Re: Sanningen om Teslors olika effektuppgifter hos Vägverket
Postat: 06 mar 2019 11:21
Så för att summera:
Enligt 2007/46/EG skall siffran i punkt 27.2 i CoC användas, "Maximum hourly output", eller 75kW för mig, och 65kW i Model 3-exemplet.
Svenska fordonsregistret använder istället summan av siffrorna i 27.3, "Maximum net power", vilket ger 386kW för mig, och borde alltså ge 355kW i Model 3-exemplet.
Tyska fordonsregistret använder istället summan av siffrorna i 27.4, "Maximum 30min power", vilket skulle ge 79kW eller 158kW för mig (beroende på om siffran tolkas som en summa eller per motor), och 155kW för Model 3-exemplet.
Slutsats: total förvirring, och inte bara i Sverige, även om vi verkar använda den mest felaktiga siffran.
/fth
Enligt 2007/46/EG skall siffran i punkt 27.2 i CoC användas, "Maximum hourly output", eller 75kW för mig, och 65kW i Model 3-exemplet.
Svenska fordonsregistret använder istället summan av siffrorna i 27.3, "Maximum net power", vilket ger 386kW för mig, och borde alltså ge 355kW i Model 3-exemplet.
Tyska fordonsregistret använder istället summan av siffrorna i 27.4, "Maximum 30min power", vilket skulle ge 79kW eller 158kW för mig (beroende på om siffran tolkas som en summa eller per motor), och 155kW för Model 3-exemplet.
Slutsats: total förvirring, och inte bara i Sverige, även om vi verkar använda den mest felaktiga siffran.
/fth