Hade beställt midnight silver för 13000kr på kontraktet, fått mail om att den är utbytt till quicksilver kostnadsfritt
Ja, det står så i mejlet, men har du kollat ditt beställningsavtal?
Haha, kostnadsfritt står det. Kanske menar de att de inte tagit betalt för jobbet att ändra ordern
Man får hoppas att det var avsikten att få behålla ursprungliga priset, och att det bara varit deras ordersystem som inte klarade av att hantera det. Skulle inte förvåna mig, gick igenom en 5-6 beställningsvtal innan de fick till det för min Model 3 (alla pga ändringar Tesla initierat, så många gånger det blev fel och man fick höra av sig).
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Hade beställt midnight silver för 13000kr på kontraktet, fått mail om att den är utbytt till quicksilver kostnadsfritt
Ja, det står så i mejlet, men har du kollat ditt beställningsavtal?
Där står det visst 32500kr
Har dock originalavtalet kvar och mail på att det är kostnadsfritt.
Är väl bara att anmäla dom annars, tror inte dom har rätt att höja priset 20000kr pga nyansbyte.
Då kan man väl i samband med det få ersättning för fördröjd leverans
Samma för mig idag. Jag är så trött på det här, ska vi gå på gruppterapi allihopa? Att man ska få ett nytt datum snart får mig att tro att det nya datumet kan vara mars-juni 2023. Har blivit superpessimistisk tack vore Tesla
Samma för mig idag. Jag är så trött på det här, ska vi gå på gruppterapi allihopa? Att man ska få ett nytt datum snart får mig att tro att det nya datumet kan vara mars-juni 2023. Har blivit superpessimistisk tack vore Tesla
Jag är lätt med på gruppterapi.
Min sambo tycker det va en riktigt bra idé.
Vi gör så här istället: Alla säger upp sin beställning, och så köper jag er varsin begagnad X istället. Tesla får fingret, och alla får en bil till på torsdag.
*kollar Teslas aktiekurs*
Ajfan, jag tar tillbaka. Pengarna räcker bara till en X för mig. Sorry!
Däremot kanske ni är med på att skriva ett brev till Teslas styrelse och berätta hur ni upplever allt det här?
Det arbetet gjorde man under stoppet i somras. Och att vi skulle få MY med 4680 från Berlin i närtid finns inte på kartan. Tesla gör totalt inte ens 4680-batterier för 1000 bilar i veckan just nu, utan det är målet för Q4 enligt Kirkhorn på conf callet. Och 2170 med strukturellt pack? Nä.
Möjligen handlar det om SR-varianten med BYD Blade-batterier det ryktades om i somras. Den skulle ha strukturellt pack.
Jag står numera också i kö för en MYP, nånting som slog mig var att rattvärme inte är specat som en funktion på någon marknad som får bilar från berlin, nån som har koll på vad som gäller där?
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Jag lägger den här också - saxat från Model 3-tråden:
"Vi har uppdaterat leveransestimaten, så nu visar de bara estimatet som var satt när du la beställning fram tills dess att en bil allokerats till din beställning/beställningar. Vi allokerar fortsatt ut bilar utefter orderdatum. Så fort vi har någon uppdatering kring din beställning kommer vi att uppdatera dig per SMS.
Vi gör allt vi kan för att kunna leverera en bil till dig så fort som det bara går.
När du fått en bil allokerad så kommer du få ett mer konkret estimat inne på teslakontot!
Vi kommer inte ha det dynamiska leveransestimatet längre då vi tagit till oss den feedbacken som kommit in."
Jag vet ärligt talat inte om den totala ovissheten är bättre... men om man ska tro på detta så behöver man alltså vänta på ett sms. Först då får man veta mer.
Jag står numera också i kö för en MYP, nånting som slog mig var att rattvärme inte är specat som en funktion på någon marknad som får bilar från berlin, nån som har koll på vad som gäller där?
Rattvärme finns enligt ägarmanual och eftersom det inte är något tillval räknar jag med att det finns i bialr som levereras.
Rattvärme finns enligt ägarmanual och eftersom det inte är något tillval räknar jag med att det finns i bialr som levereras.
Det finns mycket i manualen som inte finns i verkligheten. Ofta finns en disclaimer....
Finns radar och parkeringsassistans i manualen till exempel?
Synd att alla omogna småbarn fått tesla att göra som andra här.
Eftersom Tesla delar ut bilar som en tvååring delar ut sandkakor så förstår jag inte riktigt vad du menar. Är du nöjd med Teslas kösystem och hur de allokerar bilarna? Är det på något sätt okej att tom ta betalt (!) för en bil, för att sedan Inte leverera den på månader, utan vettig förklaring? Att helt plötsligt uppifrån bestämma att "nä vi skickar inga bilar på ett par månader", skit samma vem det drabbar?
All skit Tesla får för sitt leveranslotteri har de förtjänat.
Två {2} MYP förhandsregistrerade den senaste veckan. Båda tillverkade 2022-10-05, och MY22, enligt siffror från Franz på Car.info. Inga registrerade veckan innan.
Tre Berlin-Y förhandsregistrerade också, liksom 32 LR Y från Shanghai (de senare byggda 2022-08-17).
Synd att alla omogna småbarn fått tesla att göra som andra här.
Eftersom Tesla delar ut bilar som en tvååring delar ut sandkakor så förstår jag inte riktigt vad du menar. Är du nöjd med Teslas kösystem och hur de allokerar bilarna? Är det på något sätt okej att tom ta betalt (!) för en bil, för att sedan Inte leverera den på månader, utan vettig förklaring? Att helt plötsligt uppifrån bestämma att "nä vi skickar inga bilar på ett par månader", skit samma vem det drabbar?
All skit Tesla får för sitt leveranslotteri har de förtjänat.
Det jag menar är att Tesla har sedan en tid relativt andra fabrikanter kort leveranstid, dessutom är det valfritt att ta leverans. Man kan till och med beställa fler bilar och välja när det är dags.
Jämför med Audi, BMW, Merca, Porsche. Leverans okänd, full betalning garanterad.