De borde lägga till ett alternativ om "Enter/exit Convenience". Dvs att ratten åker upp och sätet något bak när man lägger i P samt omvänt när man sätter sig i bilen. Uppskattade den funktionen på förra Audin.
det kan du, bara att gøra en ny profil, kalla den "exit" och stælla in så du vill ha stolen/ratten nær du går ut. Men det blir kanske lite omstændligt att trycka på profilen, vænta tills allt har surrat færdigt och sen gå ut. Då har jag hunnit både ut och sprungit fyra varv runt bilen innan det ær færdigt
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
någon som har tænkt på tidsperspektivet på 7.1? med tanke på att dom i denna vecka går ut och frågar efter feedback, som sen ska utværderas, implementeras, testas etc, så lær vi inte få se 7.1 på många månader. Jag fick først intrycket av att 7.1 inte var så långt bort och att mycket av det som inte kommer med 7.0 ska komma i 7.1 och det får vi nog vænta på en stund tror jag
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är normalt att ha utrymme placeringsmässigt för att tillvarata återkoppling från kunderna som fått en version, även om det säkert redan är en hel del av det som skall in i 7.1 som är under utveckling. Förmodligen en hel del saker som inte var tillräckligt klara när de av tidsskäl kände sig tvungna att trycka ut 7.0..
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
GUI i 7an som man har sett på nætet ser tyværr inte så vældigt imponerande ut, på twitter er det en som har svarar med hans tolkning av bra GUI och dær snackar vi tuffa grejer. Små rutor før radio, trip etc. Høja/sænka volym genom att bara dra upp ner i appen. Konstigt att inte Tesla kom med nåt hæftigare æn det man sett hittills. Lite som nær man væntar på uppdateringar till Internet Explorer, får ju næstan anvænda lupp før att se skillnaden.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Med tanke på att det utlovats ett nytt GUI i 7.1 och de nu ber om feedback så misstänker jag att det är en stor release som vi inte kommer få se förrän en bit in på nästa år som allra tidigast. Men då kan man kanske hoppas på desto mer godis. Appar? Appar!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag fick først intrycket av att 7.1 inte var så långt bort
Är du ny här eller?
Eller så är 7.1 klar och låst sedan länge och Elon behövde bara en liten ego-boost.
Syftet med frågan var alltså bara att kartlägga hur pass rätt dom träffat på förväntningarna.
tråkigt om dom ligger helt fel bara.
angående tidsoptimismen, så re-bootade jag min hjærna igår och nær jag vaknade upp igen, så trodde jag att værlden var rosa och att allt som Tesla lovar kommer i tid.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är ju en del kosmetisk skillnad redan nu, se http://teslatap.com/main-screen-ui-7-0-analysis/ - men med tanke på kommentaren att 7.1 skall ha en stor gui uppdatering så får vi se. Min gissning är att det mer rör apparna och möjligen ytterligare en iteration för inställningarna, känns lite oproffsigt om det blir totalt annorlunda igen.
Den bästa nyheten är dock att 7.0 redan skall var mycket snabbare och responsivt, hoppas de fortsätter det arbetet i 7.1.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)