Nja, jag skulle snarare säga att SD och den twitter-högern lyckats med att bygga upp ett gäng halmgubbar som fått framförallt svenska medelålders män att känna sig kränkta. Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det. Komplexa och mångfacetterade samhällsproblem kräver komplexa lösningar. Men det gör sig inte lika bra på Twitter som oneliners om plakatpolitik, batikhäxor, skäggbarn, feminsim, klimatbluffar, och allt var det nu är som de flesta verkar bygga sina åsikter om miljöpartiet på. Är inte det plakatpolitik så vet jag inte vad som är det.MWall skrev:Miljöpartiet verkar tycka att invandring, feministisk plakatpolitik och att smutskasta vita heterosexuella medelålders män är tusen ggr viktigare än klimatet. Något fel gör de ju som inte lyckas omvandla en så stor och viktig fråga till fler röster.
Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus...
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Som sagt. Självrannsakan är inte er starkaste sida direkt. Tänk vad duktiga SD är som lyckats krympa er till ett 4% parti genom Twitter där bara några promille av befolkningen är aktiv (jag är t ex inte det).iAkita skrev:Nja, jag skulle snarare säga att SD och den twitter-högern lyckats med att bygga upp ett gäng halmgubbar som fått framförallt svenska medelålders män att känna sig kränkta. Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det. Komplexa och mångfacetterade samhällsproblem kräver komplexa lösningar. Men det gör sig inte lika bra på Twitter som oneliners om plakatpolitik, batikhäxor, skäggbarn, feminsim, klimatbluffar, och allt var det nu är som de flesta verkar bygga sina åsikter om miljöpartiet på. Är inte det plakatpolitik så vet jag inte vad som är det.MWall skrev:Miljöpartiet verkar tycka att invandring, feministisk plakatpolitik och att smutskasta vita heterosexuella medelålders män är tusen ggr viktigare än klimatet. Något fel gör de ju som inte lyckas omvandla en så stor och viktig fråga till fler röster.
Så Åsa Romsons famösa tal om medelålders vita män är egentligen SD skyldiga till? Är Åsa R. egentligen en trojansk häst från SD?iAkita skrev:Nja, jag skulle snarare säga att SD och den twitter-högern lyckats med att bygga upp ett gäng halmgubbar som fått framförallt svenska medelålders män att känna sig kränkta. Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det. Komplexa och mångfacetterade samhällsproblem kräver komplexa lösningar. Men det gör sig inte lika bra på Twitter som oneliners om plakatpolitik, batikhäxor, skäggbarn, feminsim, klimatbluffar, och allt var det nu är som de flesta verkar bygga sina åsikter om miljöpartiet på. Är inte det plakatpolitik så vet jag inte vad som är det.MWall skrev:Miljöpartiet verkar tycka att invandring, feministisk plakatpolitik och att smutskasta vita heterosexuella medelålders män är tusen ggr viktigare än klimatet. Något fel gör de ju som inte lyckas omvandla en så stor och viktig fråga till fler röster.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Nu var det inte bara SD jag syftade på, utan opinionsbildare på högerkanten generellt. Gur, Arpi, Neumann, Bali, bara för att nämna några. Sen tror Miljöpartister som lagda åt vänster gått till just V, och många akademiker med miljön som viktig fråga gått till C, i och med alla kompromisser MP fått göra i och med december och januariavtalen. Men oavsett det har jag knappt sett ett enda sakligt argument eller djupare analys av mot miljöpartiets tillkortakommandenpå detta forum. Bara ett ointellektuellt upprepande av ett gäng floskler och halmgubbar med ursprung i twitterhögern.MWall skrev:Som sagt. Självrannsakan är inte er starkaste sida direkt. Tänk vad duktiga SD är som lyckats krympa er till ett 4% parti genom Twitter där bara några promille av befolkningen är aktiv (jag är t ex inte det).iAkita skrev:Nja, jag skulle snarare säga att SD och den twitter-högern lyckats med att bygga upp ett gäng halmgubbar som fått framförallt svenska medelålders män att känna sig kränkta. Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det. Komplexa och mångfacetterade samhällsproblem kräver komplexa lösningar. Men det gör sig inte lika bra på Twitter som oneliners om plakatpolitik, batikhäxor, skäggbarn, feminsim, klimatbluffar, och allt var det nu är som de flesta verkar bygga sina åsikter om miljöpartiet på. Är inte det plakatpolitik så vet jag inte vad som är det.MWall skrev:Miljöpartiet verkar tycka att invandring, feministisk plakatpolitik och att smutskasta vita heterosexuella medelålders män är tusen ggr viktigare än klimatet. Något fel gör de ju som inte lyckas omvandla en så stor och viktig fråga till fler röster.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Det är fortfarande bara S+MP's förslag till höstbudgeten.termosen skrev:JaMmarcus skrev:.Sebastian+ skrev:Bruno skrev:Jag är inte säker på när detta skulle införas, det är säkert ett förslag som ska röstas igenom... men intressanta tongångar hos regeringen (inte för att jag håller med att vi är rikare än andra, kanske är vi mer intresserade och lägger pengarna på andra saker?)
” Regeringen avser göra följande justeringar i klimatbonusen. Förändringarna bör kunna träda i kraft 1 januari 2022.”
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... -systemet/
Jag läser att ändringarna ska gälla från 1 juni 2022?
Bonusförändringar 1 jan
Malusförändringar 1 jun
Det har hänt förut att en högerbudget röstats igenom som S+MP tvingats regera utifrån.
Skillnaden denna gång är att Stefan Löfven lovat talmannen att avgå om så blir fallet. Nu slutar ju han iofs oavsett så jag vet inte riktigt hur det påverkar löftet. Men ytterst få vill väl ha nyval ett halvår innan ordinarie val så jag tror S+Mp får gå mycket långt för att dö igenom budgeten denna gång. Med indirekt hjälp av V och C.dstr skrev:Det är fortfarande bara S+MP's förslag till höstbudgeten.termosen skrev:JaMmarcus skrev:.Sebastian+ skrev:Bruno skrev:Jag är inte säker på när detta skulle införas, det är säkert ett förslag som ska röstas igenom... men intressanta tongångar hos regeringen (inte för att jag håller med att vi är rikare än andra, kanske är vi mer intresserade och lägger pengarna på andra saker?)
” Regeringen avser göra följande justeringar i klimatbonusen. Förändringarna bör kunna träda i kraft 1 januari 2022.”
Jag läser att ändringarna ska gälla från 1 juni 2022?
Bonusförändringar 1 jan
Malusförändringar 1 jun
Det har hänt förut att en högerbudget röstats igenom som S+MP tvingats regera utifrån.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
-
Om jag fattat det rätt så kan det dröja till den 20:e november före riksdagen har röstat om budgeten. Före dess vet vi väl egentligen inte om det överhuvudtaget kommer bli något bidrag för elbilar under nästa år.
Jaaa varför är det så!? Är det produktionen som de då är ute efter att minska? El är det att de tar plats som de eg inte gillar (detta argument har jag hört flera ggr). Det är väl klart att om alla cyklar el åker tåg och spårvagn som på 40-talet så hade det varit bättre för miljön… Men come on! Miljöpartiet verkar mer handla om en särskild livsstil än just vad som här och nu är effektivast flr att förbättra miljön i Sverige…martinot skrev:Glöm inte heller sänkningen av förmånsvärdet för rena elbilar (supermiljöbilar) med 10 KSEK som de tog bort den 1/1 i år.Jerka skrev:VM i otydligt pressmeddelande? Det låter som om de ska ta bort ett sådant tak, men det har tydligen inte funnits något.Regeringen tar också bort de begränsningar som funnits för företag att ta del av hela bonusen. Ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 000 kronor.
https://cornucopia.cornubot.se/2021/09/ ... t.html?m=1
Cornucopia har kontaktat Bolunds pressekreterare för ett förtydligande.
Kombinerat med att de vill sänka bonusen till 50 000 år 2023 samt den tidigare höjningen av förmånsvärdena för elbilar så känns det som om allt går åt fel håll. Jag begriper inte. Ska inte detta vara partiet som för en bra miljöpolitik?
Helt klart att de vill motarbeta inte bara bilar, men även elektriska sådana.
Jag är inte så säker på det. När Tyskland för ett antal år sedan införde ett sådant tak så lades det precis under priset för vad en Model S kostade vid den tiden. Tesla var då ända tillverkaren som inte kunde de få bonus. Det gick inte att göra mer uppenbart att man ville utesluta Tesla-köpare från bonussystemet. Tesla svarade då med att plocka bort en massa utrustning som t.ex. navigatorn, som folk sedan kunde köpa som tillval. Och så fick de bonus igen. Regeringen hade skjutit sig själv i foten.Maw skrev:Du skojar säkert... men om du verkligen tror att detta är riktat mot specifikt Tesla så är det nog dags att plocka av foliehatten..Jonsson3 skrev:Jag har aldrig förstått Tesla hatet från tex MP. Tesla har ju drivit på batteribilar. 700KSEK är ju uppenbarligen satt för att man inte gillar Tesla. De är för bra och moderna och det retar gammaldagsa personer
Jag ser inte varför inte Sverige skulle köra med samma princip här. Visst, man är sent ute. Men det är ju inget ovanligt i det här landet. Numera drabbar det förvisso fler bilköpare än bara Teslas kunder. Men visst ligger det en släng av kommunistisk anda över det hela.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
mati skrev:Jag är inte så säker på det. När Tyskland för ett antal år sedan införde ett sådant tak så lades det precis under priset för vad en Model S kostade vid den tiden. Tesla var då ända tillverkaren som inte kunde de få bonus. Det gick inte att göra mer uppenbart att man ville utesluta Tesla-köpare från bonussystemet. Tesla svarade då med att plocka bort en massa utrustning som t.ex. navigatorn, som folk sedan kunde köpa som tillval. Och så fick de bonus igen. Regeringen hade skjutit sig själv i foten.Maw skrev:Du skojar säkert... men om du verkligen tror att detta är riktat mot specifikt Tesla så är det nog dags att plocka av foliehatten..Jonsson3 skrev:Jag har aldrig förstått Tesla hatet från tex MP. Tesla har ju drivit på batteribilar. 700KSEK är ju uppenbarligen satt för att man inte gillar Tesla. De är för bra och moderna och det retar gammaldagsa personer
Jag ser inte varför inte Sverige skulle köra med samma princip här. Visst, man är sent ute. Men det är ju inget ovanligt i det här landet. Numera drabbar det förvisso fler bilköpare än bara Teslas kunder. Men visst ligger det en släng av kommunistisk anda över det hela.
Alltså fyfan. Det här är inte kommunism. Det borde du om någon förstå.
Det är ju helt kristallklart varför man väljer att införa ett tak. Bidraget blir så liten del av beslutet när man kommer upp i pris att det kostar mer än det smakar. Dessutom gör det inte så stor skillnad i praktiken då bonusen även sänker andrahandsvärdet.
Han inser att han kommer behöva leva upp till löftet och kastar in handduken i förhand. Tämligen uppenbart.flipmac skrev:Skillnaden denna gång är att Stefan Löfven lovat talmannen att avgå om så blir fallet. Nu slutar ju han iofs oavsett så jag vet inte riktigt hur det påverkar löftet. Men ytterst få vill väl ha nyval ett halvår innan ordinarie val så jag tror S+Mp får gå mycket långt för att dö igenom budgeten denna gång. Med indirekt hjälp av V och C.
Nu är jag både vänster- och högertroll i samma tråd tydligen. Jag tar det som en komplimang.iAkita skrev:Nu var det inte bara SD jag syftade på, utan opinionsbildare på högerkanten generellt. Gur, Arpi, Neumann, Bali, bara för att nämna några. Sen tror Miljöpartister som lagda åt vänster gått till just V, och många akademiker med miljön som viktig fråga gått till C, i och med alla kompromisser MP fått göra i och med december och januariavtalen. Men oavsett det har jag knappt sett ett enda sakligt argument eller djupare analys av mot miljöpartiets tillkortakommandenpå detta forum. Bara ett ointellektuellt upprepande av ett gäng floskler och halmgubbar med ursprung i twitterhögern.MWall skrev:Som sagt. Självrannsakan är inte er starkaste sida direkt. Tänk vad duktiga SD är som lyckats krympa er till ett 4% parti genom Twitter där bara några promille av befolkningen är aktiv (jag är t ex inte det).iAkita skrev:Nja, jag skulle snarare säga att SD och den twitter-högern lyckats med att bygga upp ett gäng halmgubbar som fått framförallt svenska medelålders män att känna sig kränkta. Ditt inlägg är ett utmärkt exempel på det. Komplexa och mångfacetterade samhällsproblem kräver komplexa lösningar. Men det gör sig inte lika bra på Twitter som oneliners om plakatpolitik, batikhäxor, skäggbarn, feminsim, klimatbluffar, och allt var det nu är som de flesta verkar bygga sina åsikter om miljöpartiet på. Är inte det plakatpolitik så vet jag inte vad som är det.MWall skrev:Miljöpartiet verkar tycka att invandring, feministisk plakatpolitik och att smutskasta vita heterosexuella medelålders män är tusen ggr viktigare än klimatet. Något fel gör de ju som inte lyckas omvandla en så stor och viktig fråga till fler röster.
Varför går akademikerna till C? Varför lockar inte MP folk ur alla läger som brinner för miljön? Varför måste man vara en viss typ av vänstersinnad kärnkraftsmotståndare med bohemiska drag för att passa in?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Kan du inte sluta med att debattera som Trump? Dina uttalanden som saknar grund blir inte mer korrekta för att du upprepar dem gång på gång. Jag ber dig åter igen backa upp dem med FAKTA men jag gissar på att du kommer ignorera det igen och fortsätta upprepa dem istället för att argumentera som en vuxen.MWall skrev:
Det är ju helt kristallklart varför man väljer att införa ett tak. Bidraget blir så liten del av beslutet när man kommer upp i pris att det kostar mer än det smakar. Dessutom gör det inte så stor skillnad i praktiken då bonusen även sänker andrahandsvärdet.
OfarligTesla skrev:Kan du inte sluta med att debattera som Trump? Dina uttalanden som saknar grund blir inte mer korrekta för att du upprepar dem gång på gång. Jag ber dig åter igen backa upp dem med FAKTA men jag gissar på att du kommer ignorera det igen och fortsätta upprepa dem istället för att argumentera som en vuxen.MWall skrev:
Som Trump? Är det nåt mer personangrepp du sitter och suger på? Apropå att argumentera som en vuxen alltså.
Jag antar att regeringen har gjort sin hemläxa när de föreslog taket på 700 tkr. Dessutom tycker jag det känns logiskt och bra. Det pressar priserna och vi kastar inte skattepengar över folk som antagligen ändå hade gjort samma val.
Du kommer väl svara med en harang som blottlägger ditt politikerförakt. Vet inte om det är så smickrande heller faktiskt.
Kan man inte diskutera sakfrågan utan att börja kasta pajer på varann?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det är inget personangrepp, ni är två personer som använder samma stil helt enkelt.MWall skrev:
Som Trump? Är det nåt mer personangrepp du sitter och suger på? Apropå att argumentera som en vuxen alltså.
Jag antar att regeringen har gjort sin hemläxa när de föreslog taket på 700 tkr. Dessutom tycker jag det känns logiskt och bra. Det pressar priserna och vi kastar inte skattepengar över folk som antagligen ändå hade gjort samma val.
Du kommer väl svara med en harang som blottlägger ditt politikerförakt. Vet inte om det är så smickrande heller faktiskt.
Du har alltså inga som helst belägg för det du hävdar om och om igen? Bra att veta vad för typ av människa du är, spela roll om det är sant så länge det ”känns logiskt” och passar din åsikt…
Och nej, bara för att politikerna sätter en nivå utan någon som helst hänvisning till varför den nivån är vad den är så kan man inte anta att det ligger vetenskap bakom den. Med det tankesättet så skulle allt som politiker gör behöva anses vara väl analyserat och korrekt.
Det går ju inte att argumentera när den ena parten om och om igen presenterar saker som fakta och vägrar ge en källhänvisning. Hur argumenterar man mot hittepå?spacecoin skrev:Kan man inte diskutera sakfrågan utan att börja kasta pajer på varann?
Om det han säger vore sant håller jag ju med honom, men det finns inget presenterat som ger stöd för att det skulle vara så.
OfarligTesla skrev:Det är inget personangrepp, ni är två personer som använder samma stil helt enkelt.MWall skrev:
Du har alltså inga som helst belägg för det du hävdar om och om igen? Bra att veta vad för typ av människa du är, spela roll om det är sant så länge det ”känns logiskt” och passar din åsikt…
Och nej, bara för att politikerna sätter en nivå utan någon som helst hänvisning till varför den nivån är vad den är så kan man inte anta att det ligger vetenskap bakom den. Med det tankesättet så skulle allt som politiker gör behöva anses vara väl analyserat och korrekt.
Det går ju inte att argumentera när den ena parten om och om igen presenterar saker som fakta och vägrar ge en källhänvisning. Hur argumenterar man mot hittepå?spacecoin skrev:Kan man inte diskutera sakfrågan utan att börja kasta pajer på varann?
Om det han säger vore sant håller jag ju med honom, men det finns inget presenterat som ger stöd för att det skulle vara så.
Jag har inte sett en enda källhänvisning från dig heller om vi nu ska vara sådana.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Tänk om bidrag/bonus/stöd inte skulle behövas als - om marknaden var fungerande och kunna stå på egna ben. Istället så krånglar man till det med tak, ändrade förmånsregler.
Jag håller dock med att ett tak kan vara med till att pressa ner prisarna, men då kan man diskutera om taket är för högt eller lågt.
Jag håller dock med att ett tak kan vara med till att pressa ner prisarna, men då kan man diskutera om taket är för högt eller lågt.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Credde skrev:Tänk om bidrag/bonus/stöd inte skulle behövas als - om marknaden var fungerande och kunna stå på egna ben. Istället så krånglar man till det med tak, ändrade förmånsregler.
Ja precis. Därför tycker jag även det är extremt positivt att de flaggar för nedtrappning av bidraget inom några få år. Vi kan inte hålla på och skänka skattepengar till biltillverkarna.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag har ju inte heller hävdat något som kräver källhänvisning. Jag säger ju bara att det krävs en analys för att komma fram till om taket gör att vi får ökad miljöeffekt per skattekrona, det finns faktorer som gör att det inte behöver bli så. Det är ju precis så bevisbördan fungerar, den som kommer med påståendet om att något är på ett visst sätt är den som måste presentera bevis som stödjer deras tes.MWall skrev:
Jag har inte sett en enda källhänvisning från dig heller om vi nu ska vara sådana.
Om det du säger om att man får en optimal effekt per skattekrona på detta sättet är sant håller jag ju med dig om att det är bra så då har vi inget att diskutera, men vi kan inte bara anta att det är så. Så diskussionen kan inte börja vid att ”taket ger mer effektiv spendering av skatten” för då hoppar vi över det viktigaste steget.
Jag vill för övrigt be om ursäkt för mina tidigare inlägg, jag blev frustrerad och lät känslorna ta över vilket inte är okej i en diskussion.
Bättre att äta pajen än att kasta den på någonspacecoin skrev:Kan man inte diskutera sakfrågan utan att börja kasta pajer på varann?

VW ID.7 GTX Tourer -25
- GreenMachine
- Teslaägare
På det här forumet finns nog en majoritet av de flesta verkliga pionjärer som i praktiken och verkligen på riktigt drivit på utvecklingen i Sverige när det kommer till att ställa om från fossila bilar. Det är verkligen att ta "klimatproblematiken på allvar". Så istället så kanske man bör ställa sig frågan (om man nu röstar på miljöpartiet pg av klimatfrågan) hur mycket "på allvar" det partiet egentligen tar den frågan när man inte ens lyckas med beundransvärda konststycket att ens kunna få med sig de mest uppenbara miljöpionjärerna?iAkita skrev:Inte konstigt att så många här på forumet verkar på gränsen till att hata det enda parti i Sveriges riksdag som tar miljö och klimatproblematiken på allvar, när man bygger sin bild av partiet på såna här konspiratoriska halmgubbar.AAKEE skrev:Miljöpartiets linje är väl att genom att låtsas främja elbilar få upp priset på fossila drivmedel rejält, samt lägga på en ordentlig skatt. Det ska göra ont att köra fossilt.LarsL skrev:Detta får mig att tänka att man inte ska räkna med att man får några pengar nästa gång. ”Hade du råd att köpa bilen har du väl råd att köpa utan bonus också” känns ju inte som en helt orimlig kommentar från en Röd-Grön regering (inte för att den andra röran skulle vara så mycket bättre när det gäller elbilar).Jerka skrev:- Mer pengar till miljöbilsbonus: regeringen föreslår att skjuta till mer pengar så att alla som redan köpt en bonusberättigad bil får ut sin bonus. Wow. Generöst.
När det är klart ger man sig på elbilen. Det ska göra ont att köra bil oavsett drivmedel/utsläpp.
Att man är "det enda parti i Sveriges riksdag som tar miljö och klimatproblematiken på allvar" är något många miljöpartister gärna intalar sig själva eftersom man har en maskros som logo och spelar didgeridoo i näbbstövlar efter en klimatneutral kikärtsgryta på fredagar. Men det gör ju inte det till någon sanning direkt!
Till skillnad från många andra europeiska länder har det Svenska miljöpartiet dessvärre blivit ett extremistparti som helt tappat koppling och förståelse för andra människor och hellre fokuserar på att "vara radikal vänster" eller att bara reta upp folk mest i allmänhet än att driva någon verklig miljöpolitik. Menar du att det enda sättet att ta "klimatproblematiken på allvar" alltså är att också vara extremsociallist?
Vart i texten säger de att bonusen ska bort från bilar som kostar mer än 700' ?
Det positiva är väl:
Regeringen tar också bort de begränsningar som funnits för företag att ta del av hela bonusen. (är väl bra?)
Ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 000 kronor. (låter som de tar bort taket på 700' för företag)
Bonusen ska sänkas från 70' till 50' 2023 det är det enda negativa som jag kan se
Eller har ni sett någon annan text?
Det positiva är väl:
Regeringen tar också bort de begränsningar som funnits för företag att ta del av hela bonusen. (är väl bra?)
Ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 000 kronor. (låter som de tar bort taket på 700' för företag)
Bonusen ska sänkas från 70' till 50' 2023 det är det enda negativa som jag kan se
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag tolkade också först det som ett maxtak på 700k, men som du säger så kanske det snarare är ett förtydligande till meningen innan.Dansson skrev:Vart i texten säger de att bonusen ska bort från bilar som kostar mer än 700' ?
Det positiva är väl:
Hur funkade detta förut, har det alltså tidigare funnits ett maxtak för bonus för företag på 700k som nu tas bort?

I så fall är det ju bara goda nyheter och Model Y får full bonus utan att behöva någon snik-variant.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Pressmeddelandet är skrivet av en praoelev. Lyssna på Bolund i presskonferensen, där säger han tydligt att en gräns på 700000 kr ska införas. Vet inte om det också gäller malusbilar 

Elbilist sedan 2014