Vilka Model S-ägare här kommer reservera Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Vilka Model S-ägare här kommer reservera Model 3?

Inlägg av Jerker »

Haglund skrev:
chpaulin skrev:
Min rekommendation är att lägga en reservation även om ni inte planerar att köpa bilen. Vårt forum kryllar av oss utan bil som vill ha en model 3 och vi kommer bli fler. Dessa individer vill säkerligen köpa loss er reservation (beställa under ert namn) och kan säkert betala en bra bit mer för er 10k reservation om fördelen är stor nog :)

Jag menar det är nästan ingen risk. Full återbetalning fram till själva bokningen så man har gott om tid på sig :)
Så, vad betalar du för en förbokning av en Teslaägare? ;) :D
Haha! Är du öppen för budgivning? ;)
vigge50

Re: Vilka Model S-ägare här kommer reservera Model 3

Inlägg av vigge50 »

Haglund skrev:
chpaulin skrev:
Min rekommendation är att lägga en reservation även om ni inte planerar att köpa bilen. Vårt forum kryllar av oss utan bil som vill ha en model 3 och vi kommer bli fler. Dessa individer vill säkerligen köpa loss er reservation (beställa under ert namn) och kan säkert betala en bra bit mer för er 10k reservation om fördelen är stor nog :)

Jag menar det är nästan ingen risk. Full återbetalning fram till själva bokningen så man har gott om tid på sig :)
Jag tror att Chpaulin kommer att beställa en så fort som möjligt men han syftade på de som registrerar sig på forumet om ett och ett halvt år och inte har reserverat en Model III. Då kanske det finns några hundra tusen i kö och då kan en Tesla ägares reservation vara värd väldigt mycket. Självklart är det väldigt svårt att förutsäga men alla som kommer vara intresserade av Model III 2018 kommer inte lägga reservation nu nästa vecka.
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Jerker skrev:
Haglund skrev:
chpaulin skrev:

Haha! Är du öppen för budgivning? ;)
Bild ;)
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

Jag kommer nog reservera online såvida det inte kommer fram något jag inte gillar.
Utseendet är viktigt så hoppas innerligt att de visar upp den ordentligt.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

muran skrev:
Jag kommer nog reservera online såvida det inte kommer fram något jag inte gillar.
Utseendet är viktigt så hoppas innerligt att de visar upp den ordentligt.
För mig är utrustning och pris det viktigaste. Utseende ligger väldigt långt ner på listan för min del. Även om jag hett eftersträvar en Tesla så betalar jag inte vad som helst för en. Om en fullutrustad Tesla 3 kostar för mycket så väntar jag, alternativt väljer nån annan bil om det finns ett anständigt alternativ på marknaden så dags.

Två saker är nog de viktigaste för mig: Räckvidd så att långresor inte blir plågsamma reseförsök som det tenderar att bli med min Zoe, men det har ju Tesla utlovat ska vara löst med 3:an. Då återstår egentligen bara en sak: Möjlighet till drag. Detta kommer att göra mig oberoende av fossilbilar och det är mitt mål.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Haglund skrev:
chpaulin skrev:

Låt oss ta den diskussionen när vi ser vad det resulterar i tidsvinst. Pratar vi 6 månader är jag gladeligen villig att betala en slant för besväret :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

chpaulin skrev:
Låt oss ta den diskussionen när vi ser vad det resulterar i tidsvinst. Pratar vi 6 månader är jag gladeligen villig att betala en slant för besväret :)
Det kommer nog aldrig vara exakt säkert på hur stor skillnaden kommer vara. Visserligen kan man nog veta om det är 1 månad eller 6 månader men osäkerheten kommer nog vara rätt stor när väl leveranserna kommer igång. Som det är med Model X i Europa nu så vet ingen egentligen i vilken månad som Signature skall börja levereras, än mindre när de första General Production kommer igång och då var det ändå nästan en månad sedan beställningarna lades. Vill man köpa en Model 3 av en som har tidig reservation för att få bilen så tidigt som möjligt bör ju detta göras innan beställningar kan läggas för att snabba upp det så mycket som möjligt. Visserligen kan den som har tidig reservation lägga beställning på en fullutrustad Model 3 med avsikt på att sälja bilen men det är antagligen en rätt stor risk med mycket pengar som tas då.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Svenssons skrev:
chpaulin skrev:
Det kommer nog aldrig vara exakt säkert på hur stor skillnaden kommer vara. Visserligen kan man nog veta om det är 1 månad eller 6 månader men osäkerheten kommer nog vara rätt stor när väl leveranserna kommer igång. Som det är med Model X i Europa nu så vet ingen egentligen i vilken månad som Signature skall börja levereras, än mindre när de första General Production kommer igång och då var det ändå nästan en månad sedan beställningarna lades. Vill man köpa en Model 3 av en som har tidig reservation för att få bilen så tidigt som möjligt bör ju detta göras innan beställningar kan läggas för att snabba upp det så mycket som möjligt. Visserligen kan den som har tidig reservation lägga beställning på en fullutrustad Model 3 med avsikt på att sälja bilen men det är antagligen en rätt stor risk med mycket pengar som tas då.
När väl mailet kommer att nu kan du konfigurera din model 3 vet man ju att det är snart :) Bara att fråga då så är det garanterat nån som nappar. Bara att få bilen en vecka tidigare är värt nån tusenlapp ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar