Den stora GOD JUL tråden!
Moderator: Redaktion
Re: Den stora GOD JUL tråden!
God Jul allihopa!
Stillsam dag för min Tesla idag, första på länge.
Stillsam dag för min Tesla idag, första på länge.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Det är en god jul även i en Volvo!
God jul på er!

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Den hade jag missat, tack för tipset.Herr X skrev:Och Teslas julhälsning har ni väl inte missat:
http://www.slashgear.com/tesla-says-mer ... -24419820/
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren, du surfar för lite på denna site dåSurfaren skrev:Den hade jag missat, tack för tipset.Herr X skrev:Och Teslas julhälsning har ni väl inte missat:

Använd Senaste Inläggen-knappen så missar du inget!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Elektrokungen
- Teslaägare
God Jul!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Jag använder nog Tapatalk till 95%, men annars nästan bara "senaste inlägg". Men om man inte lägger så mycket tid under en dag eller två så börjar man ju missa saker. Tydligen måste man umgås med personer i sin omgivning ibland också...Svenssons skrev:

Precis, sekten är ju personer i din digitala omgivning. Du borde umgås mer med oss!Surfaren skrev:Jag använder nog Tapatalk till 95%, men annars nästan bara "senaste inlägg". Men om man inte lägger så mycket tid under en dag eller två så börjar man ju missa saker. Tydligen måste man umgås med personer i sin omgivning ibland också...Svenssons skrev:

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Lite sent, men så klart! God jul på er! 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
TouchéSvenssons skrev:Precis, sekten är ju personer i din digitala omgivning. Du borde umgås mer med oss!
Skulle inte Tesa kunna lägga in ett "ägg" som innehåller musik och ljusspel, det vore enormt kul även med bara en bil. Det var väl någon här som är bästis med Elon snälla säg till honom.Surfaren skrev:Den hade jag missat, tack för tipset.Herr X skrev:Och Teslas julhälsning har ni väl inte missat:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Detta har han också gjort men kanske bara på Model X. Det vi såg är ingen moddad Model X.Pontus skrev:Skulle inte Tesa kunna lägga in ett "ägg" som innehåller musik och ljusspel, det vore enormt kul även med bara en bil. Det var väl någon här som är bästis med Elon snälla säg till honom.Surfaren skrev:Den hade jag missat, tack för tipset.Herr X skrev:Och Teslas julhälsning har ni väl inte missat:
Edit: Ser att twittermeddelandet är borta nu men han skrev att funktionen fanns i Model X som ett påskägg.
Så marknadsföringsavdelningen jobbar jul och censurerarSvenssons skrev:Detta har han också gjort men kanske bara på Model X. Det vi såg är ingen moddad Model X.
Edit: Ser att twittermeddelandet är borta nu men han skrev att funktionen fanns i Model X som ett påskägg.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vad jag såg blinkade inte alla bilarna exakt likadant och om jag har rätt där måste det väl ändå vara något special script?Svenssons skrev:Detta har han också gjort men kanske bara på Model X. Det vi såg är ingen moddad Model X.Pontus skrev:Skulle inte Tesa kunna lägga in ett "ägg" som innehåller musik och ljusspel, det vore enormt kul även med bara en bil. Det var väl någon här som är bästis med Elon snälla säg till honom.Surfaren skrev:Den hade jag missat, tack för tipset.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Nja, det är väl snarare så att ljudet kom från endast en bil och de inte lyckades dra igång påskägget från samtliga tre bilarna exakt samtidigt. Finns inga alls problem med att ha byggt in detta i mjukvaran på samtliga bilar.Pontus skrev:Vad jag såg blinkade inte alla bilarna exakt likadant och om jag har rätt där måste det väl ändå vara något special script?
Tänk er hur nästa års Tesla Club Sweden-julbord skulle kunna ut med kanske 10 stycken Model X på en parkering körandes detta påskägg!
Om man tittar på originalvideon så finns det högtalare mellan bilarna och alla tre blinkar likadant kanske något osyncat men i samma sekvensSvenssons skrev:Nja, det är väl snarare så att ljudet kom från endast en bil och de inte lyckades dra igång påskägget från samtliga tre bilarna exakt samtidigt. Finns inga alls problem med att ha byggt in detta i mjukvaran på samtliga bilar.Pontus skrev:Vad jag såg blinkade inte alla bilarna exakt likadant och om jag har rätt där måste det väl ändå vara något special script?
Tänk er hur nästa års Tesla Club Sweden-julbord skulle kunna ut med kanske 10 stycken Model X på en parkering körandes detta påskägg!
Videon jag syftar på börjar med att tekninker pratar om att de har nåt speciellt att visa och är inspelat via mobil av någon i publiken
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
En bils stereo kan ju vara kopplat till de externa högtalarna och Elons twittermeddelande som plockades bort rätt kvickt var följande:e5m1r skrev:Om man tittar på originalvideon så finns det högtalare mellan bilarna och alla tre blinkar likadant kanske något osyncat men i samma sekvens
Videon jag syftar på börjar med att tekninker pratar om att de har nåt speciellt att visa och är inspelat via mobil av någon i publiken
Model Xmas show! This is being done by the car itself (no special mods) & will be onboard as an Easter egg. https://t.co/sZGq8XeeTn
— Elon Musk (@elonmusk) December 25, 2015
Någon som provat koden 2412? Ska själv prova lite när jag kommer ut, oj måste gå nu...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
En ren gissning? 1225 vore ju troligare annars om det är amerikaner som ligger bakom. Fast jag undrar om de lägger in fler koder än 007 som påskägg. Lite fantasi lär de ju ha och hitta på något annat sätt att komma åt detPontus skrev:Någon som provat koden 2412? Ska själv prova lite när jag kommer ut, oj måste gå nu...

(Sedan finns det väl inget som tyder på att detta ska finnas i Model S också?)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Efter att blivit utsedd till världsrekordhållare i OT (ev tillsammans med någon fler medbrottsling) så passar det kanske bättre att lägga upp en bild på
pepparkaksformen vi pratade om (i rekordtråden) här
pepparkaksformen vi pratade om (i rekordtråden) här

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Tack Pontus för filen på modellen förresten! 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
+22
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Finns filen att hämta nånstans, eller kan jag också få den.Bjelke skrev:Tack Pontus för filen på modellen förresten!
- Bjelke
- Teslaägare
Fick den på mail av Pontus, kan skicka den vidare 
Kan man skicka med filer i PM?

Kan man skicka med filer i PM?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Eg borde vi skicka en till varje SC så kan dom bjuda på fina kakor när folk ska hämta sin nya bil 
(tex Drakbane snart som ex)

(tex Drakbane snart som ex)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19