Beställningar på S85D
Moderator: Redaktion
Re: Beställningar på S85D
Grattis Bow!
Gött att din väntan äntligen är över.
Gött att din väntan äntligen är över.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Leverans 26:e i GBG. Ser som som alla säger att dom pressar ut enormt många sista dagarna på kvartalet.
Härligt,
Grattis @morrhugg!
Hoppas jag kan posta mitt leveransdatum också snart...
Grattis @morrhugg!
Hoppas jag kan posta mitt leveransdatum också snart...
17/6 kunde jag äntligen hämta min 85D som jag beställde 1/1 och konfirmerade 12/1.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Har varit borta i jobb och lite annat på sistone, men typ så.Bjorn skrev:Man har ju läst om diverse varianter här på forumet. Värst är nog den som fick ny order med prel tid 2 månader senare helt plötsligt. Bilen kasserad lät det som (sök på r82 i denna tråd). I mitt fall är ännu inget anmärkningsvärt jämfört med andra bilar vi har köpt.
A har dock lyckats lösa situationen tillräckligt.
Originalbilen lämnade tydligen aldrig fabriken (tydligen har dom en slutgiltig QA i samband med att den ska lastas i container/på bil, *efter* att meddelande går ut om att bilen är på väg), men mycket riktigt så kasserades #79504.
Den nya bilen är på väg hit, och beräknas komma om ett par veckor.
Till dess får jag lånebil fr.o.m. senaste preliminära (försenade

Lånebilen löser våra omedelbara problem, även om jag såklart ser fram emot att Teslan landar!
Ett tag var jag tillräckligt förbannad för att fundera på å avsäga mig beställningen, gå ned till första bästa handlare och köpa något kontant.
Hoppas dock den som kommer är så pass problemfri den kan bli -- mer strul vore inte välkommet :/
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Kanske bra ändå att första bilen kasseras istället för att få en problembil från dag 1.r82 skrev:
Originalbilen lämnade tydligen aldrig fabriken (tydligen har dom en slutgiltig QA i samband med att den ska lastas i container/på bil, *efter* att meddelande går ut om att bilen är på väg), men mycket riktigt så kasserades #79504.
Däremot konstigt att dom inte kunde slänga in en ny bil kön för direkt produktion. Då borde ju ju bara tappa ett par veckor, och hade inte påverkat övriga bilar i produktionskön speciellt mycket.
Tåligt folkslag dessa Teslaväntare.r82 skrev:
Ett tag var jag tillräckligt förbannad för att fundera på å avsäga mig beställningen, gå ned till första bästa handlare och köpa något kontant.
Hoppas dock den som kommer är så pass problemfri den kan bli -- mer strul vore inte välkommet :/
Gott att det löste sig så pass att du är kvar iallafall.

Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Den är producerad och på väg.Jorma skrev:En röd S85D är beställd idag.
Preliminär leverans i Augusti.
Det låter väldigt snabbt, klar redan 3 veckor efter min beställning.
Bow skrev:Tågbiljetter beställda hämtar i Gbg 27/6 äntligen.....
![]()
Det var trevligt att träffas på Teslacentret och också att se din fina bil i samma snygga röda färg som jag har beställt.
Hoppas att hemresan gick bra.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
- Joakim Ortner
- Teslaägare
Röd 85D beställd 150330, pickup imorgon. Denna oändliga graviditet verkar få ett slut. Hoppas på en välskapt krabat med alla fingrar och tår på plats 

Leverans på söndag? Upplands Väsby förmodar jag? Jag får vänta till onsdag på min som levereras i Göteborg fast den är klar nu som jag har förstått det. Hoppas allt går bra för dig!Joakim Ortner skrev:Röd 85D beställd 150330, pickup imorgon. Denna oändliga graviditet verkar få ett slut. Hoppas på en välskapt krabat med alla fingrar och tår på plats
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- Joakim Ortner
- Teslaägare
Ja, de jobbar gärna på söndagar i Upplands Väsby för att putsa Q2-statistiken. Hittills så har jag bara gott att säga om Teslas hantering från beställning till leverans. Om nu bara pickupen går bra så ska jag posta en redovisning som motvikt till en del inlägg som vittnar om det motsätta.
Vi kan bara lämna rosor vid hämtningen allt funkade perfekt bra genomgång och inga skavanker vad vi kunde upptäcka. Resan hem ca. 40 mil är väl något man kommer att minnas länge. Stannade Falkenberg och tog en burgare medan vi laddade. Men va tusan det kan ju trevligt att svänga förbi Toftaholm också så det blev en kort laddning där också.
Inga problem allt gick som en dans.
Extra plus att träffa Jorma med fru på Centrat du kan vara säker på att den är värd lite väntan..
Inga problem allt gick som en dans.
Extra plus att träffa Jorma med fru på Centrat du kan vara säker på att den är värd lite väntan..
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Jaha då har man beställt en röd 85D... Leverans i september om tidsplanen håller.
Snart kan man titulera sig Tesla-ägare.

TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Grattis! En sak är säker du lär inte ångra dig...JonasH skrev:Jaha då har man beställt en röd 85D... Leverans i september om tidsplanen håller.![]()
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag confirmade min order 29/4 och fick leverans slutet av juli. Mejlade DS och frågade om det är förseningar men han säger att allt går som planerat och leveransen är fortfarande slutet av juli. Borde man inte ha fått ett datum nu? Det är inte så många dagar kvar på denna månad så de borde ha lite bättre koll på läget kan man tycka.
Du borde få bekräftat leveransdatum väldigt snart. Har du kollat på MyTesla så att där inte ligger ett datum? I mitt fall låg datum där långt innan DS bekräftade. Ska du hämta i Upplands Väsby eller Mölndal?aikalex skrev:Jag confirmade min order 29/4 och fick leverans slutet av juli. Mejlade DS och frågade om det är förseningar men han säger att allt går som planerat och leveransen är fortfarande slutet av juli. Borde man inte ha fått ett datum nu? Det är inte så många dagar kvar på denna månad så de borde ha lite bättre koll på läget kan man tycka.
Upplands Väsby är det som gäller! My Tesla säger fortfarande slutet av juli.
Samma som min.
A tippar att min kommer sista veckan i juli, sen antar jag att det behövs en dag eller tre för prep innan utlämning, men det ska inte vara några fler förseningar nu.
Väntar helt enkelt in instruktioner om att slanta in första hyran; pengarna ligger och bränner
Tippar att vi får en uppdatering på onsdag.
A tippar att min kommer sista veckan i juli, sen antar jag att det behövs en dag eller tre för prep innan utlämning, men det ska inte vara några fler förseningar nu.
Väntar helt enkelt in instruktioner om att slanta in första hyran; pengarna ligger och bränner

Tippar att vi får en uppdatering på onsdag.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Titanium 85D med panotak uthämtad i Gbg idag!
Beställning 25:e april, lev 27:e juli. Dvs inte längre leveranstid än vilken bil som helst.
Upplevelsen flawless. Fick vänta lite efter utsatt tid, men kontinuerlig info och mycket trevligt bemötande. Bilen i sig hade lite dålig dörrpassning på bakdörrarna enligt mina standarder plus en minimal liten "loppa" till lackskada under ett handtag. Det fixas lite senare. I övrigt inga synpunkter. Mycket tydlig och bra genomgång av DS. Alla beställda tillbehör på plats och snyggt uppradade i trunken.
Jag hade glömt att det faktiskt är rätt bra drag även i 85D. Sög i fint får jag säga!
Beställning 25:e april, lev 27:e juli. Dvs inte längre leveranstid än vilken bil som helst.
Upplevelsen flawless. Fick vänta lite efter utsatt tid, men kontinuerlig info och mycket trevligt bemötande. Bilen i sig hade lite dålig dörrpassning på bakdörrarna enligt mina standarder plus en minimal liten "loppa" till lackskada under ett handtag. Det fixas lite senare. I övrigt inga synpunkter. Mycket tydlig och bra genomgång av DS. Alla beställda tillbehör på plats och snyggt uppradade i trunken.
Jag hade glömt att det faktiskt är rätt bra drag även i 85D. Sög i fint får jag säga!

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Åh, fubbigt! Mitt liv utan en Tesla känns inte komplett.
Jag har inte ens kört 85D men om den är, som det verkar, bara lite slöare än en P85, så kommer den ju ändå vara hisnande snabb.
Jag har inte ens kört 85D men om den är, som det verkar, bara lite slöare än en P85, så kommer den ju ändå vara hisnande snabb.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ska du säga fubbigt som ändå har kunnat lägga en beställning... Jag väntar fortfarande på att få välja färg m.m. och skicka in ytterligare lite pengar till Tesla. Titanium är en färg som jag gillar skarpt men det är möjligt att det kommer någon Signature-färg som kan få gå före. Grattis MSO till din nya familjemedlem!danni skrev:Åh, fubbigt! Mitt liv utan en Tesla känns inte komplett.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Kan det ha varit dig jag beklagade mig för i väntrummet hos Tesla i förmiddags? Jag bekräftade min beställning den 30/4, hade ursprunglig leverans den 30/6 men har fortfarande inte lyckats få bilen levererad...MSO skrev:Titanium 85D med panotak uthämtad i Gbg idag!
Den har stått leveransklar hos Tesla sedan den 2/7 (nummerplåtarna var första problemet). Därefter har problemen avlöst varandra och nu ligger bollen hos Transportstyrelsen för att genomföra en registreringsändring… Jag har dock fortfarande hopp om att få bilen innan Göteborgs-eventet på torsdag då jag dessutom lovat @Daoops skjuts. Frågan är nu om jag verkligen lovade honom skjuts i en Tesla?

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Jajamän!Elektrokungen skrev:Kan det ha varit dig jag beklagade mig för i väntrummet hos Tesla i förmiddags?
Hoppas det löser sig.
Jag rattade runt friskt sen igår. Kors och tvärs runt stan. Testade laddare och kablar lite här och där osv. Fick snacka om bilen på flera ställen, så omedelbar upplevelse av "Tesla-effekten". En mycket trevlig dag!

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.