HelectriC skrev:Ja, det kan man fråga sig. Jag gillade Polestar, men en ren elbil är den inte designad som, det är däremot ioniq5. Det som menas är antagligen Martinots personliga uppfattning av vad han tycker är bra. En sådan känsla är ju självklart berättigad, men uttrycks kanske lite konstigt här, som om det vore allmän åsikt av massorna. Han tycker ju tex även att ioniq5 är en av de svampigaste bilarna han kört, något jag tex inte alls håller med om och hade den varit svampig, så hade jag aldrig köpt den. Tex Model X föll bort då hela familjen blev bilsjuk av gunget, men ingen blir det i ioniq5. Det kan man fundera över. Självklart har en tillverkare en del återvinning av sina system när de råkar laga en elbil, är ju ingen idé att uppfinna alla hjul på nytt och då dyker det upp några egenskaper ibland som vittnar om det. Jag har själv aldrig sett det med tomgång, men det kanske finns där någonstans.Chilla skrev:Försöker inte vara snipen men varför är Tesla och Polestar "rena" elbilar och Ioniq 5 inte? Jag vet inte så mkt om elbilar förutom att jag beställt en och att jag inte kan tanka den med diesel.
Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
Re: Förboka din Ioniq 5
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
En snödrake har slagit sig till ro på vår uppfart. Med ständigt vakande, kisande ögon, slumrar hon tyst. Man kan ana explosiviteten och kraften som finns där innanför den skinande ytan. Fjättrad vid laddboxen. Redo att snart ge sig ut på äventyr med sina nya ägare.
Så ser det inte ut in min Android, kanske du har iPhone med annan text?Walker skrev:HelectriC skrev:Ja, det kan man fråga sig. Jag gillade Polestar, men en ren elbil är den inte designad som, det är däremot ioniq5. Det som menas är antagligen Martinots personliga uppfattning av vad han tycker är bra. En sådan känsla är ju självklart berättigad, men uttrycks kanske lite konstigt här, som om det vore allmän åsikt av massorna. Han tycker ju tex även att ioniq5 är en av de svampigaste bilarna han kört, något jag tex inte alls håller med om och hade den varit svampig, så hade jag aldrig köpt den. Tex Model X föll bort då hela familjen blev bilsjuk av gunget, men ingen blir det i ioniq5. Det kan man fundera över. Självklart har en tillverkare en del återvinning av sina system när de råkar laga en elbil, är ju ingen idé att uppfinna alla hjul på nytt och då dyker det upp några egenskaper ibland som vittnar om det. Jag har själv aldrig sett det med tomgång, men det kanske finns där någonstans.Chilla skrev:Försöker inte vara snipen men varför är Tesla och Polestar "rena" elbilar och Ioniq 5 inte? Jag vet inte så mkt om elbilar förutom att jag beställt en och att jag inte kan tanka den med diesel.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Värre än så här blir det inte i Android
Model 3-24/Polestar 3-24
Och såhär efter 10min
Model 3-24/Polestar 3-24
Riktigt. Uttryckte mig lite slarvigt kanske.HelectriC skrev:Ja, det kan man fråga sig. Jag gillade Polestar, men en ren elbil är den inte designad som, det är däremot ioniq5. Det som menas är antagligen Martinots personliga uppfattning av vad han tycker är bra. En sådan känsla är ju självklart berättigad, men uttrycks kanske lite konstigt här, som om det vore allmän åsikt av massorna.Chilla skrev:Försöker inte vara snipen men varför är Tesla och Polestar "rena" elbilar och Ioniq 5 inte? Jag vet inte så mkt om elbilar förutom att jag beställt en och att jag inte kan tanka den med diesel.
Det stämmer ju att PS2 tekniskt inte är en äkta elbil från grunden, medans IQ5 absolut är det rent tekniskt. Vad jag tänkte på är att som förare så är användarupplevelsen mer "elbil" i PS2 och upplevelsen för mig personligen känns mycket mer "fossilbil" i IQ5.
Hoppas att ni förstår skillnaden och vad jag syftar på, och att ni inte tar allt för mycket illa upp över det?
Säg till annars få får jag försöka att förklara på ett tydligare sätt.
(Helectric; nu har jag strukit OT-kommentarerna i din replik, men här avser jag inte åsikter om chassi; utan om hur _användargränssnittet_ upplevs mellan bilarna; startknapp, parkeringsbroms, system, etc.)

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Hehe hur kan man ta illa upp över bil preferenser? Jag undrade mest om resonemanget bakom 

Gott! Tack!Chilla skrev:Hehe hur kan man ta illa upp över bil preferenser? Jag undrade mest om resonemanget bakom

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Säljaren överlämnade inte bara nycklarna och bilen, utan även champagne och blommor.

Själva bilen är jag väldigt nöjd med än så länge. Den känns mer rejäl än den tidiga Essential som jag provkörde för några månader sedan. Jag blev imponerad av HUDen. Den var skarp och tydlig utan att störa. Den varnar dessutom för fartkameror.

När man fäller halva baksätet blir det massor av plats, så när vi ska till fjällen klarar vi oss utan takbox.
Jag som stod långt fram i kön utanför Teslabutiken i Täby 31 mars 2016 för att få köpa en Tesla 3, och som varit inne här på forumet dagligen sen dess, har ändå inte köpt någon elbil innan. Att det skulle bli en Hyundai istället för en Tesla hade jag aldrig trott, men nu är jag jätteglad för det!
Förboka din Ioniq 5
Fina bilder du har tagit! (Inte de från ÅF utan de av din bil!!)icreate skrev:Igår hämtade jag ut min bil hos Bilspektrum i Umeå. De hade hade fått direktiv från Hyundai Sverige att säkerställa en god kundupplevelse så de hade hade packat in bilen...
Säljaren överlämnade inte bara nycklarna och bilen, utan även champagne och blommor.![]()
Själva bilen är jag väldigt nöjd med än så länge. Den känns mer rejäl än den tidiga Essential som jag provkörde för några månader sedan. Jag blev imponerad av HUDen. Den var skarp och tydlig utan att störa. Den varnar dessutom för fartkameror.![]()
När man fäller halva baksätet blir det massor av plats, så när vi ska till fjällen klarar vi oss utan takbox.
Jag som stod långt fram i kön utanför Teslabutiken i Täby 31 mars 2016 för att få köpa en Tesla 3, och som varit inne här på forumet dagligen sen dess, har ändå inte köpt någon elbil innan. Att det skulle bli en Hyundai istället för en Tesla hade jag aldrig trott, men nu är jag jätteglad för det!
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Hyundai har nog insett att området leveransupplevelse är något man kan differentiera sig mot Tesla på.
Model S Standard Range Raven
Wowowow vilken leveransupplevelse. Enda gången jag fick dra bort ett skynke från bilen var faktiskt när jag hämtade ut min e-Golf. Kanske även Audin, kommer inte ihåg riktigt.
Blommor och Cider/Champagne fick jag båda gångerna. Men aldrig tidigare med någon annan bil. Så sett var leveransupplevelsen hos Toveks bil helt outstanding jämfört med allt jag nånsin varit med om.
Jag har inga illusioner att Hyundai kommer anstränga sig att matcha detta på något sätt.
Blommor och Cider/Champagne fick jag båda gångerna. Men aldrig tidigare med någon annan bil. Så sett var leveransupplevelsen hos Toveks bil helt outstanding jämfört med allt jag nånsin varit med om.
Jag har inga illusioner att Hyundai kommer anstränga sig att matcha detta på något sätt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ligger helt och hållet på ÅF, inget med märket att göra.
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Just därför.Tessi19 skrev:Ligger helt och hållet på ÅF, inget med märket att göra.
Grattis Icreate till en jättefin bil! Jag är jättenöjd med min bil hittills efter 3 veckor. HUD:en funkar utmärkt, men jag ställde ner ljusstyrkan lite och flyttade ner den lite på vindrutan så att den inte skulle ligga mitt i synfältet. Min RWD är hur stabil som helst i Norrländska snön och komforten är grym. Sedan är jag imponerad över din leverans. Heder till återförsäljaren!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Snacka om skillnad mot Tesla, hos Tesla får du vara beredd på ungefärmati skrev:Wowowow vilken leveransupplevelse. Enda gången jag fick dra bort ett skynke från bilen var faktiskt när jag hämtade ut min e-Golf. Kanske även Audin, kommer inte ihåg riktigt.
”Hej här har du nycklarna, bilen står där ute, säg till om du undrat om något, hej då.” Typ.
Drar man en vinstlott så står bilen inomhus

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Min stod inomhus. Men jag tvingades nästan att skriva på innan jag ens fick titta på bilen. Allt var jättebråttom och nu i efterhand är jag ganska säker på att säljmannen visste mycket väl i vilket dålgit skick bilen egentligen var (det var en tidigare showroom-bil). Så visst, Teslas leveransupplevelse är en klass för sig. På ett negativt sätt.
I Fredags hämtade jag ut min FE AWD och har åkt omkring som på moln sen dess känns det som! Både fysiskt och mentalt.
Är så glad att jag tog detta för mig stora beslut att slå till på en elbil som är värd långt mer än alla bilar jag hittills haft i mitt liv tillsammans. Är också framförallt TACKSAM över att ha möjligheten till att göra detta.

Är så glad att jag tog detta för mig stora beslut att slå till på en elbil som är värd långt mer än alla bilar jag hittills haft i mitt liv tillsammans. Är också framförallt TACKSAM över att ha möjligheten till att göra detta.
Ioniq 5 FE AWD
Grattis! Häftigt med AWD!
Jag blev stoppad av vakten vid infarten till jobbet i morse för att han tyckte LED-mustaschen var cool. Han ville titta närmare.
Jag blev stoppad av vakten vid infarten till jobbet i morse för att han tyckte LED-mustaschen var cool. Han ville titta närmare.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Jag försöker sedan förra veckan att få någon bank att ge mig ett leasingerbjudande. Men ingen hör av sig. Har kontaktat min egen bank flera gånger, både via mejl och telefon, men de besvärar sig inte ens med att meddela mig att de inte är intresserade. Vi hör av oss, var enda svaret jag fick. Men de gör inte det. Samma med Danske Bank. Är det normalt?
Jag har verkligen ingen lust att betala 4.95% ockerränta hos Hyundai, men jag börjar förstå att den höga räntan och oviljan att sänka den har någonting med mig eller mitt företag att göra. Tidigare har bankerna alltid velat att jag går personligen i borgen för ett företagsleasingkontrakt, men inte denna gången. Vet bankerna nånting som jag själv inte vet? Är det bara jag eller är det fler som har råkat ut för detta?
Jag har verkligen ingen lust att betala 4.95% ockerränta hos Hyundai, men jag börjar förstå att den höga räntan och oviljan att sänka den har någonting med mig eller mitt företag att göra. Tidigare har bankerna alltid velat att jag går personligen i borgen för ett företagsleasingkontrakt, men inte denna gången. Vet bankerna nånting som jag själv inte vet? Är det bara jag eller är det fler som har råkat ut för detta?
- Bjelke
- Teslaägare
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Kolla med Blipp - 2.99 hos DnB just nu.mati skrev:Jag försöker sedan förra veckan att få någon bank att ge mig ett leasingerbjudande. Men ingen hör av sig. Har kontaktat min egen bank flera gånger, både via mejl och telefon, men de besvärar sig inte ens med att meddela mig att de inte är intresserade. Vi hör av oss, var enda svaret jag fick. Men de gör inte det. Samma med Danske Bank. Är det normalt?
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Danske bank var superlångsamma, fick ringa dem för att stöta på. Gäller att komma fram till rätt avdelning som hanterar lånet och inte bara first line.
Elbilist sedan 2014
NejBjelke skrev:Fick du tag i någon på Wasa också?
- Bjelke
- Teslaägare
Kolla om du kan få tag i Jancke Petter där, han är riktigt bra tycker jagmati skrev:NejBjelke skrev:Fick du tag i någon på Wasa också?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19