Det enda killen i Malmö gör är att skicka eMMc till Holland. Vill en ha det gjort i Sverige, hör med Vimmerby bildemontering, de har möjligen kommit igång med att erbjuda den tjänsten. De var inte riktigt igång när jag pratade med dem i våras.frippe skrev:Svara på ett sms borde de kunna göra kan jag tycka. Lite dåligt, faktiskt första dåliga upplevelsen av SC jag haft.
Skulle kunnat fixa det alternativt men bilen står med låg SoC i Malmö, och om den inte går att superladda blir det svårt att flytta den. Men får se, vill inte vänta hur länge som helst. Förr eller senare får jag finna en alternativ metod att lösa problemet på.
Kollade på en som erbjuder det i Malmö, de ska ha 10500 plus moms. Lite högt kanske, blir nästan samma som tesla ska ha för att byta hela. Men kanske värt det då det blir en större emmc.
Jaha då är min skärm svart också.
Moderator: Redaktion
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Model S85D -15, "Voltaire"
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Finns minst två som jag vet via facebook som erbjuder byte av emmc där de själva gör själva arbetet.Seregon skrev:Det enda killen i Malmö gör är att skicka eMMc till Holland. Vill en ha det gjort i Sverige, hör med Vimmerby bildemontering, de har möjligen kommit igång med att erbjuda den tjänsten. De var inte riktigt igång när jag pratade med dem i våras.frippe skrev:Svara på ett sms borde de kunna göra kan jag tycka. Lite dåligt, faktiskt första dåliga upplevelsen av SC jag haft.
Skulle kunnat fixa det alternativt men bilen står med låg SoC i Malmö, och om den inte går att superladda blir det svårt att flytta den. Men får se, vill inte vänta hur länge som helst. Förr eller senare får jag finna en alternativ metod att lösa problemet på.
Kollade på en som erbjuder det i Malmö, de ska ha 10500 plus moms. Lite högt kanske, blir nästan samma som tesla ska ha för att byta hela. Men kanske värt det då det blir en större emmc.
En i Uddevallatrakten och en i Malmö. Vad de tar för det vet jag inte däremot.
Model Y LR.
Model S70D
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Jag har för mig att priserna är 7000 resp 10500 kr. Om vi pratar om samma i Malmö så är det då antagligen plus moms men att han skickar till Nederländerna är jag tveksam till. Sen finns det en snubbe på Åland också.frippe skrev:Finns minst två som jag vet via facebook som erbjuder byte av emmc där de själva gör själva arbetet.Seregon skrev:Det enda killen i Malmö gör är att skicka eMMc till Holland. Vill en ha det gjort i Sverige, hör med Vimmerby bildemontering, de har möjligen kommit igång med att erbjuda den tjänsten. De var inte riktigt igång när jag pratade med dem i våras.frippe skrev:Svara på ett sms borde de kunna göra kan jag tycka. Lite dåligt, faktiskt första dåliga upplevelsen av SC jag haft.
Skulle kunnat fixa det alternativt men bilen står med låg SoC i Malmö, och om den inte går att superladda blir det svårt att flytta den. Men får se, vill inte vänta hur länge som helst. Förr eller senare får jag finna en alternativ metod att lösa problemet på.
Kollade på en som erbjuder det i Malmö, de ska ha 10500 plus moms. Lite högt kanske, blir nästan samma som tesla ska ha för att byta hela. Men kanske värt det då det blir en större emmc.
En i Uddevallatrakten och en i Malmö. Vad de tar för det vet jag inte däremot.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Pin to drive började strula i förrgår, och lät mig inte mata in 4 siffror. Fick starta med mobilen istället. Väl hemma startade jag om med broms+scrollhjul, och då funkade pin fint.
Idag ser skärmen ut såhär, har ringat in märkligheterna. Bör jag vara orolig?
Idag ser skärmen ut såhär, har ringat in märkligheterna. Bör jag vara orolig?
MS P85 2014
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Beror väl på åldern på din bil. Är den runt fyra år så kanske du bör vara orolig. Kolla,kartan när du kör, om den rör sig utan att hacka. Eller om det tar extra lång tid att starta Spotify eller tappar 3G titt som tätt.Bernando skrev:Pin to drive började strula i förrgår, och lät mig inte mata in 4 siffror. Fick starta med mobilen istället. Väl hemma startade jag om med broms+scrollhjul, och då funkade pin fint.
Idag ser skärmen ut såhär, har ringat in märkligheterna. Bör jag vara orolig?
Model Y LR.
Model S70D
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Byggd -14, oklart om mcu är bytt någon gång. Men man undrar ju om förra ägaren börjat märka skillnad och därför sålt denfrippe skrev:Beror väl på åldern på din bil. Är den runt fyra år så kanske du bör vara orolig. Kolla,kartan när du kör, om den rör sig utan att hacka. Eller om det tar extra lång tid att starta Spotify eller tappar 3G titt som tätt.Bernando skrev:Pin to drive började strula i förrgår, och lät mig inte mata in 4 siffror. Fick starta med mobilen istället. Väl hemma startade jag om med broms+scrollhjul, och då funkade pin fint.
Idag ser skärmen ut såhär, har ringat in märkligheterna. Bör jag vara orolig?
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Ska kolla kartan, har inte noterat några hack, men inte tittat så noga heller. Spotify har fått några "loading error" och 3G har försvunnit då och då sista veckan. Men är nu på skånska landsbygden och min mobil har det också jobbigt med 3G, så kan bero på dåligt nät rent generellt.
Senast redigerad av Bernando, redigerad totalt 1 gånger.
MS P85 2014
- AndersBosson
- Teslaägare
- Inlägg: 106
- Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
- Ort: Tjörn
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Min dog i går, en S85D från 15 med 13100 mil. Tecken innan den dog var framförallt tappad 3G samt sträck genom bilden (likt ovan) även backkameran var en delad bild på
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Om jag haft en bil med MCU1 hade jag definitivt kollat vad min försäkring täcker runt detta.
Skulle det vara tveksamheter så leta upp nån som täcker det, och byt innan det rasar...
Skulle det vara tveksamheter så leta upp nån som täcker det, och byt innan det rasar...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Ett villkor som de flesta försäkringsbolag har är att en försäkring täcker en OFÖRUTSEDD händelse tex olycka eller ”måndagsexemplar” på elektronik osv. Detta är ju en av de mest förutsägbara händelser jag sett på en bil så det lär bara vara en tidsfråga innan försäkringsbolagen tjurar ihop. Som Fredrik J skrev tidigare så fick ju SAAB ändra garantivillkoren på Oilsludgemotorerna just eftersom det blev klassad som tillverkningsfel och inte ”olyckshändelse”.taliz skrev:Om jag haft en bil med MCU1 hade jag definitivt kollat vad min försäkring täcker runt detta.
Skulle det vara tveksamheter så leta upp nån som täcker det, och byt innan det rasar...
Är inte detta med minnet ett tillverkningsfel så vette fan vad som skulle klassa som det så passa på byta ni som kan innan det börjar nekas byten på försäkring.
//benke
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Well, det får väl försäkringsbolagen driva i så fall. Som slutkund skall det inte vara mitt problem. De kan knappast kräva att man skall behöva detaljstudera alla tänkbara problem för en viss bilmodell. Dvs för mig som slutkund är det "oförutsett" oavsett.benke_berguv skrev:Ett villkor som de flesta försäkringsbolag har är att en försäkring täcker en OFÖRUTSEDD händelse tex olycka eller ”måndagsexemplar” på elektronik osv. Detta är ju en av de mest förutsägbara händelser jag sett på en bil så det lär bara vara en tidsfråga innan försäkringsbolagen tjurar ihop. Som Fredrik J skrev tidigare så fick ju SAAB ändra garantivillkoren på Oilsludgemotorerna just eftersom det blev klassad som tillverkningsfel och inte ”olyckshändelse”.taliz skrev:Om jag haft en bil med MCU1 hade jag definitivt kollat vad min försäkring täcker runt detta.
Skulle det vara tveksamheter så leta upp nån som täcker det, och byt innan det rasar...
Är inte detta med minnet ett tillverkningsfel så vette fan vad som skulle klassa som det så passa på byta ni som kan innan det börjar nekas byten på försäkring.
//benke
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Mmmm men försäkringsbolaget kan helt enkelt bara neka dig. Sen är det ditt bekymmer att visa att det är oförutsett och inte ”samma” fel som alla andra har dvs det eventuella konstruktionsfelet.
//benke
//benke
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1062
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Det här börjar likna VWs DSG-lådor som smällde som flugor. Vet inte riktigt hur det slutade med försäkringsbolagen till slut.
Är rätt glad att min MCU gick på försäkringen innan allt för många pajat..
Är rätt glad att min MCU gick på försäkringen innan allt för många pajat..
Model S Standard Range Raven
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Med vilken anledning skulle de neka menar du?benke_berguv skrev:Mmmm men försäkringsbolaget kan helt enkelt bara neka dig. Sen är det ditt bekymmer att visa att det är oförutsett och inte ”samma” fel som alla andra har dvs det eventuella konstruktionsfelet.
//benke
Att flera andra haft samma fel är ju inget jag kan förväntas ha någon kännedom om.
Vi kan ju ta alla dieselbilar(särskilt BMW) som brunnit upp senaste åren pga EGR som korkat igen som exempel. Hur många av deras kunder blev nekade ersättning tror du? Jag gissar på 0.
Vore ju nästan komiskt om försäkringsbolagen hävdat "nä, du borde sett på tv att många BMW brunnit upp nu, så du får stå för detta själv!".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Det spelar nog ingen roll om du som användare vet om andra fall eller inte, du missar helt poängen ju:)
I tex Trygg Hansas villkor står att de inte ersätter för fabrikations- eller tillverkningsfel i maskinskadedelen.
Detta bör väl falla in där då minnestypen automatiskt innebär att alla kommer paja förr eller senare eller?
Vad står i ditt försäkringsbrev om det är nåt annat bolag?
//benke![Bild](//uploads.tapatalk-cdn.com/20200709/0c2675f965ce46b8513b2e1854bc96fa.jpg)
I tex Trygg Hansas villkor står att de inte ersätter för fabrikations- eller tillverkningsfel i maskinskadedelen.
Detta bör väl falla in där då minnestypen automatiskt innebär att alla kommer paja förr eller senare eller?
Vad står i ditt försäkringsbrev om det är nåt annat bolag?
//benke
![Bild](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20200709/0c2675f965ce46b8513b2e1854bc96fa.jpg)
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Om ALLA BMW skulle börja brinna förr eller senare skulle det förmodligen bli så.taliz skrev:Med vilken anledning skulle de neka menar du?benke_berguv skrev:Mmmm men försäkringsbolaget kan helt enkelt bara neka dig. Sen är det ditt bekymmer att visa att det är oförutsett och inte ”samma” fel som alla andra har dvs det eventuella konstruktionsfelet.
//benke
Att flera andra haft samma fel är ju inget jag kan förväntas ha någon kännedom om.
Vi kan ju ta alla dieselbilar(särskilt BMW) som brunnit upp senaste åren pga EGR som korkat igen som exempel. Hur många av deras kunder blev nekade ersättning tror du? Jag gissar på 0.
Vore ju nästan komiskt om försäkringsbolagen hävdat "nä, du borde sett på tv att många BMW brunnit upp nu, så du får stå för detta själv!".
Försäkringsbolagen löser det väl genom att lägga på kostnaden för ett byte på premien.
Det är ju klart jämförbart med ett kamremsbyte. Något man måste göra.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Med den logiken skulle de kunna hävda att allt som går sönder är fabrikations eller tillverkningsfel, oavsett vad det är.benke_berguv skrev:Det spelar nog ingen roll om du som användare vet om andra fall eller inte, du missar helt poängen ju:)
I tex Trygg Hansas villkor står att de inte ersätter för fabrikations- eller tillverkningsfel i maskinskadedelen.
Detta bör väl falla in där då minnestypen automatiskt innebär att alla kommer paja förr eller senare eller?
Vad står i ditt försäkringsbrev om det är nåt annat bolag?
//benke
Nej, minnestypen innebär inte automatiskt att alla kommer paja. Grundproblemet är att mjukvaran skriver för hårt/mycket(pga massvis med loggning). Du kan framkalla samma fel på vilket flashbaserat minne som helst. Dvs det är ett mjukvaruproblem som framkallar ett hårdvarufel.
Det har sagts att Tesla minskat på loggningen via en uppdatering, men det var tydligen inte tillräckligt eftersom fler fortsätter rasa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Fortfarande, du verkar ju missa poängen ![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png)
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji85.png)
Alla produkter kan paja. För att inte ha bilar som kostar som flygplan så tolererar man fel inom ”vettig mängd”. Däremot när man har ett fel som är mer konsekvent så kan man hamna i denna diskussion. Då faller ju hela ”oförutsett-delen”. Här fattar ju alla med någorlunda pannben att problemet är en fråga om När och inte Om, åtminstone för de som hunnit ha gammal skrivglad programvara länge.
Kärnfrågan kan ju koka ner till:
Vems mjukvara orsakar hårdvarufelet?
Är det Teslas mjukvara som pajar Teslas minne så är det väl rimligare att producenten tar kostnaden än att alla försäkringstagare ska pröjsa?
Finns en hyfsad liknelse med Mercedes SBC-problem.
Där la de in ett max antal bromsningar för pumpen, sen ska den bytas ut. Detta insåg det snabbt att betydligt fler kommer uppnå än planerat. Senaste budet jag hörde där var att de nu har 25 års garanti oavsett miltal på den just för att det i princip är en felkonstruktion (eller feltänkt i allafall).
Nåt för Tesla att ta efter?
//benke
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png)
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji85.png)
Alla produkter kan paja. För att inte ha bilar som kostar som flygplan så tolererar man fel inom ”vettig mängd”. Däremot när man har ett fel som är mer konsekvent så kan man hamna i denna diskussion. Då faller ju hela ”oförutsett-delen”. Här fattar ju alla med någorlunda pannben att problemet är en fråga om När och inte Om, åtminstone för de som hunnit ha gammal skrivglad programvara länge.
Kärnfrågan kan ju koka ner till:
Vems mjukvara orsakar hårdvarufelet?
Är det Teslas mjukvara som pajar Teslas minne så är det väl rimligare att producenten tar kostnaden än att alla försäkringstagare ska pröjsa?
Finns en hyfsad liknelse med Mercedes SBC-problem.
Där la de in ett max antal bromsningar för pumpen, sen ska den bytas ut. Detta insåg det snabbt att betydligt fler kommer uppnå än planerat. Senaste budet jag hörde där var att de nu har 25 års garanti oavsett miltal på den just för att det i princip är en felkonstruktion (eller feltänkt i allafall).
Nåt för Tesla att ta efter?
//benke
Re: Jaha då är min skärm svart också.
För Saab var det som sagt försäkringsbolagen som krävde korten på bordet. Det blev ju omöjligt för dom att beräkna en premie annars.
Men det är klart, Saab var ju en mycket vanlig bil och statistiken säkert lätt att avläsa.
Men det är klart, Saab var ju en mycket vanlig bil och statistiken säkert lätt att avläsa.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Du verkar missa min poäng, dvs att det inte är slutkundens problem.benke_berguv skrev:Fortfarande, du verkar ju missa poängen
Alla produkter kan paja. För att inte ha bilar som kostar som flygplan så tolererar man fel inom ”vettig mängd”. Däremot när man har ett fel som är mer konsekvent så kan man hamna i denna diskussion. Då faller ju hela ”oförutsett-delen”. Här fattar ju alla med någorlunda pannben att problemet är en fråga om När och inte Om, åtminstone för de som hunnit ha gammal skrivglad programvara länge.
Kärnfrågan kan ju koka ner till:
Vems mjukvara orsakar hårdvarufelet?
Är det Teslas mjukvara som pajar Teslas minne så är det väl rimligare att producenten tar kostnaden än att alla försäkringstagare ska pröjsa?
Finns en hyfsad liknelse med Mercedes SBC-problem.
Där la de in ett max antal bromsningar för pumpen, sen ska den bytas ut. Detta insåg det snabbt att betydligt fler kommer uppnå än planerat. Senaste budet jag hörde där var att de nu har 25 års garanti oavsett miltal på den just för att det i princip är en felkonstruktion (eller feltänkt i allafall).
Nåt för Tesla att ta efter?
//benke
Försäkringsbolagen bör rimligen luta sig åt juridisk praxis, de kan knappast bara godtyckligt säga till kunden att "nä, vi tycker det här sker för ofta, så du får ta det själv, lycka till!".
Det finns typfel och saker som går sönder betydligt oftare än vad de borde hos så gott som samtliga bilmärken. Vanligtvis rättar tillverkaren till det i en ny revision. Ibland gör de också återkallelse om den förväntade kostnaden för det understiger garantikostnader. Alternativt gör de inget alls, som Mercedes ovan, om de bedömer att det är mer kostsamt att lösa problemet än att låta det vara kvar.
Här har Tesla dels skickat ut ny mjukvara, dels byggt ny revision(MCU2).
Skulle det visa att detta blir ett stort problem för försäkringsbolagen så bör de rimligen ta den diskussionen med tillverkaren, likt de gjorde med Saab.
Men eftersom det inte sålts mer än något enstaka tusental bilar i Sverige med MCU1 och de dessutom ligger på olika försäkringsbolag så är det nog inget som överhuvudtaget kommer noteras i statistiken.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Det pågår i USA en undersökning från myndigheter om teslas mcu1 haverier. Frågan är om ett eventuellt negativt utfall för tesla får konsekvenser i andra länder?
Model Y LR.
Model S70D
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Där har det ju sålts betydligt fler bilar också.frippe skrev:Det pågår i USA en undersökning från myndigheter om teslas mcu1 haverier. Frågan är om ett eventuellt negativt utfall för tesla får konsekvenser i andra länder?
Men man kan tyvärr inte lita på att vad som bestäms där har någon påverkan här.
Tex har Apple haft mycket problem med att kablar på deras laddare spricker, och de blev stämda för det i USA. De reparerade/bytte då produkterna kostnadsfritt och hade tom en sida som hänvisade till procedur för att få det åtgärdat.
Jag drabbades av detta och åberopade garantin samt hänvisade till Apples sida, men näää det gällde bara i USA fick jag som svar. Här fick jag stå för det själv.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
I saabs fall ville försäkringsbolagen dessutom veta om bilar Saab sålde fortfarande var behäftade med felet. Det var dom visade det sig.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1163
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Min skärm på min S90 från -16 med 16700 mil dog för ett par dagar sedan. Hade bytt rutan hos Carglass (som då upplyste mig om att Tesla är de som kalibrerar kamerorna...) och sedan åkt uppåt i Sverige 50 mil och parkerat över natten. Nästa morgon hade kartan fryst position. Tror att musiken fungerade. Startade om bilen med knappen i stora skärmen men ingen skillnad. Ringde Tesla som bad mig starta om på ratten + bromsen. Då dog mittenskärmen helt och uppkopplingen likaså, med resultat att de inte fick någon kontakt med bilen remote. Har testat att ladda på superchargern i Örnsköldsvik och bilen tar laddning, men det är ändå inte roligt då närmaste tid för service hos Tesla är först om en månad och bilen tappar större delen av sin charm när instrumentpanelen enbart visar miles/hr + ingen uppkoppling till mobilappen och man inte vet vad som kommer hända härnäst.. Nu måste jag räkna ut strömmen manuellt för att ta mig genom Sverige mellan superchargers på resten av semestern.. Jag tänkte först att felet hade med fönsterbytet att göra men nu efter att läst denna tråd undrar jag..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Apples senaste konstruktionsmiss påminner en del om Teslas MCU-debacle. Efter ett viss tid av användning havererar deras butterfly-tangentbord på MacBook Pros. Dessa byter de gratis globalt (inklusive nytt batteri) även efter att garantitiden gått ut. Bara att mata in serienummer på webben och boka en servicetid. Har själv bytt två gånger på min MacBook Pro. Exemplariskt skött, skulle jag säga.taliz skrev:Tex har Apple haft mycket problem med att kablar på deras laddare spricker, och de blev stämda för det i USA. De reparerade/bytte då produkterna kostnadsfritt och hade tom en sida som hänvisade till procedur för att få det åtgärdat.frippe skrev:Det pågår i USA en undersökning från myndigheter om teslas mcu1 haverier. Frågan är om ett eventuellt negativt utfall för tesla får konsekvenser i andra länder?
Jag drabbades av detta och åberopade garantin samt hänvisade till Apples sida, men näää det gällde bara i USA fick jag som svar. Här fick jag stå för det själv.
Re: Jaha då är min skärm svart också.
Nu ja, men det tog väl ett par år och massvis med stämningar innan de överhuvudtaget erkände att det var ett problem?d3marcus skrev:Apples senaste konstruktionsmiss påminner en del om Teslas MCU-debacle. Efter ett viss tid av användning havererar deras butterfly-tangentbord på MacBook Pros. Dessa byter de gratis globalt (inklusive nytt batteri) även efter att garantitiden gått ut. Bara att mata in serienummer på webben och boka en servicetid. Har själv bytt två gånger på min MacBook Pro. Exemplariskt skött, skulle jag säga.taliz skrev:Tex har Apple haft mycket problem med att kablar på deras laddare spricker, och de blev stämda för det i USA. De reparerade/bytte då produkterna kostnadsfritt och hade tom en sida som hänvisade till procedur för att få det åtgärdat.frippe skrev:Det pågår i USA en undersökning från myndigheter om teslas mcu1 haverier. Frågan är om ett eventuellt negativt utfall för tesla får konsekvenser i andra länder?
Jag drabbades av detta och åberopade garantin samt hänvisade till Apples sida, men näää det gällde bara i USA fick jag som svar. Här fick jag stå för det själv.
(Well, "erkännandet" kom väl genom att dom i alla nya produkter använder en annan lösning...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.