För mig som är van med X förbrukning känns 220Wh/km i storm, minusgrader, snömodd som lyxförbrukning. Mina P Xar snittade långt över 300Wh/km med 22" och snöoväderAAKEE skrev:Körde 95 mil hem med M3P igår. 19” dubbdäck med KAHN fälg från dekk24.no
Höll full landsvägsfart enligt E4 norrut och hade initialt precis över 200Wh/km( två vuxna samt 20” sommardäck som PAX).
När det blev snöslask på vägen steg förbrukningen mot 205-210WH/km och längre norrut med lite snömodd, mer eller mikndre snöstorm, -6-7 grader och en del omkörningar i vänsterfil med snö toppade det på 220Wh/km. Det ger väl i praktiken kring 35 mil räckvidd i den farten om man laddar fullt och kör ned till 10%.
Känns helt OK, även om 35 mil bara är runt 60% av WLTP.
Min nyaste Audi drar 0,9L/mil istället för 0,64 som den är specad med, så det är ingen större skillnad där heller när det gäller ”specificerad range mot faktisk range”.

35mil i full landsvägsfart är ju 3-4h körning, tror inte jag klarar köra så länge utan pisspaus. Sommar bör du få runt 40-45 istället. och då pratar vi 4-5h körning.