Leveransdatum
Moderator: Redaktion
Re: Leveransdatum
Grattis. Då får ni förhoppningsvis de nya sensorerna också...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag la min beställning igår, önskad leverans i slutet av december var fortfarande valbart, både jag och "säljaren" i Täby tyckte det var anmärkningsvärt och han sa att det aldrig har varit så kort uppskattad leveranstid förut. Beror det på effektivare produktion, vikande försäljning eller nån slags prioritering av Europa eller Sverige - det är man ju nyfiken på.
Jag tar leveransdatumet med en nya salt förstås, dessutom kommer jag eventuellt lägga ordern på hold tills jag är helt hundra på att jag får en bil tillverkad med dom nya sensorerna. Väntar med spänning på om det går att lägga på dual drive units nästa vecka också
Jag tar leveransdatumet med en nya salt förstås, dessutom kommer jag eventuellt lägga ordern på hold tills jag är helt hundra på att jag får en bil tillverkad med dom nya sensorerna. Väntar med spänning på om det går att lägga på dual drive units nästa vecka också

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Kanske jag kan ha vilset någon angående mitt leveransdatum, men kan beror på att jag valde januari pga resa och hamnar jag på nästa båt till EU som är februari.Kilowatt skrev:Mysko, jag har fortf december och bekräftade 11 sep om jag minns rätt?
Edit: Jag bekräftade 9 sept ser jag nu.
Eftersom man bor nära SC i Lödde stannade jag till idag och pratade med en Teslaägare från Malmö som var helnöjd till 100% och lite tunga steg var det mot mitt fossila transportfordon....
Min ...50239 började byggas idag. Ordern bekräftades 25/6. Leverans mitten-slutet av november.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Min började också byggas idag! Vin 52409, bekräftad 10/7 och uppskattad leverans i slutet av november (från början skulle det vara slutet på oktober, men så kul skulle vi inte ha). Lång väntan är det, men efter vad jag läst tar det normalt 6-8 veckor innan den är klar till leverans, så förhoppningsvis är slutet på november realistiskt 

It's better to burn out, than to fade away!
@SpaceAce häftigt din bil är exakt 24000 bilar nyare än min, som tillverkades i början på januari.
CooltSofie skrev:@SpaceAce häftigt din bil är exakt 24000 bilar nyare än min, som tillverkades i början på januari.

Det låter ju lite konstigt, enligt teslaclubswedens statistik tillverkade tesla 14036 stycken bilar dem första två kvartalen, har dem verkligen hunnit med ytterligare 10000 under dem senaste 3 månaderna?Sofie skrev:@SpaceAce häftigt din bil är exakt 24000 bilar nyare än min, som tillverkades i början på januari.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
De har ju byggt om fabriken för att kunna tillverka fler bilar. Alla väntar med spänning på kvartalsrapporten för att se hur många fler bilar de kan tillverka nuförtiden.
Ungefär när väntas kvartalsrapporten komma?TiborBlomhall skrev:De har ju byggt om fabriken för att kunna tillverka fler bilar. Alla väntar med spänning på kvartalsrapporten för att se hur många fler bilar de kan tillverka nuförtiden.
Borde vara runt sista okt. Förra kvartalsrapporten presenterades 31 juli.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Kom trevlig mail från Tesla precis om leverans av min Model S
. Där står förväntad leveranstid mitten på november istället för i slutet som på MyTesla sidan. Hoppas, hoppas 

Exakt samma för mig...SpaceAce skrev:Kom trevlig mail från Tesla precis om leverans av min Model S. Där står förväntad leveranstid mitten på november istället för i slutet som på MyTesla sidan. Hoppas, hoppas
Och mig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kul! Då "buntar" de säkert ihop lite leveranser, då ses vi kanske i Stockholm någon gång om en dryg månad 

Beställde i april en Model S. Först preliminärt leverans till slutet av oktober, sedan slutet av november och plötsligt i går besked om leverans i mitten av november. Det ser helt klart ut som det blir fest i Stockholm när en bil kommer att anlända med ett helt lass med nya Teslor.
Det är uppenbart fler än jag som är glada över att lämna den fossila energin bakom sig och accelerera rakt in i framtiden.
Det är uppenbart fler än jag som är glada över att lämna den fossila energin bakom sig och accelerera rakt in i framtiden.
Kom mailen från Tesla från er svenska DS? Min P85 startade byggas på fredag men jag har inte fått någon mail från min norska DS (bor i Oslo/Åmål och handlar därför i Norge) så det är fortfarande sen november leverans som gäller för mig.
Begärde du oktober när du beställde? Jag beställde också min i April men fick den i mitten av juli. Eller har du bara haft otur?Shven skrev:Beställde i april en Model S. Först preliminärt leverans till slutet av oktober, sedan slutet av november och plötsligt i går besked om leverans i mitten av november. Det ser helt klart ut som det blir fest i Stockholm när en bil kommer att anlända med ett helt lass med nya Teslor.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Mailen kom från svensk DS.MartinP skrev:Kom mailen från Tesla från er svenska DS? Min P85 startade byggas på fredag men jag har inte fått någon mail från min norska DS (bor i Oslo/Åmål och handlar därför i Norge) så det är fortfarande sen november leverans som gäller för mig.
Då var den klar! "Färdigproducerad: Din Model S är på väg från fabriken."
Hoppas allt går väl på väg över Atlanten bara
Hoppas allt går väl på väg över Atlanten bara

Och min blev klar idag. Jag hoppas den hinner med samma båt som era 

Grattis! Skulle tro att se samlar ihop ett rejält "gäng", innan de skeppar över dem till Tilburg - så det är nog goda chanserbylund skrev:Och min blev klar idag. Jag hoppas den hinner med samma båt som era

Även min blev klar 10/10 så det blir nog en båt lastad med ett gäng svenska bilar!
Jag har också "late november" som lev-datum men på min DS lät det som att mitten November kan vara möjligt.
Jag har också "late november" som lev-datum men på min DS lät det som att mitten November kan vara möjligt.
Model S LR 2023 med FSD
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor