Model 3 ingen hatchback?
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 ingen hatchback?
Har inget problem med öppningen om man släpper Model Y vid release del 2 , låt säga $45 000 med samma spec, falkvingedörrar, 6 säten, på marknaden max ett år efter Model 3. 45+ mils räckvidd och 0-100 under 5s versionen för $55 000. Drömma kan man alltid..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- lator
- Teslaägare
Dreams may become true... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Definitivt inte hatchback. Här öppnas backluckan och fångas på video:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
@Lator: Hoppas det
Med tanke på prisskillnaden mellan S och X så borde den inte behöva kosta mer än $5000-10000 mer än Model 3. Sen är väl frågan om när den släpps, efter min P90 DL provkörning så blev Outlandern plötsligt väldigt gammal och tråkig. Bluetooth för spotify, fippla med telefonen... får illamående känslor varje gång jag tankar, även om det är hyfsat sällan. Har börjat kolla på beggade Model S på blocket

Med tanke på prisskillnaden mellan S och X så borde den inte behöva kosta mer än $5000-10000 mer än Model 3. Sen är väl frågan om när den släpps, efter min P90 DL provkörning så blev Outlandern plötsligt väldigt gammal och tråkig. Bluetooth för spotify, fippla med telefonen... får illamående känslor varje gång jag tankar, även om det är hyfsat sällan. Har börjat kolla på beggade Model S på blocket

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag är en av dom.. Hade hoppats på bättre inlast, har inte bokat då mitt bilbyte kommer ske årsskiftet 2018/19, och tills dess hoppades jag kön blivit lite avbetad... nu kvittar det.mati skrev:Det tror inte jag heller. Men vad ska de köpa istället? En Model S/X har inte alla råd med, och en del vill (som jag) helt enkelt inte lägga så mycket pengar på en bil. Och om det inte kommer nånting annat de närmsta åren så faller elbilsdrömmarna för många. Det kan väl inte ha varit meningen med Model 3?HelectriC skrev:fördelen nu är att M3 inte kommer kannibalisera på MS lika mycket som jag hade misstänkt. De som vill ha ordentligt med lättlastat bagage kommer inte köpa M3
Men, innan Model 3 hinner komma ut (2018 till Sverige är ju troligt) tror jag vi kommer se flera andra alternativ, både från Opel, BMW, Mercedes o.s.v.. Så kanske kommer det finnas elbilsalternativ för de av oss som behöver lite större lucka men tyvärr inte har råd med en Model S.
Tror ni att Model Y kommer ut innan 2019? Vad är sagt?
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Vad tror du att ex Audi/Volvo's utlovade 50 mils elbilar kommer att kosta ? Jag gissar på svindyra i sin klass. Dessutom vet vi ännu ingenting om snabbladdningsnätverk. De pratar mycket men jag betvivlar att resultatet kommer att bli detsamma.joel80 skrev:Men, innan Model 3 hinner komma ut (2018 till Sverige är ju troligt) tror jag vi kommer se flera andra alternativ, både från Opel, BMW, Mercedes o.s.v.. Så kanske kommer det finnas elbilsalternativ för de av oss som behöver lite större lucka men tyvärr inte har råd med en Model S.
Tror inte det är sagt något förutom det Elon twittrade om Model Y, dvs, falkvingedörrar. Sen kan vi väl utgå ifrån att det blir Model 3's bottenplatta. Resten är nog spekulationer än så länge.Tror ni att Model Y kommer ut innan 2019? Vad är sagt?
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ingen dealbreaker för mig heller. Gillar riktiga sedanbilar. Tystare i kupén också. Men lite tråkigt är det ändå.lator skrev:Absolut ingen dealbreaker för mig. Karossen blir stabilare och trevligare att köra än en halvkombi. Jag har inga hundar, ingen barnvagn och inga andra jättestora saker som ska in. Dock gillar jag om det går att få en slät, lång golvyta med fällt baksäte. Sovplats? Ja tack!
Viktigare är frågan om dragkrok! Har vi några uppgifter om det än?
Blev en 3a för mig med. Bakluckan ser jag inga problem med, hunden när den åker bil sitter alltid baksätet och med det nya glastaket kommer den kunna spana hur mycket den vill.
Däremot så måste jag nog ta körkortet nu..
Däremot så måste jag nog ta körkortet nu..

Du får testa! Bara att ta blodhundarna och prova ju!mati skrev:Elefanter har jag (än så länge) inga. Jag har hittills alltid kunnat komma undan med förklaringen att hundarna nog inte får plats, när sambon ville att jag skulle köpa en Model S (för den är ju så snygg...). Och nu säger du att det går.hybris skrev:Du får in tokstor hund i model S. Elefanter blir svårt men annars...mati skrev:Jo, visserligen, det kan jag göra. Men jag är rädd att det inte ändras så våldsamt mycket i just den punkten.hybris skrev:Du kan ju avvakta till visning 2 för att se hur final blir?mati skrev:Jag måste säga att jag är duktigt besviken. Jag hade visserligen inte räknat med en kombi, men nånting i stil med Model S baklucka trodde jag den skulle få. Finns inte en chans att den går vidare till beställning för min del. Antingen så biter jag i det sura äpplet och köper en begagnad Model S eller så hoppas jag att Model Y blir mer användbar.
För alla er som jag en Model S, hur fungerar det med hyfsat stora hundar i den? Jag antar att lastytan och luckan fungerar bra, men den är ju inte direkt jättehög i taket där bak.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det kan bli väldigt dyrt med sådana provturer. Jag brukar för det mesta köpa de bilarna jag provar.hybris skrev:...
Du får testa! Bara att ta blodhundarna och prova ju!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nej, ingen Model 3 för mig med den bakluckan, tyvärr. Men reservationen kanske går att omvandla till en Y, när den nu kommer? Annars verkar plattformen uppfylla de krav på utrymme, särskilt i baksätet, som familjen har!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Vad fasen har du ett gäng vargar? Eller kanske värre en bunch med små Mexicanska saker?mati skrev:Det kan bli väldigt dyrt med sådana provturer. Jag brukar för det mesta köpa de bilarna jag provar.hybris skrev:...
Du får testa! Bara att ta blodhundarna och prova ju!
Såg en Volvo S60 idag och den har nästan exakt samma baklucka som M3 verkar ha.
Nej den lär inte toklasta med den luckan men typ som en Audi A4 sedan. Troligen mer utrymme. Men inte hatchback sväääääälja...bjelkeman skrev:Definitivt inte hatchback. Här öppnas backluckan och fångas på video:
En fördel med konstruktionen är nog att man kan få ned vägljudet lite mera...
Ja, typ.hybris skrev:...
Vad fasen har du ett gäng vargar? Eller kanske värre en bunch med små Mexicanska saker?

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
Mera vridstyv vilket gör flera tiondelar i kurvorna... Dessutom tystare kaross på alla sätt.hybris skrev:En fördel med konstruktionen är nog att man kan få ned vägljudet lite mera...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Iofs ör ett glastak inte helt tyst och ger inte fördelar kring styvhet... 

model 3 är definitivt en sedan. (om de kommer någon sportswagon version (dvs kombi) senare går bara att spekulera i, men troligtvis så blir det i brevlådebagagelucka i sedan versionen iallafall.
(hur mycket det går att lasta i avslöjas nog senare men model 3 är en mindre bil helt klart och volymen måste tas någonstans.)
om den har dragkrok eller inte är en senare fråga (går alltid att eftermontera) men frågan är om den blir typgodkänd för dragkrok. (inte alla som behöver dragkrok) köpte min gamla bil utan dragkrok och har inte behövt den (fast jag eftermonterade,"bra att ha").
missar lite åsikter om 15'' skärmen, är den bra eller dålig? visst kan föraren sakna hastighetsvisare framför ratten (är det mer eller mindre säkert att titta snett ned på den stora displayen, inte lätt att man blir distraherad då (ex om man har en webbläsar fönster öppen) för mig så hade en 10'' skärm dugit om men varit integrerad. (har inte bestämt vad jag tycker om den flytande tingesten ännu)
och panoramafönstret verkar utsökt! (men det finns alltid en tanke vad som händer om man krockar med en älg, vilket man ALDRIG gör (ta i trä))
summerat: snygg sedan! som kostar som en vanlig bil i mellanklassen. skall bli kul att se vad som händer på vägarna om 2 år.
(hur mycket det går att lasta i avslöjas nog senare men model 3 är en mindre bil helt klart och volymen måste tas någonstans.)
om den har dragkrok eller inte är en senare fråga (går alltid att eftermontera) men frågan är om den blir typgodkänd för dragkrok. (inte alla som behöver dragkrok) köpte min gamla bil utan dragkrok och har inte behövt den (fast jag eftermonterade,"bra att ha").
missar lite åsikter om 15'' skärmen, är den bra eller dålig? visst kan föraren sakna hastighetsvisare framför ratten (är det mer eller mindre säkert att titta snett ned på den stora displayen, inte lätt att man blir distraherad då (ex om man har en webbläsar fönster öppen) för mig så hade en 10'' skärm dugit om men varit integrerad. (har inte bestämt vad jag tycker om den flytande tingesten ännu)
och panoramafönstret verkar utsökt! (men det finns alltid en tanke vad som händer om man krockar med en älg, vilket man ALDRIG gör (ta i trä))
summerat: snygg sedan! som kostar som en vanlig bil i mellanklassen. skall bli kul att se vad som händer på vägarna om 2 år.
Framrutan går väl en bit upp och är en del eller? Kan junknappast vara ett stycke glas? Vore en mardröm vid stenskott.
Kollade på en bild.
Ser ut som framrutan är en sektion, en glassektion ovanför förare/passagerare och den sists sektionen som verkar gå från kanten mellan fram/baksäte till bakluckan. Dvs ser ut att vara tre seperata glassektioner?
Ser ut som framrutan är en sektion, en glassektion ovanför förare/passagerare och den sists sektionen som verkar gå från kanten mellan fram/baksäte till bakluckan. Dvs ser ut att vara tre seperata glassektioner?
Tycker det ser ut som två sektioner

Kan inte riktigt släppa tanken att man borde ha gjort en hatchback. Hade blivit en lite mindre öppning än Model S med delning med nuvarande bagagelucka, men en enorm skillnad mot nuvarande.
Model S som referens:

Kan inte riktigt släppa tanken att man borde ha gjort en hatchback. Hade blivit en lite mindre öppning än Model S med delning med nuvarande bagagelucka, men en enorm skillnad mot nuvarande.
Model S som referens:

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Kolla denna. Ser ut som tre?
Model 3 ingen hatchback?
Det är definitivt tre sektioner. Syns tydligt på filmerna inifrån när folk får en provtur. Det är balk i taket framför och bakom förare/passagerare.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Verkar vara tre ja, var nog vinkeln som orsakade "problemet".
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd