Den är ute...Ilduce77 skrev:Jag hittar inte artikeln... Har den kommit ut?TiborBlomhall skrev:Inför morgondagens nyhetsartikel kan jag redan idag tipsa om att enligt mina källor håller Tesla på att försöka omprioritera sina Europeiska leveranser för att hinna leverera så många MY (och troligtvis även M3P) som möjligt.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Klicka på teslamärket längst upp på sidan! Då kommer du till startsidan och artikeln.Ilduce77 skrev:Jag hittar inte artikeln... Har den kommit ut?TiborBlomhall skrev:Inför morgondagens nyhetsartikel kan jag redan idag tipsa om att enligt mina källor håller Tesla på att försöka omprioritera sina Europeiska leveranser för att hinna leverera så många MY (och troligtvis även M3P) som möjligt.
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Tack!FlyingBlue skrev:Klicka på teslamärket längst upp på sidan! Då kommer du till startsidan och artikeln.Ilduce77 skrev:Jag hittar inte artikeln... Har den kommit ut?TiborBlomhall skrev:Inför morgondagens nyhetsartikel kan jag redan idag tipsa om att enligt mina källor håller Tesla på att försöka omprioritera sina Europeiska leveranser för att hinna leverera så många MY (och troligtvis även M3P) som möjligt.

Plötligt händer det!
Fick sms igår tisdag, upphämtning Norrköping fredag! Beställd via leasingbilar (så inte kunnat följa nån bra info) 19/4, MYP vit/svart, wohoo detta blir underbart! 

-
Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Är det ett alternativ att byta fälg/till MYP för snabbare leverans? Jag frågade om det i maj men fick då beskedet från tesla att jag hade hamnat sist i kön som en ny beställning i så fall.
Är det ett alternativ att byta fälg/till MYP för snabbare leverans? Jag frågade om det i maj men fick då beskedet från tesla att jag hade hamnat sist i kön som en ny beställning i så fall.
-
Du har väl ett mer exakt datum i slutfakturan?viktorjacobs skrev:Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Den ska man nog inte gå efter alls, fick min slutfaktura 27 maj, och där står preliminärt upphämtning datum 16 juni.. imorgon alltså!Rallybilen skrev:Du har väl ett mer exakt datum i slutfakturan?viktorjacobs skrev:Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Enligt sms 21/6-29/6
Enligt app 16/6-30/6
Också Göteborg men 19 tum, annars lika.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.
Driver sajten Car.info
Härlig info!Franz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.
Vår beställda MYLR VIN finns nu på Car.InfoFranz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.

Samma spec och ort. Samma datum förutom leverans enligt webb 21-30 juni. Inte hört något mer, men gissar/hoppas på att det beror på att Göteborg är sena med administrationen.viktorjacobs skrev:Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Tesla model 3 LR AWD, pärlvit, uttagen 2019-04-01, såld
Tesla model Y LR AWD, midnight silver metallic, uttagen 2022-06-24
Tesla Model Y LR AWD, Midnight Cherry Red, uttagen 2023-06-01
Tesla model Y LR AWD, midnight silver metallic, uttagen 2022-06-24
Tesla Model Y LR AWD, Midnight Cherry Red, uttagen 2023-06-01
Ser mitt reg nr på car.infoFranz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.

Vad innebär det förutom att bilen är för reggad?
Finns bilen i Sverige eller är den fortfarande på nån båt på väg till Europa?
MY LR lev 2022-06-29
Porsche 911 SC -80
Porsche 911 SC -80
Antagligen var Y le och M3 på Theben som kom till Zeebrugge den 14, så de har väl nätt och jämt börjat lastas på biltransporter. Yp görs ju i Berlin så de körs väl mer kontinuerligt.BAG skrev:Ser mitt reg nr på car.infoFranz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.![]()
Ja det är nog väldigt troligt att bilarna varit på THEBEN, eftersom vår bil tillverkades 9e maj, så den hann inte med GLOVIS.wannabee skrev:Antagligen var Y le och M3 på Theben som kom till Zeebrugge den 14, så de har väl nätt och jämt börjat lastas på biltransporter. Yp görs ju i Berlin så de körs väl mer kontinuerligt.BAG skrev:Ser mitt reg nr på car.infoFranz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.![]()
-
Nix, inget datum alls i min slutfakturaRallybilen skrev:Du har väl ett mer exakt datum i slutfakturan?viktorjacobs skrev:Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Bara hoppas då helt enkelt.Parre skrev:Samma spec och ort. Samma datum förutom leverans enligt webb 21-30 juni. Inte hört något mer, men gissar/hoppas på att det beror på att Göteborg är sena med administrationen.viktorjacobs skrev:Väntar på en MYLR grå/svart 20” i Gbg , beställd i april, lev sköts från maj till juni. Slutfaktura betald, VIN sedan länge och sms 1 juni om att jag har matchats. Förväntad lev enligt sms 21-28 juni, enligt webb 14-29 juni. Inte hört ett knyst sedan dess. Vad tror ni, kommer jag få höra något?
Ska man kunna söka på VIN helt enkelt och få upp bilen? Fick inte fram något nu när jag testade, men å andra sidan är det ju inte "senare idag" än kanskeFranz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.
-
SKIT. Loggade precis in på tesla och nu var mitt datumspann uppdaterat till 15-29 JULI
Jaha, vad gör man nu då?!

-
Får också upp vår bil på car.info.
Uppskattad leverans i början på vecka 26 enligt TA i Malmö.
Uppskattad leverans i början på vecka 26 enligt TA i Malmö.
Avvakta.viktorjacobs skrev:SKIT. Loggade precis in på tesla och nu var mitt datumspann uppdaterat till 15-29 JULIJaha, vad gör man nu då?!
Håll koll på lagerbilar hos tesla.
Model Y LR
Model S 100D -18
-
Menar du här? https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... p=&range=0termosen skrev:Avvakta.viktorjacobs skrev:SKIT. Loggade precis in på tesla och nu var mitt datumspann uppdaterat till 15-29 JULIJaha, vad gör man nu då?!
Håll koll på lagerbilar hos tesla.
Fick fram infon på car.info nu för övrigt. Om det gör någon skillnad?
Spännande att se vem som får ut första YLR Q2, bör komma någon i början av veckan om jag tyder alla inlägg. Jag har fortfarande inget sms om exakt tid, bara 21-29/6 än. Någon som har bokad tid nästa vecka för hämtning?
Fick sms nu om att de börjat förbereda min upphämtning och att jag snart ska få sms om bokning av dag om jag inte redan fått det, stod mest om att se till att betala och sådant..
Fick precis samma. Hoppas länken kommer snartwannabee skrev:Fick sms nu om att de börjat förbereda min upphämtning och att jag snart ska få sms om bokning av dag om jag inte redan fått det, stod mest om att se till att betala och sådant..

Fick detta sms nyss...
"Tesla-uppdatering: Hej, vi har påbörjat förberedelsen av din upphämtning. Om du inte redan fått det, kommer du inom kort få ett SMS med en länk där du kan välja önskat datum och tid. Vänligen säkerställ att du slutfört eventuell betalning enligt instruktion som finns på ditt Tesla-konto innan upphämtning, http://www.tesla.com/sv_SE/teslaaccount. Vid DNB eller Santander genom Tesla signeras finansieringskontrakt digitalt med Mobilt BankID inför upphämtningen. Vid tredjepartsfinansiering, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade och tas med. Säkerställ även att rätt person finns tillgänglig för signering.
För att avregistrera från SMS, svara STOP."
MYLR Grå/svart 20". Ser också reg nummer på car.info nu. Dock ingen slutfaktura ännu
"Tesla-uppdatering: Hej, vi har påbörjat förberedelsen av din upphämtning. Om du inte redan fått det, kommer du inom kort få ett SMS med en länk där du kan välja önskat datum och tid. Vänligen säkerställ att du slutfört eventuell betalning enligt instruktion som finns på ditt Tesla-konto innan upphämtning, http://www.tesla.com/sv_SE/teslaaccount. Vid DNB eller Santander genom Tesla signeras finansieringskontrakt digitalt med Mobilt BankID inför upphämtningen. Vid tredjepartsfinansiering, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade och tas med. Säkerställ även att rätt person finns tillgänglig för signering.
För att avregistrera från SMS, svara STOP."
MYLR Grå/svart 20". Ser också reg nummer på car.info nu. Dock ingen slutfaktura ännu
Senast redigerad av Rokt, redigerad totalt 1 gånger.
Känns som (hoppas) att Tesla kommer att försöka lösa att alla dessa levereras före bonusen försvinner.Franz skrev:Vi (car.info) fick precis in info om 964 MY LR, 358 MYP samt 185 M3. Dessa är alltså sådana som inte är reggade på kund än men vars VIN blir sökbara på car.info lite senare idag.