90d eller p90d?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: 90d eller p90d?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

dstr skrev:
Steffen skrev:
dstr skrev:
PxxD kör ifrån allt vid rödljusen. Med en 90D är inte vinsten lika självklar. En kompis har en 90D och hans barn tjoar glatt över accelerationen.

Jag har åkt P85D 6000 mil. Om jag köpt ny Tesla för att ha som bruksbil så hade det blivit en 90D. Jag gillar dock att vinna vid rödljusen, så om ekonomin hade tillåtit så hade det blivit en P100D.
Källa på det ?
Källa på att min bil gått 6000 mil eller att jag inte just nu riktigt har råd med en P100D?
:lol: :lol: :lol: Exakt min tanke när jag såg Steffens fråga.

Du får väl posta en bild på ODOmetern och ett kontoutdrag. ;)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
dstr skrev:
Steffen skrev:
dstr skrev:
PxxD kör ifrån allt vid rödljusen. Med en 90D är inte vinsten lika självklar. En kompis har en 90D och hans barn tjoar glatt över accelerationen.

Jag har åkt P85D 6000 mil. Om jag köpt ny Tesla för att ha som bruksbil så hade det blivit en 90D. Jag gillar dock att vinna vid rödljusen, så om ekonomin hade tillåtit så hade det blivit en P100D.
Källa på det ?
Källa på att min bil gått 6000 mil eller att jag inte just nu riktigt har råd med en P100D?
:lol: :lol: :lol: Exakt min tanke när jag såg Steffens fråga.

Du får väl posta en bild på ODOmetern och ett kontoutdrag. ;)
Eller kanske en video på när din kompis barn tjoar? Eller möjligen en källa på att PxxD kör ifrån allt eller att 90D inte kör ifrån allt...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Verdi

Inlägg av Verdi »

Beigler skrev:
Jag anser mig inte vara pubertal i övrigt. Har alltid tyckt att det är kite löjligt med BMW, Merca m.fl. antingen skall man ha en Ferrari eller vilken praktisk bil dom helst. Att stå och gasa vid rödljusen är mest löjligt.

Men det är något speciellt med att stå där med en 2,5 ton tung miljöbil, SUV, 6 passagerare, och så bara sticker man ifrån BMWn bredvid en som ett spjut - och dessutom mer eller mindre ljudlöst. Då blir man lite pubertal igen. Men det är minst kika mycket för att visa upp framtiden för de fossiler som ännu lägger mycket pengar på dyra ICE.
Ja, det är ju upp till dig att tycka det. Jag håller inte med. Jag tycker BMW och Mercedes gör de bästa bilarna tillsammans med Porsche. Ferrari tål ju inte att användas till vardags...

Det här med miljönyttan av en stor Tesla kan man faktiskt diskutera. Här är tyska ADACs Ecotest. http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/up ... -Flops.jpg

Tesla är såklart mycket bättre än många andra men att beställa en ny Tesla är faktiskt inget som ger helgonstatus i mina ögon. Det är konsumtion som kanske är lite bättre än att köpa en konventionell bil men det är ju fortfarande inte bra för miljön. Köper jag en Tesla så är det baserat på ekonomi, utrymmen, prestanda osv. Precis som en vanlig bil alltså.

Dessutom säger du mot dig själv och verkar ha ett ganska stort självhävdelsebehov och agg mot de fina tyska bilarna. Jag hoppas verkligen jag inte blir som du om jag skaffar en Tesla. ;)
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tycker det doftar skog!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Verdi

Inlägg av Verdi »

SR-71-BlackBird skrev:
Tycker det doftar skog!
Ja, jag förstår att det känns konstigt att en helt vanlig bilintresserad kille dyker upp på ett Tesla-forum som tydligen verkar vikt för de redan frälsta. ;)

Ni får ursäkta att jag inte är "frälst" än. Kanske blir så sen. :lol:
hooked

Inlägg av hooked »

Verdi - Skönt med fler som vågar kritisera lite och inte bara köper allt Tesla gör med hull och hår. Jag köpte mig en Model S för ett halvår sen, men till skillnad från många andra här så är jag inte helt lyrisk över bilen som du kan utläsa från mina kommentarer tidigare i den här tråden bland annat.

Det jag däremot tycker känns absolut bäst är när man kör på el inne i storstäder, men detta gör en hybrid lika bra. När jag kör motorväg/landsväg längtar jag tillbaka till min Panamera Turbo. Varje gång! Den var mycket tystare, bekvämare och framförallt mycket roligare att köra (chassi, styrning, känsla, kvalitet, osv). Detta var då dessutom den gamla modellen av Panamera...

Man får helt enkelt skippa en flygresa till Asien för att klimatkompensera, eller käka mindre kött, eller tända mindre stearinljus, eller skiter i att skaffa hund, elller.... :D
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Trådskaparen sökt råd om 90D eller P90D, inget annat, trolla på någon annanstans.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

hooked skrev:
Verdi - Skönt med fler som vågar kritisera lite och inte bara köper allt Tesla gör med hull och hår. Jag köpte mig en Model S för ett halvår sen, men till skillnad från många andra här så är jag inte helt lyrisk över bilen som du kan utläsa från mina kommentarer tidigare i den här tråden bland annat.

Det jag däremot tycker känns absolut bäst är när man kör på el inne i storstäder, men detta gör en hybrid lika bra. När jag kör motorväg/landsväg längtar jag tillbaka till min Panamera Turbo. Varje gång! Den var mycket tystare, bekvämare och framförallt mycket roligare att köra (chassi, styrning, känsla, kvalitet, osv). Detta var då dessutom den gamla modellen av Panamera...

Man får helt enkelt skippa en flygresa till Asien för att klimatkompensera, eller käka mindre kött, eller tända mindre stearinljus, eller skiter i att skaffa hund, elller.... :D
Håller med i mångt och mycket ( kommer från BMW 6 Serie )
Jag är dock teknik intresserad och det finns ingen bil där ute som kan mätas med teslan där
Det jag saknar från BMW är känslan och väghållning i hög fart Teslan är inte lika stabil i 200+ eller redan vid 140 blir den mer "nervös" buller inne i bilen behöver vi inte ens prata om allt över 70 i teslan är sämre än premium tysk
Med detta sagt så längtar jag absolut inte till BMW utan snarare längtade tillbaks till Model S när jag körde BMW till KVD
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
hooked

Inlägg av hooked »

SR-71-BlackBird skrev:
Trådskaparen sökt råd om 90D eller P90D, inget annat, trolla på någon annanstans.
Vänligen utveckla? Din definition med troll är alltså en person som inte tycker att allt med den produkt man köpt är 100% bäst på allt?

Håller dock med om att det är OT i denna tråd. Jag påpekade även detta i en av mina kommentarer.
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

hooked skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Vänligen utveckla? Din definition med troll är alltså en person som inte tycker att allt med den produkt man köpt är 100% bäst på allt? Jag är bara en helt vanlig konsument och är här för att diskutera mitt bilägande. I min bok innefattard etta både positivt och negativt om min bil. Nu råkar jag ha ägt premiumbil från Porsche innan jag köpte min Tesla Model S och då har det tyvärr för mig blivit ett faktum att allt inte är en uppgradering/förbättring vilket har gjort mig som konsument lite skeptiskt i visssa avseenden. Det är första gången jag köper en ny bil då inte allt är till det bättre. För mig är forum ett ställer där man kan diskutera denna typen av frågor och för/nackdlear med sitt bilägande. Se det som en liten frisk fläkt istället och om du läser min lista med tillkortakommanden på bilen så tror jag exempelvis inte du kan säga att baksätet i Tesla Model S känns speciellt premium för en bil som kostar över miljonen?

Håller dock med om att det är OT i denna tråd. Jag påpekade även detta i en av mina kommentarer. Att jag är inne och diskuterar i denna tråd öht är för jag ägen en 90D.
Trådskaparen sökte råd om han skulle välja 90D eller P90D.
hooked

Inlägg av hooked »

SR-71-BlackBird skrev:
hooked skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Vänligen utveckla? Din definition med troll är alltså en person som inte tycker att allt med den produkt man köpt är 100% bäst på allt? Jag är bara en helt vanlig konsument och är här för att diskutera mitt bilägande. I min bok innefattard etta både positivt och negativt om min bil. Nu råkar jag ha ägt premiumbil från Porsche innan jag köpte min Tesla Model S och då har det tyvärr för mig blivit ett faktum att allt inte är en uppgradering/förbättring vilket har gjort mig som konsument lite skeptiskt i visssa avseenden. Det är första gången jag köper en ny bil då inte allt är till det bättre. För mig är forum ett ställer där man kan diskutera denna typen av frågor och för/nackdlear med sitt bilägande. Se det som en liten frisk fläkt istället och om du läser min lista med tillkortakommanden på bilen så tror jag exempelvis inte du kan säga att baksätet i Tesla Model S känns speciellt premium för en bil som kostar över miljonen?

Håller dock med om att det är OT i denna tråd. Jag påpekade även detta i en av mina kommentarer. Att jag är inne och diskuterar i denna tråd öht är för jag ägen en 90D.
Tack för ett uttömmande och tydligt svar!

Trevlig helg!
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

SR-71-BlackBird skrev:
hooked skrev:
SR-71-BlackBird skrev:

Sant men detta forum brukar kunna spåra ut i OT rätt lätt. Har inget emot det. Själv har jag en Model X P90D men hade valt 90D om det hade varit möjligt som Signature. 90D är helt klart det mer förnuftiga valet men nu i efterhand så är jag ändå rätt nöjd med min P90D, den går som tusan även utan Ludicrous...

Jag ser fram emot tyska elbilar och därmed lite högre nivå på inredning och ljudisolering. Är absolut inget fel på inredningen i Tesla tycker jag men en del tycker nog att den kan vara spartansk. Ljudisolering är ju viktigare när det inte finns en explosionsmotor några decimeter från benen och där finns det helt klart förbättringspotential. Någon bil med förbränningsmotor kommer dock aldrig bli aktuellt för mig. I annan tråd pratas det t.ex. om infraljud och vibrationer vilket leder till att man blir tröttare och segare vid långkörningar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Nu är det ju så att denna fråga är fel....90d eller p90d?

Det är ett val mellan 90D eller P100DL i dagsläget. Alltså inte ett val mellan 7 och 9 på en 10 siffrig skala.(som rubriken antydde)
Utan ett val mellan 7 och 100, och då hoppet då blivit så mycket större, 1,5 sekunder och tyvärr 500K, så är tidigare frågeställningar satta ur spel.

Kör själv en P90, utan L, men hade jag fått göra om beställningen så hade det blivit en MED L. Saknar det där lilla extra ibland, och med ibland menar jag någon gång i veckan, och då har jag ändå haft bilen i snart ett år.

Hade jag beställt idag, hade det blivit P100, dock troligtvis en X pga mina andra behov.

De bara banksaldot som inte riktigt vill komma överens med Teslas priser...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

SR-71-BlackBird skrev:
hooked skrev:
SR-71-BlackBird skrev:

Att använda andra bilar som referenspunkter i en tråd som handlar om 90D vs P90D tycker jag är väldigt rimligt eftersom det snabbt glider in på "value for money". Det är ju faktiskt så att för en P90D får du 1s bättre prestanda, MEN inget mer i övrigt mot 90D och precis som Hooked skriver så är det mycket du inte får jämfört med andra bilar. Tycker för övrigt att Hookeds redogörelse för bristerna på Tesla är spot-on. Min bil är tre månader och har hittills korrigerats för en felmonterad vindruta (=brus) och två söndriga dörrhandtag. Just nu strular en backspegel som behöver åtgärdas. Detta är basic saker och hade det inte varit en fantastisk körupplevelse i övrigt, och kanonfint servicebemötande på SC, så hade jag varit riktigt förbannad på tillverkaren.

Mitt råd, välj 90D så sparar du flera hundra tusen.
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Du glömde visst de röda bromsoken... 8-)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Verdi

Inlägg av Verdi »

Kul att det blev lite diskussion och inte det unisona fördömandet av mig som jag trodde det skulle bli ett tag. :)

Den enda elbil jag har kört är BMW i3 och det som lockar mig med elbilar är inte accelerationstider utan det är på det sätt som kraften levereras. Motorn behöver inte varvas, inga växlar behöver ändras osv. Det är bara att gasa och så har man tillgång till i stort sett max effekt oavsett situation. Med tanke på hur imponerad jag är av i3:ans 170 hk så kan jag bara tänka hur en Tesla känns att köra.
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

Verdi skrev:
Kul att det blev lite diskussion och inte det unisona fördömandet av mig som jag trodde det skulle bli ett tag. :)

Den enda elbil jag har kört är BMW i3 och det som lockar mig med elbilar är inte accelerationstider utan det är på det sätt som kraften levereras. Motorn behöver inte varvas, inga växlar behöver ändras osv. Det är bara att gasa och så har man tillgång till i stort sett max effekt oavsett situation. Med tanke på hur imponerad jag är av i3:ans 170 hk så kan jag bara tänka hur en Tesla känns att köra.
Om du aldrig har kört en Tesla är mitt förslag att du först kör en (varning, kan blir dyrt) och sedan därefter dyker in i tråden om man ska välja 90D eller P90D. Till dess finns ju många andra trådar att diskutera elbilar i allmänhet, eller BMW i3 i synnerhet...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Verdi

Inlägg av Verdi »

P_EL skrev:
Verdi skrev:

Om du aldrig har kört en Tesla är mitt förslag att du först kör en (varning, kan blir dyrt) och sedan därefter dyker in i tråden om man ska välja 90D eller P90D. Till dess finns ju många andra trådar att diskutera elbilar i allmänhet, eller BMW i3 i synnerhet...

Sant. Men å andra sidan finns det väl ingen P90D att beställa längre så tråden har spelat ut sitt syfte ändå? :)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:

Sant. Men å andra sidan finns det väl ingen P90D att beställa längre så tråden har spelat ut sitt syfte ändå? :)
Finns alltid begagnade P90D och annars kan du ställa dig frågan 90D eller P100D... :)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Verdi skrev:
Det här med miljönyttan av en stor Tesla kan man faktiskt diskutera. Här är tyska ADACs Ecotest. http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/up ... -Flops.jpg
Vad har en tysk "Ecotest" för betydelse i Sverige?

I Tyskland laddar man elbilarna med stor del kolkraftsel. Vi har helt andra förutsättningar i Sverige med betydligt miljövänligare elproduktion.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

hooked skrev:
Jag läser överallt om kommentarer "Världens bästa bil"... alltså, jag är inte alls lika lyrisk över min 90D. Tycker om jag ska vara uppriktig mycket är skit förutom drivlinan. Stolarna saknar många inställningsmöjligheter (hittar inte riktigt en bra sittposition) så tur man måste stanna på SuC, byggkvaliten sisådär, baksätet ser ut som en gallonbänk och är ett stort skämt i detta segment, inget mittarmstöd och mugghållare i baksätet, huvudstrålkastarna är i bästa fall medelmåtta - skulle vilja ha adaptiva Matrix-LED som erbjuds från andra premiumtillverkare (de som provat dessa ljus förstår vad jag menar), Lane-Change-Assist går inte att få i speglarna, den stora skärmen känns lite "washed out" och skulle gärna ha några riktiga knappar (åtminstone med heptic feedback) istf att gräva i menyer, navigatorn är crap, ingen Head-Up-Display, det finns inte Night Vision, ljudanläggningen är skräp jämfört med Bang & Olufsen / Burmester (ändå uppgraderad hifi i min bil), saknar förvaring i dörrar, Ljud & Värmeisolernade glas finns inte som tillval (underbart på sommaren och eliminerar vägljud från däcken - Teslan låter mycket mer när man kör motorväg), tonade rutor går inte att beställa från fabrik, var är Surround View på parkeringskameran så man slipper kantstötta 21", osv osv...

Som grädde på moset så tycker jag det är så sjukt trist att man inte kan speca sin bil med lite mer unika detaljer. Alla ser likadana ut!!!!! Chrome runt fönsterna, få fälgalternativ och en S60 ser likadan som en P100D förutom röda bromsar, eventuellt en kolfiberspoiler samt ett emblem på bagageluckan (sleeper, javisst, men lite mer kunde man väl önska när man hostar upp 1,8msek). Alla andra premiumtillverkare erbjuder "Paint to sample" och man kan få vilken färg som helst på bilen... Jag förstår att alla inte är ute efter att customisera sönder sina bilar, men många köpare i premiumsegmentet förväntar sig detta och tror Tesla måste "shape up".

Allt ovan är bara lite jag kom på när jag skrev inlägget, men dessa exempel på tillkortakommanden blir i min bok inte ett bra recept och ingredienser på "världens bästa bil".

Blir lite nyfiken på vad ni har för referensramar? Självklart känns Teslan kanon om man byter från en Volvo V50 från 2013, men jämför man med bilar i samma prissegment tycker åtminstone jag inte att detta stämmer alls. Om det skulle funnits ett 100kwh batteri i en tysk premiumbil så skulle jag i ärlighetens namn inte ens tittat på Tesla. Är det bara jag, eller finns det nån annan som resornerar i samma riktning?
Håller faktiskt med dig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Teslan har sina brister. Men drivlinan uppväger allt. Jag kan ALDRIG gå tillbaka till nån jä..la förbränningsmotor.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Tars skrev:
hooked skrev:
Jag läser överallt om kommentarer "Världens bästa bil"... alltså, jag är inte alls lika lyrisk över min 90D. Tycker om jag ska vara uppriktig mycket är skit förutom drivlinan. Stolarna saknar många inställningsmöjligheter (hittar inte riktigt en bra sittposition) så tur man måste stanna på SuC, byggkvaliten sisådär, baksätet ser ut som en gallonbänk och är ett stort skämt i detta segment, inget mittarmstöd och mugghållare i baksätet, huvudstrålkastarna är i bästa fall medelmåtta - skulle vilja ha adaptiva Matrix-LED som erbjuds från andra premiumtillverkare (de som provat dessa ljus förstår vad jag menar), Lane-Change-Assist går inte att få i speglarna, den stora skärmen känns lite "washed out" och skulle gärna ha några riktiga knappar (åtminstone med heptic feedback) istf att gräva i menyer, navigatorn är crap, ingen Head-Up-Display, det finns inte Night Vision, ljudanläggningen är skräp jämfört med Bang & Olufsen / Burmester (ändå uppgraderad hifi i min bil), saknar förvaring i dörrar, Ljud & Värmeisolernade glas finns inte som tillval (underbart på sommaren och eliminerar vägljud från däcken - Teslan låter mycket mer när man kör motorväg), tonade rutor går inte att beställa från fabrik, var är Surround View på parkeringskameran så man slipper kantstötta 21", osv osv...

Som grädde på moset så tycker jag det är så sjukt trist att man inte kan speca sin bil med lite mer unika detaljer. Alla ser likadana ut!!!!! Chrome runt fönsterna, få fälgalternativ och en S60 ser likadan som en P100D förutom röda bromsar, eventuellt en kolfiberspoiler samt ett emblem på bagageluckan (sleeper, javisst, men lite mer kunde man väl önska när man hostar upp 1,8msek). Alla andra premiumtillverkare erbjuder "Paint to sample" och man kan få vilken färg som helst på bilen... Jag förstår att alla inte är ute efter att customisera sönder sina bilar, men många köpare i premiumsegmentet förväntar sig detta och tror Tesla måste "shape up".

Allt ovan är bara lite jag kom på när jag skrev inlägget, men dessa exempel på tillkortakommanden blir i min bok inte ett bra recept och ingredienser på "världens bästa bil".

Blir lite nyfiken på vad ni har för referensramar? Självklart känns Teslan kanon om man byter från en Volvo V50 från 2013, men jämför man med bilar i samma prissegment tycker åtminstone jag inte att detta stämmer alls. Om det skulle funnits ett 100kwh batteri i en tysk premiumbil så skulle jag i ärlighetens namn inte ens tittat på Tesla. Är det bara jag, eller finns det nån annan som resornerar i samma riktning?
Håller faktiskt med dig.

Nu råkar det ju vara så att det enbart är 1 tillverkare som säljer elbilar med större batteri. Hade det funnits tyska, så är det ju bara att se på hur vi i Europa för det mesta väljer när vi väljer mellan fossiltysk eller fossilamerikan, där har du svaret! Inte många som köper Cadillac framför Mercedes i Europa. Tills det finns tyskar med större batteri och laddmöjlighet likt supercharger, så får vi hålla till godo med det som finns! Trots sina brister så står folk ut med aningen lägre kvalitetskänsla eftersom det inte finns något alternativ, så är det bara, acceptera eller lämna!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare

Inlägg av spacemoose »

Verdi skrev:
P_EL skrev:
Verdi skrev:

Nja.. Tesla har fram till idag haft kampanj på lagerbilar. Stod i valet och kvalet mellan en p90d eller en 90d. Efter mycket velande blev en 90d bokad. :-)
Underbart med kraften i p90d, men den bil som valet slutgiltligen föll på var för bra erbjudande för att säga nej till.

Ifall jag ångrar mig senare så går det väll att byta upp sig precis som någon annan här på forumet redan gjort :-P

Så då blir man tesla ägare inom två veckor. :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 SR+ Refresh 2021 samt Model Y Performance 2024.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

Grattis! Rätt val!
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Skriv svar