Begagnad Model S via Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Begagnad Model S via Tesla
Grattis! Härligt val tycker jag, du kommer bli väldans nöjd 

2016 Model S 75
Grattis! P85 är nog riktigt kul att köra!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Grattis till ett bra köp. Det ser ut som att du har köpt min gamla bil. Behandla den väl, jag saknar den.stevengerrard skrev:Det blev en 2014 P85 till slut via Tesla. Den har endast gått 4700 mil och både jag och sambon gillade den "gamla" gråa färgen. Hittade en vettig försäkring via Trygg hansa på drygt 12k per år.
Leverans blir i November.
Vill tacka alla för bra svar i den här tråden.
Så skönt att äntligen bli fossilfri!Tankar min förhoppningsvis sista gång i livet nu i veckan, är nästan så man ska ta en selfie då hehe

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Var det den för 609" så kändes det som mycket bil för pengarna. Grattis!
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Älskade också min P85! Med vår nya X100D hoppas jag körleken växer fram så småningom! Funderar på att döpa den till Orca eller Beluga då den är vit. (Späckhuggare eller Vitval alltså...)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Tror inte att det någonsin kan bli samma körlek med en Model X som det är med en Model S P85.Leo skrev:Älskade också min P85! Med vår nya X100D hoppas jag körleken växer fram så småningom! Funderar på att döpa den till Orca eller Beluga då den är vit. (Späckhuggare eller Vitval alltså...)

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Eftersom 609k är mindre än vad jag fick för bilen när Tesla tog den som inbyte funderade jag faktiskt på att köpa tillbaka den själv. Tur att den är såld. Annars hade jag kanske gjort nåt dumt igen.Leo skrev:Var det den för 609" så kändes det som mycket bil för pengarna. Grattis!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Aldrig dumt att köpa flera teslor.mati skrev:Eftersom 609k är mindre än vad jag fick för bilen när Tesla tog den som inbyte funderade jag faktiskt på att köpa tillbaka den själv. Tur att den är såld. Annars hade jag kanske gjort nåt dumt igen.Leo skrev:Var det den för 609" så kändes det som mycket bil för pengarna. Grattis!

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Pratade med en av de mest välkända bilförmedlarna idag om Teslas sätt att sälja begagnat. Han hävdade att sättet Tesla säljer sina begagnade är så uselt att de tvingas sänka priserna mer än de annars hade behövt. Just att de inte tar riktiga bilder och att man inte kan få se på bilarna på ett enkelt sätt innan man bestämmer sig gör att många tvekar. Särskilt såna som inte hänger på forum och har läst på lite. Han själv sålde mest till såna som inte var så insatta. Förstagångsköpare. Om jag köper den jag är intresserad av så blir det den första som går till en som varit lite aktiv här på forumet och så.
Fördelarna med låg ränta och bra garantier verkar inte vara tillräckligt för att locka "medelsvensson".
Fördelarna med låg ränta och bra garantier verkar inte vara tillräckligt för att locka "medelsvensson".
Köpa en begagnad bil utan att se de för nästan 3/4 mille..........
Men jag trodde att man fick se dem om man åkte till respektive uppställningsplats?

Men jag trodde att man fick se dem om man åkte till respektive uppställningsplats?
Jag vet faktiskt inte hur det är. Hört nån säga att de inte vill visa bilar utan att rekonditionera dem först. Vilket de inte gör förrän man bestämt sig typ? Om det stämmer vet jag faktiskt inte.Crappy skrev:Köpa en begagnad bil utan att se de för nästan 3/4 mille..........![]()
De är ju ofta lånebilar så det finns liksom ingen "uppställningsplats" att ens besöka då.
-
Cooltmati skrev:Grattis till ett bra köp. Det ser ut som att du har köpt min gamla bil. Behandla den väl, jag saknar den.stevengerrard skrev:Det blev en 2014 P85 till slut via Tesla. Den har endast gått 4700 mil och både jag och sambon gillade den "gamla" gråa färgen. Hittade en vettig försäkring via Trygg hansa på drygt 12k per år.
Leverans blir i November.
Vill tacka alla för bra svar i den här tråden.
Så skönt att äntligen bli fossilfri!Tankar min förhoppningsvis sista gång i livet nu i veckan, är nästan så man ska ta en selfie då hehe

Galet att dom säljer den för mindre än vad du fick.
Har du några bilder att dela med dig så får du gärna skicka PM
Är som ett barn på julafton här....övervänt

-
Har varit och besiktigat det nya huset, och det fanns schukopluggar på utsidan av huset. Men säkert med 8-10 meter från parkeringsytan.
Ska flytta till ett annat hus i juni nästa år, så kommer därför inte att installera en riktig Tesla laddare. Självklart blir det en tesla laddare till nya huset.
Frågan är, kommer medföljande laddkabel att räcka? Om inte, kan man köra förlängningssladd?
Eller ska jag köpa en ny längre sladd?
Hur gör ni?
Tacksam för svar.
Mvh Erik
Ska flytta till ett annat hus i juni nästa år, så kommer därför inte att installera en riktig Tesla laddare. Självklart blir det en tesla laddare till nya huset.
Frågan är, kommer medföljande laddkabel att räcka? Om inte, kan man köra förlängningssladd?
Eller ska jag köpa en ny längre sladd?
Hur gör ni?
Tacksam för svar.
Mvh Erik
Måste funka med förlängningssladd.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Förlängning kommer funkar bra. Köp en med lite bättre kvalitet och 2.5mm sladd. Skicka PM om du behöver hjälp
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
-
Det finns ingen överhettningsrisk?MangeT skrev:Måste funka med förlängningssladd.
Eller annat problem?
-
http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Stromf ... 000023206/Remuz skrev:Förlängning kommer funkar bra. Köp en med lite bättre kvalitet och 2.5mm sladd. Skicka PM om du behöver hjälp
Funkar sån?
Eller blir jag rullad i tjära och fjädrar för att jag nämner Biltema?

För lång och onödigt dyr, men den kommer funkar. Se till att skydda umc lite när du laddar, den gillar inte fukt så mycket.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag har denna till min Leaf och den funkar bra. Mjuk o fin.
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... 152/#tab04
Nu ingår en hållare som jag inte fick med.
Dock är höljet ömtåligt, blir lite fula hack i det orangea men går inte in i "gummit".
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... 152/#tab04
Nu ingår en hållare som jag inte fick med.
Dock är höljet ömtåligt, blir lite fula hack i det orangea men går inte in i "gummit".
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- ellerstrom
- Teslaägare
Jag köpte denna sladd från biltema (fast i 10m utförande) och den fungerar bra. Laddade med 9A (säkrat till 10A men utebelysning och garageport/ljus i garaget på samma säkring). Numera har jag dock installerat en WC hemma.stevengerrard skrev:http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Stromf ... 000023206/Remuz skrev:Förlängning kommer funkar bra. Köp en med lite bättre kvalitet och 2.5mm sladd. Skicka PM om du behöver hjälp
Funkar sån?
Eller blir jag rullad i tjära och fjädrar för att jag nämner Biltema?
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2