använder hela skärmen. 1/3 av skärmen täcks av loggan AA.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14