Foliering model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Foliering model 3

Inlägg av metchristian »

Shoulderson skrev:
Vad fick du betala på Wrapzone
34900 för helfoliering
4000 inredningen
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inlägg av PhR34k »

Helfolierade min GT-R för 17500 ex moms i matt grå metallic. Tog två dagar då de fick skruva ner speglar och vingen.
Bild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
M3PWOW

Inlägg av M3PWOW »

Hej!

Funderar på att helfoliera min nya Model 3 Performance.

Mest för att det är snyggt men som jag har förstått det så skyddar en vanlig folie till viss del mot stenskott också? Inte lika bra som en PFF förstår jag såklart. Påverkas garantin på lacken på något sätt av att man folierar?

Har fått in lite olika offerter för helfoliering och chrome delete och tänkte bara kolla om ni har några tips eller om ni har tips på vilka ställen som är bäst 2020.

1. Wrapcenter 21 250 ink moms för helfoliering och 6250 för chrome delete
2. Wrapzone 23 900 ink moms för helfoliering och 4500 för chrome delete
3. Autostripe 20 000 ink moms för helfoliering och 3500 för chrome delete

Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

M3PWOW skrev:
Hej!

Funderar på att helfoliera min nya Model 3 Performance.

Mest för att det är snyggt men som jag har förstått det så skyddar en vanlig folie till viss del mot stenskott också? Inte lika bra som en PFF förstår jag såklart. Påverkas garantin på lacken på något sätt av att man folierar?

Har fått in lite olika offerter för helfoliering och chrome delete och tänkte bara kolla om ni har några tips eller om ni har tips på vilka ställen som är bäst 2020.

1. Wrapcenter 21 250 ink moms för helfoliering och 6250 för chrome delete
2. Wrapzone 23 900 ink moms för helfoliering och 4500 för chrome delete
3. Autostripe 20 000 ink moms för helfoliering och 3500 för chrome delete

Tack på förhand :)
Vad är det för någon foliering du skulle få på 2 (wrapzone) (jag bet 4500 för chrome delete hos dem) jag skulle ta hexis bodyfence även om det är dyrare.
Min blev matt med orginallacken som färg (transparent skyddsfilm som är matt) hur nöjd som helst och skyddar väldigt bra.
M3PWOW

Inlägg av M3PWOW »

Jag tänkte wrappa den i en "vanlig folie" i matt, dvs inte PPF utan jag vill ha en annan färg på bilen :)
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

M3PWOW skrev:
Jag tänkte wrappa den i en "vanlig folie" i matt, dvs inte PPF utan jag vill ha en annan färg på bilen :)
Ok, tyckte det va bra pris. Jag betalade jag 34900 om jag kommer ihåg rätt o xpel autoshield (min Porsche) 43000.

Visst det är ppf film men funkar nog me ”vanlig oxå” men troligen känsligare för sol o stenskott än ppf men jag är inte rätt person att ställa den frågan men det är va jag blivit informerad om.
Avesla

Inlägg av Avesla »

Normalt sett trodde jag inte man behövde skydda en billack på den här nivån. Men eftersom Tesla verkar komma undan med sina dåliga lackrykten så känner man sig tvungen att säkra upp... eller? Hade hellre lagt pengarna på "nyare årsmodell" :?

Galet dyrt är det i alla fall! Tänkte kolla om det finns fler som jagar priser på stenskottsskydd/foliering och kan tipsa om bra priser ifrån seriösa aktörer som "gjort jobbet förr". Likaså bör foliekvaliteten vara likvärdig så man inte jämför äpplen & päron. Det jag har kikat på är: PPF-stenskottsskydd (genomskinligt) från typ Hexis Bodyfence.

Grymt tacksam för säkra kort till pangpriser :)

Priser jag hittills fått:

Wrapzone, Stockholm:
PPF-hel, 39900:- (blank), 41900 (matt)
Frontpaket, 15500 (motorhuv, framskärmar, fram stötfångaren, strålkastare, backspeglar, ilastningsskydd på bakstötfångare.
Trösklarna, 3800 (en bit upp framför bakhjulen)
Chrom-delete, 6500
Toning rutor B-stolpe bakåt 5500
Toning rutor framdörrar 2300

DG Solfilm, Västerås
PPF-hel, 38000
Fronpaket, 16000
Chrom-delete, 5500
Toning rutor B-stolpe bakåt 6500
Toning rutor framdörrar 1500
Användarvisningsbild
jontis
Teslaägare

Inlägg av jontis »

Avesla skrev:
Normalt sett trodde jag inte man behövde skydda en billack på den här nivån. Men eftersom Tesla verkar komma undan med sina dåliga lackrykten så känner man sig tvungen att säkra upp... eller? Hade hellre lagt pengarna på "nyare årsmodell" :?
Finns väl ingen lack som står emot stenskott?
Visst finns det bättre eller sämre, men alla bilar får lackskador.

Sen diskuterade jag det med en rekondfirma som också la PPF.
Han sa: "Det kostar ca 3000 att lacka om huven och ca 5000 för fronten"

Tror jag satsar på "vanligt" lackskydd och lägger PPF själv på sparklådorna.
Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Skriv svar