Högt andrahandsvärde på PLAID

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

roffe_s
elbilist
Inlägg: 677
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av roffe_s »

Vågar nästan inte drista mig till att posta i denna tråd bara på grund av alla lika upprörda som emotionella inlägg i såväl denna tråd som i de övriga ("Plaid rasar i värde" etc). Men för att lyfta blicken något kan vi väl kika lite i kristallkulan och se hur konkurrensen ser ut om något år? Då har Volvo precis kommit ut med sin EX90, Polestar med sin P3, VAG fortsätter spotta ur sig nya modeller och inte heller övriga tyska bilproducenter ligger på latsidan. Visst - ingen av dem marknadsför samma herrejösseseffekt som Plaid, å andra sidan kan de bygga driftsäkra bilar av hög kvalitet. De har riktig Lidar/radar och övriga sensorer som komplement till visuella inputs. Var kommer de att ligga i pris?

Personligen tror jag det handlar om kundernas prioritering av egenskaper - tycker de att prestandan från 500-600 hk räcker för sin bilkörning och att annat avgör lär de i vart fall överväga några av konkurrenterna. Och då är frågan hur mycket extra en Tesla S/X - Plaid eller ej - får kosta som ny? Och nypriset avgör som bekant begagnatpriset.

En personlig gissning är att standardmodellen då är prissatt ungefär där den nya konkurrensen blir prissatt och att Plaid går för ett par hundra tusen SEK till. Alltså ungefär där de låg när de tidigaste beställdes (sett till nuvarande prisindikationer). Med vad vi vet idag skulle Tesla i så fall behöva justera ned nypriserna med ett par hundra kkr. Därefter kan vi spekulera i begagnatpriserna på exemplar som rullat 1-2 år...

Så slutsatsen är att de som gjorde en tidig beställning skulle göra en rimlig affär om de sålde idag, förutsatt att de hittar en köpare. De som köper en ny med nuvarande pris tar en avsevärd risk om de bryr sig om andrahandsvärdet. Och att den som försöker sälja en begagnad Plaid om 1-2 år sannolikt har att hantera en tämligen normal procentuell nedgång i förhållande till vid tidpunkten gällande nypris. Mina 2p
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Precis min syn på det också även om jag är ute och cyklar enligt Legato :mrgreen:

En Porsche 911 är bra mycket dyrare idag än vad nypriset var för 30 år sen Legato det tror jag aldrig händer med en Plaid men njut av bilen istället för att försvara ditt köp som är bra känslomässigt men rätt dåligt ekonomiskt ;)
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Legato skrev: 23 maj 2023 08:31
Honkan skrev: 22 maj 2023 22:51
Men vi kan vara överens om att vi ser olika på detta , så ni kan stänga tråden och så tar vi upp det om 2år och ser vad det blev…

Vill ju inte ha dålig stämning här och inga hard feelings från mig ;)
Varför skulle tråden stängas? Det är väl jättebra att folk får insikt i hur det verkligen ser ut, nämligen att Plaid hittills har rekordhögt andrahandsvärde.
Du är sjukt rolig du , har du sett alla prissänkningar på blocket ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1448
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av kenjon »

Det beror inte bara på försäljningspriset, utan även på vilket pris man köpte den för!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Då är min fråga , har någon köpt en Plaid med 21” under 1250 000:- ? Det är nämligen billigaste med låga mil på blocket…

Vad jag vet så har man aldrig kunnat köpa plaid så billigt…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1448
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av kenjon »

Nu är det väl högt andrahandsvärde vi diskuterar, inte om man säljer den för mer än vad man köpte den för (men det kunde nog ske tidigare för några).
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Legato säger ju att man kan få mer än vad man köpte den för…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Honkan skrev: 23 maj 2023 09:40
Då är min fråga , har någon köpt en Plaid med 21” under 1250 000:- ? Det är nämligen billigaste med låga mil på blocket…

Vad jag vet så har man aldrig kunnat köpa plaid så billigt…
Fullutrustad med svart, svart/vit, 21”, ap kostade ganska precis 1,4 om man beställde september 2020.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Då skulle jag säga att andrahandsvärdet är väl helt okej men inte speciellt bättre än någon annan bil…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

Honkan skrev: 23 maj 2023 09:26
Legato skrev: 23 maj 2023 08:31
Honkan skrev: 22 maj 2023 22:51
Men vi kan vara överens om att vi ser olika på detta , så ni kan stänga tråden och så tar vi upp det om 2år och ser vad det blev…

Vill ju inte ha dålig stämning här och inga hard feelings från mig ;)
Varför skulle tråden stängas? Det är väl jättebra att folk får insikt i hur det verkligen ser ut, nämligen att Plaid hittills har rekordhögt andrahandsvärde.
Du är sjukt rolig du , har du sett alla prissänkningar på blocket ??
Jag har bevisligen långt bättre koll på Blocket än du har. Du har inte ens noterat att flera bilar sålts.

Återigen, fakta är att Plaid är unik genom att merparten av alla begagnade bilar har ett pris över det de köpts för. Att det enda försök till motargument du har är en veteran/samlarbil visar med exakthet hur 100% fel du har i det du påstår.

Antar att bitterheten förblindar. Gå ut och njut av solen så kanske du blir lite mindre avundsjuk och sur.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

Honkan skrev: 23 maj 2023 09:46
Då skulle jag säga att andrahandsvärdet är väl helt okej men inte speciellt bättre än någon annan bil…
Baserat på det allra billigaste objektet på Blocket...

Härlig logik, ännu en gång.

Fascinerande också att du baserat på den allra, allra billigaste bilen säger att det är "helt okej" medan du tidigare pratat om priser som rasar. Bra dock att du indirekt erkänner att du har helt fel.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Men du som har sån extremt mycket bättre koll än alla andra kan väl säga hur många Plaid som sålts på blocket senaste 45 dagarna och vad de hade för färg ? ;)

Får ta Min BMW M4 en sväng i solen då ;) den har ju i alla fall riktiga sportstolar :lol:
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

Honkan skrev: 23 maj 2023 12:43
Men du som har sån extremt mycket bättre koll än alla andra kan väl säga hur många Plaid som sålts på blocket senaste 45 dagarna och vad de hade för färg ? ;)

Får ta Min BMW M4 en sväng i solen då ;) den har ju i alla fall riktiga sportstolar :lol:
Nej det kan jag inte, men jag vet flera objekt som sålts under de senate månaderna. Jag vet också flera bilar som sålts med vinst. Du påstod att det inte sålts några, och du påstår att inga säljs med vinst, återigen hade du alltså bevisligen 100% fel.

Ja ut och motionera fossilen du, jag förstår att andrahandsvärde är något som gör dig orolig och bitter när du kör en sådan bil...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14620
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av taliz »

Kanske Franz här på forumet kan ta fram lite statiskt på hur många som sålts i andrahand?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

taliz skrev: 23 maj 2023 13:03
Kanske Franz här på forumet kan ta fram lite statiskt på hur många som sålts i andrahand?
Det hade varit kul att se!
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Ja här får man tydligen inte ha en annan åsikt :?: jag pratar ju om verkligheten så den ser ut idag idag inte någon gång för länge sen i sagorna..

Skön attityd du har Legato…

Jag påstår att man idag inte kan köpa en Plaid och sälja med vinst , må så vara att man kunde det för 4 månader sedan… men välkommen till nutiden…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av LarsOJ »

Legato skrev: 23 maj 2023 13:04
taliz skrev: 23 maj 2023 13:03
Kanske Franz här på forumet kan ta fram lite statiskt på hur många som sålts i andrahand?
Det hade varit kul att se!
Eventuell statistik lär väl vara lite vinklad då de som sålts efter leverans till stor del är bilar som plockats ut med just detta i åtanke pga. gamla inköpspriset? Men intressant att se..

Normalt med en ny åtråvärd bilmodell så brukar det ju inte finnas/säljas några begagnade på ett bra tag då de flesta köper en bil för att använda den, åtminstone ett år.

Jag tror iaf. att ni som beställt tidigt och plockat ut bilar får åka superbilsprestanda billigare än någonsin tidigare. Att det inte är/blir HELT gratis för alla i slutändan är väl en självklarhet. Just Plaid S är jäkligt fet.
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av BigEasy »

Honkan skrev: 23 maj 2023 13:14
Ja här får man tydligen inte ha en annan åsikt :?: jag pratar ju om verkligheten så den ser ut idag idag inte någon gång för länge sen i sagorna..

Skön attityd du har Legato…

Jag påstår att man idag inte kan köpa en Plaid och sälja med vinst , må så vara att man kunde det för 4 månader sedan… men välkommen till nutiden…
Jo, andrahandsvärdet mäts mot aktuellt nypris då det är de två alternativen en potentiell köpare har.

Jag tror andrahandsvärdet tvärtom är osedvanligt lågt relativt dagens nypris pga att så många köpt till betydligt lägre pris. Att sälja 3-400 tkr under det man själv betalat för bara 4-5 månader låter sig inte göras lika lättvindigt. Många är uppenbart utplockade åtminstone delvis på spekulation.

Hade det bara funnits bilar som sålts till dagens listpris så hade vi haft betydligt färre Plaid i Sverige och antagligen nästan ingen till salu vilket hade inneburit betydligt högre begpriser än de vi ser nu.

Plaid-marknaden är alltså i högsta grad färgad av abnorma faktorer. Omöjligt att säga hur den står sig i värde under mer normala förhållanden. Kommer det inte prissänkningar så kommer den antagligen stå sig bra då det kommer ut väldigt få nya framöver.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Hertsh »

Har nu läst tråden från topp till botten. Har inte lärt mig mycket om andrahandsvärdet på Plaid. Dock är det intressant att läsa ur ett socialt-beteende-perspektiv.

Tråden är full av penisförlängande kommentarer och personangrepp, samt omogna beteenden rent allmänt.

Det jag främst har fått ut av att läsa tråden är en lång lista på människor som jag kommer ta mindre seriöst i andra trådar baserat på deras sätt att uttrycka sig här.

Hade varit trevligt med en snällare ton och insikt att det inre går att "vinna" en diskussion med översittarmentalitet.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1159
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av bjornnilsson »

Har börjat på flera inlägg under dagen i den här tråden och sedan ångrat mig då jag egentligen inte har något vettigt att säga, men kan konstatera att den här tråden blev deprimerande sunkig. Låt oss öka nivån en aning framöver.

När det gäller andrahandsvärdet så har jag precis haft en diskussion med mitt försäkringsbolag som undrade över värdet på bilen, om det översteg 1,5 MSEK eller inte, då det går en brytpunkt just där. Jag valde att inte lägga mig högre. Så förmodligen är det min åsikt om värdet på bilen, antar jag.

Fast egentligen - om någon skulle erbjuda mig 1,6 eller 1,7 så skulle jag inte ta det budet ändå. Men det beror ju på att jag väntat på bilen så länge och nu ser fram emot att börja använda den på riktigt nu på kommande resor framöver. Kanske att jag skulle överväga att sälja vid 1,8 eller kanske 1,9. Men förmodligen inte. Nä, det finns nog ingen som skulle bjuda det jag anser min bil vara värd. Så den stannar i min ägo.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
SwedishAdvocate
Inlägg: 5668
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av SwedishAdvocate »

roffe_s skrev: 23 maj 2023 09:15
...] för att lyfta blicken något kan vi väl kika lite i kristallkulan och se hur konkurrensen ser ut om något år? Då har Volvo precis kommit ut med sin EX90, Polestar med sin P3, VAG fortsätter spotta ur sig nya modeller och inte heller övriga tyska bilproducenter ligger på latsidan. Visst - ingen av dem marknadsför samma herrejösseseffekt som Plaid, å andra sidan kan de bygga driftsäkra bilar av hög kvalitet. De har riktig Lidar/radar och övriga sensorer som komplement till visuella inputs. Var kommer de att ligga i pris? [Min understrykn.] [...
Gör de inte?...

Någon som vet vad leveranstiden är för en BMW i4 idag? Är den fortfarande ca. ett år? Och Merca EQE – hur länge får man vänta på en sån?

Fast det kanske skulle kunna vara Sverige-specifikt utifrån rådande kronkurs...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 23 maj 2023 13:31
Honkan skrev: 23 maj 2023 13:14
Ja här får man tydligen inte ha en annan åsikt :?: jag pratar ju om verkligheten så den ser ut idag idag inte någon gång för länge sen i sagorna..

Skön attityd du har Legato…

Jag påstår att man idag inte kan köpa en Plaid och sälja med vinst , må så vara att man kunde det för 4 månader sedan… men välkommen till nutiden…
Jo, andrahandsvärdet mäts mot aktuellt nypris då det är de två alternativen en potentiell köpare har.

Jag tror andrahandsvärdet tvärtom är osedvanligt lågt relativt dagens nypris pga att så många köpt till betydligt lägre pris. Att sälja 3-400 tkr under det man själv betalat för bara 4-5 månader låter sig inte göras lika lättvindigt. Många är uppenbart utplockade åtminstone delvis på spekulation.

Hade det bara funnits bilar som sålts till dagens listpris så hade vi haft betydligt färre Plaid i Sverige och antagligen nästan ingen till salu vilket hade inneburit betydligt högre begpriser än de vi ser nu.

Plaid-marknaden är alltså i högsta grad färgad av abnorma faktorer. Omöjligt att säga hur den står sig i värde under mer normala förhållanden. Kommer det inte prissänkningar så kommer den antagligen stå sig bra då det kommer ut väldigt få nya framöver.
Det du skriver är såklart totalt trams. Det relevanta är vad man får betalt för sin bil i relation till vad man betalat, inget annat.

Skulle gärna få statistik av de som har de faktiska siffrorna men jag skulle gärna slå vad om att minst 80% av alla Plaid sålts till det lägre priset. Att då går efter orealistiska listpriser som "ingen" köpt för är såklart ren idioti.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

Honkan skrev: 23 maj 2023 13:14
Ja här får man tydligen inte ha en annan åsikt :?: jag pratar ju om verkligheten så den ser ut idag idag inte någon gång för länge sen i sagorna..

Skön attityd du har Legato…

Jag påstår att man idag inte kan köpa en Plaid och sälja med vinst , må så vara att man kunde det för 4 månader sedan… men välkommen till nutiden…
Min attityd är iaf väldigt "skönare" än din trötta jante-bitterhet. Men jag är helt ointresserad av vad du tycker är "skönt" eller inte, däremot hatar jag när myter och lögner sprids och får fäste.

Nyss pratade du om fakta. Nu när du äntligen insett att det du kallat fakta var rent trams så börjar du istället hävda "åsikt". Jo, du får absolut ha vilka åsikter du vill. Uppenbarligen med en preferens för att de helt ska sakna grund i sanning eller verklighet... Åsikter får man också räkna med att de bemöts av helt andra åsikter. När du börjar prata om att du redovisar fakta så är det dock rena lögner.

Ingen har någonsin påstått att man kan köpa en Plaid idag och sälja den med vinst. Det kan man inte med några andra bilar heller, så det har givetvis exakt noll relevans precis som alla dina övriga påståenden. Att slå in öppna dörrar är en klassisk diskussionstwist som tas till när man inte klarar att bemöta fakta.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10492
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Legato »

LarsOJ skrev: 23 maj 2023 13:22
Legato skrev: 23 maj 2023 13:04
taliz skrev: 23 maj 2023 13:03
Kanske Franz här på forumet kan ta fram lite statiskt på hur många som sålts i andrahand?
Det hade varit kul att se!
Eventuell statistik lär väl vara lite vinklad då de som sålts efter leverans till stor del är bilar som plockats ut med just detta i åtanke pga. gamla inköpspriset? Men intressant att se..

Normalt med en ny åtråvärd bilmodell så brukar det ju inte finnas/säljas några begagnade på ett bra tag då de flesta köper en bil för att använda den, åtminstone ett år.

Jag tror iaf. att ni som beställt tidigt och plockat ut bilar får åka superbilsprestanda billigare än någonsin tidigare. Att det inte är/blir HELT gratis för alla i slutändan är väl en självklarhet. Just Plaid S är jäkligt fet.
Så är det absolut. Men just det faktum att många köpt och sålt på spekulation visar ju bara att det gått att göra bra affärer. Inte bra affärer som många trodde/hoppades från början, men ändå vinstaffärer och extremt höga andrahandsvärden.

Jag fortsätter att köra och njuta av min :D Bra att du till skillnad från många andra icke-ägare i detta forum har en balanserad och faktabaserad syn på läget!
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Högt andrahandsvärde på PLAID

Inlägg av Honkan »

Förstår att du måste försvara ditt beteende , du får ha en fortsatt trevlig dag Legato och njut av din Plaid, du är vinnaren av diskussionen!
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Skriv svar