Jo självklart, men jag är även ganska säker på att Tesla lagt in en mjukare acceleration från 0 för att spara drivaxlar mm. vilket säkert är klokt, då dessa inte riktigt håller i längden på de andra P modellerna. Men känslan av max vridmoment på en tusendels sekund är vanebildande, och den saknade jag på trean (jämfört med de anda P modellerna).Martey skrev:Klart att det är skillnad när du jämför med andra bilar som har flera hundra mer hästkrafterSegelflygaren skrev:Är van vid S P85DL och X P100DL, och jämfört med dessa är det en markant skillnad.
Man kan säga att accelerationen från 0 är mjukare, i de andra bilarna påminner accelerationen mer om en hästspark.
Minns när jag drog på från 0 medan en kollega pratade i mobilen i framsätet. Det small bara till, så låg mobilen klistrad mot baksätets ryggstöd.![]()
Min första tanke var, fan du blev jag skyldig honom en ny mobil.
Köade den 31/3 2016, men fortfarande ingen bil.
Moderator: Redaktion
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Köade den 31/3 2016, men fortfarande ingen bil.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Är van vid S P85DL och X P100DL, och jämfört med dessa är det en markant skillnad.Segelflygaren skrev:Liibo skrev:Segelflygaren skrev:Liibo skrev:HelectriC skrev:
Nej, provade kollegans P3 och konstaterade att den bullrade mycket, ratten var kall och det riktiga klippet saknades. Beställde då en S P, men började sedan fundera på när det kommer uppdatering till den, så jag bokade av åtminstånde fram till den 15/3. Vi har även beställt en svart LR med vita säten, som vi väntar på.
Hört mycket men aldrig att P3 skulle sakna riktigt klipp.
Ska du tävla dragrace med bilen? Eller är du typ van vid någon 1000 hk bil innan
?
Man kan säga att accelerationen från 0 är mjukare, i de andra bilarna påminner accelerationen mer om en hästspark.
Minns när jag drog på från 0 medan en kollega pratade i mobilen i framsätet. Det small bara till, så låg mobilen klistrad mot baksätets ryggstöd.

Min första tanke var, fan du blev jag skyldig honom en ny mobil.[/quote]
Gillar just denna känsla.
Den är underbar.
Niclas åker min gamla p100d (P85d) och den är hysteriskt kul att köra.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Håller helt med. Upplevde det precis lika när jag provkörde P3D. Inte långsam alls men klart mer lik min X100D i karaktären. Behöver liksom ”varva” upp.Segelflygaren skrev:Jo självklart, men jag är även ganska säker på att Tesla lagt in en mjukare acceleration från 0 för att spara drivaxlar mm. vilket säkert är klokt, då dessa inte riktigt håller i längden på de andra P modellerna. Men känslan av max vridmoment på en tusendels sekund är vanebildande, och den saknade jag på trean (jämfört med de anda P modellerna).Martey skrev:Klart att det är skillnad när du jämför med andra bilar som har flera hundra mer hästkrafterSegelflygaren skrev:Är van vid S P85DL och X P100DL, och jämfört med dessa är det en markant skillnad.
Minns när jag drog på från 0 medan en kollega pratade i mobilen i framsätet. Det small bara till, så låg mobilen klistrad mot baksätets ryggstöd.![]()
Min första tanke var, fan du blev jag skyldig honom en ny mobil.
P90D så smäller det bara till. En bidragande orsak till att det blev en ny P100D istället för en P3D.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Segelflygaren
- Teslaägare
Jag gillar också den känslan!
Och, jag gissar att uppgraderingen från 85 till 100 gör den ännu roligare!
Är det någon skillnad jämfört med en ny SP100D gällande körkänslan?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Hårdare chassie.Segelflygaren skrev:Jag gillar också den känslan!
Så den är bättre tycker jag. Mer rå.
Är självklart tycke och smak.
Samt att stolarna är hårdare för stödet på sidorna.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Segelflygaren
- Teslaägare
Kul!Tars skrev:Hårdare chassie.Segelflygaren skrev:Jag gillar också den känslan!
Så den är bättre tycker jag. Mer rå.
Är självklart tycke och smak.
Samt att stolarna är hårdare för stödet på sidorna.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Registrerade Model 3 i Sverige till och med fredagen den 8:e mars.
Japp, jag har dubbelkollat och det är några stycken Performance som har 18" registrerat på sig och även 1 icke-Performance som är reggad med 20". Tyvärr finns inte inredningnsfärger med i registreringen.
Kod: Markera allt
Performance Färg Fälg Antal
BLACK 18 1
BLACK 20 42
BLUE 20 20
GRAY 20 22
RED 18 2
RED 20 19
White 18 1
White 20 12
LR AWD
BLACK 18 170
BLACK 19 62
BLUE 18 39
BLUE 19 28
GRAY 18 73
GRAY 19 43
GRAY 20 1
RED 18 42
RED 19 20
White 18 26
White 19 14
Driver sajten Car.info
Undrar hur många av dem som registrerades i Februari? Men ser man till listan över mest registrerade modeller i Februari så kommer Model 3 komma riktigt bra till i Mars! 

Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
8 st i Februari och 209 st under de första 8 dagarna i Mars. Dock då fler i slutet av 8-dagarsperioden än i början. Nog rimligt att gissa på kanske plats 4 även om 3 så klart vore extra passande. En viss reservation för att det kan vara så att Bil Sweden inte riktigt räknar exakta månader utan typ 25:e till 25:e eller liknande.HenrikM76 skrev:Undrar hur många av dem som registrerades i Februari? Men ser man till listan över mest registrerade modeller i Februari så kommer Model 3 komma riktigt bra till i Mars!
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 20#p312786
Driver sajten Car.info
Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg 

anna__ skrev:Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg
Lägg pengarna på att köpa performance istället

Det gör du rätt i, utan tvekan den snyggaste färgen på M3 enligt mig, gör sig riktigt bra i kontrast till det mörka glastaket! och så 19-tumsfälgarna istället för de riktigt hemska 18-tummarna.anna__ skrev:Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg
Tänkte köra white on whiteHenrikM76 skrev:Det gör du rätt i, utan tvekan den snyggaste färgen på M3 enligt mig, gör sig riktigt bra i kontrast till det mörka glastaket! och så 19-tumsfälgarna istället för de riktigt hemska 18-tummarna.anna__ skrev:Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg

Hoppas det blir snyggt

I wish !! Men efter en del räknade osv så får de blir Non PLiibo skrev:anna__ skrev:Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg
Lägg pengarna på att köpa performance istället

Vit inredning till den vita lacken? Tror det skulle vara snyggare med svarta inredningen men smaken är ju olika och du som ska gilla detanna__ skrev:Tänkte köra white on whiteHenrikM76 skrev:Det gör du rätt i, utan tvekan den snyggaste färgen på M3 enligt mig, gör sig riktigt bra i kontrast till det mörka glastaket! och så 19-tumsfälgarna istället för de riktigt hemska 18-tummarna.anna__ skrev:Nice! Jag ska byta färg pågående min order till vit och de ser ut som en del är påväg![]()
Hoppas det blir snyggt

Nej, vanlig long range, svart, enda tillval autopilot.Liibo skrev:HelectriC skrev:Ja, det tror jag absolut på. Jag avbeställde ju tex min veckan innan jag skulle hämta den, så den var ju antagligen redan i Europa. Då kunde någon annan få den med väldigt kort leveranstid. Det är fördelen med att ha så få valmöjligheter, lättare att matcha en producerad bil med ny köpare.richdub skrev:Läser på FB om folk som beställt nu i mars och får hämta nästa vecka. Antar att de valt rätt kombination då...
Beställde du en performance svart med Vita säten?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Segelflygaren
- Teslaägare
Tesla ringde upp mig idag, efter att jag skrivit ett grinigt mail då jag inte hört något om leveranstid, trots att jag är tidigare teslaägare som stod trea i kön i TÄBY den 31/3 -16 och beställde den 5/12. Summan av det hela blev att jag fick information för att betala första förhöjda. Jag frågade om leveranstid och fick inget vettigt svar förutom att man bad om ursäkt för att bilen kommer så sent. Då frågade jag om jag skulle räkna med tre veckor, och fick då svaret att deras interna mål är att alla bilarna ska vara levererade under mars månad, vilket inte är en högoddsare direkt med tanke på Teslas kvartalsstress. Ska bli spännande att se om min bil som beställdes först med utlovad prioritet kommer sist.
Men tanke på historien så skulle ju inte jag bli förvånad om du får en model Y i stället 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.