Köldpaketet innehåller förutom till värme till baksätet också uppvärmd ratt, spolarmunstycken och defroster till torkarbladen.
Japp. Har du själv köldpaketet och hade du beställt det idag om du gjort en beställning?
Just nu har jag 95% av tiden två barn med barnstolar i baksätet vilket gör stolsvärmen överflödig, men uppvärmd ratt och spolarmunstycken samt defroster (värmeslingor i nederkant av framrutan?) till torkarbladen... Ja, jag är i valet och kvalet. Skinn blir ju kallt på vintern.
Jag betalade visserligen bara 6900 kr för vinterpaket i november 2014, samma paket som de nu vill ha 10 600 för.
Jag är rätt säker på att jag ändå kommer beställa vinterpaket till min Model X när den kommer. Barnen, jag har fyra stycken, använder denna funktion i princip alla månader förutom sommarmånaderna och det är så grymt skönt med rattvärme.
Glöm inte heller bort att det är väldigt mycket mer energieffektivt att värma stolen där man sitter istället för att behöva värme hela kupén helt i onödan. Det ger mer energi över till ludicrous- och insanestarter.....
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
+1 på det! Använde också idag. Baksätespassagerare uppskattar värmen i sätena galet mycket.
Skulle jag köpa begagnat om några år skulle jag absolut välja en med vinterpaket.....
+1 på det! Använde också idag. Baksätespassagerare uppskattar värmen i sätena galet mycket.
Skulle jag köpa begagnat om några år skulle jag absolut välja en med vinterpaket.....
Samma här!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
För mig kändes köldpaketet givet. För det första är jag frusen av mig men även snabbare och effektivare få uppvärmning till barnen och ratt, i nämnd ordning , lockar.
Jag tvekade på interiörpaketet då det kändes dyrt samt den person jag pratade med som har en bil med alla tillval sa att det vore det första han skulle valt bort i efterhand. Dock så tog jag det då jag kommer åka en del med takbox och jag tror att finessen med att man kan ställa in var bakluckan stannar kommer att vara nyttigt när barnen öppnar bakluckan. Sen ska jag erkänna att det svarta innertaket även det spelade roll. Kromlisterna kände jag inte till och några LED-lampor hade jag nog klarat mig utan då jag inte ens kollat vad som skiljer.
Autopilot lägger jag på i efterhand när den kommer om jag tycker det är värt pengarna. Då jag har tjänstebil så finns det ju en fördel ekonomiskt i att lägga till det senare också...
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric Ioniq 5 First Edition beställt
För mig kändes köldpaketet givet. För det första är jag frusen av mig men även snabbare och effektivare få uppvärmning till barnen och ratt, i nämnd ordning , lockar.
Jag tvekade på interiörpaketet då det kändes dyrt samt den person jag pratade med som har en bil med alla tillval sa att det vore det första han skulle valt bort i efterhand. Dock så tog jag det då jag kommer åka en del med takbox och jag tror att finessen med att man kan ställa in var bakluckan stannar kommer att vara nyttigt när barnen öppnar bakluckan. Sen ska jag erkänna att det svarta innertaket även det spelade roll. Kromlisterna kände jag inte till och några LED-lampor hade jag nog klarat mig utan då jag inte ens kollat vad som skiljer.
Autopilot lägger jag på i efterhand när den kommer om jag tycker det är värt pengarna. Då jag har tjänstebil så finns det ju en fördel ekonomiskt i att lägga till det senare också...
...bara om man bryter mot lagen
Dock har alla jag känner med tjänstebil gjort likadant så det är väl lite som att kära för fort.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Min bil som varit färdigbyggd i ca en månad och haft status transporteras, ändrades idag till " ORDERN BEKRÄFTAD....".
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Enligt min kollega som redan fått sin bil ändras status ibland till helt ologiska saker. Dagen innan han skulle hämta ut sin bil, som stod och väntade i InfraCity, så ändrades hans status till "din Model S byggs nu" (minns inte exakta orden). Det verkar som att systemet kan spotta ur sig lite vadsomhelst ibland, kanske det saknas korrekta meddelanden för alla statusar som används internt. Jag tycker det är intressant att just Tesla verkar ha såna brister i sitt IT-system...
...bara om man bryter mot lagen
Dock har alla jag känner med tjänstebil gjort likadant så det är väl lite som att kära för fort.
Enligt min revisor räcker det att man beställer och betalar tillbehör vid ett annat tillfälle. Med det sagt så vet jag inte om det är korrekt men jag skulle tro att han går utifrån prejudikat och allmän praxis. Han brukar vara ganska noga med att påpeka vad som är okej och inte...
Senast redigerad av John, redigerad totalt 1 gånger.
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
Nu är det över en månad sen jag bekräftade min beställning och bilen är fortfarande inte i produktion.
När man tittar på TMC så verkar de flesta bilar gå i produktion inom 2-3 veckor. Är det annorlunda med svenska och andra europeiska bilar?
Hur lång tid har ni andra haft mellan bekräftelse och produktion?
Nu är det över en månad sen jag bekräftade min beställning och bilen är fortfarande inte i produktion.
När man tittar på TMC så verkar de flesta bilar gå i produktion inom 2-3 veckor. Är det annorlunda med svenska och andra europeiska bilar?
Hur lång tid har ni andra haft mellan bekräftelse och produktion?
De bygger nog för Europa snart. De brukar bygga för USA i slutet på kvartalen för att putsa på siffrorna, då de hinner levereras innan kvartalet är slut.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Enligt min revisor räcker det att man beställer och betalar tillbehör vid ett annat tillfälle. Med det sagt så vet jag inte om det är korrekt men jag skulle tro att han går utifrån prejudikat och allmän praxis. Han brukar vara ganska noga med att påpeka vad som är okej och inte...
Om du beställer och betalar tillbehör vid ett annat tillfälle så gäller andra momsregler - då får du dra av moms i den utsträckning bilen används i tjänsten. Använder du bilen 70% privat och 30% i tjänsten får du dra av 30% av momsen. Men det ska ändå bli förmånsvärde på tillbehören, vilket är vad som gör den stora skillnaden.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Om du beställer och betalar tillbehör vid ett annat tillfälle så gäller andra momsregler - då får du dra av moms i den utsträckning bilen används i tjänsten. Använder du bilen 70% privat och 30% i tjänsten får du dra av 30% av momsen. Men det ska ändå bli förmånsvärde på tillbehören, vilket är vad som gör den stora skillnaden.
Det hörde inte jag Min revisors svar var mkt bättre
Ut åk bil med dig istället
Äntligen är bilen i produktion, bekräftade den 1/9 och idag förmiddag (PDT) ändrades status till "In Production
The Tesla Factory is building your Model S."
Nu tar det väl ungefär en vecka till dess att bilen är färdig. Men sen då? Hur länge tar det till leverans? Hur lång tid har det tagit för er andra att få den levererad?
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk