Kontaktade dom idag, fick till svar att jag fått ett VIN. Efter det så slängde de iväg en första förhöjda till mig. Så vi får väl se vad som händer. Beställde 19/5 så det har varit ganska snabba puckar ändå.Marvin skrev:264 här, spännande!
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Vilken config?Marvin skrev:Kontaktade dom idag, fick till svar att jag fått ett VIN. Efter det så slängde de iväg en första förhöjda till mig. Så vi får väl se vad som händer. Beställde 19/5 så det har varit ganska snabba puckar ändå.Marvin skrev:264 här, spännande!
Blev uppringd av Tesla precis. Bilen skulle komma till SC 22/6. Leverans veckan efter mest troligt. SR+, svart-svart

Blå AWD, vit interiör med drag och 19"hed skrev:Vilken config?Marvin skrev:Kontaktade dom idag, fick till svar att jag fått ett VIN. Efter det så slängde de iväg en första förhöjda till mig. Så vi får väl se vad som händer. Beställde 19/5 så det har varit ganska snabba puckar ändå.Marvin skrev:264 här, spännande!

Spännande, är det första sr+ som är planerad eller någon som fått ett tidigare datum? När beställde du?Carman skrev:Blev uppringd av Tesla precis. Bilen skulle komma till SC 22/6. Leverans veckan efter mest troligt. SR+, svart-svart
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Beställde 30/4.tor-ake skrev:Spännande, är det första sr+ som är planerad eller någon som fått ett tidigare datum? När beställde du?Carman skrev:Blev uppringd av Tesla precis. Bilen skulle komma till SC 22/6. Leverans veckan efter mest troligt. SR+, svart-svart
Whhaaaat beställde 14/4 inte hört någotCarman skrev:Beställde 30/4.tor-ake skrev:Spännande, är det första sr+ som är planerad eller någon som fått ett tidigare datum? När beställde du?Carman skrev:Blev uppringd av Tesla precis. Bilen skulle komma till SC 22/6. Leverans veckan efter mest troligt. SR+, svart-svart

Jag skaffade också alla laddkort som fanns på marknaden förra året. Inte behövt använda nåt av dem. Inte ens när vi reste ner till Tyskland förra sommaren. Viva La SuC 

ChargeMap har börjat med ett eget kort som fungerar hos många olika laddföretag. Visst det blir rätt dyrt per laddning, men smidigt att ha som reserv kanske. Framförallt om man ska ut i Europa.
https://chargemap.com/pass
https://chargemap.com/pass
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Apparna verkar inte funka lika driftsäkert som rfid! Främst verkar det vara uppkopplingen till laddstationen som strular.icimasa skrev:Har inte de flesta stöd vi en app så man slipper en massa kort?
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Efter 6 månader med en X inser jag att man klarar sig väldigt bra på teslas laddare 
I början hade ja inte möjlighet att ladda hemma då blev de mycket Lidl. Efter de har de bara varit laddning hemma och på SuC.
La beställning på svart LR RWD , svart svart, igår

I början hade ja inte möjlighet att ladda hemma då blev de mycket Lidl. Efter de har de bara varit laddning hemma och på SuC.
La beställning på svart LR RWD , svart svart, igår

Idag släppte jag sargen efter många månaders velande. Nu är en LR RWD i pearl white med vit interiör beställd. Tjejen jag beställde av i MoS bedömde det som ganska goda chanser till leverans innan månadens slut. Hopas att hon har rätt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bra där!MaxPower skrev:Idag släppte jag sargen efter många månaders velande. Nu är en LR RWD i pearl white med vit interiör beställd. Tjejen jag beställde av i MoS bedömde det som ganska goda chanser till leverans innan månadens slut. Hopas att hon har rätt!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Igår (4/6) fick jag fakturan som jag valde att betala omgående då jag fick berättat för mig av Tesla att bilen var på väg till Malmö. VIN dök upp idag på mitt Tesla-konto. Idag fick jag samtalet om att bilen var redo för avhämtning. På fredag 7/6 smäller det!!!Nydet skrev:Beställt:
- RWD LR, 30/4
- Midnight Silver metallic
- Helsvart interiör
- 18" Aero
- AP ingick
- Drag, bekräftad 13/5
Ingen leveransinformation
Ingen VIN
Ingen faktura
Ringde och pratade med leverans bara för att.. Leverans andra halvan av Juni, osäkert när. Bilen tillverkad i maj. Hon skulle peta på min agent så jag får fakturan, dragkroken var inte inräknad än på nått sätt 
SR+ blå/svart med dragkrok och 18" x2.

SR+ blå/svart med dragkrok och 18" x2.
Reservation: 15/5
Beställt: 31/5
VIN syns i "den andra" handpenningsfakturan men inte på hemsidan.
Pratade med Tesla i fredags, bilen är i Nederländerna, visst är det så att ingen montering sker i Tilburg av model 3?
Long Range med fyrhjulsdrift
Deep Blue Metallic-lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18'' Nokian vinterdäck (odubbade) med Aero-fälgar
Dragkrok
Beställde en Wall connector i förrgår... den kom igår
Pratade med Tesla i fredags, bilen är i Nederländerna, visst är det så att ingen montering sker i Tilburg av model 3?
Deep Blue Metallic-lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Dragkrok

- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Jälar det var snabbt levererat med WallC! på tal om denna och laddning:
hämtade vår pärla "Stora Blå" igår... skulle stanna i Gävlebro för ett snabbstopp fylla på lite "jos" passade på en snabbmiddag... fanken kom ut så var bilen nästan fulladdad. dom är bra snabb dom där laddarna. laddade med ca 230km/hr när den nästan var klar för den sätta nivån...80% och fantastiska 74,25kr
hämtade vår pärla "Stora Blå" igår... skulle stanna i Gävlebro för ett snabbstopp fylla på lite "jos" passade på en snabbmiddag... fanken kom ut så var bilen nästan fulladdad. dom är bra snabb dom där laddarna. laddade med ca 230km/hr när den nästan var klar för den sätta nivån...80% och fantastiska 74,25kr

Senast redigerad av snowtroll, redigerad totalt 2 gång.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Då så, samtal från Tesla idag.Vulgarsonic skrev:Beställt vit LR AWD med krok igår 15/5.
La in vår befintliga bil som inbyte mest för att se vad det bjuder, blir nog i realiteten att sälja den privat misstänker jag.
Fick mail från trade-in idag ang. uppgifter och bilder.
Leverans 18.06
"Vi håller på att upprätta din faktura"
Väntans tider då!
LR RWD Sv/Sv Drag
Beställd 28/5
Väntans tider då!
LR RWD Sv/Sv Drag
Beställd 28/5
"Håller på att upprätta faktura"
Hämtar 12/6 kl. 10.00, flyger ner med frugan kvällen före och sen brassar uppåt landet ca. 100 mil...
Önskat att bilen är laddad.
M3 LR AWD vit/svart, fsd och dragkrok...
Sjukt pepp!
Hämtar 12/6 kl. 10.00, flyger ner med frugan kvällen före och sen brassar uppåt landet ca. 100 mil...
Önskat att bilen är laddad.
M3 LR AWD vit/svart, fsd och dragkrok...
Sjukt pepp!
Model 3 AWD LR Vit med svart inredning.
Sådärja... nu kom sms, leverans torsdag 20:e juni i Mölndal! Den 23:e packas familjen in för 200 mils körning ner till Italien!marclars skrev:Reservation: 15/5
Deep Blue Metallic-lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Dragkrok
M3, LR AWD, Sv ext, vit int, Drag
Beställd 5/6
Beställd 5/6
M3, LR AWD, Sv ext, vit int, Drag
Beställd 5/6
Beställd 5/6
Beställde följande konfiguration 28/5:
LR awd
Blå
Vinterdäck 18'
Dragkrok
Besked om leverans sista veckan i juni idag.
Det går bra nu, Teslorna rullar in som de ska nu.
LR awd
Blå
Vinterdäck 18'
Dragkrok
Besked om leverans sista veckan i juni idag.
Det går bra nu, Teslorna rullar in som de ska nu.