Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

cosmos skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
I just don't see it.
Ja, det är ganska uppenbart. Härmed kastar jag officiellt in handduken och lämnar tråden. Och nej, du har inte vunnit diskussionen, för det verkar vara det du är ute efter till varje pris. Jag har bara ingen lust att i all evighet tugga på saker som är ganska uppenbara för de flesta, men inte för dig.
Klokt gjort Mati. Självklart är e-trons laddkurva bättre på alla sätt än Teslas. Obegripligt att man inte kan erkänna detta oavsett hur hårdnackad fanboy man är.
Är den bättre än Taycan också, eller är det bara Teslas som är underlägsen?
För mig är det obegripligt att man inte kan erkänna att det är mest range på kortast tid som är det relevanta.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

facepalm-head.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Audi e-tron

Inlägg av mans71 »

mati skrev:
facepalm-head.jpg
Taliz Club Sweden... :lol:
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5862
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

Audis laddkurva är fenomenalt bra. Finns inget mer att säga om det. Varför inte bara gå vidare med intressantare frågor?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av bylund »

taliz skrev:
Är den bättre än Taycan också, eller är det bara Teslas som är underlägsen?
För mig är det obegripligt att man inte kan erkänna att det är mest range på kortast tid som är det relevanta.
För mig är det obegripligt att man ska behöva erkänna det. Kanske du kan skapa en "Tesla vs Audi"-tråd, där de som vill jämföra kan diskutera? För det är klart att det finns saker att jämföra, men alla i denna tråd kanske inte vill tjafsa om varenda detalj, så det borde ju bli bättre för alla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

bylund skrev:
taliz skrev:
Är den bättre än Taycan också, eller är det bara Teslas som är underlägsen?
För mig är det obegripligt att man inte kan erkänna att det är mest range på kortast tid som är det relevanta.
För mig är det obegripligt att man ska behöva erkänna det. Kanske du kan skapa en "Tesla vs Audi"-tråd, där de som vill jämföra kan diskutera? För det är klart att det finns saker att jämföra, men alla i denna tråd kanske inte vill tjafsa om varenda detalj, så det borde ju bli bättre för alla.
Det handlar inte om Audi vs Tesla, vilket var anledningen till att jag tog upp Taycan.
Det handlar om laddkurvor och eftersom flera verkar så himla bajsnödiga och inställda på att Tesla är sämst så kan vi ju jämföra med andra istället tänkte jag. Men näe, det går tydligen inte det heller. Étron tål visst inte att jämföras med något överhuvudtaget. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Audi e-tron

Inlägg av KnightRider »

taliz skrev:
macky skrev:
taliz skrev:
macky skrev:
Bättre att kunna ladda bilen till den räckvidd som är angiven varje gång än att ha en maxräckvidd som bara nås vid första laddningen över natten. Kan tycka att det senare är något mer vilseledande. Max räckvidd endast tillgänglig då du inte behöver det typ. Visst kan du ladda din tesla till 100% (eller 97% eller vad det nu är, för övrigt 91% i e-tron numera) vid en snabbladdare men då får du ta det jävligt lugnt och kanske passa på att boka ett hotellrum :lol:.
Vad menar du med "än att ha en maxräckvidd som bara nås vid första laddningen över natten"?

Man kan formulera det såhär:
Audi litar inte på sina kunder och vågar inte riskera att dra på sig garantikostnader pga kunders bristande omdöme. Därmed låser man ner batteriet, vilket försämrar bilens egenskaper från start.

Tesla litar däremot på att deras kunder själva kan avgöra hur mkt de behöver ladda och när. De låter kunderna ladda till 100% vid behov, trots att det kan innebära större garantikostnader för Tesla.
Jag menar att det tar 30 min cirkus att ladda Teslan från 90-100% när du kanske redan spenderat 45 min eller så på att komma till 90%. Det blir därför väldigt segt att sitta och vänta på 100% så din teoretiska maxräckvidd är för första stinten på en lång resa.
Men det är ju för att de ger access till hela batteriets kapacitet. Du måste ju inte utnyttja det om du inte vill. Poängen är att det är fritt att göra det när det passar.

Hos Audi har du inget val, du kan inte ladda till 100% och MÅSTE göra det där retfulla "extra stoppet" för att toppa upp då och då.
Varför försöker du tipsa om att inte fylla till 100% inför en långresa? När man väl kan utnyttja hela batteriet vid en långresa och ladda hemma under natten. Var inte det hela idén med ditt argument att man inte ska vara låst?
452C080A-9926-49BE-882F-934563AC4A33.jpeg
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Audi e-tron

Inlägg av taliz »

KnightRider skrev:
taliz skrev:
macky skrev:
taliz skrev:
macky skrev:
Bättre att kunna ladda bilen till den räckvidd som är angiven varje gång än att ha en maxräckvidd som bara nås vid första laddningen över natten. Kan tycka att det senare är något mer vilseledande. Max räckvidd endast tillgänglig då du inte behöver det typ. Visst kan du ladda din tesla till 100% (eller 97% eller vad det nu är, för övrigt 91% i e-tron numera) vid en snabbladdare men då får du ta det jävligt lugnt och kanske passa på att boka ett hotellrum :lol:.
Vad menar du med "än att ha en maxräckvidd som bara nås vid första laddningen över natten"?

Man kan formulera det såhär:
Audi litar inte på sina kunder och vågar inte riskera att dra på sig garantikostnader pga kunders bristande omdöme. Därmed låser man ner batteriet, vilket försämrar bilens egenskaper från start.

Tesla litar däremot på att deras kunder själva kan avgöra hur mkt de behöver ladda och när. De låter kunderna ladda till 100% vid behov, trots att det kan innebära större garantikostnader för Tesla.
Jag menar att det tar 30 min cirkus att ladda Teslan från 90-100% när du kanske redan spenderat 45 min eller så på att komma till 90%. Det blir därför väldigt segt att sitta och vänta på 100% så din teoretiska maxräckvidd är för första stinten på en lång resa.
Men det är ju för att de ger access till hela batteriets kapacitet. Du måste ju inte utnyttja det om du inte vill. Poängen är att det är fritt att göra det när det passar.

Hos Audi har du inget val, du kan inte ladda till 100% och MÅSTE göra det där retfulla "extra stoppet" för att toppa upp då och då.
Varför försöker du tipsa om att inte fylla till 100% inför en långresa? När man väl kan utnyttja hela batteriet vid en långresa och ladda hemma under natten. Var inte det hela idén med ditt argument att man inte ska vara låst?
452C080A-9926-49BE-882F-934563AC4A33.jpeg
Poängen var att möjligheten finns, det betyder inte att man nödvändigtvis måste utnyttja den.
Många väljer tydligen att göra det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Audi e-tron

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
cosmos skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
I just don't see it.
Ja, det är ganska uppenbart. Härmed kastar jag officiellt in handduken och lämnar tråden. Och nej, du har inte vunnit diskussionen, för det verkar vara det du är ute efter till varje pris. Jag har bara ingen lust att i all evighet tugga på saker som är ganska uppenbara för de flesta, men inte för dig.
Klokt gjort Mati. Självklart är e-trons laddkurva bättre på alla sätt än Teslas. Obegripligt att man inte kan erkänna detta oavsett hur hårdnackad fanboy man är.
Är den bättre än Taycan också, eller är det bara Teslas som är underlägsen?
För mig är det obegripligt att man inte kan erkänna att det är mest range på kortast tid som är det relevanta.
Är du på riktigt eller är du bara en ”irritera folk ihjäl-bot”?
Du vill ju verkligen inte fatta, helt otroligt :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Audi e-tron

Inlägg av KnightRider »

taliz skrev:
Poängen var att möjligheten finns, det betyder inte att man nödvändigtvis måste utnyttja den.
Många väljer tydligen att göra det.
Nu fanns möjligheten men ditt förslag är att inte utnyttja möjligheten.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

KnightRider skrev:
taliz skrev:
Poängen var att möjligheten finns, det betyder inte att man nödvändigtvis måste utnyttja den.
Många väljer tydligen att göra det.
Nu fanns möjligheten men ditt förslag är att inte utnyttja möjligheten.
Ja, om man inte måste. Alla är vi olika och vissa "måste" mer än andra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1128
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Curik »

HelectriC skrev:
Är du på riktigt eller är du bara en ”irritera folk ihjäl-bot”?
Du vill ju verkligen inte fatta, helt otroligt :lol:
Att ni orkar. :lol: Min far kan också vara sådär när vi diskuterar; han har valt ståndpunkt långt innan vi börjat, utan några rationella tankar bakom sitt val. Alternativ X är bara så mycket bättre än alternativ Y. Så är det bara.

Som tur är finns det ju en ignore-funktion på forumet. Jag gillar inte att använda den men bestämde mig för att göra ett undantag tidigt. :|
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

KnightRider skrev:
taliz skrev:
Poängen var att möjligheten finns, det betyder inte att man nödvändigtvis måste utnyttja den.
Många väljer tydligen att göra det.
Nu fanns möjligheten men ditt förslag är att inte utnyttja möjligheten.
E-tron laddar till max 95-96% för att maximera batteriets livslängd (så som de flesta andra elbilar gör) och lyckas samtidigt hålla en fin och platt laddkurva. Vi som kör e-tron upplever det som en styrka hos bilen. En medlem tycker att det är bedrägligt av Audi och värker fram en hel uppsats kring detta med allehanda konstiga argument där han framhäver att Tesla är mycket bättre.
Medlemmen säger i en annan tråd att han själv aldrig laddar till mer än 95% och att man inte ska utnyttja den möjligheten som Tesla ger för att maximera batteriets livslängd. Yeah right.
Jag får intrycket att någon här har som mål att trolla sönder en tråd som från början överhuvudtaget inte handlade om Tesla. Och när jag läser igenom de senaste femtioelva sidorna med start där den här cirkusen började var det ingen som har försökt att dra några jämförelser mellan e-tron och Tesla. Det var bara trollet som gjorde det och sedan tog trollet det egna trolleriet som startskott för att trolla vidare.
Jag har återupptäckt funktionen som ignorerar vissa användare. Tråden blir mycket mer läsbar nu.
Hoppas att nästa inlägg handlar om e-tron och inte om nånting helt annat. Det är nämligen annars en ganska bra tråd för alla oss som har eller som vill skaffa en e-tron.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 3026
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Walker »

Curik skrev:
HelectriC skrev:
Är du på riktigt eller är du bara en ”irritera folk ihjäl-bot”?
Du vill ju verkligen inte fatta, helt otroligt :lol:
Att ni orkar. :lol: Min far kan också vara sådär när vi diskuterar; han har valt ståndpunkt långt innan vi börjat, utan några rationella tankar bakom sitt val. Alternativ X är bara så mycket bättre än alternativ Y. Så är det bara.

Som tur är finns det ju en ignore-funktion på forumet. Jag gillar inte att använda den men bestämde mig för att göra ett undantag tidigt. :|
:roll: ...hur kommer det sig då att du läst och kommenterat flödet i tråden? ;) :lol: Ha, got ya!!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 3026
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Walker »

mati skrev:
KnightRider skrev:
taliz skrev:
Poängen var att möjligheten finns, det betyder inte att man nödvändigtvis måste utnyttja den.
Många väljer tydligen att göra det.
Nu fanns möjligheten men ditt förslag är att inte utnyttja möjligheten.
E-tron laddar till max 95-96% för att maximera batteriets livslängd (så som de flesta andra elbilar gör) och lyckas samtidigt hålla en fin och platt laddkurva. Vi som kör e-tron upplever det som en styrka hos bilen. En medlem tycker att det är bedrägligt av Audi och värker fram en hel uppsats kring detta med allehanda konstiga argument där han framhäver att Tesla är mycket bättre.
Medlemmen säger i en annan tråd att han själv aldrig laddar till mer än 95% och att man inte ska utnyttja den möjligheten som Tesla ger för att maximera batteriets livslängd. Yeah right.
Jag får intrycket att någon här har som mål att trolla sönder en tråd som från början överhuvudtaget inte handlade om Tesla. Och när jag läser igenom de senaste femtioelva sidorna med start där den här cirkusen började var det ingen som har försökt att dra några jämförelser mellan e-tron och Tesla. Det var bara trollet som gjorde det och sedan tog trollet det egna trolleriet som startskott för att trolla vidare.
Jag har återupptäckt funktionen som ignorerar vissa användare. Tråden blir mycket mer läsbar nu.
Hoppas att nästa inlägg handlar om e-tron och inte om nånting helt annat. Det är nämligen annars en ganska bra tråd för alla oss som har eller som vill skaffa en e-tron.
Skulle inte du dra dig ur? :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Walker skrev:
Skulle inte du dra dig ur? :roll:
Jag diskuterar ju inte med trollet. Tråden är ändå min "hemmatråd". Och varje gång det dyker upp nånting så tror jag att det kan vara nåt som är intressant. Jag får nog sluta tänka så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

dd88 skrev:
Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Ja, kanske. Vi får se. Den blir storleksmässigt lite mer lämplig för mig. Frågan är var den hamnar prismässigt. ID4 blir ju i stort sett samma bil tror jag, och den blir nog billigare. Det som är mer intressant med Q4 e-tron är allt lull-lull den ska få.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Audi e-tron

Inlägg av KnightRider »

Frågan är hur Audi ska göra med namngivningen. Det kommer bli lite svårt att förstå vilken bil som avses. E-tron är den första BEV från Audi. Men borde kanske hetat Q8.5 e-tron. Med det menar jag att den till viss del liknar Q8 men ändå en egen design. Sedan har ju begreppet e-tron funnits tidigare också med t.ex. A3 e-tron.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

mati skrev:
dd88 skrev:
Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Ja, kanske. Vi får se. Den blir storleksmässigt lite mer lämplig för mig. Frågan är var den hamnar prismässigt. ID4 blir ju i stort sett samma bil tror jag, och den blir nog billigare. Det som är mer intressant med Q4 e-tron är allt lull-lull den ska få.
Tänker att det egentligen inte behövs mer än Matrix, HUD, elsäten och drag.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Laban »

KnightRider skrev:
Frågan är hur Audi ska göra med namngivningen. Det kommer bli lite svårt att förstå vilken bil som avses. E-tron är den första BEV från Audi. Men borde kanske hetat Q8.5 e-tron. Med det menar jag att den till viss del liknar Q8 men ändå en egen design. Sedan har ju begreppet e-tron funnits tidigare också med t.ex. A3 e-tron.
De borde kanske ha gjort som på VW sidan med en ny nomenklatur (ID...) för elbilarna.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

dd88 skrev:
mati skrev:
dd88 skrev:
Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Ja, kanske. Vi får se. Den blir storleksmässigt lite mer lämplig för mig. Frågan är var den hamnar prismässigt. ID4 blir ju i stort sett samma bil tror jag, och den blir nog billigare. Det som är mer intressant med Q4 e-tron är allt lull-lull den ska få.
Tänker att det egentligen inte behövs mer än Matrix, HUD, elsäten och drag.
Håller med i princip. Matrix är ett måste när man en gång har haft det. Och en bil utan drag kommer jag aldrig skaffa mer. Det är ett grundkrav. Men båda dessa saker är ju inget konstigt, det förutsätter jag att det finns oavsett märke på bilen.
Men Q4 e-tron skulle väl få laser-matrix och VR-HUD och allt sådant som egentligen är gräsligt onödigt men ändå otroligt häftigt. Jag måste inte ha en sådan bil, men skulle jag skaffa denna Audin så kommer jag även bocka i alla dessa tillval. Annars kan man lika väl skaffa en mycket billigare bil. Jag ser annars inget mervärde i att skaffa en Audi igen. Den är bara dyrare än motsvarande syskonbilar som bygger på samma MEB-platta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Laban skrev:
KnightRider skrev:
Frågan är hur Audi ska göra med namngivningen. Det kommer bli lite svårt att förstå vilken bil som avses. E-tron är den första BEV från Audi. Men borde kanske hetat Q8.5 e-tron. Med det menar jag att den till viss del liknar Q8 men ändå en egen design. Sedan har ju begreppet e-tron funnits tidigare också med t.ex. A3 e-tron.
De borde kanske ha gjort som på VW sidan med en ny nomenklatur (ID...) för elbilarna.
e-tron är ju nomenklaturen för alla Audis elbilar. Hybriderna heter inte så längre. Men de hade väl kunnat hitta ett bättre namn i så fall. Och vanliga e-tron borde enligt samma logik heta Q6 e-tron. Den ligger ju storleksmässigt mellan Q5 och Q7. På samma sätt som Q4 e-tron kommer ligga mellan Q3 och Q5.
Jag tror anledningen till att den bara heter e-tron är att man ville markera att bilen står för en ny tidsepok, ungefär som första Audi quattro som bara hette quattro utan 80 eller 100 eller vad nu bilarna hette vid den tiden. Men det är ändå lite olyckligt eftersom det redan finns en massa gamla hybridbilar som heter e-tron. Man har liksom inte velat släppa denna gamla beteckningen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 17 nov 2018 16:54
Ort: Åsa

Re: Audi e-tron

Inlägg av cosmos »

dd88 skrev:
mati skrev:
dd88 skrev:
Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Ja, kanske. Vi får se. Den blir storleksmässigt lite mer lämplig för mig. Frågan är var den hamnar prismässigt. ID4 blir ju i stort sett samma bil tror jag, och den blir nog billigare. Det som är mer intressant med Q4 e-tron är allt lull-lull den ska få.
Tänker att det egentligen inte behövs mer än Matrix, HUD, elsäten och drag.
Har kört e-tron 55 i sex veckor nu. Supernöjd med allt. Nästa bil blir en mindre elbil för mig. Q4 eller EQA ligger bäst till just nu i tankarna. Pris avgör.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron

Inlägg av dd88 »

cosmos skrev:
dd88 skrev:
mati skrev:
dd88 skrev:
Andra som peppar Q4 E-Tron? Tror att det kan bli en sjukt bra elbil
Ja, kanske. Vi får se. Den blir storleksmässigt lite mer lämplig för mig. Frågan är var den hamnar prismässigt. ID4 blir ju i stort sett samma bil tror jag, och den blir nog billigare. Det som är mer intressant med Q4 e-tron är allt lull-lull den ska få.
Tänker att det egentligen inte behövs mer än Matrix, HUD, elsäten och drag.
Har kört e-tron 55 i sex veckor nu. Supernöjd med allt. Nästa bil blir en mindre elbil för mig. Q4 eller EQA ligger bäst till just nu i tankarna. Pris avgör.
EQA är väl snäppet mindre än Q4 (som är mindre än E-Tron)?

Vad jag har förstått så är Q4 jämförelsebar med Q5 interiört, vilket räcker gott och väl för mina behov.

Väntar på att lokala Audihandlaren ska dra igång kölistan så man kan göra mer än att anmäla intresse.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar